Skocz do zawartości
komand19

CASE 4230 ciśnienie smarowania

Polecane posty

komand19    0

Witam,

 

Chciałbym się dowiedzieć jakie macie ciśnienie smarowania silnika w waszych case'ach. Zamontowaem ostatnio manometr w kabinie który wskazuje aktualne ciśnienie smarowania oleju w silniku. Wskazuje mi na zimnym 4 bary przy obrotach 700obr/min zaś na rozgrzanym około 2 bary przy 700 obr/min. Wydaje mi sie że to trochę mało i czeka mnie wymiana panewek i szlif wału :( Czy ktoś wymieniał już łożyska korbowe w case 4230?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    39

Instrukcja podaje ciśnienie 2,75-4,14 bara przy obr nominalnych i rozgrzanym silniku, jeśli na wolnych obrotach nie świeci się kontrolka od oleju, nic bym nie grzebał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mtracz    71

Manometr wkręcasz zamiast czujnika ciśnienia oleju. Jak chcesz mieć jednocześnie obydwie rzeczy musisz mieć odpowiedni króciec który to umożliwi.

Oznacza to, że trzeba znaleźć przyczynę ;) .

Może być zużycie-uszkodzenie pompy oleju lub zaworu przeciążeniowego, zużycie elementów wału i panewek lub inne nieszczelności, zużyty lub kiepski olej.

 

@Komand19 a jakie masz ciśnienie na rozgrzanym oleju na wyższych obrotach?

Ale od razu napisze nie szukaj dziury w całym. Nic nie dłub bo nie ma po co. Ciśnienie dobre. A skąd wiesz jakie będzie po remoncie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komand19    0

Na rozgrzanym silniku i obrotach nominalnych tj 650-700obr mam niecałe 2 bary, gdy go przygazuję do 1100obr to podchodzi do 3,5-3,8 bara. Moim zdaniem na wolnych obrotach cisnienie poniżej 2 bar grozi prędzej czy później przycieraniem sie podzespołów silnika. Olej wymieniałem niedawno, obecnie jeżdzę na Turdusie 15W40.

Edytowano przez komand19

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Ja bym nie szukał dziury w całym. Ciśnienie jak dla mnie dobre. Przy mniejszym też będzie działał prawidłowo. Aby nie poniżej 1 atm. i będzie wszystko w porządku.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82

jak kolega wyżej.

Komand, szukasz dziuryw całym

2 bary przy rozgrzanym silniku i obrotach biegu jałowego to nie tylko dobry, ale wręcz bardzo dobry wynik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komand19    0

Ok dzięki za odpowiedzi. W ciagnikach typu Ursus cisnienie poniżej 2 bar kwalifikowało się do rozebrania silnika, bynajmniej tak miałem w mf 255. Na rozgrzanym silniku po podłaczeniu manometru miałem 1,8bara, po rozebraniu silnika okazało się że panewki na wale były mocno zuzyte, po remoncie mam nawet na rozgrzanym silniku ponad 3,5 bra ana obrotach jałowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Norman    1

Kolego jest to dobre ciśnienie czujni zapala kontrolkę jak jest poniżej 1 bara, powinno być napisane na odwrocie, przy c 360 jest to 1,2 bara. Możesz też dla spokoju podnieść obroty biegu jałowego, ja przy swoim mam tak na poziomie 800 -840 obr/min. Wszystkie nowe ciągniki z tego co zauważyłem mają na poziomie 900 - 950 obr/min nie niżej. W MF 255 jak i c 360 3p dla dobrego silnika kiedyś miałem dane takie:

UKŁAD SMAROWANIA SILNIKA

Rodzaj: pod ciśnieniem i rozbryzgowy

Ciśnienie oleju przy prędkości obrotowej silnika 2000 obr/min i temp. oleju 77°C: 2,76 bar

Ciśnienie oleju przy prędkości obrotowej biegu jałowego: 1,38 bar

Posiadałem kiedyś też 4240 to przy pełnym rozgrzaniu czyli w czasie ciężkiej pracy spadało do poziomu 1,2 bara i nic się złego nie działo, kontrolka nawet nie za pyłgła. Zauważyłem również różnicę w pomiarze pomiędzy wkręceniem manometru bezpośrednio w blok a za pośrednictwem węża cienkiego przekroju o dł. około 2 m, oczywiście na wężu było niższe,prawdopodobnie powodowała to lepkość oleju i związane z nią tarcie o ściany przewodu, na przewodzie większego przekroju problemu nie było. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Czujnik ciśnienia oleju do Ursusa ma spory rozrzut ciśnienia zadziałania 0,5 do 1,2bar.

W ciągnikach zagranicznych ciśnienia zadziałania są rożne np. Case 0,3-0,6 bar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesniak11    0

Obroty nominalne to te, przy których mierzona jest moc nominalna silnika .Dla Case 4230 82 KM / 2400 obr/min

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Ferdek07
      czy w zbiorniczku wyrównawczym ma się zbierać ciśnienie? troche to dla mnie dziwne żeby zbiorniczek zbierał ciśnienie aż się rozdymał, że po odkręceniu korka psyknoł i zmniejszał objętość lekko objętość, na przeglądzie serwisant poprawił (przetknoł) trochę odpowietrzenie korka i troche lepiej było ale dalej duże ciśnienie sie zbierało no i w końcu proprawiłem sam że nie ma ciśnienia ale korek sie poci, i tak źle i tak niedobrze, więc czy w ciągniku ma sięzbierać ciśnienie, bo w samochodach jakoś tego nie zauważyłem najwyżej minimalnie więc czy muj korek był felerny, czy może ten typ tak ma?
    • Przez pawel03
      witam.
      mam problem z moim lamborghini z 93 roku. posiadam go od niedawna i nie moge znalezc zadnego korka do wlewu oleju hydraulicznego i tak samo do spuszczenia azeby go wymienic. nie trzyma mi cisnienia. kiedy jest zimny mam 4 bary (co i tak wedlug mnie jest malo bo powinno byc 6) a jak sie rozgrzeje do spada nawet do 2 i trzeba go trzymac na obrotach zeby dalo sie normalnie skrecac i obracac plug czy podnosic... mam pewne przypuszczenie ze ten korek znajduje sie nad walkiem. jest tam jakis korek ale nie mam pojęcia czy to jest to. z gory dziekuje za podpowiedzi.
    • Przez Konrad2277
      Witam
      Czy ktoś może mi pomóc z wyborem silnika??
      postanowilem zakupić NH 1530 tylko nie wiem z jakim silnikiem
      Czy deutz będzie się mocno grzał??
      Jakie spalanie??
      Prosze o niezamykanie tematu bo mało kto na stare tematy wchodzi a dobór jest dla mnie bardzo ważny
      Prosze o szybkie odpowiedzi
      Z góry dzięki
    • Przez mathewc385
      Panowie mam problem z moim Fahrem otoz gdy wykosze okolo 0,7 ha silnik lapie temperature i musze sie zatrzymac . Wymienilem filtry,wyczyscilem chlodniczke oleju i dalej sie grzeje . Prosze o porady .
    • Przez rafal2511
      WITAM.
      Od niedawna posiadam deutza fahra dx 4.51. mam problem gdyz sie strasznie grzeje pracach polowych . jak na ciagnik 85 km to powinien sobie dawac rade bez problemu z siewnikiem amazone d7 3 metry a ty szok strasznie sie grzeje dochodzi prawie do konca. podobnie z agregatem uprawowym 3 metrowym. nie daje sobie zbytnio rady. znajony na podobnej mocy ciągnik i bez problemu sobie daje rady z zestwem uprawowo-siewnym 3 metry a moj ma problemy z samym agregatem . pdobnie z siewka do nawozy jedno osiową gdzie nasypie tone nawozy i juz jest priblem a stara sześdziesiątka sobie daje rade bez problemu. co może być z nim?

      PROSZE O PORADY
×