Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

zetor@ tak to jest ta regulacja. Tą śrubą ustawia się skrzydło kierownicy wiatrów . Aby ustawić(zmierzyć) wymagane 50mm musisz zdemontować sita otworowe i lamelowe i wtedy szczelina między dołem skrzydła a dnem wialni ma wynosić 50mm

Opublikowano

Witam rozleciało mi się łożysko na osi młocarni od strony kół pasowych i mam problem z zdjęciem koła pasowego młocarni odkrecilłem czujnik obrotów podtrzymujące łożysko zdjąłem i co dalej tam są dwa koła dwuczęściowe i męczę się drugi dzień i za nic nie mogę zdjąć pierwszej połówki koła połamałem już dwa solidne ściągacze klin próbowałem wyciągnać dorobiłem ściągazc ale klin urwał się przy kole ruszyło się koło może 5 mm i nic może się tam coś odkręca jeszcze czy coś może ktoś to już rozbierał i mógłby się podzielić informacja i poradziłby mam jeszcze ściagacz hydrauliczny samoróbke i musi coś pójść albo połamie to koło i bede szukał drugich kól pasowych albo pójdzie w końcu bardzo proszę o szybką odpowiedż pozdrawiam i z góry dziękuję Wojtek

Opublikowano

Siemka :) mam pytanie na jakich obrotach trzeba młucic łubin i jakie tam sito trzeba wstawc ?? Własnie nic nie wiem bo w tym roku dopiero pierwszy raz zasiałem łubin . co trzeba zmienic w kombajnie zeby móc go zebrac ?? I ciekaw mnie dlaczego sa połówki ?? prosze o odp :)

Opublikowano

Panowie mam takie pytanko odnośnie ogumienia w Mercatorze.Przednie opony są w nim węższe niż standardowe w bizonie.Jak one się sprawują zwłaszcza w tak mokrych żniwach jak ostatnio,kombajn nie lgnie zbyt szybko?ktoś mi mówił ze są bardziej podatne na pekanie czy to prawda?czy jest możliwości na te same felgi założyć szersze opony.Mam bizona a chce go wymienić na Mercatora i w ostatnim sezonie nie raz go wyciągałem bo zalgnął i stad moje pytanie.Z góry dziękuje za odpowiedz

Opublikowano

jeśli masz założone opony jakie powinny być fabrycznie to nie powinno być kłopotu chociaż możesz spróbować wrzucić coś szerszego. w tamtym roku były pola na których była galareta i jakoś szedł ale nie wszędzie udało wjechać ale ogólnie lepiej sobie radzą merki od bizonów

Opublikowano

Witam

Mam problem z podnoszeniem hederu. gdy silnik jest zimny podnosi elegancko a gdy sie rozgrzeje na pełnych obrotach podnosi gdzies 15 sekund. jest to wnerwiajace przy koszeniu. z góry dzieki za odpowiedz ;)

Opublikowano

tak wczesniej podnosił normalnie. ta pompa to znajduje sie pod kierownica? (bo niejestem pewnien) i ona jest cała w oleju i nie wiem czy moze cos przecieka czy cos

Opublikowano

Pompa jest razem ze zbiornikiem oleju,a pod kierownicą to orbitrol czyli układ wspomagania coś jak rozdzielacz oleju.Zobacz czy aby nie robi się mleko podczas podnoszenia hederu,olej się rozgrzewa,staje się rzadszy i pompa mieli i nie potrafi wytworzyć odpowiedniego ciśnienia czyli siły do podniesienia hederu,motowidła są lekkie wdlatego je podnosi.Pozostaje wymiana pompy,ewentualnie próba na gęstrzym oleju np.HL68

Opublikowano

dzisiaj podczas smarowania znalazłem lokamitkie do smarowania w bardzo dziwnym miejscu. jest ona umiejscowiona z lewej strony na kole od młocarni pod pierwsza sprezyna. Czy wiecie moze jak ja tam smarowac?

Opublikowano

@swider najlepiej smaruje się kombajn smarownicą pneumatyczną z giętkim przewodem typu wąż,ręczną z takim przewodem też tam wejdziesz.A miejsce nie dziwne to przekładnia bezstopniowa inaczej wariator :D

Opublikowano

Sory ale żeby nie zakładać nowego tematu to da sie jeśli tak to jak regulować szybkość kręcenia sie motowideł ? mercator 60

Opublikowano (edytowane)

@swider najlepiej smaruje się kombajn smarownicą pneumatyczną z giętkim przewodem typu wąż,ręczną z takim przewodem też tam wejdziesz.A miejsce nie dziwne to przekładnia bezstopniowa inaczej wariator :D

 

No tak wiem posiadam nożna smarownice ale ta lokamitka jest pod sprezyna i sprezyna blokuje dostep do niej. jets tylko 0,5 mm dostepu to główka ci nie wejdzie;(

Edytowane przez Swider
Opublikowano (edytowane)

Witam mam dziś do zaoferowania POLSKIE instrukcje obsługi do kombajnów CLAAS:

-Mercator

-Mercator 50

-Mercator 60

-Mercator 70

-Mercator 75

-Mercator S

 

Instrukcje zawierają wiele fachowych porad oraz ciekawostek dotyczących obsługi-

Twojego kombajnu !!!

 

Instrukcja to niewielki koszt a na przykład:

-złe ustawienie sit może nas przy dzisiejszych cenach zboża o wiele więcej kosztować.

-nieodpowiednia obsługa,zastosowanie nie odpowiednich środków smarnych lub olejów może doprowadzić do poważnej usterki (duże koszta finansowe,strata cennego czasu podczas żniw)

 

Ustaw oraz obsługuj swój kombajn prawidłowo według instrukcji- a nie będziesz wiedział

co to znaczy nawet AWARIA KOMBAJNU !!!

 

Instrukcje podzielone są na działy:

 

-Wskazówki ogólne

-Przed uruchomieniem

-Regulacje podstawowe i omłot

-Tabele (tabele:sit ,omłotu,środków smarnych,przeglądów)

-Jak młócić każde rodzaj zboża (z jakimi ustawieniami)

-Silniki

-Dane Techniczne

 

Instrukcja są w języku POLSKIM wersjach książkowych mają po 150 stron, są w formacie A5, zawiera szczegółowe rysunki i ilustracje.

 

Posiadamy w ofercie również katalogi części do powyższych modeli kombajnów !!!

Katalogi mają po 300-400 stron i zawierają wiele fachowych ilustracji oraz numery katalogowe wszystkich części. Katalogi są bardzo przydatne podczas każdej naprawy !!!

 

pozdrawiam

 

KONTAKT

 

E-mail:INSTRUKCJEROLNICZE@INTERIA.PL

Tel.516370377

Edytowane przez CETOR
Opublikowano

@Marcin regulację obrotów motowideł dokonuje się kręcąc pokrętłem na stanowisku kombajnisty,z rury nośnej motowideł wychodzi linka,po niej dojdziesz do pokrętła.Ta kinka wcchodzi do koła pasowego jest to ręczna przekładnia bezstopniowa(jedna płyta koła jest stała druga ruchoma,kręcąc poketłem płyty się schodzą lub rozchodzą zmieniając predkość obrotową motowidła).

@Swider u mnie końcówka smarownicy pasuju tak na styk,troche muszę nagimnastykować się ją tam włożyć :D

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez BenQ
      Witam.Kolejny problem z renatą.Pytanie czy dostane gdzieś docisk sprzęgła (nie wiem jak sie to poprawnie nazywa) cały komplet w sklepie kosztuje 2600zł.Może któryś z panów wymieniał. Z góry dziękuję za odpowiedź .Na dole zdjęcia o co chodzi
    • Przez Adek123rolnik
      Witam forumowicze, bardzo prosze o porade... mam wyciek w Reni-cieknie na laczeniu skrzyni I sprzegla (zalaczam zdjecie, oznaczone rozowa strzalka) myslalem ze poszedl uszczelniacz na walku sprzegla ale najciekawsze jest to ze nic nie kapie z "zawleczek" ktore sa zaraz pod sprzeglem... po popuszczeniu dekielka oznaczonego zielona strzalka wyciekal olej (zeszlo 20l I lecialo dalej) mysle ze tam oleju nie powinno byc bo nad tym dekielkiem jest dojscie do docisku sprzegla, jesli sie myle to mnie poprawcie... dodam ze cala akcja z wyciekiem na laczeniu skrzyni I sprzegla zaczela sie od wyniany oleju w skrzyni (starego bylo 35l wlalem swiezy 58l)

      jutro wyjade w pole sprawdzic czy ze sprzeglem wszystko ok a puki co prosze o jakies porady...

      Dlaczego cieknie olej (rozowa strzalka)?
      Co jest za dekielkiem (zielona strzalka)?
    • Przez byczek1999
      Witam
      mam pytanie mam na oku ciągnik ford 6610 i chciałbym poznac jakie są opinie o tym ciagniku 
      Jeszcze jest jedna sprawa otóż ma cos chyba ze sprzeglem poniewaz bierze raptownie przy samym końcu.czy duzo by wyniosla naprawa? I czy ciągnik by sie dobrze sprawowal w pracy z turem ?
      Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam
    • Przez antonio8
      Mam problem ze sprzeglem w lamborghini lampo. Jest to sprzeglo dwustopniowe i drugi stopien (wom) jest rozlaczany za pomoca dzwigni. I wlasnie problem jest ze sprzeglem od wom, a mianowicie nie mozna do konca wylaczyc walka za pomoca dzwigni(walek sie kreci po zaciagnieciu dzwigni i niby mozna zatrzymac reka ale bardzo trudno. Calkowite zatrzymanie wom nastepuje po wcisnieciu sprzegla jezdnego  ). Sprzeglo zostalo wymienione na nowe razem z dociskiem ale problem pojawial sie tez przed wymiana sprzegla. Regulowane bylo sprzeglo zgodnie z wytycznymi jak rowniez i linka od dzwigni sprzegla.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v