KubaMF

Opinie na temat Ursus 1634,1734 oraz Zetor 16245, 14245

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Rowan    223

Nie zgodze się. Spotykam ciągniki, o które właściciele dbają lepiej niż o rodzine, a sprawiające mnóstwo problemów. Przy czym spotykam jd, fendt’y, case tak wyr*chane jak ukrainki przy krajówce, a mimo to nie poddające się przez baaaardzo długi czas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maverick    127

Polecam kupno ZTS 12245 z 4 biegową szybką skrzynią synchronizowaną na dużych kołach 14.9 r28  20.8 r38 i zamontowanie turbosprężarki. Pompę wtryskową przerobić na model z  korektorem dawki paliwa w zależności od ciśnienia doładowania. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KubaMF    818

Jd nie odstrasza nas spalaniem, tego akurat się nie boimy. Tylko cena części, jestem w stanie jeszcze pojąć cenę części do mf czy case ale do Jd nigdy nie pojmę co tam tyle kosztuje. Fakt że wymienisz i masz na lata ale jednak no nie chce tej marki widzieć u siebie na podwórko przynajmniej przez najbliższe lata ;) Ale ten mit że Jd się nie psują to akurat nie jestem w stanie uwierzyć, ale fakt jeśli masz ciągnik od nowości i dbasz to tak. Albo kupujesz i masz z 2-5 tyś mth takie pewne to tak, a jeśli kupujesz i niby piszą że ma 9tyś a w rzeczywistości zegar już 2 razy się obrócił albo był cofany to ... Renault odpada na pewno, 4270 trochę przy mały 6190 byłby spoko ale nie ma nic ciekawego jak na razie na wszelkich portalach aukcyjnych. 16245 może i by była spoko ale ta ilość biegów mnie jednak troszkę zniechęca już bym wolał mieć mniej koni a więcej biegów. Fakt do transportu 40km/h by się przydało. Raczej turbiną się nie różni bo przecież jak przeglądam to wszystkie 14-nastki mają turbinę. Może i dobry pomysł z tą 12245 ale zbytnio się nie znamy na modyfikowaniu silników więc w tym przypadku wolałbym kupić większy i mieć spokój, zresztą cena każdego jest praktycznie porównywalna. Ale w zetorach to są chyba skrzynie już synchronizowane czy były jakieś modele co były bez i z ? Na razie nic ciekawego nie ma na portalach aukcyjnych żeby jechać zobaczyć tak w rozsądnej odległości, więc nie pozostaje nic tylko czekać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maverick    127

16245 ze świecą szukać na oryginalnej 4 biegowej synchronizowanej skrzyni, a jak jest to kosztuje krocie. Pamiętaj że 12245 jest zbyt słaby by pracował z bardzo dużymi maszynami, więc zużycie podzespołów powinno będzie mniejsze niż w 16245. 14245 były produkowane na rynki zagraniczne, różniły się turbosprężarką oraz dawką paliwa, czasami też skrzynią biegów. Mój 14145 na 4 biegowej niesynchronizowanej skrzyni posiada inną turbosprężarkę oraz odczuwalnie mniejszą dawkę paliwa niż 16145, które były 3 biegowe. Nie kupuj ciągnika z 3 biegami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    223

Noo, te opcje to już raczej byłby kompletny strzał w kolano... Idźmy na zachód, a nie cofajmy w rozwoju 🙂 Renault faktycznie też nie polecam, silnik dobry, bo JD, ale sterowanie skrzynią i EHRem awaryjne. Z tego co mi wiadomo, to nie było zsynchronizowanych skrzyń 4 biegowych w zts-ach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    317
2 godziny temu, Maverick napisał:

16245 ze świecą szukać na oryginalnej 4 biegowej synchronizowanej skrzyni, a jak jest to kosztuje krocie. Pamiętaj że 12245 jest zbyt słaby by pracował z bardzo dużymi maszynami, więc zużycie podzespołów powinno będzie mniejsze niż w 16245. 14245 były produkowane na rynki zagraniczne, różniły się turbosprężarką oraz dawką paliwa, czasami też skrzynią biegów. Mój 14145 na 4 biegowej niesynchronizowanej skrzyni posiada inną turbosprężarkę oraz odczuwalnie mniejszą dawkę paliwa niż 16145, które były 3 biegowe. Nie kupuj ciągnika z 3 biegami.

jaka turbinę masz w tym 14145? tzw fińska?

1 godzinę temu, kazikow napisał:

Ciekawą alternatywą dla16nastki mogą być ciągniki Pronar, Belarus 1221 oraz 1523

MTZ 4 gary ok seri 8xx/9xx ale nie sześciogarówki - tam chyba tylko jeden model można nazwać udanym, reszta gorsza od czterogarówek.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maverick    127

Mój zetor jest z Holandii. Jakiś czas temu sprawdzałem z oryginalnymi turbinami z agromy i jest gabarytowo mniejsza by działała sprawniej na niższych obrotach oraz przy mniejszej dawce paliwa. Turbiny w Finlandii były montowane nad chłodnicą i to tylko w Ursusach ciężkiej serii.

Edytowano przez Maverick

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    223

Jest to swego rodzaju paradoks, cena tych ciągników. Ojciec sprzedał 16245 w pięknym stanie w 2007r za 55tyś, a teraz ceny ich są w sumie jeszcze wyższe...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymekrolnik89    117

Ja dałem 53 w 2015 i za 50 bym go sprzedal robilem tylko synhronizator i pompe podnosnika a robi na ponad 40ha na ciezkiej ziemi. Minusem jest ta skrzynia bo wszystko robisz ta 1 drogowa. Wez cene tych malych zetorów typu 7245 cena kosmiczna. Za te 70 moze cos z tych pierwszych fronter bys poszukal

 

Edytowano przez szymekrolnik89

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

za 70 tys szukaj valtry seri 8xxx z lat 90tych. ciagniki naprawde solidne, czesci fakt nie naleza do tanich ale tez nie sa mocno skomplikowane ciagniki.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    223

szymekrolnik89, jak byłem w Twoich stronach, to u Ciebie jest bardzo lekka ziemia w porównaniu do mojej 😉 No właśnie, te małe to już wogóle są nienormalne, bo to ciągniki z tak starą technologią, że powinny być o połowe tańsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KubaMF    818

Właśnie taką 16 nastkę dorwać marzenie, ale jak na razie nie ma ni co przykuło by naszą uwagę jedynie stoi 14245 : https://www.olx.pl/oferta/zetor-14245-zts-turbo-nie-12245-16245-zarejestrowany-w-polsce-CID757-IDxyLrT.html#155d8a57be Jedyny problem to odległość bo 600 km prawie, a wy jak go oceniacie warte to tej ceny ? Czyli że z takiej 14245 można zrobić po prostu szesnastkę bo jeśli ma wszystko co 16 to wystarczy zwiększyć dawkę paliwa i wymienić turbinę. A jeśli ma mniejszą dawkę to mam rozumieć że i spalanie troszkę mniejsze czy źle myślę ? A jeśli chodzi o tą 14 nastkę to tam piszą że ona ma już jakieś elektrozawory czy to była taka wersja na wypasie trochę ? Te ceny tych ciągników są chore fakt ceny 12 14 16 nastki rozumiem ale 7745 i 60 tyś ? to jest dopiero paradoks ... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    223

Naprawde, nie zapłaciłbym takich pieniędzy za tak prymitywny i stary ciągnik. https://www.olx.pl/oferta/mccormick-mc-120-CID757-IDx4KBR.html

Tutaj wyjdzie 68tyś netto. Chip na 150-160KM lekko się robi przy tym silniku. Ma tuza, zakładasz tonowy obciążnik i dosłownie wszystko da się tym ciągnikiem robić przy spalaniu 30-40% mniejszym niż w ZTS-ie:-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maverick    127

Ten 14245 z linku jest cały malowany, zmieniony tłumik na jakąś samoróbkę, Rozrusznik powinien być 24v, a nie szybkoobrotowy, brak obciążników na koła, dolny zaczep samoróbka, najsłabsze wieszaki z c-385, jeden odciąg z c-385 prostokątny, nieoryginalne przednie błotniki. A zdjęcia to takie zrobił, jakby chciał coś ukryć. Nawet jeśli mechanicznie sprawny, to zdecydowanie za drogo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KubaMF    818

Ok dziękuje za informacje, na razie czekam na jakaś ciekawą ofertę. Możliwe że jednak będzie jakiś ferdek, zobaczymy co się szybciej trafi. Jak jakiś zetor ładny to pewnie zetor jak ferdek to może ferdek ;) Pozdrawiam chłopaki i dzięki ! 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lexion1012    1
Dnia 7.12.2018 o 16:51, traktor11 napisał:

Witam 

Jestem psiadaczem zetora 16145 w skrzyni 3 biegowej do prac polowych to se radzi bardzo dobrze co do transportu wolny jest .

Ciągam nim agregat uprawowo siewny bierny 3 m (1 szosowo)  jest ok a przy śierniskowym 3 m przydałoby się tak 1,5 biega bo trochęza wolno i nie przerabia tak jak powinno być .

 W pługach obrotowych 5 skib radzi se doskonale a zużycie paliwa to zależy od ziemi 

Ciagasz nim pług półzawieszany? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj