karbex

Wymiana panewek w MTZ 82

Polecane posty

karbex    91

Cześć koledzy i koleżanki

Czy da sie wymienic kpl panewek w mtz 82 bez wyciągania wału z silnika? Był taki temat dla jumz ale nie wiem jak to jest z mtz 82, a chciałbym wymienić.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Ok. Dzięki. Bo właśnie nie wiedziałem. Niby w jumzie sie nie da, ale skoro w mtzcie sie da to wymienie razem z pompą bo mi ciśnienie nie bardzo pasuje. Dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek1974    539

panewki nie wiele pomogą na ciśnienie tylko zawór ciśnienia , pompa oleju ,wałek rozrządu a duklanie tulejki ,jak masz bąka to tulejka na wirniku i wał albo nowy albo szlif tylko w porządnej firmie bo ostatnio spodlałem się z wieloma fuszerkami 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Zawór cisnienie już sprawdzałem ale mam spore spadki na ciepłym silniku, jeszcze jest w normie ale już mnie mierzi 😉 Zobacze jeszcze bąka i pompe i tak właśnie myślałem że jak zrzuce miske to mogłbym i panewski korbowodowe i główne zmienić i jeszcze by polatał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panewek głównych tak łatwo nie wymienisz. Będziesz musiał odjechać silnikiem od skrzyni. Żeby odkręcić ostatnią stopkę w której jest panewka główna, to będziesz musiał odkręcić część oznaczoną nr kat 50-1002042 podpora obudowy silnika. Śruby  mocujące tę podporę są od strony koła zamachowego o ile uda ci się odkręcić te śruby płaskim kluczem to na pewno porwie ci się uszczelka. I niestety będziesz musiał zdemontować koło zamachowe i blachę czy jak ją zwą kryzę. Ja kiedyś wywaliłem wszystkie panewki została tylko pierwsza od rozrządu i ta ostatnia od koła zamachowego. Zauważyłem wtedy że  wał ma luz góra dół taki że aż stukał . Wyszło to gdy leżałem pod spodem i chciałem ręką obrócić wał a on stuknął i tak się okazało że tak mocno panewki wybite były. Co ciekawe silnik na zimnym miał 3,5 atm a na naprawdę gorącym np w orce ciśnienie na wolnych spadało do ok 2 atm. Nic się nie działo , filtr miałem założony puszkowy a po zmianie panewek na zimnym 3,5 a na bardzo gorącym 2,5 atm. Te pompy olejowe są chyba bardzo wydajne i jeśli zaworki w filtrze i tulejki na wałku rozrządu są ok to jak widzisz dają ciśnienie pomimo tego że panewki były mocno zużyte. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Dzięki hurliman. 

Ogarnołem temat - okazało sie że kręcąc zaworem w filttrze śrobokret mi wchodził miedzy śrube a gwint (ona jest troche ze stożka) i mi sie blokował i myślałem że już wkręcona na maksa. Jak zrobiłem przedłużke i śrubokret prosto poszedł to jeszcze sporo podkrecilem i zapaliłem to mi sie zegar od ciśnienia zamknął na zimnym 😀 Zrobiłem korekte i mam teraz na 3-3.5 na zimnym. Jak bedzie naciepłym sie zobaczy na wiosne. Narazie zostawiam tak jak jest bo jeszcze jest zapas na ciśnieniu, także nie ruszam tych panewek

Dzieki

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91
2 godziny temu, Kris1976 napisał:

możesz pokazać zdjęcie gdzie ta śruba jest

image.png.de547f1f23feaacd0f1f4e3520eb5345.png

To jest ta śruba (nie ma mnie na gospodarstwie także zdjęcia nie mam jak teraz zrobić). 

Musisz odkręcić śrubę która stanowi kapsel a pod tą śrubą jest śrubka na śrubokręt - zgodnie z ruchem wskazówek zegara napina się sprężynę zaworu i podnosi ciśnienie oleju. Regulacji możesz dokonywać na zapalonym silniku - olej stamtąd się nie leje (przynajmniej u mnie ;). Najlepiej posadzić kogoś za kierownicą i niech melduje jakie ciśnienie.

Musisz do tego mieć albo krótki śrubokręt albo dość długi bo troche rurki do chłodnicy oleju przeszkadzają.

Pozdrawiam

PK

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio udało mi się okazyjnie kupić silnik rozruchowy od dt 75 za całe 40 zł. Silnik chcialem odpalic ale niestety nie ma iskry. Na iskrowniku znalazłem wystającą śrubę, jakby do podłączenia prądu. Czy moje domysły są słuszne i tam powinien być podłączony prąd?

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj