Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie futura przejezdzila ponad rok w starym aucie i teraz juz ponad 3 w nowym - nie bylo mrozu zeby auto mialo jakikolwiek problem z odpaleniem.

A co do ciagnikow to w tamtym roku wymienialem stare centry - w szescdziesiatce zalozylem zapy(choc niekoniecznie dobre opinie znalazlem),  w zetorku centre, zobaczymy ile wytrzymaja.

Opublikowano (edytowane)

Jaki akumulator założyć do Renaulta 110.54 miałem 180ah 1000a  myślałem o 185ah 1150a centry albo 195ah 1150a Tuborg. Chodzi mi żeby w zimę dobrze kręcił, alternator raczej go doładuje?

Edytowane przez Forg
Opublikowano

Producent przewidział 180Ah ? jeśli tak to kupił bym 185Ah. Jeśli źle kręci sprawdź stan przewodów, klem i samego rozrusznika( u mnie w mieście takie sprawdzenie rozrusznika to 50zł).

Opublikowano

W moim poszła cela. Mam problem chyba z pompą paliwa i w zimie kręci około minuty żeby zapalił i dlatego potrzebuje mocniejszy akumulator. jak jest zero i w góre to pali z pół obrotu jak samochód nawet na słabym akumulatorze.

Opublikowano

mam takie pytanie czemu do ciapka kłada aku 2x 6v  165 ah a np do zetora jedna 12 o pojemnosci 125ah. Z tego co to takie dwie szostki maja pojemnosc łaczną 165ah, no dobrze tylko po co takie duze w takim razie do ciapka jak na duzo mniejszym spokojnie odpalaja duzo wieksze ciagniki.

Opublikowano

Wybieracie akumulatory patrząc na pojemność i prąd rozruchowy a nie czytacie instrukcji obsługi? Pisze tam dokładnie jaki jest potrzebny, lub jaki są zalecane:)

Druga sprawa to wybierając akumulator nie ma co się sugerować max. prądem rozruchowym. Tak dla przykładu, dwa akumulatory tej samej pojemności i o 25% różnica w maksymalnym prądzie rozruchowym i o dziwo ten słabszy lepszy ponieważ kręci równo, nie słabnie po chwili i ciągnik pali łatwiej zimą ( bo wtedy zazwyczaj problem ). Co z tego że ten mocniejszy ( teoretycznie ) szybciej zakręci jak za chwilę zwalnia?

Centra - dobra to była kiedyś, teraz jest średnia. Ma modele lepsze i gorsze. Np. sławna Futura to loteria, jednemu służy lata a drugiemu dokładnie 2 lub 3 ( i nie uznają gwarancji, spływ masy i niewłaściwa eksploatacja a prawda jest taka że one zawsze tak padają, czyli z dnia na dzień).

Varta - chyba najbardziej powszechny aku w nowych ciągnikach a co do jakości to ile ludzi tyle opinii.

Ja mam bardzo dobre przygody z akumulatorami ZAP, mają jedne z mniejszych prądów rozruchowych a służą mi bardzo długo.  

Opublikowano

Wg. tego co w sieci wyszukałem to ma być 170 Ah. Ale to tak na szybko szukałem więc musisz sprawdzić.

Nie wiem jak często używasz zimą ale 6 cyl. ciągnik i zima to ja bym mniejszego jak 170 Ah nie zakładał. 

Odnośnie instrukcji to nie ma znaczenia ile ciągnik ma lat, choć to był żart oczywiście:)

Jest jeszcze inna kwestia że ciągniki z krajów zachodnich często były w rożnych wersjach, np. skandynawska przeważnie miała dodatkowy aku lub większej pojemności co u nas dobrze się sprawdza. Np. MF 4 cyl. oryginalnie ma 110-125 Ah ( większego nie wciśnie ) a polski odpowiednik z Ursusa 140 Ah. i taki powinien być na zimę,.

Opublikowano

Witam.  Posiadam Renault 103 14 akumulator 12v 100ah 500a. Czas go wymienić... Nie widzę nigdzie takiego do kupienia, a nie znam się na tym. Czy amperaż może być wyższy do tego ciągnika? Co polecacie? Potrzebuję dobry akumulator.

Opublikowano (edytowane)

witam, 

przy zakupie akumulatora kierujecie się głównie parametrami czy macie jakieś pewne firmy które wychodzą dobrze cenowo do jakości, 

nosze się z zamiarem kupna akumulatora w granicach 170-180 Ah, a pytanie zadaje na forum bo w wcześniejszych latach miałem LOXA i krafa to ten drugi jeszcze w miarę ale LOXA cudów nie wytrzymuje, możecie polecić coś sprawdzonego co po 2 latach nie klęknie ??

I co możecie powiedzieć o akumulatorach produkowanych na Ukrainie czy warto w to inwestować ?

Edytowane przez johny22
Opublikowano (edytowane)

Ja miałem ostatnio z Ukrainy aku do samochodu, tylko marki nie pamiętam, to byłem zadowolony. Razem z sąsiadem mieliśmy takie same to przez 9 lat nie było z nimi problemów i nie wiem po tym czasie jak długo jeszcze były 'na chodzie'  bo auta trafiły do nowych wlascicieli. W drugim aucie był Fiamm to 5 lat wytrzymał. 

Edytowane przez bieniek_88
Opublikowano

Forse i Hammer jeżeli nie przekręciłem

Opublikowano

Kupiłem do auta silnikiem 2,5tdi aku centre plus 71ah, samochód intensywnie użytkowany na krótkich odcinkach,pierwsze ładowanie po 5 latach,ogólnie 7.Samochód mam nadal,kupiłem taki sam, tamten oddałem koledze do mniejszego silnika

Opublikowano

Do centry mam mieszane uczucia bo jeden uległ dekonstrukcji :P tyle że u mnie był 2 lata a nie wiem jak wcześniej był eksploatowany i ile miał lat co jednak nie usprawiedliwia go od tego co się stało, 

Czyli teraz jak by nie patrzeć to tani może wytrzymać tyle co i drogi zależy jak się sztuka trafi, 

A co powiedzie o akumulatorach od Molla ?

Opublikowano

Szukam czegoś do 80'tki z turbo. 180Ah będzie za duże?


Teraz siedzi coś mniejszego, nawet nie wiem jaki dokładnie. Ale jak spada temp koło 0st dwa razy przekręci i zdycha. To znak że czas na nowy aku.

Opublikowano

A co Ty na tym aku w polu chcesz robić? Pojazdy elektryczne w modzie ale sprawnego rozrusznika i silnika raczej większy aku nie zastąpi. Może masa, kabel do rozrusznika się utlenił i prąd wpierdala

Opublikowano
Dnia 15.02.2017 o 13:39, daron64 napisał:

U mnie futura przejezdzila ponad rok w starym aucie i teraz juz ponad 3 w nowym - nie bylo mrozu zeby auto mialo jakikolwiek problem z odpaleniem.

Latem/na jesieni moja centra z auta zdechla. Niż tego ni z owego. Pojechałem do sklepu, który sprzedaje tylko aku - chłopak miał i centry Bosch, varty itd itp ale polecał raczej mniej rozpoznawalne marki. Wziąłem tab. Nie czytałem żadnych opinii, zobaczymy ile wytrzyma. Polecał też ukraińskie, bodaj grom? Czy coś takiego. Jak powiedziałem, ile ma ta stara centra, to powiedział, że teraz już nie ma co liczyć na taką żywotność. 

A w ciągniku centra poszła do drugiego zetorka i jak narazie problemów z paleniem nie ma. 

Opublikowano

Czyli ile ta centra wytrzymała 4 lata? Mi bosch s5 wytrzymał 7 lat w aucie co nie jest piorunującym wynikiem ale nie jest też złym bo moll na pierwszy montaż wytrzymał 8. A teraz mam tak chwalonego bannera i widać że mocno spada prąd rozruchu jak temp spadają. Najważniejsze to stan instalacji, odpowiednie ładowanie i ile się jeździ bo jak będzie często odpalany i krótkie odcinki to żaden długo nie wytrzyma.

Opublikowano

Mam taką mikroprocesorową ładowarkę, którą systemaycznie doładowuję mało używane akumulatory co znacząco przedłuża ich sprawność. Często krótka praca silnika nie jest w stanie naładować akumulatora wystarczająco co szczególnie zimą jest szkodliwe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez Reno123
      Witam jestem posiadaczem Renault 103.54 mam problem z hydraulikom. Po odpaleniu rurka od pompy hydraulicznej do rozdzielacza mocno drży , przewody do hydrauliki wywrotu są ok nie wiem co powoduje drganie i jak to usunąć . Czy to może być przez rozdzielacz. Po dłuższej pracy słabnie wspomaganie. Proszę o poradę 
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v