jedrus2020

Ursus C360-3p - Pękniecie bloku pod głowicą

Polecane posty

jedrus2020    207
Witam i Teścia w 3-peku. Poleciała uszczelka pod głowicą między 1 a 2 tłokiem. W tym miejscu jest lekko pęknięty blok jak i glowica . W sensie przy szpilce między 1 a 2 tłokiem. Moje pytanie czy jak splanujemy glowice to jakoś to wytrzyma. Poprzedni remont był 8lat temu. wtedy też wypalilo uszczelke w tym miejscu. I jeszcze czy to normalne że tuleje są lekko schowane względem bloku. Zawsze wydawało mi się ze powinny być na 0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    445

Tak tuleje powinny być  na równo w bloku.  Osiadanie to normalka w tych silnikach z ursusa, brak odpowiedniego sezonowania bloków, niedokładności . W orginalnym perkinsie nie było z tym problemu, a w silnikach z IMT gdy skonczyla się licencja zmieniono troche tuleję, bo też mieli z tym problem. 

Wszystko zalezy jakie pęknięcie. 

Porządnie zrobienie to pospawanie np. mosiadzem bloku (pewnie trzeba wyjac tuleje i robic na nowych.... - a jak sie da to bez wyjmowania), splanować blok, na to 2 glowica albo naprawić starą. 

Wersja ktora puści ale nie wiadomo kiedy... :

Pęknięcie w bloku jest pewnie przy śrubie, jesli jako delikatna ryska - można ja wymienić na szpilkę i wkręcić max głęboko. 

Klejem do blokow podratowac rysę, splanować glowice i poprawić miejsca gdzie opierają sie łby śrub bo pewnie są uszkodzone. Skręcić w kolejnosci momentem jak trzeba. Wytrzyma albo kilka godzin lub lat. Zależy od pekniecia....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jedrus2020    207

W tej chwili będzie raczej zrobiona opcją 2. A jeśli chodzi o uszczelkę bo była cała miedziana a pod jednym z filmów czytałem że lepsze sa te wzmaniane. Tak jak jest teraz już chodziło 8 lat bo podejrzewam że ostatnio też Tak było bo wtedy remont robili miejscowi mechanicy i coś było mówione że za głęboki śruba była wkrecona w otwór czy bród w otworze był i tuleja pękła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91
8 godzin temu, Alchemik napisał:

Tak tuleje powinny być  na równo w bloku.  Osiadanie to normalka w tych silnikach z ursusa, brak odpowiedniego sezonowania bloków, niedokładności . W orginalnym perkinsie nie było z tym problemu, a w silnikach z IMT gdy skonczyla się licencja zmieniono troche tuleję, bo też mieli z tym problem. 

Wszystko zalezy jakie pęknięcie. 

Porządnie zrobienie to pospawanie np. mosiadzem bloku (pewnie trzeba wyjac tuleje i robic na nowych.... - a jak sie da to bez wyjmowania), splanować blok, na to 2 glowica albo naprawić starą. 

Wersja ktora puści ale nie wiadomo kiedy... :

Pęknięcie w bloku jest pewnie przy śrubie, jesli jako delikatna ryska - można ja wymienić na szpilkę i wkręcić max głęboko. 

Klejem do blokow podratowac rysę, splanować glowice i poprawić miejsca gdzie opierają sie łby śrub bo pewnie są uszkodzone. Skręcić w kolejnosci momentem jak trzeba. Wytrzyma albo kilka godzin lub lat. Zależy od pekniecia....

W kwestii głębokości osadzenia tulei to serwisówka dla silnika 3.152 podaje od 0.10 mm poniżej bloku do 0.10 powyżej bloku. 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj