Polecane posty

djarcik    0

Witam forumowiczów! W związku z tym że ostatnio pojawił mi się problem przy moim MF 3080 tworzę ten temat aby pomóc innym poszukującym. W moim MF komputer został już dawno przerobiony na przekaźniki, jeszcze zanim go kupiłem. Teraz pojawił mi się problem z przełączaniem skrzyni na żółw/zając a także z rozłączeniem przedniego napędu. Jak wiadomo w tym ciągniku często wiąże się to z awarią komputera sterującego skrzynią. U mnie komputer jest odłączony natomiast jest zrobiona BARDZO prowizoryczna przeróbka na przekaźniki. Do tej pory działało jednak coś musiało paść i chcąc to naprawić niestety nie mogę dojść do ładu i składu z tym. Chcę zrobić instalację na nowo jednak byłbym wdzięczny jakby ktoś ogarnięty na schemacie rozrysował jak takowa instalacja ma wyglądać jakich użyć przekaźników oraz jak to wszystko połączyć. Temat przekaźników był już w wątkach poruszany jednak schematu nie znalazłem jak to dobrze zrobić. Liczę że ktoś pomoże i mi i innym forumowiczom którzy mają podobny problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16

z tego obrazka wynika że jest 5 elektro zaworów i każdy z nich odpowiada za np przedni napęd czy żów/zając podając + na elektrozawór on zmienia swój stan jeśli nie potrafisz podłączyć przekaźnika to lepiej się za to nie bierz bo mozesz spalić traktor 

5197809800_1498565083.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Zanim wezniemy się za przeróbki, musimy być świadomi że możemy w ten sposób uszkodzić skrzynie, oraz poznać przyczyne dlaczego to nie działa, i przemyśleć od A do Z, aby nie doszło do uszkodzenia skrzyni, Objawy elektroniki to tylko początek, a problem często jest mechaniczny :-) np niskie ciśnienie oleju

Komputer w MF ma bardzo rzadko awarie. Do awari zazwyczaj dochodzi poprzez zalanie po myciu, zaśniedziałe przewody, nie działające czujniki, niskie ciśnienie oleju, lub zacięty elektrozawór

Jak podłączyć? Żółw, zając,

Podpinasz pod czujnik cisnienia, czujnik wajchy, i kontrolke ładowania, przekażnik bistabilny musi być.

Zamiast przekaznikow polecane są tranzystory

Napęd,-kontrolka ladawania, czujnik stopu, włącznik, czujnik oleju

Prawdopodobnie jeszcze coś trzeba podpiąc.

Przed modernizacją zamień elektrozawory na sprawne. Raz mieliśmy przypadek, że trzeba było włączyć blokade mechanizmu różnicowego, wałek wom, i dopiero zadziałał napęd

Omijając czujniki szykuj conajmniej 15 tysiecy na skrzynie za kilka lat...

Edytowano przez zetores
  • Thanks 1

Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054
3 godziny temu, djarcik napisał:

Witam forumowiczów! W związku z tym że ostatnio pojawił mi się problem przy moim MF 3080 tworzę ten temat aby pomóc innym poszukującym. W moim MF komputer został już dawno przerobiony na przekaźniki, jeszcze zanim go kupiłem. Teraz pojawił mi się problem z przełączaniem skrzyni na żółw/zając a także z rozłączeniem przedniego napędu. Jak wiadomo w tym ciągniku często wiąże się to z awarią komputera sterującego skrzynią. U mnie komputer jest odłączony natomiast jest zrobiona BARDZO prowizoryczna przeróbka na przekaźniki. Do tej pory działało jednak coś musiało paść i chcąc to naprawić niestety nie mogę dojść do ładu i składu z tym. Chcę zrobić instalację na nowo jednak byłbym wdzięczny jakby ktoś ogarnięty na schemacie rozrysował jak takowa instalacja ma wyglądać jakich użyć przekaźników oraz jak to wszystko połączyć. Temat przekaźników był już w wątkach poruszany jednak schematu nie znalazłem jak to dobrze zrobić. Liczę że ktoś pomoże i mi i innym forumowiczom którzy mają podobny problem.

Nie lepiej naprawić kompa? Ewentualnie zrobić od podstaw nowego? nawet tu na forum są spece od tego.

Mój poszedł na żyletki i dostałem regenerowany za 800zł parę lat temu... święty spokój

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek72511    81

Można naprawić, tylko na pewno on tego komputera nie ma, tak samo jak połowy instalacji. Ja też się na taki bubel nadziałem kupując 3085 pare lat temu, było na tyle dobrze zrobione, że nie szło poznać że moduł nie działa. Realny koszt naprawy tego wszystkiego wyniósł 7 albo 8 tysięcy, robiła jakaś firma z siedlec. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
djarcik    0

Komputer odziwo został ake ktoś próbował przy nim grzebać bo część żywicy jest wytopiona. Powiem szczerze że też na początku nie wiedziałem że jest on odłączony. Gdy kupowałem ten sprzęt to też na to nie patrzyłem bo się nie znałem... A teraz jest duża ingerencja w wiązkę i koszty byłyby duże..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
djarcik    0
Dnia 6.12.2017 o 22:37, zetores napisał:

Zanim wezniemy się za przeróbki, musimy być świadomi że możemy w ten sposób uszkodzić skrzynie, oraz poznać przyczyne dlaczego to nie działa, i przemyśleć od A do Z, aby nie doszło do uszkodzenia skrzyni, Objawy elektroniki to tylko początek, a problem często jest mechaniczny :-) np niskie ciśnienie oleju

Komputer w MF ma bardzo rzadko awarie. Do awari zazwyczaj dochodzi poprzez zalanie po myciu, zaśniedziałe przewody, nie działające czujniki, niskie ciśnienie oleju, lub zacięty elektrozawór

Jak podłączyć? Żółw, zając,

Podpinasz pod czujnik cisnienia, czujnik wajchy, i kontrolke ładowania, przekażnik bistabilny musi być.

Zamiast przekaznikow polecane są tranzystory

Napęd,-kontrolka ladawania, czujnik stopu, włącznik, czujnik oleju

Prawdopodobnie jeszcze coś trzeba podpiąc.

Przed modernizacją zamień elektrozawory na sprawne. Raz mieliśmy przypadek, że trzeba było włączyć blokade mechanizmu różnicowego, wałek wom, i dopiero zadziałał napęd

Omijając czujniki szykuj conajmniej 15 tysiecy na skrzynie za kilka lat...

Modernizacja dzialala cały czas aż nagle coś się poluzowalo pewnie i przestało funkcjonować. Dlatego chciałem schemat jak to jest połączone żeby się w tym szybko pola połapać i znaleźć przyczynę..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Pierwsze co posprawdzaj złącza/styki (prawdopodobnie masz je zaśniedziałe) U mnie jeśli coś się dzieje to pierwsze co sprawdzam elektronike. Miałem niedwano sytuację z kontrolką ciśnienia oleju traktor poszedł do mechanika mechanik 7 tyś skasował a problemu nie rozwiązał dopiero później sam doszedłem do tego że jedna kostka dochodząca do komputera była zaśniedziała i to była cała przyczyna .... parę złotych na środek do czyszczenia styków a kilka tyś to jest różnica.

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
      AgroDane - Dane techniczne maszyn rolniczych
      AgriDane - Specs of agricultural machinery
      AgriDaten – Technische daten von landmaschinen
      AgriSpec – Technische gegevens voor
      AgriDatos – Datos técnicos de maquinaria agrícola
      AgriDonnées – Données techniques des machines agricoles
      AgriDati – Dati tecnici per macchine agricole
      АгроДанные — Tехнические данные сельскохозяйственной машин
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj