Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No właśnie jeżeli olej ma tą samą specyfikacje co zaleca producent (Lepkość,gęstość czy jak to prawidłowo się nazywa) i w razie potrzeby ma niski poziom popiołów (Low SAPS) to chyba nie powinno być żadnych przeciwskazań?

W końcu ludzie leją to do nowoczesnych ciężarówek z dużymi,wolnoobrotowymi,doładowanymi dieslami posiadającymi Adblue,DPF i te wszystkie inne graty od norm spalin więc silniki są bardzo podobne do tych rolniczych.

W dodatku Turdus ma aprobatę Volvo,Renault,Mercedesa,,Mana,Cumminsa także to nie jest jakieś dziadostwo.

Lotos ma też w ofercie oleje przeznaczone do maszyn rolniczych (Np:Agrol Stou) ale w ich opisie piszę że oleje te są i do silnika i do przekładni i tego się w nich boję.

Czy przy nowoczesnych skomplikowanych maszynach możliwe jest żeby do silnika i skrzyni dobry był taki sam olej?

 

 

Opublikowano

Gęstość i lepkość to jedno ale przy nowoczesnych silnikach ważne są tez aprobaty i olej musi spełniać aprobaty producenta silnika.

Oleje stou lepiej sobie odpuścic i lać typowo silnikowe oleje czyli z polskich turdus lub platinum ultor z orlenu.

Opublikowano

Witam mam takie pytanie posiadam ciągnik z silnikiem perkinsa 4cyl bez turbo orginalnie był zalany olej texaco 15W30 ale olej drogi i nie za dobry, zmieniłem na 10W30 ale słaby na lato, to zmieniłem na turdusa 15W40 obecnie ma 2000Mth 

 

Moje pytanie czy morzna jeszcze przejsć z tego oleju mineralnego na półsyntetyk 10W40 byłby już dobry na zime i na lato  (w sklepie mi mówił że nie powinno się nic stać :P)

 

 

Opublikowano

możesz wlać, Ale dobrze by było zmienić to po 50 godzinach razem z filtrami bo jak ciągnik całe życie pracował na mineralny to może mieć sporo osadu

 

No to jak tam mówisz to pewnie zmienie sobie na półsyntetyk 10W40 ,No taki miałem zamiar żeby po zmianie na półsyntetyk zmienić tak po 50 mth bo morze spłukać to dziadostwo :)

 

Ps w c 360 robiłem remont kapitalny zalałem go turdusem 15W40 mechanik nie wyczyścił za fachowo silnika i szybko olej robi się czarny po zmianie i zauważam że jak sciągnołem dekielek od klawiatury to widać że pomału klawiatura  zaczyna się świecić , teraz widocznie nawet minerały mają dobre właściwości myjące :) także pewnie zaryzykuje Dzięki za odp :)

Opublikowano

Witam z racji ze nie znam się na olejach to mam pytanie czy moge zalać do 360 olej TURDUS 15W-40 SHPD skoro wczesniej chodził na oleju MILVUS CC 15W/40 ??

Opublikowano

Tylko już mam kupiony TURDUS 15W/40 SHPD i zaleje go takim tylko tak pytam czy nic się nie sytanie i czy jest lepszy od MILVUSA ??

Opublikowano

A silnik c360 można zaliczyć do Super High Performance Diesel- SHPD? Czyli silnik diesla o podwyższonych osiągach?

O tak osiągi to on ma zwłaszcza jak zrobisz chipowanie map w sterowniku.
Opublikowano

KiedyS rozmawiałem ze znajomym który zajmuie się wymianą oleji róznych marek powiedział że turdus to jest w sumie olej najgorszy z podobnych typu delvac rimula i takie tam. Swoją drogą dziwie się ludziom kupującym sprzęt za spore pieniądze, że oszczędzają na oleju max kilkadziesią zł. Ja w sprinterze i mf-ie używam oleju shell rimula ultra 10 w 40. W sprinterze taki lał serwis w mf sam zaczołem go lać nie wiem na jakim był wcześniej.

Co do wycieków i bicia (normalnie rewelacyjna teorja o tym biciu) czasy gdy silniki składano na uszczelki z korka lub kartonu po butach juz mineły i pojazdy te skończyły w hutach lub leżą gdzieś pod płotem. Napewno w silniku który zostal złożony fabrycznie lub przez kogos kto ma o tym pojęcie nic nie wycieknie podobnie jeśli chodzi o luzy itd jeśli juz są żaden olej ich nie skasuje. Są to teorie z czasów kiedy wchodziły syntetyki i nikt za bardzo nie wiedział co to będzie.

Co do czystości silnika nie zalezy to tylko od oleju ale np paliwa itd. Duzym plusem zaastosowania półsyntetyku nawet w starszym ciagniku jest łatwiejszy rozruch zimą.

Co do przechodzenia w starszych silnikach na lepszy olej to oczywiscie nie powinno się tego robić ale tylko w tych które praktycznie chodzą już resztkai sił. Jeśli silnik jest ok bez problemów można przejść z minerału na półsyntetyk.

 

 

No właśnie ja w swoim Farmtracu 80 przebieg 2000mth i chciałbym przejść z minerału na półsyntetyk :) co myślisz :)?

Opublikowano

według mnie turdus się popsuł jest jak woda pod temperaturą  poszukuje coś lepszego

czekam na propozycje

pozdrawiam

 

Kupujesz z beczki czy oryginalnych opakowań?

Turdus to dobry olej, nic się w nim nie popsuło tylko jest dużo podróbek i tu bym szukał problemów. 

Opublikowano

Każdego oleju wszędzie i nie tylko oleju są podróbki co jest plagą  :(. Też używam turdusa i nie narzekam grunt to wymiana oleju, a nie jak co nie którzy jak zaleją lepszy olej to co 5 lat wymieniają. Szkoda gadać.  

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez martinezo
      Witam.
      Zwracam się z pytaniem, jakim środkiem lub olejem konserwujecie swoje maszyny po zakończonym sezonie??
      Wiadomo, że najpierw trzeba maszynę dokładnie umyć, ale jak już wyschnie to stosujecie jakąś powłokę ochronną np. z jakiegoś oleju?? jeśli tak to, proszę o wskazówki jaki środek najlepiej zabezpiecza przed korozją elementy robocze i lakier maszyny (pomijamy olej przepracowany).
      Pozdrawiam użytkowników
    • Przez MFargo
      Ile jest w filtrów od hydrauliki w Massey Ferguson 2 czy 3 i jakie zamawiacie?
    • Przez przemek111447
      Witam.slyszałem ze jest dobrym rozwiazaniem dolanie benzyny do oleju napedowego w ilosci 5l na 70l oleju napedowego.Czy to dobre rozwiazanie i czy ktos to praktykował?A moze macie inne rozwiazania o ktorych nie wiem .....chetnie poczytam o tym i moze cos innego wybiore.Takie rozwiazanie z benzyna chce zastosowac w zetorze 7340 z 2003r i 3 letniej 110km forterze.
    • Przez jgcentrum
      Szanowni Państwo,
      W przypadku zapotrzebowania na wszelkiego rodzaju filtry (m.in. powietrza, oleju, hydrauliczne, przemysłowe) oraz łożyska, uprzejmie proszę o przesyłanie zapytań ofertowych. Z przyjemnością przygotujemy dla Państwa indywidualną ofertę dopasowaną do potrzeb.
      W razie pytań służę pomocą.
      Z wyrazami szacunku,
      [Twoje imię i nazwisko]
      JG Centrum Techniczne
      📞 +48 453 238 260
      📧 kontakt@zaopatrzenieprzemyslu.pl
      🌐 www.zaopatrzenieprzemyslu.pl
      Zapraszam również do zapoznania się z filtrami na naszym sklepie allegro link poniżej:
      https://allegro.pl/uzytkownik/Jgcentrum
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v