Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To niestety trzeba b szukać objawów przedmuchu spalin do układu chłodzenia.  Spaliny, kolorki jakieś dziwne na powierzchni płynu. Nie jest powiedziane że to   uszczelka pod głowicą, może to być sama głowica lub tuleja.

Opublikowano

Jak seweryn piszę,Kolego mówiłeś że brałeś nowy silnik to znaczy na wymianę ale nie powiedziałeś więcej szczegółów.Bo jak nowy silnik to rozumiem że nowe zestawy a głowicę mogłeś przełożyć.Próba ciśnieniowa do głowicy była robiona? Chyba nie, może być pęknięta i kompresję wali do chłodnicy,podobnie może z tuleją też gdzieś pęknięta.Planowanie było robione i uszczelka nowa nie ma bata żeby przedmuchało 

Opublikowano
3 godziny temu, Grzegorz871 napisał:

Chłodnica jest czysta.  Termostatow wymieniłem z 6,teraz mam firmy wahler. Przy temp płynu 78-79stopni wyrzuca 4litry płynu. I płynu leje leciutko za rzeberka. 

No mam identycznie tylko , nie wiem w którym momencie wywala bo nie sprawdzałem...

Opublikowano
8 godzin temu, Grzegorz871 napisał:

Chłodnica jest czysta.  Termostatow wymieniłem z 6,teraz mam firmy wahler. Przy temp płynu 78-79stopni wyrzuca 4litry płynu. I płynu leje leciutko za rzeberka. 

Objawy typowe jakby jednak chłodnica nie miała pełnej przepustowości i przy otwieraniu termostatu właśnie przy tej temperaturze płyn nie nadążał przepływać przez chłodnicę, raczej mało prawdopodobne by w dwóch różnych silnikach był problem właśnie z ich winy, sprawdziłbym jeszcze wszystkie węże, czasami z wierzchu wygląda normalnie a w środku jest jakieś rozwarstwienie tłumiące przepływ cieczy.

Opublikowano

Opisz objawy bardziej szczegółowo.

Czy bez termostatu także wywala płyn? Czy bez termostatu po zdjęciu korka z chłodnicy widać bąbelki powietrza przy pracującym silniku oraz czy widać obieg płynu w chłodnicy? Czy w chłodnicy na wierzchu płynu nie widać nic innego poza płynem? itd...

  • Like 2
Opublikowano

Witam panowie, odpowiem na wasze pytania. Tuleje są nowe, tłoki są nowe, głowica po remoncie, była sprawdzana szczelność głowicy i była robiona płaszczyzna. Chłodnia jest użyta, jest drozna i wszystkie węże są wymienione. Jest założona nowa pompa wodna. Tuleje i uszczelki też są nowe. Chłodnica jest zalana teraz woda a woda w niej jest czysta. Wodę wywala korkiem, a korki zostały wymienione chyba z 4. Jak ściągnę korek to są te same objawy. Wyrzuca za każdym razem 4l płynu lub wody przy tym 78st.Bez termostatu nie wywala płynu /wody i wszystko jest ok. Bez termostatu i bez korka nie widać babelkow powietrza. Na dużych obrotach nie wyrzuca płynu /wody gora. Plyn/woda na wierzchu są czyste nic nie widać. Widać obieg płynu w chłodnicy 

Opublikowano

A czy wskazania  temperatury są prawidłowe, czy czasem nie przekłamuje wskaźnik? 

Kiedyś był już taki wątek a rozchodziło się o uszczelki pod głowicą z różną ilością czy kształtem wycięć na kanały wodne. Ktoś coś kojarzy?

Opublikowano

Moim skromnym zdaniem mamy do czynienia z mikropęknięciami lub nieszczelnością uszczelki (idzie sprężanie do wody/płynu).  Aby jednoznacznie wykluczyć taką ewentualność lub jakiekolwiek inne pęknięcie w układzie komora spalania-układ chłodzenia kup tester szczelności głowicy (koszt niewielki bo 15 - 20 zł) i dokonaj testu (tylko bez termostatu) - bo tester będziesz szukał na dachu.

  • Like 1
  • Thanks 1
Opublikowano
11 godzin temu, seweryn20 napisał:

A czy wskazania  temperatury są prawidłowe, czy czasem nie przekłamuje wskaźnik? 

Kiedyś był już taki wątek a rozchodziło się o uszczelki pod głowicą z różną ilością czy kształtem wycięć na kanały wodne. Ktoś coś kojarzy?

Też miałem o to właśnie zapytać, kształt to jest taki sam, ale faktycznie są z różną ilością otworów, termostaty mają łączone z pompą wodną gumowym łącznikiem i niełączone, być może tu tkwi przyczyna, teraz pytanie - to jest stary czy nowy typ silnika?

Opublikowano
10 godzin temu, AlaCapone napisał:

 kup tester szczelności głowicy (koszt niewielki bo 15 - 20 zł) i dokonaj testu (tylko bez termostatu) - bo tester będziesz szukał na dachu.

Dla czego mia by go szukać na dachu i co ma do tego termostat?

Opublikowano (edytowane)

Normalny człowiek  znając instrukcję obsługi  korzystania z czujnika płynu popularnego na rynku tego właśnie za 10-20 zł wie że nic mu pod sufit nie wyleci.  Normalny człowiek wie też że termostat nic tu nie zmieni w tej kwestii. Chłodnica to nie armata tym bardziej otwarta.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano
3 godziny temu, AleksanderXY napisał:

Normalnie myślący człowiek pojmie w lot... dlaczego.

Musi być jakiś powód wywalania płynu, może faktycznie sprężanie idzie do płynu.

I z pewnością jest taki powód, ale skoro to takie proste dla ciebie to oświeć nas co to za powód.          :)

Opublikowano
15 godzin temu, AlaCapone napisał:

Moim skromnym zdaniem mamy do czynienia z mikropęknięciami lub nieszczelnością uszczelki (idzie sprężanie do wody/płynu).

Mikropęknięcie w żeliwie, dobre czekam na więcej.

15 godzin temu, AlaCapone napisał:

Aby jednoznacznie wykluczyć taką ewentualność lub jakiekolwiek inne pęknięcie w układzie komora spalania-układ chłodzenia kup tester szczelności głowicy (koszt niewielki bo 15 - 20 zł) i dokonaj testu (tylko bez termostatu) - bo tester będziesz szukał na dachu.

A jak robią test w samochodzie gdzie aby dostać się do termostatu trzeba rozebrać pół silnika albo go wyciągnąć? Nie myślałeś o założeniu własnej działalności? xD 

4 godziny temu, seweryn20 napisał:

Normalny człowiek  znając instrukcję obsługi  korzystania z czujnika płynu popularnego na rynku tego właśnie za 10-20 zł wie że nic mu pod sufit nie wyleci.  Normalny człowiek wie też że termostat nic tu nie zmieni w tej kwestii. Chłodnica to nie armata tym bardziej otwarta.

Patrz wyżej :D

Opublikowano

Termostat ma małą dziurkę, więc nagłego skoku ciśnienia bym się nie spodziewał po jego otwarciu.

Motto AlaCapone jest typowe dla ludzi, którym brakuje argumentów. 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
    • Przez tata1
      Witam
       
      Mam robić remoncik w 914, głowicę oddam do zakładu do regeneracji, ale co mam zamontować na cylindry?
      Zestawy naprawcze są od 140zł na Allegro (na tłok) do 500zł w sklepie. Jakie wybrać. Ciągnik pracuje u mnie ok, 100mth w roku, więc mało.
      Co polecacie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v