Bolo77

Brak ładowania Mtz 82

Polecane posty

Bolo77    0

Witam. Mam problem z ładowaniem w moim Mtz 82.  Ciągnik ma jeden duży akumulator, założony nowy alternator ale nadal nie ma ładowania.  Po dwóch dniach użytkowania muszę ładować aku żeby chciał zapalić. Ktoś podpowie co może być przyczyna braku ładowania. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Bolo77 napisał:

Witam. Mam problem z ładowaniem w moim Mtz 82.  Ciągnik ma jeden duży akumulator, założony nowy alternator ale nadal nie ma ładowania.  Po dwóch dniach użytkowania muszę ładować aku żeby chciał zapalić. Ktoś podpowie co może być przyczyna braku ładowania. 

Jaki masz alternator? Ja wiosną robiłem elektrykę i posłuchałem się rad wielu osób i wsadziłem alternator samochodowy od Audi. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bolo77    0
1 godzinę temu, traktorserwisolx napisał:

Witam ! Mam pytanie na desce rozdzielczej masz amperomierz ? Czy pokazuje ładowanie po odpaleniu .🕵️

Sam amperomierz niby jest ale czy jest podłączony to nie wiem dokładnie. Jak kupiłem traktor to miał poucinane połowę kabli. Dałem go ostatnio do mechanika który miał rozciagnąć mi nowa elektrykę ale zamiast tego na starych kablach trochę pokombinował i tyle. A jak ładowania nie było tak nie ma  

21 minut temu, robert123farmer napisał:

Jaki masz alternator? Ja wiosną robiłem elektrykę i posłuchałem się rad wielu osób i wsadziłem alternator samochodowy od Audi. 

Aletrenator wymieniał mi mechanik i nie pamiętam dokładnie jaki to mial być ale na paragonie ze sklepu pisze że to:  Alternator 14V50A MTZ 14V700W.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co to za mechanik czy elektryk jak oddaje ciągnik po naprawie tego tematu właścicielowi --- reklamacja . Zobacz w mojej galerii MTZ 82 z alternatorem 14V 120 A od samochodu . 🤔⚡

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bolo77    0
1 godzinę temu, traktorserwisolx napisał:

Co to za mechanik czy elektryk jak oddaje ciągnik po naprawie tego tematu właścicielowi --- reklamacja . Zobacz w mojej galerii MTZ 82 z alternatorem 14V 120 A od samochodu . 🤔

Ciągnik poszedł do naprawy z innego powodu. Elektryka - światła miały być zrobione tak przy okazji. Światła działają ale Aku muszę ładować przed każdym odpaleniem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Voo    39

Pierwsza i najważniejsza rzecz .Czy sprawdziłeś ładowanie miernikiem ? Może ładowanie masz tylko akumulator już nie trzyma prądu 

Jakie masz ładowanie na alternatorze a jakie pokazuje na akumulatorze ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bolo77    0
16 godzin temu, Voo napisał:

Pierwsza i najważniejsza rzecz .Czy sprawdziłeś ładowanie miernikiem ? Może ładowanie masz tylko akumulator już nie trzyma prądu 

Jakie masz ładowanie na alternatorze a jakie pokazuje na akumulatorze ? 

Nie sprawdzałem miernikiem bo nie mam. Ale Aku trzyma prąd dobrze. Przełożyłem go do innego ciągnika i nie było problemu żeby się rozładował. Tylko w Mtz pojeżdżę trochę  siada zwłaszcza jeśli włączę mu światła. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Voo    39

Wymontuj alternator i jedz do fachowca niech go sprawdzi.Jeśli się okaże ze jest dobry to wtedy trzeba instalację przejrzeć.

Ale skoro jest nowy to zawsze możesz go reklamować.

A tak przy okazji to tak jak kolega wyżej proponuję ci przejść na samochody. Sam w MTZ założyłem od opla 100 A.Trochę przeróbek, 2 godz roboty  i ładowanie nie schodzi poniżej 14 V. A jeśli chodzi o koszty to w 100 zł spokojnie się zmieścisz i jeszcze zostanie Ci na browara.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2362

mialem podobny przypadek polowa kabli pobrywana ale jakos doszlem do ładu. masz w nim woltomierz? jak nue masz to najtańszy miernik i mierz ile ma V .powinno byc ok 14. do altka idzie jeden kabel sam altek jest samowzbudzalny . sprawdz wszystkie polaczenia bo może gdzieś gubi prad


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
salas89    0

ja miałem taki przypadek w jumzie , niedawno ze kupiłem jakis nowy alternator a ten nie chciał za cholere ładować aku. Po wielu godzinach przez przypadek dałem mocniejszą żarówkę do wzbudzania i dopiero zaczął ładować .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Y635    37

Te orginalne alternatory do mtz to szajs dzisiaj założyłem altek od astry f mała przeróbka mocowanie i pasuje.

teraz włączam wszystkie odbiorniki tj: postojuwki,drogowe,2x led 27W 2x halogen 55W i ładowanie na wolnych obrotach jest 14,2 a nie jak na tym ruskim obroty na 1500 i niecałe 14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bolo77    0

Panowie sprawdzałem akumulator miernikiem po naładowaniu i zostawieniu ciągnika 2 dni bez odpalania utrzymuje się jednakowo. 13,8V.  Przed chwilą ciągnik odpalony jakieś 3 razy i już Aku ma 12,7.  Sprawdziłem napięcie na alternatorze i pokazuje 12,9 V.  Altrnator nie ma nawet pół roku wiec myślę że jest dobry. Co innego warto sprawdzić 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Y635    37

czyli alternator szajs, jak masz paragon to oddaj na gwarancje 

Jeżeli alternator jest dobry po powinno być 13,8V-14,2V

Edytowano przez Y635

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Ten 700W ładuje tylko powyżej 1000 obr, a jeżeli wtedy też nie, to jest źle podłączony. Nie doradzę jednak za wiele, bo sam mam na alternatorze 14v ale na akumulatorze tylko 12,5 i nie mam pojęcia o co tam chodzi, a nie chce pomijać amperomierza.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio udało mi się okazyjnie kupić silnik rozruchowy od dt 75 za całe 40 zł. Silnik chcialem odpalic ale niestety nie ma iskry. Na iskrowniku znalazłem wystającą śrubę, jakby do podłączenia prądu. Czy moje domysły są słuszne i tam powinien być podłączony prąd?

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj