Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Nie patrz na aukcję bo często wypisują tam farmazony. Kolega z forum wstawił linka na którym znajdziesz przekroje tłoków i kształt komór spalania. Praktycznie w żadnym z silników o mocu w granicach 130 koni nie znajdziesz tłoka z komorą taką jak ma ts czy wolnossący. Różnią się kształtem i to poważnie. Komora która wstawiłeś jest otwarta bez wąskiego gardła ale i te z wąskim wlotem różnią się kształtem. Nie patrz na podane rozmiary kompletnie nic one nie mówią. Podają tylko maks. średnicę i max głębokość a to za mało. Musiał byś mieć rysunek techniczny komory z promieniami, skosami żeby określić dokładnie różnice w pojemności.  Dla tego bez przekroju na podstawie zdjęcia całego tłoka czy zapewnień sprzedawcy nie jesteś wstanie  zauważyć i stwierdzić różnic., Tylko przekroje. Bez zmiany pojemności komory spalania nie ma możliwości zmiany stopnia sprężania które są podane wyraźnie i to najmniej trzy 15, 16 i 17 bez przecinka.  

http://www.motordetal.ru/catalog/engine/mmz/-/sets/-/-/-/

 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Ale tak samo mi tłumaczono w Mińsku pisałem maila i oni mi wysyłali zdjęcia i tak mi to opisali. Tłoki można zakładać od emisji euro 0 do traktora nawet z1979 roku . Chodziło mi o komorę i właśnie tam tłumaczono mi też o wysokościach wałków rozrządu , jak bardzo ważne jest osadzenie wtryskiwacza w głowicy że musi wystawać w głowicy do płaszczyzny 1,2 mm bo paliwo nie będzie wtryśnięte do komory spalania tylko na tłok. Mówili że na rynku jest dużo końcówek i mają różne wysokości. Wszystko co mi ten człowiek opisał okazało się prawdą więc dlaczego o tłokach mieli by kłamać. Do tej pory produkują silnik D-242 o mocy 62 konie i w nim też montują już tłoki na 3 pierścienie które są stosowane w silnikach z turbo o emisji spalin euro 0 .


Podkładki są niby jednego wymiaru pod wtryski ale są one dostosowane do oryginalnych rozpylaczy , jak ktoś ma zdjętą głowicę to niech sobie zmierzy ile się chowają w stosunku do płaszczyzny głowicy. Jeden będzie miał 0.7 inny 0.9 a kolejny 1.5 mm w zależności od producenta. Skoro między innymi takie rzeczy mi tłumaczył to wychodzi na to że dokładał wszelkich starań ażeby silnik chodził jak najlepiej. 

Opublikowano

Możliwe że tłoki występują zamiennie wersji silnika jest tyle że się w pale nie mieści ale nie o to mi chodzi tylko o fakt że są różne komory i różne z tego tytułu stopnie sprężania. Jest to nie do ogarnięcia wizualnie ani na podstawie zdjęć czy opisu średnicy czy głębokości. W każdym razie patrząc na silniki d-240 i d-245 najstarszej generacji stosowanego w belarusach są dosłownie dwa typy jeśli chodzi o stopień sprężania.

Sam wtrysk fizycznie nie jest wstanie wtrysnąć paliwa na denko tłoka bo jest ono pod sama głowica ale faktycznie jego wystawanie z gniazda ma wpływ. 

Opublikowano

Niech mnie ktoś poprawi jeśli się myle . Wychodzi na to że smarowanie turbo które jest podłączone pod zasilanie chłodnicy oleju nie jest dobrym pomysłem. Wczoraj uruchomiłem traktor ,ciśnienie wskoczyło na zegarze a przez przewód turbo nie leciał olej . Odkręciłem turbo i traktor chodził przez około 10 minut i dopiero powoli zaczęły się pojawiać pierwsze krople. Czy nie jest tak że w filtrze są dwa zaworki jeden z nich powoduje to ze w pierwszej kolejności olej musi zasilić wał itp i dopiero jak się chwilę rozgrzeje to przepuszcza na chłodnicę? Pierwsze moje podłączenie smarowania turbo było z przewodu od manometra. I tam olej leciał  błyskawicznie , teraz zastanawiam się czy tak jak ja mam podłączone nie jest błędem.Bo turbo chodzi przez pierwsze minuty bez smarowania a tym bardziej w zimę.  

Opublikowano

Niech mnie ktoś poprawi jeśli się myle . Wychodzi na to że smarowanie turbo które jest podłączone pod zasilanie chłodnicy oleju nie jest dobrym pomysłem. Wczoraj uruchomiłem traktor ,ciśnienie wskoczyło na zegarze a przez przewód turbo nie leciał olej . Odkręciłem turbo i traktor chodził przez około 10 minut i dopiero powoli zaczęły się pojawiać pierwsze krople. Czy nie jest tak że w filtrze są dwa zaworki jeden z nich powoduje to ze w pierwszej kolejności olej musi zasilić wał itp i dopiero jak się chwilę rozgrzeje to przepuszcza na chłodnicę? Pierwsze moje podłączenie smarowania turbo było z przewodu od manometra. I tam olej leciał  błyskawicznie , teraz zastanawiam się czy tak jak ja mam podłączone nie jest błędem.Bo turbo chodzi przez pierwsze minuty bez smarowania a tym bardziej w zimę.  

Opublikowano

Tak to błąd,  smarowanie turbo łączysz w miejsce czujnika ciśnienia oleju dajesz trójnik ,idzie to kupić w sklepach rolniczych ,i najważniejsze turbo nigdy nie może nawet przez chwile chodzić bez oleju .Po prostu się zniszczą tulejki i oś wirnika ,dużo tego na rozbierałem,jedyny przypadek kiedy turbo chodzi bez ciśnienia oleju to od chwili odpalenia do wytworzenia ciśnienia przez pompę olejową,jeśli masz zegar ciśnienia oleju bardzo dobrze to widać jak ciśnienie rośnie w układzie smarowania ,wpisz w forum tytuł ( ciśnienie turbo 1014) Opisałem tam moje przeróbki na małych ursusach może coś ci pomoże, jest mój nr telefonu ,można śmiało dzwonić.

Opublikowano (edytowane)

Tu nie chodzi o pompowanie, bo turbo wytwarza ciśnienie zawsze, ale jak się zawory szerzej otworzą, to będzie lepsze napełnienie cylindrów. W wolnossaku widać to po znacznym dymieniu, nawet przy idealnym kącie wtrysku i sprawnych końcówkach.

 

A jak to jest z tymi TKR6 z gruszką?

Dałoby więcej mocy, czy to tylko przeznaczone do aut (np MAZ)

Tylko czy to jest zmienna geometria czy waste-gate?

 

https://images.ua.prom.st/174052610_w800_h640_tkr_6_5_10_06.jpg

Edytowane przez zbyszekbrzuze
Opublikowano

Pierwsza różnica jaką zaobserwowałem to , to że silnik jest bardzo czuły na dotknięcie dzwigni gazu. Kolejna to wcześniej miałem ustawioną dawkę paliwa tak że jak przy gazowałem to

 czarnym dymem rzucał teraz na tej dawce dymu nie widać w ogóle . To na postoju, jeździć jeszcze nie jeździłem może dziś spróbuje to napisze. Na pewno silnik  chodzi ciszej jak by był zalany pełny olejem. Taki z tłumiony dźwięk , myślę że to zasługa nowych kół rozrządu . W silniku mam teraz wymienione : Tłoki , tuleje , pierścienie, tulejki korbowodów i sworznie , nowa głowica, wszystkie koła zębate, wszystkie panewki, pompę wody, wałek rozrządu, nowe końcówki wzm , nowa klawiatura , no w sumie to został stary blok z tulejkami wałka rozrządu i wał a i korbowody są stare.  A najlepszy jest jeden temat , ciśnienie oleju. Teraz jak ktoś mi powie że jak na zimnym jest 3 a na gorącym będzie 1 to nie ma co zaglądać bo na pewno jest wszystko dobrze to nie posłucham się za chiny.  Zostawiłem pierwszą panewkę od koła pasowego i ostatnią od koła zamachowego. Złapałem za koło pasowe i wał miał taki luz góra dół że stukał jak poje... ny , wystarczyło że na próbę założyłem nowe panewki po stronie koła pasowego i nie stukał w ogóle. Do tego w wolnej chwili wstawię wam zdjęcia jak wyglądały panewki główne , opiłki z nowej podstawy filtra oleju zmasakrowały je . Niektóre miały takie głębokie rysy że prawie zostały przecięte na dwie połówki. Ciśnienie oleju miałem na zimnym 3,3 a na gorącym 1,1 i jak to wytłumaczyć? Teraz jest cały czas 4 a na gorącym na ok 80 st ma 3.5 myślę  że w polu spadnie do 3. Ale faktem jest że tych panewek prawie nie było i ciśnienie silnik miał i kopyto by wystawił z takim ciśnieniem. 

Opublikowano

Jeśli pompuje nawet do 1,2 bara u mnie to trzeba założyć że silnik dostaje na tyle powietrza potem paliwa by wytworzyć ilość spalin które turbo napędzą tak że daje rady.

W nowszej wersji tkr6 jest westgate nie ma ona zmiennej geometrii  a część zimna jest taka sama, część gorąca mniejsza. Na pewno można je stosować zamiennie mają taki sam zakres pracy i są stosowane w silnikach d-245.2.

Opublikowano

Reakcja na gaz może byc taka dobra, bo nie ma luzu i kąt wtrysku się nie rozjeżdża

Moje panewki też nie były najlepsze:

post-10681-0-30224100-1483872199_thumb.jpg

Olej u nas nigdy nie był wymieniany, tylko dolewany (8lat)

Stan filtra oleju:

post-10681-0-42128200-1483872677_thumb.jpg

Panewki przyszły takie:

post-10681-0-37620000-1483872698_thumb.jpg

PS Edytowałem poprzedni post

 

Opublikowano

Tu nie chodzi o pompowanie, bo turbo wytwarza ciśnienie zawsze, ale jak się zawory szerzej otworzą, to będzie lepsze napełnienie cylindrów. W wolnossaku widać to po znacznym dymieniu, nawet przy idealnym kącie wtrysku i sprawnych końcówkach.

 

A jak to jest z tymi TKR6 z gruszką?

Dałoby więcej mocy, czy to tylko przeznaczone do aut (np MAZ)

Tylko czy to jest zmienna geometria czy waste-gate?

 

https://images.ua.prom.st/174052610_w800_h640_tkr_6_5_10_06.jpg

Na pewno jest to waste-gate.

Niezła heca, ciekawe jak to skomentuje @seweryn20. Kiedyś miałem z nim ostre spięcie o to że nazwałem turbo w rusku "pierwszym, prostym i już przestarzałym turbo", strasznie się o to spieniał.

 

Wracając do zdjęcia, co rzuca się w oczy?  Dużo mniejszy korpus ciepłego, co za tym idzie jest dużo mniejszy wirnik i skutkiem tego jest mniejsza bezwładność (ciężar) układu. Dzięki temu wirnik szybciej się rozpędza i zatrzymuje. Druga sprawa i najważniejsza że dzięki temu (nowa konstrukcja) sprężarka lepiej pompuje, już przy niskich obr. silnika (większa moc od dołu) ale przez to silnik będzie przeładowywany na wysokich obr. i dlatego pod koniec trzeba upuścić część spalin i po to zawór.

 

Dodatkowa zaleta to że można regulować max. doładowanie zależnie od konkretnej mocy silnika, bo jak tu wszyscy wiedzą moce tego silnika są różne a przeładowywanie niewyżyłowanego silnika nie jest korzystne.

Opublikowano

Jeśli pompuje nawet do 1,2 bara u mnie to trzeba założyć że silnik dostaje na tyle powietrza potem paliwa by wytworzyć ilość spalin które turbo napędzą tak że daje rady.

W nowszej wersji tkr6 jest westgate nie ma ona zmiennej geometrii  a część zimna jest taka sama, część gorąca mniejsza. Na pewno można je stosować zamiennie mają taki sam zakres pracy i są stosowane w silnikach d-245.2.

Ja mam turbo z westgate i ciśnienie ustawione max 0.8 , tylko mi chodzi o raptowne gazowanie na postoju . Wcześniej zadymił bo turbo nie zdążyło dmuchnąć a teraz na tej samej dawce nie dymi w ogóle. 

Opublikowano (edytowane)

Jedna panewka to chyba chciała się obrócić, ale to skutki jazdy bez ciśnienia, bo tak brał olej do tego wyrzucał przez miarke i smok krzywy.

Tulejki korbowodowe są w miarę OK, jedna ma trochę luzu, ale do przeżycia, we Władku miałem gorsze, bo stukały.

 

Czyli zmieniac ten wałek, czy składać jak jest?

 

EDIT:

Pytam, bo nie chcę mieć jak w T25, że jest po remoncie, wszystko ustwaione, nowe koncowki na 180 bar i przy dodaniu oraz pod obciążeniem troszke zakopci, a pali 2,5 litra.

Drugi T25 pali 3,5 litra, od nowości nie rozbierany silnik(1900MTH), wtryski też do roboty, a dymu nie zobaczysz. Pod obciążeniem zaczyna tylko głośniej chodzić.

Edytowane przez zbyszekbrzuze
Opublikowano

Jeśli masz 200 zł to wymień bo na pewno nikt go wcześniej nie wymienił jak robić remont to solidnie. gdybyś miał mikrometr to sam byś mógł ocenić jego stan. A jaki ma wpływ na pracę silnika wałek rozrządu to można poczytać na internecie ale np na podstawie innych silników.  

Opublikowano

Ptaszyna co było minęło a turbo w ruskim jest proste czy z czy bez wesgata i tu masz rację nie sprzeczał bym się o to. 

W ruskim założyli upustowy, patrząc na nie to nie wiem czy gorąca strona w ogóle się zmieniła poza odlewem pod zawór. 

Obie mają średnicę wirników taką samą, 61 mm, ciśnienie doładowania efektywne 0,72 bara, obroty wirnika 120.000.

Różnica jest za to w ciśnieniu efektywnym minimalnym w gorącej części gdzie bez zaworu wynosi 0,71 bara a w tej z zaworem 0,65.

Czyli patrząc na dane samej turbiny i dane silników w nie wyposażonych nie zmieniło to parametrów silnika w ogóle może jedynie minimalnie wcześniej zaczyna efektywną pracę ta z zaworem.

 

hurlimannD70  

Masz w pompie korektor ciśnieniowy?

Opublikowano

Kurczę ja chyba nie napisałem że turbo mam od stara 742 , pasuje idealnie bez większych przeróbek i w ogóle go nie widać jest jest całkowicie schowane pod maską.  Bardzo szybko wstaje i dmucha w zależności jak ustawisz bo ma możliwość regulacji. Korektor dawki zrobiłem sam z westgate starego typu od audi 2.5 tdi . W chwili gdy ciśnienie w kolektorze ssącym wzrasta cięgło od przerobionego westgate cofa się i zwiększa dawkę paliwa. Trochę mi zeszło ze zestrojeniem tego wszystkiego razem ale teraz działa za***iście. Dawkę dostaje od 0.6 bar, ustawiłem dawkę tak że przy obciążeniu lekko dymek widać . Efekt jest taki że jak przyspieszam w pewnym momencie dostaje takiego kopa że koła zrywają ziemię na 9 biegu. Pompa którą mam nie ma korektora i nie były dla niej przewidziane więc zrobiłem sam i nawet oryginalnie to wygląda. 


taka turbina

post-92781-0-25079600-1483885562.jpg

Opublikowano

W oryginalnej pompie korektor zaczyna podnosić dawkę  już przy ciśnieniu 0,05-0,1 bara. 

U mnie po przekroczeniu 2000 dostaje takiego strzałą że szok a ciśnienie w kolektorze wzrasta do 1,2 bara i spada dopiero po wyrównaniu obrotów. 

Nawiasem mówiąc fajna zabawa z korektorem i sama pompą. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v