Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dnia 7.12.2017 o 15:42, wieslaw16 napisał:

Nie posiadam opakowania ale do zakupu zabrałem ze sobą stary,a sklepowy obejrzał go i zamówił mi  i nowy był tego samego typu.

Ja właśnie wyjąłem termostat i niby się lekko otwiera, ale grzał się silnik. Ciekawe jak będzie bez termostatu, proszę o odpowiedź

Opublikowano (edytowane)

Bez termostatu jest nie równo dogrzany silnik i najbardziej chłodzone są tuleje i głowica najbliżej pompy wodnej, a te najdalej położone mogą się gotować i to nie jest dobre dla silnika, dlatego producęnt zastosował właśnie termostat dla utrzymania stałej i jednakowej temperatury  dla całego silnika oraz jego dogrzanie stałe.Zobacz dobrze chłodnicę może masz syfem zabitą lu od środka zakamieniona.

Edytowane przez wieslaw16
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, fza napisał:

Czy aby to jest prawdą? Popatrz na schemat układu chłodzenia tej klasy silników i lokalizację termostatu.

W takim razie po co fabrycznie są montowane termostaty w silnikach? opisz może to w skrócie i rozwiń swoją brawurową myśl, i podziel się z nami swoją wiedzą,doświadczeniem i spostrzeżeniami na ten temat.Czekam z niecierpliwością na Twoją odpowiedż.

Edytowane przez wieslaw16
Opublikowano

Dzięki za odpowiedz chłodnica jest raczej czysta bo układ był płukany octem i innymi środkami po prostu trzeba kupić nowy termostat bo tak jak w samochodach zalecają wymianę co ileś tam km.

Opublikowano
23 godziny temu, wieslaw16 napisał:

...opisz może to w skrócie i rozwiń swoją brawurową myśl, i podziel się z nami swoją wiedzą,doświadczeniem i spostrzeżeniami na ten temat.Czekam z niecierpliwością na Twoją odpow.

A może w tej sprawie bez emocji wypowiedzą się specjaliści.

Opublikowano

Rozkręciłem osłonę i brak termostatu, jeśli ktoś ma jakieś numery dla perkinsa 6 to proszę bo w sklepie nie bardzo wiedzą wiec zamówiłbym przez internet albo możne jakieś wymiary bo widziałem ze są niekiedy podane, zamiast uszczelki najwyżej na silikon się złoży.

Opublikowano
Dnia 21.12.2017 o 19:10, fza napisał:

A może w tej sprawie bez emocji wypowiedzą się specjaliści.

A może już się bardziej nie pogrążaj specjalisto, polecam chociaż trochę lektury teoretycznej poczytać na ten temat i wówczas się udzielać.

Opublikowano (edytowane)

Pisząc o specjalistach, miałem na myśli serwisantów. Zadałem pytanie a nie stwierdzenie. Ponieważ brak ich opinii i wobec agresywnego ataku, jako "małorolny" i samouk, nie mam zamiaru ani ochoty polemizować w sprawach technicznych (aby nie być oskarżanym o udzielanie się).

No to podejdźmy do sprawy nie politycznie a technicznie.

W silnikach spalinowych tej klasy są montowane takie termostaty (np. silnik mercedes, ursus)– tak wygląda termostat zamknięty, to jest w temperaturze poniżej 82 stopni C.

image.png.507afa610bb7271cb2e8db9c81225134.png

A tak wygląda schemat fragmentu układu chłodzenia z pompą i takim termostatem, przy temperaturze silnika poniżej 82 stopni C (czyli przed osiągnięciem temperatury optymalnej).

image.png.10e445a5b71ee8cb8a78b41961bcef9b.png

Widoczna pompa wymusza przepływ cieczy chłodzącej w obrębie samego silnika a termostat nie pozwala na przepływ cieczy przez chłodnicę (jest to tak zwany mały obieg)– silnik w stosunkowo krótkim czasie uzyskuje temperaturę optymalnej sprawności.

A tak wygląda schemat fragmentu takiego układu chłodzenia po przekroczeniu temperatury 82 stopni C.

image.png.69abe703b0efe23c7471d8fc317d9a2b.png

Termostat umożliwił przepływ płynu do chłodnicy – teraz płyn, za pompą, przepływa częściowo małym obiegiem, częściowo przez chłodnicę (dużym obiegiem). Mając świadomość, że rozmawiamy o kombajnie który pracuje przy temperaturze zewnętrznej powyżej 25 stopni C, jest pytanie - jaki wpływ na pracę silnika (jego moc nominalną i jego żywotność) miałby brak termostatu? A jaką temperaturę osiąga silnik w czasie koszenia można przekonać się albo ją zmierzyć albo założyć korek chłodnicy z uszkodzonym zaworkiem.  I tyle mam w tym temacie, nawet przy kolejnych zaczepkach.

Dodam- w silnikach maszyn pracujących tylko w okresie letnim,  termostat ma za zadanie tylko szybciej uzyskać temperaturę nominalną silnika. Pod pełnym obciążeniem te silniki w zasadzie pracują w górnym zakresie dopuszczalnej temperatury, i w tym zakresie temperatury termostat jest zbędny a nawet częściowo utrudnia przepływ płynu chłodzącego do chłodnicy.

Edytowane przez fza
Opublikowano (edytowane)

No i widzisz z pomocą jakiejś tam cząstkowej lektury którą się posiłkowałeś, jakoś sobie to wytłumaczyłeś i poradziłeś ,a więc można?-można!,a zaczepek żadnych od nikogo nie było albowiem sam się tu w temat udzieliłeś poddając pod wątpliwość moją wcześniejszą wypowiedż .

Edytowane przez wieslaw16
Opublikowano

Witam Panowie ponownie. Ponawiam prośbę o podpowiedź jak ustawić luz na lozyskach wytrzasaczy mercatora 50. Mam jęczę dwa pytania:

1) czy zakladacie zamienniki sprzęgła gumowego? Jeżeli tak to jakiej firmy i jak długo wytrzymuje?

2) czy dzwon wybity pod lozyskiem spawacie I toczycie czy dorabiacie tuleje? I jak to potem dials? Z gory dziekuje za podpowiedzi I pozdrawiam.

Opublikowano

Witam wszystkich posiadaczy CLAAS MERCATOR!  Jedtem posiadaczem takiego sprzetu z silnikiem ford, 5 lat temu wymienilem sznur uszczelniajacy wal od strony kola zamoachowego, i podczas zniw w 2017 r znowu sie rozszczelnił! Olej cieknie po boku kombajnu oraz pod silnik! Jak zrobic aby kolejna naprawa byla bardziej trwala, dodam ze koszt niewielki ale roboty do licha!

Opublikowano

Panowie, czy do Merkatora 75 podejdzie heder od któregoś Dominatora (bez konieczności przeróbek) - napęd pasowy, szerokość 3,6m.

Opublikowano

Z tego co wiem, to bez przerobek zaden heder sie nie nada z dominatora do mercatora, nie warto sie w to wganiać,najlepiej kupic heder dedykowany do mercatora, a mozna trafic za przyzwoite pieniadze, trzeba pytac w ogloszeniach z częsciami uzywanymi do tych kombajnów, bo czesto nawet ich nie oglaszają!

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, fza napisał:

Panowie, czy do Merkatora 75 podejdzie heder od któregoś Dominatora (bez konieczności przeróbek) - napęd pasowy, szerokość 3,6m.

raczej nie chciałem kupić z dominatora 56 i zapomnij, trzeba kupę przeróbek

Edytowane przez soltys48
Opublikowano

Mam Mercatora 70 silnik perkins R6 heder 3,60. Użytkuje go od 2 lat i znalazłem w necie w danych technicznych informację że posiada on Odwracanie kierunku pracy hedera (rewers) .

Moje pytanie brzmi: Czy to prawda ?? A jeżeli tak to jak się go uruchamia ?? 

Opublikowano
18 godzin temu, wyrebski1 napisał:

Mam pytanie-silnik w moim mercatorze to 6 perkins. Czy można wymienić sam elektromagnes przy rozruszniku? Czy w ogóle można go zdobyć?

pewnie wymieniałem w żniwa ok 70,-

Opublikowano
8 godzin temu, Karloss napisał:

Mam Mercatora 70 silnik perkins R6 heder 3,60. Użytkuje go od 2 lat i znalazłem w necie w danych technicznych informację że posiada on Odwracanie kierunku pracy hedera (rewers) .

Moje pytanie brzmi: Czy to prawda ?? A jeżeli tak to jak się go uruchamia ?? 

Też to czytałem ale po 16 sezonach z tym udogodnieniem się nie spotkałęm. jedynie hmm zadzwonić do Claasa

Opublikowano
Dnia 4.02.2018 o 23:00, ovi napisał:

w moim mam taki rewers, tylko nie wiem fabryczny czy samoróbka

I jak się go włącza i gdzie?? działa w ogóle ??  Masz foto ??

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez BenQ
      Witam.Kolejny problem z renatą.Pytanie czy dostane gdzieś docisk sprzęgła (nie wiem jak sie to poprawnie nazywa) cały komplet w sklepie kosztuje 2600zł.Może któryś z panów wymieniał. Z góry dziękuję za odpowiedź .Na dole zdjęcia o co chodzi
    • Przez Adek123rolnik
      Witam forumowicze, bardzo prosze o porade... mam wyciek w Reni-cieknie na laczeniu skrzyni I sprzegla (zalaczam zdjecie, oznaczone rozowa strzalka) myslalem ze poszedl uszczelniacz na walku sprzegla ale najciekawsze jest to ze nic nie kapie z "zawleczek" ktore sa zaraz pod sprzeglem... po popuszczeniu dekielka oznaczonego zielona strzalka wyciekal olej (zeszlo 20l I lecialo dalej) mysle ze tam oleju nie powinno byc bo nad tym dekielkiem jest dojscie do docisku sprzegla, jesli sie myle to mnie poprawcie... dodam ze cala akcja z wyciekiem na laczeniu skrzyni I sprzegla zaczela sie od wyniany oleju w skrzyni (starego bylo 35l wlalem swiezy 58l)

      jutro wyjade w pole sprawdzic czy ze sprzeglem wszystko ok a puki co prosze o jakies porady...

      Dlaczego cieknie olej (rozowa strzalka)?
      Co jest za dekielkiem (zielona strzalka)?
    • Przez byczek1999
      Witam
      mam pytanie mam na oku ciągnik ford 6610 i chciałbym poznac jakie są opinie o tym ciagniku 
      Jeszcze jest jedna sprawa otóż ma cos chyba ze sprzeglem poniewaz bierze raptownie przy samym końcu.czy duzo by wyniosla naprawa? I czy ciągnik by sie dobrze sprawowal w pracy z turem ?
      Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam
    • Przez antonio8
      Mam problem ze sprzeglem w lamborghini lampo. Jest to sprzeglo dwustopniowe i drugi stopien (wom) jest rozlaczany za pomoca dzwigni. I wlasnie problem jest ze sprzeglem od wom, a mianowicie nie mozna do konca wylaczyc walka za pomoca dzwigni(walek sie kreci po zaciagnieciu dzwigni i niby mozna zatrzymac reka ale bardzo trudno. Calkowite zatrzymanie wom nastepuje po wcisnieciu sprzegla jezdnego  ). Sprzeglo zostalo wymienione na nowe razem z dociskiem ale problem pojawial sie tez przed wymiana sprzegla. Regulowane bylo sprzeglo zgodnie z wytycznymi jak rowniez i linka od dzwigni sprzegla.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v