Marcin165

Wyciek oleju Ursus 12-nastka

Polecane posty

Marcin165    0

Witam podczas lekkich prac np w transporcie z kolektora wydechowego przy 1 garze cieknie olej przy gruberze nie leci co może być przyczyną obstawiam pierścienie ale może ktoś ma inny pomysł 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
margoo78    533

Jeszcze mogą być prowadnice w zaworach, chociaż pierścienie bardziej prawdopodobne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolkam72    28

A w ciężkiej pracy nie widać dymu niebieskiego? Być może w lekkich pracach go wydmuchuje a pod obciążeniem i co za tym idzie w wyższej temperaturze idzie na przepal. Tak czy siak trzeba rozbierać i wymieniać pierścienie. Chociaż tak się teraz zastanowilem to jeśli na 1 cyl to i tak tego nie zauważysz czy niebiesko kopci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolek12    82

na poczatku wyjmij wtryskiwacz i zobacz czy korpus  nie jest pekniety  i kapie paliwo i idzie w kolektor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    102

Na pewno olej?

Często przy lejącej szprycy przy małym obciążeniu paliwo jest nie spalane i wywala je w kolektor.

Zawór podparty nie będzie pełnego spalania i tak samo jak wyżej. 

Jeśli to olej to może wydobywać się przez śrubę przykręcającą kolektor do głowicy. Jeśli otwór jest na wylot co czasem się zdarza to olej po gwińcie będzie się przesądzał, a jak dasz w palnik to go wypali.

Prowadnice zaworowe, możesz odkręcić kolektor dolotowy i zobaczyć czy zawory są mokre, jak wyrobione będą to przez otwór dolotowy to zobaczysz. Tam nie ma uszczelniaczy zaworowych, chyba,że głowica nowego typu taką jak w turbo gdzie uszczelniacze na ssących są.

No i pierścienie tu byłoby najwięcej roboty, jeśli na tulejach po rozebraniu byłyby progi już to polecam wymianę zestawu na 3 pierścieniowy - nowego typu taki jak w turbo. W zestawach Waryńskiego masz pierścień olejowy chromowany co znacząco wydłuża jego trwałość.

Edytowano przez samtech84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin165    0
8 godzin temu, rolkam72 napisał:

A w ciężkiej pracy nie widać dymu niebieskiego? Być może w lekkich pracach go wydmuchuje a pod obciążeniem i co za tym idzie w wyższej temperaturze idzie na przepal. Tak czy siak trzeba rozbierać i wymieniać pierścienie. Chociaż tak się teraz zastanowilem to jeśli na 1 cyl to i tak tego nie zauważysz czy niebiesko kopci

Żadnego dymu nie ma

1 godzinę temu, samtech84 napisał:

Na pewno olej?

Często przy lejącej szprycy przy małym obciążeniu paliwo jest nie spalane i wywala je w kolektor.

Zawór podparty nie będzie pełnego spalania i tak samo jak wyżej. 

Jeśli to olej to może wydobywać się przez śrubę przykręcającą kolektor do głowicy. Jeśli otwór jest na wylot co czasem się zdarza to olej po gwińcie będzie się przesądzał, a jak dasz w palnik to go wypali.

Prowadnice zaworowe, możesz odkręcić kolektor dolotowy i zobaczyć czy zawory są mokre, jak wyrobione będą to przez otwór dolotowy to zobaczysz. Tam nie ma uszczelniaczy zaworowych, chyba,że głowica nowego typu taką jak w turbo gdzie uszczelniacze na ssących są.

No i pierścienie tu byłoby najwięcej roboty, jeśli na tulejach po rozebraniu byłyby progi już to polecam wymianę zestawu na 3 pierścieniowy - nowego typu taki jak w turbo. W zestawach Waryńskiego masz pierścień olejowy chromowany co znacząco wydłuża jego trwałość.

Trzeba sprawdzić wszystko ale już rozbieralem i wdtyskiwacze wszystko wporządku więc tylko pierścienie zostały 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukecki
      Witam, w którym miejscu można zmierzyć ciśnienie doładowania w Ursusie 1614?  Jak to zrobić? 
    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez wariatpolowy
      Witam.
       
      Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu założyłem temat...
       
      A więc tak:
       
      W 1224 wybija wodę z chłodnicy, jak zaczyna łapać temperaturę podczas pracy- jakieś 70 stopni (np z talerzówką). Z tym że jest to dość dziwne, gdyż podczas pracy (przy obrotach ok 1600- 2000) jest ok, a jak tylko zmniejszy się gaz (np przy zawracaniu), wybija jednorazowo nawet 4-5 litrów wody. Po dolaniu wody temp spada do ok 40-50 stopni, dwie długości pola, temp rośnie i znów gejzer. I tak w kółko.
       
      Termostat nowy, węże nowe, chłodnica potraktowana KRETEM od środka, a z zewnątrz płynem do mycia silników (jest czyściutka), pompa wody nowa...
       
      Mogła któraś tuleja pęknąć? Ogólnie teraz miał planowaną głowicę, nową uszczelkę, nowe pierścienie, pompę po regeneracji, wyregulowane wtryski i pali bardzo ładnie. Przy obrotach pow +/- 1200 można odkręcić korek od chłodnicy i nic nie wybije, widać, jak woda krąży. A jak tylko obroty spadną, tak woda idzie w powietrze. W czwartek na jakieś dwie godz pracy trzeba było dolać prawie 30 litrów wody...
       
      Ratujcie, bo za jakiś miesiąc czeka jakieś 150 ha na talerzówkę....
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj