Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 godziny temu, BusteR napisał:

Witam 
Nie długo stanę się szczęśliwym posiadaczem Mercatora. Mam pytanie, podnosił ktoś za pomocą tura heder, bo nie wiem jak podejść do tematu. Heder 3m 

na miękko,zawsze na paletach ustawiałem i potem pod dach wjeżdżałem

Opublikowano (edytowane)

Tu jest opis, jakie luzy powstają w przekładni napędu pompy wtryskowej i jak je zlikwidować - po angielsku, ale sa fotki

http://farmingforum.co.uk/forums/showthread.php?12444-Perkins-6-354-misfire/page2&s=967cc86cfeb99b5c79fd198df0ab5ecc

Ja wymieniam też tulejki od poziomego wałka, bo jak leci olej (nawet poci się) z simmeringa, to na 100%  jest luz na tulejkach

Edytowane przez jahooo
Opublikowano

Dzięki za linka, z angielskim u mnie słabiutko w szkole byłem za czasów j.rosyjskiego ale na fotach widać.

U mnie gdy zaczynał olej wyciekać z wałka poziomego to wymieniłem simera i przestało. Mam taki problem że po wyciągnięciu pompy i sprawdzeniu u pompiarza (wymiana trzech wtrysków bo pompa była OK) ponowny montaż na szybko w żniwa coś zle zamontowałem bo kołnierz nie docisnęło do korpusu i tam wycieka trochę oleju po odpaleniu ale w czsie pracy już nie wycieka. Może wiesz jak to poprawić? Teraz zimno ale trzeba to poprawić jak się ociepli, na co zwrócić szczególną uwagę by wyeliminować to niedociągnięcie. Z góry dzięki za podpowiedz.

Opublikowano

Bo ja piszę na podstawie tego, co sam wypraktykuję, a doświadczenie mam spore. Kolega kiedyś w silnika na tłoku szmatkę zostawił jak przykręcał głowicę, dwa dni się zastanawiali, dlaczego silnika nie można "przełamać" żeby zapalił.

Opublikowano

Ja koszę rzepak mercatorem 60 i należy zwrócić szczególną uwagę na połączenie heder-gardziel-kombajn a zwłaszcza gardziel w połączeniu z kombajnem bo jest ruchoma i tam lubi wylatywać rzepak.Oczywiscie podajniki oraz wszystkie miejsca gdzie rzepak przelatuje bo jest drobny i byle dziurka powoduje straty

Opublikowano

Koledzy dzwoniłem do Tucholi do zakładu gdzie naprawiają pompy do tych silników oraz innych,dostałem namiary od znajomego który mi polecił ten zakład, i mówiłem gościowi objawy właśnie nierównej pracy silnika i kopcenia na pełnych obrotach itd. , bo zamierzam swoją tam oddać, podałem właśnie objawy silnika i zapytałem o przyczynę takich objawów, gość mi powiedział że główną przyczyną jest wyrobione sprzęgiełko wałka pompy wtryskowej w pompie że należy m.innymi wymienić ten wałek bo to on jest główną przyczyną takiej pracy silnika.

Opublikowano (edytowane)

Na stronie , którą zapodałem jest informacja, że najczęściej robi się luz na ślimaku napędu pompy. Wyrabiają się tulejki na poziomym wałku ślimaka oraz dystans na zębatce odbiorczej, która jest jednocześnie sprzęgiełkiem napędu pompy. Na zdjęciach widać, co i jak. Jak ta przekładnia ma luz (i nie jest to luz międzyzębny) to nie ma szans, aby silnik chodził prawidłowo. U mnie cieknie na simmeringu bo wałek ma luz w tulejkach. Tulejki można kupić nowe po numerach katalogowych a sprzęgiełko wydystansowac i po kłopocie. Tu jest zdjęcie wałka i sprzęgiełka (kompletnego, ono się rozbiera na elementy

640847381_1_261x203_walek-napedu-pompy-p

uszczelniacz.jpg

A tutaj tulejki http://technikarolna.pl/product.php?id_product=510443 - wazny numer katalogowy, to idzie znaleźć w sklepie

Edytowane przez jahooo
Opublikowano

Tak-wystarczy rozgiąć górę trzymająca szkiełko i sprawdzić czy jest dobrze osadzone te szkiełko skierowane na tę wskazówkę,jeśli będzie luźne to wystarczy odrobina kleju, natomiast u mnie pękło więc przeciąłem na pół i aby powiększało wskazówkę (działa jak szkło powiększające) musiałem dać kroplę kleju super glue na końcówce tego szkiełka aby wskazanie było widoczne

Opublikowano

Witam, na końcu żniw przesunął się mi silnik, a że u siebie byłem już po pracach stwierdziłem że będę go naprawiać w zimie. Nadszedł ten czas i zabrałem się za rozkręcanie, okazało się że nawet rama silnika pękła w 2 miejscach i nie było już żadnej poduszki gumowej pod silnikiem. Znalazłem również przyczynę tego, sprzęgło przeniesienia było wyrobione a dokładniej to nie było go bo się rozleciało. Jak ktoś ma czas to radzę sprawdzić u siebie to bo potem może być problem. Części w miarę dostępne oprócz jednego kółka, które udało kupić się używane (silnik Mercedes). Przesyłam kilka fotek jak to wyglądało ;)

IMG_20190208_123944.jpg

IMG_20190209_154604~2.jpg

IMG_20190209_154707.jpg

IMG_20190209_154712~2.jpg

IMG_20190209_155611.jpg

IMG_20190209_154224.jpg

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez BenQ
      Witam.Kolejny problem z renatą.Pytanie czy dostane gdzieś docisk sprzęgła (nie wiem jak sie to poprawnie nazywa) cały komplet w sklepie kosztuje 2600zł.Może któryś z panów wymieniał. Z góry dziękuję za odpowiedź .Na dole zdjęcia o co chodzi
    • Przez Adek123rolnik
      Witam forumowicze, bardzo prosze o porade... mam wyciek w Reni-cieknie na laczeniu skrzyni I sprzegla (zalaczam zdjecie, oznaczone rozowa strzalka) myslalem ze poszedl uszczelniacz na walku sprzegla ale najciekawsze jest to ze nic nie kapie z "zawleczek" ktore sa zaraz pod sprzeglem... po popuszczeniu dekielka oznaczonego zielona strzalka wyciekal olej (zeszlo 20l I lecialo dalej) mysle ze tam oleju nie powinno byc bo nad tym dekielkiem jest dojscie do docisku sprzegla, jesli sie myle to mnie poprawcie... dodam ze cala akcja z wyciekiem na laczeniu skrzyni I sprzegla zaczela sie od wyniany oleju w skrzyni (starego bylo 35l wlalem swiezy 58l)

      jutro wyjade w pole sprawdzic czy ze sprzeglem wszystko ok a puki co prosze o jakies porady...

      Dlaczego cieknie olej (rozowa strzalka)?
      Co jest za dekielkiem (zielona strzalka)?
    • Przez byczek1999
      Witam
      mam pytanie mam na oku ciągnik ford 6610 i chciałbym poznac jakie są opinie o tym ciagniku 
      Jeszcze jest jedna sprawa otóż ma cos chyba ze sprzeglem poniewaz bierze raptownie przy samym końcu.czy duzo by wyniosla naprawa? I czy ciągnik by sie dobrze sprawowal w pracy z turem ?
      Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam
    • Przez antonio8
      Mam problem ze sprzeglem w lamborghini lampo. Jest to sprzeglo dwustopniowe i drugi stopien (wom) jest rozlaczany za pomoca dzwigni. I wlasnie problem jest ze sprzeglem od wom, a mianowicie nie mozna do konca wylaczyc walka za pomoca dzwigni(walek sie kreci po zaciagnieciu dzwigni i niby mozna zatrzymac reka ale bardzo trudno. Calkowite zatrzymanie wom nastepuje po wcisnieciu sprzegla jezdnego  ). Sprzeglo zostalo wymienione na nowe razem z dociskiem ale problem pojawial sie tez przed wymiana sprzegla. Regulowane bylo sprzeglo zgodnie z wytycznymi jak rowniez i linka od dzwigni sprzegla.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v