Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
59 minut temu, Rudzixonx napisał:

Dobrze, a co z prądnica? Czy to ma wpływ że teraz jest plus na masie?

Prądnice trzeba zmienić na taką  co ma  minus na masę albo najlepiej założyć alternator 

Opublikowano (edytowane)

Przyłączę się do tematu, ponieważ również mam podobny problem, ale w c360. Szczotki sprawdzone, elektromagnes nowy.  

Rozrusznik szybkoobrotowy.

Edytowane przez sylur90
Opublikowano

A nie przebiegunował się akumulator? Plus przy mierzeniu jest z tej strony co oznaczenie na akumulatorze? 

Jak zachowuje się akumulator przy doładowaniu prostownikiem? Ładuje się do napięć jak trzeba?

Po takim zabiegu rozrusznik dziala normalnie?

Opublikowano

Akumulator nie przebiegunował się, sprawdzałem multimetrem i nie minus tam gdzie powinien być i plus też. Prostownikiem nie sprawdzałem. Czy winą braku ładowania może być to że ostatnio wymieniałem stacyjkę i coś źle podłączyłem?

Opublikowano
Dnia 10.03.2016 o 19:31, Wisien102 napisał:

Podłaczyłen nowy rozrusznik zrobiłem jakies zwarcie i po włozeniu kluczyka nic sie nie swieci ale na krutko mozna odpalic macie jakies sugestie?

 

I co było i Ciebie ?  Bo ja właśnie mam to samo. Wymieniłem rozrusznik na szybkoobrotowy i klops. Nie działa stacyjka i poszedł 1 bezpiecznik. Po wymianie bezpiecznika dalej głucho. U mnie + jest masą. Nie wiem czy nie powinienem podłączyć go jakoś odwrotnie... ? Podpowiedzcie proszę. 

Opublikowano (edytowane)

A ta druga śruba powinna być wolna/pusta ? Bez kabla, bez podłączenia ?  Ja podłączyłem to tak.

1. Minus z akumulatora.
2. Czerwony grubszy kabelek z dużym oczkiem. Ta śruba jest połączona z obudową czyli jest tam plus jak ramie ciągnika. Bo plus jest masą u mnie. 
3. Tutaj dałem mały czerwony kabel z małym oczkiem.

Po podłaczeniu klem do aku kontrolki stacyjki głuche i zobaczyłem przepalony bezpiecznik ( drugi od prawej 6A )

Wstawiłem dwa zdjęcia. Z moim podłączeniem. Numeracja jak w opisie. 

Proszę o pomoc... co zrobiłem źle ? 

20211227_173141.jpg

20211227_235522.jpg

Edytowane przez Jagier
Opublikowano

Przewód 2 ten co masz na dole powinien być połączony pod jedną śrubę razem z przewodem czarnym 1 u góry. Na dole nie podpina się żadnego przewodu z instalacji tam idzie tylko to co o wchodzi do wnętrza rozrusznika ta plecionka czy co tam jest bo dobrze nie widać

  • Like 1
Opublikowano

Plecionka wychodzi spod zacisku / śruby i idzie na obudowę rozrusznika czyli tam jest masa ( + ) 

Czyli te oba kable pod minus mają być ? A ten trzeci cieńszy to jest dobrze podłączony ? 

Opublikowano

Działa !!! Wielkie dzięki wszystkim.   :)

Podłączyłem. Ale chyba jest tu także inny problem. Zawiesza się bendix... chociaż jest nowy ;(

Działa !!! Wielkie dzięki wszystkim.   :)

Podłączyłem. Ale nie zawsze zatrybia. Nie wiem co jest przyczyną. Elektryka kręci i załącza za każdym razem... ale często jest taki odgłos jakby zawieszał się bendix i chodził na sucho. Jak złapie to kręci i odpala ładnie. Jest fajny... tylko jednak szmelcowaty. Znajomi mówią że może to być problem z zazębieniem na wieńcu. Nie wiem. Chyba muszę zgłosić reklamację bo jeśli kupiłem nowy to nie chciałbym go teraz naprawiać. A odpala za 5 -6 razem. Trochę kiepsko... jak na nowy. Chyba że się dotrze ;))). Jednak nie sądzę. Mam rację ? 

Opublikowano

No szajs... Niemiecki ;))) W Hamburgu go w kontynerze znaleźli. Zaraz jak tylko rozładowali statek z Chin ;))))   

Dnia 28.12.2021 o 19:37, Roki212 napisał:

Jak coś nie tak oddawaj na reklamację bo nic sie nie dotrze chyba że wienies zdarty i temu tak się dzieje

Poprzedni oryginał chodził ładnie tylko bełkotał i wiecznie brakowało mu prądu. Wcinał cały akumulator i często nie odpalał zimą. Ten chodzi lekko tylko faktycznie jakby nie trafiał w zęby. 

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v