Polecane posty

soltys147    85

Chciałbym dorobić do mojej belarki centralne smarowanie łańcuchów. Niestety fabryczne zestawy sa strasznie drogie, więc myślę o jakimś zaadoptowanym systemie.

Najbardziej chodzi skąd wziąć pompkę do oleju. Pędzle i wężyki to prosta sprawa.

Ktoś z Was zrobił coś takiego? Czy np. pompa centralnego smarowania od tira do smaru (Można takie w miarę tanio kupić na szrocie) nadała by się - niestety tam chyba jest silnik elektryczny.

Będę wdzięczny za wszelkie rady 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Gdybym miał robić coś takiego , to zastosował bym pompkę hamulcową lub sprzęgłową . Tłok pompy byłby wciskany w momencie otwierania komory ( poprzez układ dźwigni i sprężyn).

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Od Tira było by najlepsze tylko tam jest 24V.

Wewnątrz jest silniczek podobny od wycieraczek może by dopasował coś na 12V.

  • Thanks 1

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz4321    98
Poszukaj może u handlarzy sprowadzających sprzęt z zachodu. Niektórzy ściągają uszkodzone prasy na części. W prasach Deutz Fahr/Greenland były bardzo proste układy centralnego smarowania podłączane do hydrauliki.
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015
2 godziny temu, andrzej78 napisał:

Gdybym miał robić coś takiego , to zastosował bym pompkę hamulcową lub sprzęgłową . Tłok pompy byłby wciskany w momencie otwierania komory ( poprzez układ dźwigni i sprężyn).

Zawsze warto robić proste wynalazki a kolega podał jeden z lepszych.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys147    85

Dzięki za odpowiedzi.

Też myslałem żeby zastosować pompkę hamulcową, ale chyba gdyby wciskana była tylko przy otwieraniu komory miałaby za mały wydatek. Za mało oleju by szło na smarowanie. Myślę, że trzeba byłoby osadzić jakąś dźwignię (mimośrut) na którymś trybie który obraca się wolno cały czas i wtedy on wciskałby tłoczek pompki. Tyle, że to dużo kombinowania.

Układ smarowania z tira byłby najprostszym rozwiązaniem i w miarę tanim (chyba?), ale czy nie służy on TYLKO do rozprowadzania tawotu i czy dałby sobie radę z olejem? 24V można by uzyskać z podwajacza napięcia.

Szukałem takiego układu dedykowanego z demontażu z innej maszyny rolniczej u handlarzy ale w mojej okolicy nikt nie ma takiego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Oryginalnie miałem w kilku prasach centralne smarowanie. Podawanie oleju podawane jest tylko w momencie zamykania klapy prasy i jest wystarczające trzeba tylko dobrać odpowiednią pompkę. Oleju nie może podawać zbyt dużo, dlatego iż szybko będzie ubywał a po drugie cała prasa będzie w oleju a nie o to chodzi.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2471
A pompka od spryskiwaczy od osobowki tylko zamiast dysz inne końcówki albo dyszę rozwiercic jezeli smarowanie ma byc olejem i na przełącznik lub pod jakiś sterownik a jak smarem to koparki maja czesto smarowanie centralne i moze na 12V

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Ja widziałem w jakiejś włoskiej prasie proste smarowanie. Był zbiorniczek z olejem i pędzelkiem w korku przymocowany do klapy z boku. Przy otwieraniu zbiorniczek przechylał się, a olej pędzelkiem spływał na łańcuch.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Widziałem na olx prasę DF GP 2.30 na części. Teraz jak szukam lamp do niej to nie mogę znaleźć ogłoszenia.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Nie możesz zamontować uniwersalnych?

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Chciałem oryginał. Poza tym takich małych nie znalazłem. Teraz się mocuje z za dużymi o 1mm.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rafalpronar82a
      montuje sprężarkę w mf 3090 silnik perkins i nie wiem gdzie podłączyć obieg oleju powrót znalazłem ale skąd wziąści ciśnie myślałem o czujniku oleju wstawić trójnik ale czy nie spadnie mi ciśnie oleju w silniku skąd jest brany oryginalnie obieg oleju do sprężarki ?
    • Przez Marek46ha
      Stoję przed wyborem nowej kosiarki dyskowej i zastanawiam się czy warto dopłacić za model z centralnym zawieszenim.
      Łąki takie jak wszędzie - jedne lepsze, równiejsze inne mniej. Raczej wysokich prędkości nie będę osiągał bo mam nieduże działki ( rowy melioracyjne, itp)
      Także zastanawiam się czy napewno potrzebuję centralnego zawieszenia.
      Ktoś może mi podpowiedziec jak to wygląda w praktyce - znajomi mają zwykłe novadisc (poettinger) inni novacat i każdy swój wybór bardzo chwali.
      Ja osobiście celuje miedzy lely 280 M i 280 classic.
    • Przez awox
      Czy smaruje sie przekładnie główna w przetrząsarce? tzn. ta co wychodzi z niej wałek do traktora. Nie ma tam ani kalamitni ani wlewu oleju, mam przetrzasacz kuhn gf 452 T . Nie wiem czy dac tam jakis smar czy nie dawać??
      Prosze o poradę szanownego grona.
    • Przez Przemek15_03
      Witam,
       
      Mam takie pytanie czy ktos może mi napisac dokaładnie jak smarowac pompe od hardiego? nie mielam wczesniej takiej pompy. Wiem tylko że smaruje ja się smarem ale gdzie ? i jaki smar najlepszy ? Prosze o podpowiedz, pozdrawiam ( mam taką samą jak na zdjeciu ponizej tylko moja jest stara )

    • Przez komand19
      Witam,
       
      Chciałbym się dowiedzieć jakie macie ciśnienie smarowania silnika w waszych case'ach. Zamontowaem ostatnio manometr w kabinie który wskazuje aktualne ciśnienie smarowania oleju w silniku. Wskazuje mi na zimnym 4 bary przy obrotach 700obr/min zaś na rozgrzanym około 2 bary przy 700 obr/min. Wydaje mi sie że to trochę mało i czeka mnie wymiana panewek i szlif wału Czy ktoś wymieniał już łożyska korbowe w case 4230?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj