jktuning

Zestawy naprawcze, nowe części do silnika

Polecane posty

Godlech912    1

Ja miałem wał indyjski w Ursusie 912. Nie polecam!!!

Może podam przebieg rozmowy ze sprzedawcą w sklepie, w którym go kupiłem:

 

-Witam chcę kupić wał

*Indyjski mamy

-Indyjski to ja miałem już od was

*I co się stało?

-Się rozj*bało! <_< Pękł sobie panie

*A ile lat pan go miał?

-5 lat

*Ooo to bardzo długo panu wytrzymał!!! Zazwyczaj zacierają się albo pękają po 3 latach. Weż pan czeski za 3 tys lub czeski po szlifie za 1200. Hahaha

 

Wziąłem ten za 1200.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pooch    61

tylko z tymi walami często bywa tak, że te polskie czy czeskie - to w polsce czy czechach są tylko obrabiane - a sama baza też czescto jest brana z indii czy turcji

 

nie wszystkie oczywiscie, ale tak też bywa ;)


W rolnictwie siła!!! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    1

Ale jak wał ma wybite numery i rok produkcji 1980 to o czymś świadczy, że wytrzymał tyle lat i dopiero jest po 1 szlifie. A Indyjski wał po zmierzeniu mikrometrem po 5 latach użytkowania miał taki wymiar jakby był po 2 szlifie... Te stare są zupełnie z innego materiału. Co do tych nowych to masz rację, produkcja produkcją a materiał materiałem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pooch    61

ale tu juz wchodzimy w inna dyskusję ;)

 

ja tu porównałem nowe cześci ;)

 

te stare, często jeszcze z poprzedniego ustroju to inna bajka :D

 

dziadek znalazł w garażu troche nieużywanych części do bizona jakis czas temu, jeszcze tych oryginalych z Płocka ...

 

to jak porównalismy z tymi nowymi to jest róznica :P


W rolnictwie siła!!! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martinezo    42

escort 450 ma 3cyl. więc nie moze byc to nazwa indyjskiej 360 ;)

 

 

orientujecie się, czy te ciągniczki są dostępne na Polskim rynku??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    317

ale tu juz wchodzimy w inna dyskusję ;)

 

ja tu porównałem nowe cześci :D

 

te stare, często jeszcze z poprzedniego ustroju to inna bajka :P

 

dziadek znalazł w garażu troche nieużywanych części do bizona jakis czas temu, jeszcze tych oryginalych z Płocka ...

 

to jak porównalismy z tymi nowymi to jest róznica :D

tia a pracownik z Łucznika nie ważne gdzie by podjął pracę to zawsze wychodzi mu spod rąk pistolet ;)

A tak poważnie - wtedy większość produkcji była brana także jako części zamienne do sprzętu wojskowego a w tych przypadkach nikt nie patrzał na cenę nie jak to ma miejsce teraz że nawet w MONie się oszczędza.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

pooch wystarczy że weźmiesz stary wał na pomiar twardościomierzem i wyjdzie jak nic ze stary poczciwy wał ma dużo więcej hrc niż nowy "bubel", to nie wykonanie a oszczędności na materiale powodują szajs , a to na ręke producentom po pierwsze tańsza produkcja , po drugie powtórny rynek zbytu


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tandam    4

milanreal1 jak najbardziej zgadzam się z tobą, że przełożenie nie ma nic do mocy silnika, sam silnik 40-stki jest słabszy od silnika w c-360. W poprzednim poście źle to po prostu ująłem,chodziło mi o to, że mając w 40-stce silnik od 360 (52KM) to nie uzyskamy tej samej siły uciągu co w 360 ze względu na szybsze przełożenie 40-stki.

Co do konta początku wtrysku to jest zmiana tak jak pisał mariusz(ZDUN) bo sprawdzałem w instrukcjach obsługi obydwu ciągników i dla c-4011 wynosi 20 stopni przed GMP, a dla c-360 jest troszkę wcześniejszy i wynosi24 stopnie przed GMP.Takie są niby zalecenia według instrukcji, ale w praktyce być może jest tak jak pisze seweryn20, że jest inne sprzęgiełko na pompie wtryskowej lub inaczej nacięty klin na wałku i rezultacie na jedno wychodzi,więc głos pozostawiam fachowcom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

jak masz normalną z silnikiem s4003 nie wiem jak jest w 4002 masz znak wybity przecinakiem przy okienku od sprzęgła na ściance od strony silnika poniżej połowy i masz dwa znaki na kole zamachowym takie małe kreseczki około 5-8mm od siebie dolna to 24stopnie a górna 22 czyli max tolerancja odkrecasz pierwszą rurkę dajesz dawkę na maxa i patrzysz jak paliwo ci drgnie zacznie sie podnosić musisz dokładnie złapać ten moment i póżniej porównujesz czy mieści ci się znak na obudowie pomiędzy tymi kreskami na kole zamachowym jak nie to luzujesz pompę i kręcisz tak aby się zgodziły najlepiej z dolną


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek12314    0

Jeżeli ktoś potrzebuje szczegółowych danych i opisów niech pisze tutaj, postaram się dostarczyć. Z czasem również będę tworzył i uzupełniał listę najczęściej używanych i potrzebnych. Moderatora proszę o przyklejenie tematu, żeby nie tworzyć stu nie potrzebnych wątków. :huh:

 

Ursus C-330

 

Momenty dokręcania śrub w silniku:


  • Pokrywa panewki korbowodowej: 125-135Nm;
    Pokrywa panewki głównej na wale korbowym: 200-220Nm;
    Nakrętki śrub głowicy: 220-240Nm;
    Zazębiacz wału - wkręt do koła pasowego: 250-270Nm;

 

Wielkości i luzy:


  • Zawory ssące i wydechowe: 0.2mm;
    Otwarcie zaworów przy włączonym odprężniku: 0.75mm-1mm (położenie zerowe wkrętu - bez luzu, a następnie wykręcenie go o 1 i 1/4 obrotu);
    Wystawanie zaworu ponad płaszczyznę głowicy: 1.9mm-2.2mm;
    Wystawanie tulei cylindrowej ponad płaszczyznę bloku: 0.1mm-0.16mm;

 

 

 

 

 

Witam ,

prosze Cie o udzielnie jakichkolwiek wzkazówek odnośnie ciagnika C - 330 , ktory nadmiernie sie grzeje , mimo , że wymieniłem nastepujace częsci : nowa chłodnica , nowa pompa wodna , nowy termostat . To nic nie dało , nadal sie grzeje . Dodam jeszcze , ze ma niskie cisnienie oleju w silniku , niewiem czy toi tez mogloby byc przyczyna . Jak sie rozgrzeje , to na tysiacu obrotach ma 1 . 5 atm .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

A jak z przedmuchami, dmucha spod korka wlewu oleju (chyba nie ma on odmy - nie pamiętam), lub po wyjęciu miarki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    11

:huh: ciśnienie oleju nie ma nic wspólnego z przegrzewaniem się silnika,jest to błędna diagnoza,jeżeli z głowicą jest wszystko ok. to jeżeli jest silnik wiekowy i chodził na wodzie zamiast płynu=kamień kotłowy :lol:


Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek12314    0

:D ciśnienie oleju nie ma nic wspólnego z przegrzewaniem się silnika,jest to błędna diagnoza,jeżeli z głowicą jest wszystko ok. to jeżeli jest silnik wiekowy i chodził na wodzie zamiast płynu=kamień kotłowy :D

 

 

 

 

Co moze byc z głowica nie tak , jezeli jest po remencie .?

Czy jest mozliwosc , ze w jakis sposob głowica moze nie miec chłodzenia , czy jest prawdopodobne , ze moze sie czyms przytkac i nie miec chłodzenia . Jezeli tak to czym .?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kusik25    0

Kolego janek12314 ile masz łopatek na wiatraku? Jeżeli masz 2 łopatki to dorzuć jeszcze jedno śmigiełko tak żeby miał 4 łopatki:) ja miałem taki sam problem i po dołożeniu śmigła problem zniknął!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1829

Chełmno robi obecnie dwa rodzaje zestawów: "Premium Plus" drozsze i niby o wyższej jakości z Gorzyckim tłokiem (weszły one do sprzedazy wiosną tego roku) oraz "Premium" tansze. Te tansze niedawno weszły na rynek więc nie ma jeszcze informacji jak się sprawują :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Ja remontując silnik swojego C-360 zleciłem roztoczenie tuleji pod nadwymiarowe tłoki. W zakładzie sparowano indywidualnie każdą tuleję z tłokiem. Zrobiłem ponad 300mth, bez żadnego problemu i nie zauważyłem zużycia oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pooch    61

z tego co slyszałem to zestawy premium mają tłok niewiadomo skąd a reszta jest taka sama jak w tych tańszych zestawach Mahle

 

 

to chyba ma byc odpowiedz na zestawy firmy Zetor

 

 

jak się sprawują, też jeszcze nie wiadomo bo są krótko no rynku


W rolnictwie siła!!! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roborolnik    5

Janek12314, a jak z odpalaniem ciapka? No i jak tam ma z mocą, czy mocno dymi. Dodanie dodatkowych skrzydel wiatraka pomaga to fakt, ale w upalne dni może to być za mało lepiej wiec szukać przyczyny grzania. Moze być lekko przestawiony zaplon, wtedy ciapek lepiej odpala ale nie ma takiej siły i bedzie sie grzał, ale przyczyna może też być zupełnie inna np. czujnik temperatury każdy pokazuje delikatnie inna wartość, może wina w nim leży. Napisz więcej co boli ciapka najlepiej na pw, napewno postaram się pomóc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kusik25    0

roborolnik, co do przyczyn podanych przez Ciebie: mocne dymienie, przestawiony początek wtrysku aby lepiej palił, w tym przypadku będzie się bardziej grzał sam tak miałem, nie pomogło nawet wyciągnięcie termostatu, dopiero dokręcenie dodatkowego skrzydła wiatraka pomogło i to bardzo bo w największe upały wskaźnik temperatury wskazywał połowę zielonego pola, gdzie przed zabiegiem wskaźnik przekraczał czerwony obszar na wskaźniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj