konik201

temperatura silnika

Polecane posty

konik201    0

jaka powinna byc temperatura silnika w pronarze 82a? ja mam troszeczke ponad 40 stopni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil555    2

Ja mam belarusa(silnik też MMZ) i jeszcze go nie zagrzałem powyżej 50stopni. Podobna temperatura jak u ciebie więc chyba jest dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    1

U mnie po rozgrzaniu jest 80 stopni. Temperatura powinna sie zawierać pomiedzy 85 a 95 stopni. Kolegom radze wymienic termostat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darekd3    0

dokładnie ja mam 3 różne pronary i we wszystkich temperatura po rozgrzaniu wynosi ok 85 stopni jest to najlepsza temperatura dla pracy silnika popieram kolegę sprawdzcie termostat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K1ROVEZ    1

A ja mam MTZ-a 82 i wywalony termostat.

Nic złego się z tego powodu nie dzieje, a mamy go już 23 lata.

Fakt, przy lekkich pracach ciężko jest w Belarusach przekroczyć 60 stopni, ale nie uważam tego za powód do niepokoju...

Ale np. przy orce pod górę gdy jest sucho i ciepło to temp. dochodzi czasem do 80 stopni, a nawet czasem przekracza i to już nie jest według mnie dobrze, bo przy takiej temperaturze chwila nieuwagi i masz silnik zagrzany.

Poza tym to nieprawda, że silnik niedogrzany się szybciej zużywa (nie mówię to oczywiście o pełnym obciążaniu zimnego silnika zaraz po rozruchu nawet gdy jest bez turbo), wcale nie musi być zaraz 85 stopni, bo 60 też wystarczy.


good God damn and other such phrases...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

mniejsza moc bo spalanie nie przebiega perfekcyjnie i mniejsza 'zrywność" przy niżśzej temp luzy sa większe tzn mniejsze sprężanie. widzieliście rajdowcow zawsze silniki są rozgrzane żaden na zimnym nie wyrusza . Zresztą każdy powinien wiedzieć jak zachowuje się silnik od razu po uruchomieniu np w temp 5 C po prostu muł a na rozgrzanym niedo porównania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

Zobacz na stronie np grene od 330 bo o ile dobrze pamiętam to taki sam

A powiedz jeszcze czy jesteś pewien że to termostat robiłeś coś co najmniej godzinę i co nierozgrzal się opisz dokładniej bo może po prostu nic niem nie robileś (w sensie pracy ciągnika)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czujnik oszukuje albo termostat walniety. Sprawdz termostat czy dziala i bedziesz wiedzial.


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

ale kultywator był odpowiedni nie za mały bo po 4 godzinach pracy to powinien mieć co najmniej 80 C więc termostat musi być sprawny prędzej wskaźnik oszukuje bo prędzej by się zagrzał przy tej robocie niż był zimny chyba że wolno jeździłeś lub płytko a jak tam chłodnica nie sprawdzałeś czy ciepła/gorąca z zewnątrz ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konik201    0

nie sprawdzalem. a wskaznik raczej dobrze pokazuje. a gdzie sie znajduje ten termostat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tobasco007    0

Ja mam Belarusa 962 BX z Turbo, temperatura przy kultywatorze stała na 50stopni i nic więcej,

ale za co przy agregacie uprawowo-siewnym(jeździłem 5biegiem) temperatura dochodziła 80stopni

także temperatura zależy od obciążenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BSZ110    163

Moj MTZ 82 się jeszcze nigdy nie zagrzał a żeby osiągnac 80 st. to naprawde trzeba go żyłowac. Widocznie taka wola belarusa;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

a Jeżeli w 82SA dwa razy wymieniłem czujnik temp, przykładałem kabel do masy (wtedy wskazówka poszła do końca skali), a zegar mi zaniża temp o 30 stopni? co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mario1988    0

U mnie po rozgrzaniu jest 80 stopni. Temperatura powinna sie zawierać pomiedzy 85 a 95 stopni. Kolegom radze wymienic termostat

 

 

Kolega ma rację. Temperatura powinna być 80 stopnji. Bynajniej ja tak mam dojdzie do 80 i dalej już nie można cały dzień pracować. ale zato szybko sie nagrzewa wystarczy godzinkie dać mu obrotuw i temperatura dochodzi do 80 i tak zostaje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki, czy według was ten termostat jest dobrze włożony? Bo w tym starym była dodatkowo taka sprężyna, w tym nowym jej niema, a starej nie można włożyć, myślę, że tak powinno być dobrze, mam rację?

post-4564-126626563522_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rav    0

Ja też mam MTZ 82 i mam nowy termostat zegar i czujnik jak dobrze w dupe dostanie to ma tak 70 stopni tak ma być

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

powinno być 80 stopni to jest optymalna temp dla tych silników


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez upadłymtz
      Witam. Czy mógłby ktoś zrobić i wrzucić zdjęcie całego mechanizmu załączania świateł STOP pod pedałem hamulca w mtz Pronar? Z góry dziękuję
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez michal0734
      witam mam problem z pronarem 82a kupilem 2 nowe aku i nie ma pradu w kabinie i świateł nic tylko jest prad na rozrusznik jak odpale to jest prad w kabinie ale tak jaby tylko z alternatora bo jak dam ale oborty to swiatla przygasaja radio gasnie ktos wie cos moze byc przyczyna?
    • Przez DoorJan
      Witam serdecznie, jestem operatorem Belarusa 820 z 2022 roku. Mam problem z dźwignia walka wom która jest "luźna" i przy pracy z kosiarka bijakowa wałek zwalnia przy większym obciążeniu. Próbowałem zwiększyć naciąg na zewnętrznym mechanizmie. W starszym modelu dźwignia działała ciężej jednak "przeskakiwała" w pozycję włączona i nie było z tym problemu. Proszę o jakąś poradę, czy jako laik mechaniki będę w stanie coś z tym zrobić, czy będzie to wymagać interwencji doświadczonego mechanika ? Z góry dziękuję 
    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio udało mi się okazyjnie kupić silnik rozruchowy od dt 75 za całe 40 zł. Silnik chcialem odpalic ale niestety nie ma iskry. Na iskrowniku znalazłem wystającą śrubę, jakby do podłączenia prądu. Czy moje domysły są słuszne i tam powinien być podłączony prąd?

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj