Skocz do zawartości
szymon15

Jak zrobic drzwi przesuwne?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Drzwi
szymon15    1

Mam zamiar zrobić drzwi przesuwne do garażu w którym trzymam ciągnik bo zawsze nawiewa mi liści, wchodzą oba psy i robią ****;),przesuwne ponieważ nie mam za dużo miejsca na inny typ, więc tak.. mam wejście do garażu 5m szer. i 3m wys. (PRZYBLIŻENIE;garaż w stodole obok stajnia wszystko wybetonowane) uwarzywszy na to że trzymam tam ciągnik(c360 3p) jak mam zrobić prowadnice aby ich nie zgiąć przy wjeżdżaniu do garażu? Myślałem aby na górze zrobić prowadnice z takich dwóch kątowników zespawanych-nie wiem jak to się fachowo nazywa:)A NA DOLE CO? i z czego zrobić kółka na których będą się przesuwały drzwi?

 

Pozdrawiam:)


Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne,itp,itd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

U góry Teownik musisz przykręcić do ściany, na koncach przyspawać "stopery" i dać rolkę do wrót

 

ten Teownik musisz przykręcić w taki sposób _I_ względem sciany by rolka po tym "garbie" chodziła...

 

Myślę ze to nic trudnego, największą zaletą tych wrót jest to ze nie zajmują tyle miejsca, nie trzaskają, możesz uchylić ile chcesz. Tylko musisz mieć z boku ścianę by miały gdzie wysunąc się ;)

 

 

 

Jeszcze teownik musisz tak podgiąć by te wrota wsuwały się we felc...

 

 

Co do dołu to ja widziałem takie przesuwne wrota ze na dole nic nie było i tez spoko, wisiały tylko u góry...

 

Rolki z czego? hmm możne jakieś kółka pasowe?


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    0

Rolki mozna kupic w wiekszosci sklepow z lozyskami. Jest to zwykle standardowe lozysko kulkowe oblane z zewnatrz plastikiem. Kosz ok 10 zl zaleznie od rozmiaru.

 

Na dole w progu mozesz zrobic prowadnice np. z rurki 1/2 " . Po tej rurce biegaja tez 2-3 rolki. Mozesz rowniezna scianie gdzie odsuwaja sie drzwi zrobic prowadnice w ten sposob, aby rolki biegaly trzymaly drwi przed skreceniami. Takie rozwiazanie jest powszechnie stosowane w bramach przesownych, gdzie cale mocowanie jest wlasnie w tym punkcje. Oczywiscie rama drwi musi spierac sie na lozyskach oddalonych od siemie o odpowiedni dystans.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

oFsik    31

Kiedyś będąc na składzie budowlanym rozglądałem się za czymś takim do wiaty. No i mieli specjalne szyny i rolki do tego, szynę przykręca się do ściany i drzwi wiszą na tej szynie a na dole tylko niewielkie prowadnice.


Zetor is power
power is Zetor

Zapraszam do obejrzenia moich filmików http://pl.youtube.com/user/oFsik53

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c3603p    0

Mowicie że tylko 10zł za rolki to się rozglądnę, a z ta prowadnicą to będę robił tak ze wytnę szlifierka rowek w betonie na ziemi i wsadzę tam płaskownik i zaleje betonem będzie wystawało jakieś 4-5mm to ciągnik nie zgniecie tego:P

 

Marcin a ja myślałem n ze teownik to coś takiego" |_| " ale nieweim.no i właśnie na takim chciałbym powiesić wrota:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
binek    292

kolego c3603p to co narysowałeś to ceowniki i tak samo zda egzamin a może lepiej niż teownik bo wystarczy w niego wpuścić dwa łożyska tak aby w nim się toczyły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

Jeśli w beton wsadzisz płaskownik to z czasem płaskownik beton powykrusza, poluzuje się.

 

W sumie na teowniku na górze może wisieć brama ale jeśli budynek ma niezbyt mocne ściany to brama wisząca może stać się za ciężka i z czasem mocowania się poluzują.

Widziałem kilka budynków z tego typu wrotami i po dłuższym czasie użytkowania widać pęknięcia w murze.

Trzeba pomyśleć czy nawet po "trzaskaniu" wrotami nic się nie stanie, bo raczej nie zawsze sami będziemy je zamykać i otwierać. Zabezpieszenia w formie rączki z uchwytem połączonym z zębatką, czyli hamulec bespieczeństwa. A szyny na dole w formie teownika lub nawet rurki metalowej częściowo wbetonowanej jak najbadziej wskazane.

Pewnie powiecie że przesadzam, ale jak dla mnie solidność to bezpieczne funkcjonowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ferdek1    5

Ja mam bramy przesuwne 3,5*3,5m wykonane z lekkich profili zamkniętych wypełnione blachą trapezową/taka jak na dach/z niskim profilem.Bramy są zawieszone na ceowniku 50-tce po którym toczą się rolki z wyfrezowanym rowkiem(jak na pasek klinowy)w rolki zamontowane są łożyska,w które wsunięte są sworznie przyspawane do płaskownika a ten do ramy bramy, rolki toczą się po jednej ścianie ceownika druga przylega do ściany.Na dole ruch bramy(na boki) ogranicza ceownik wsunięty od dołu w bramę długości ok.1 m(szerszy od grubości bramy-70-tka) zamontowany na ścianie na którą nasuwają się drzwi.Do góry bramy przyspawane mam ograniczniki uniemożliwiające podniesienie i zrzucenie bramy z ceownika.Cały ceownik mam zabudowany osłoną która chroni go przed deszczem i śniegiem .


wniosek o płatność złożony,kontrola przeprowadzona-czekam na kasę...no i kasa wpłynęła na konto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmkam    0

A ja mam brame ktora spoczywa na dolnej prowadnicy a u gory ma tylko szyne prowadzaca, inaczej sie nie dalo bo mialem za slaba sciane zeby ja podwiesic. brama ma 3.5m na 4m wysokosci i spoczywa na 2 wytoczonych i ułozyskowanych rolkach ktore jezdza po solidnie zabetonowanej rurce (druty rbrojeniowe wspawane od dolu i zalane betonem) brama wykonana z profili zamknietych a wypelnienienie z plyty warstwowej grubosci 5cm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek    2

przy drzwiach suwanych nie robi się żadnych prowadnic ;) wystarczy na górze oryginalna szyna (jest to taki profil zamknięty z na którym z jednej strony jest wycięty taki jak by rowek) Niestety latem za taką prowadnice chyba 50 płaciłem 20 zł za metr i tego nie chcą ciąć tylko musisz zazwyczaj kupić sztangę 6m do tego kupujesz "wózki" po 50 zł jeden i one jeżdżą w tej szynie a ramę robi się z profila a na dole daję się ceownik i tylko w narożnikach daje się takie plastikowe kostki które zabezpieczają drzwi prze wyrwaniem przez watr ;) takie rozwiązanie ma jeden plus nie ma żadnych prowadnic na dole po których się jeździ i się je psuje ;) Jak byś chciał to podaj mi maila to postaram się zrobić jakieś fotki ;)

 

PS

Dodam ze tak samo są zrobione oryginalne drzwi przy halach i np przy szklarniach ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
limusine    8

Ja mam przesuwane drzwi w przechowalni i u góry jest prowadnica tam są 3 łożyska bodajże a na dole drzwi jest jakby (jak to nazwać |-| taka listwa i z prawej strony łożysko wbetonowane dzięki czemu drzwi chodzą wyłącznie przy ścianie a nie bujają się :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamieniak89    27

Właśnie najlepsze są takie bramy jak mówi @pronarek i są one "przeciwieństwem" popularnych bram wjazdowych na wózkach (podobne wykonanie tylko wisi do góry nogami ;) My mamy zrobioną jedną bramę która jeździ po zatopionym w betonie kątowniku, latem fajnie, ale teraz zimą złapał mróz i lekko słupek musiało pod mrozić że się ciężko zamyka. Przy budowie wiaty planuję robić je tym opisanym wariantem z szyną i wózkami.


Nareszcie mam nowy aparat :)

Moje filmiki na YT http://pl.youtube.com/user/michalh89

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian95    22

No tak taka prowadnica jak powiedział @pronarek jest dobra do ciężkich drzwi ja mam taką w drzwiach 2,5m na 5m masywne bo blacha chyba 1 to one sporo ważą to taki "profil zamknięty" jest dobry ale jeśli są mniejsze drzwi to wystarczy aby go umocować tak w kątowniku o tak /\ i rolka chodzi po tym na górze. A jak myślicie da się wyprofilować taki kątownik tak że jak się go otwiera to idzie 1-2cm w górę i 1-2cm oddala się od ściany. I wtedy mielibyśmy tak że nie potrzeba prowadnic na dole tylko przy końcach jeśli by te drzwi opadały i przybliżał się do ściany to byłby płaskownik który by je dociskał i w to uszczelka i były by szczelne. Jak myślicie dało by się tak zrobić aby były szczelne do przechowalni??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
limusine    8

Ja mam takie drzwi które chodzą po górnej prowadnicy w przechowalni wiec tak jak pisałem wcześniej chodzą one po górnej prowadnicy na 3 łożyskach. Na dole mają taki ceownik? Coś takiego /-\ tylko wzdłuż drzwi i z jednej strony oraz drugiej drzwi są wbetonowane łożyska przez co drzwi się nie bujają. No i na końcu ten ceownik? (nie wiem czy to napewno ceownik. Chodzi o to /-\) jest wygięty co powoduje dociśnięcie drzwi do uszczelki :) Trzyma się na prawdę mocno.

Przepraszam ale inaczej nie umiem tego wytłumaczyć :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian95    22
(edytowany)

A po środku na dole idzie jakaś szyna??

Edytowano przez andrzej2110
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
limusine    8

Nie, na dole jest tylko wmurowany płaskownik ale nie wystaje względem wylewki a jest chyba po to bo cała furtryna była razem wmurowana tak mi się wydaje nie pamiętam :) bądź co bądź nie ma żadnych zmian w powierzchni wylewki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian95    22
(edytowany)

A możesz zrobić dokładniejsze fotki bo nie za bardzo czaje o co chodzi. Wogóle to jest konstrukcja fabryczna czy sam to spawałeś??

Edytowano przez andrzej2110
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
limusine    8

Robili mi to "wiejscy fachowcy" Nie to żeby jakaś fabryka czy coś po prostu robili to przedtem i powiedzieli że mogą mi to zrobić tzw "prywaciarze" :) Postaram się cyknąć jakąś fotkę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saszeta    90
(edytowany)

A ja drzwi przesuwne do przechowalni zrobiłem z profila 10 cm do budowy ścian szkieletowych czyli bardzo cienkie a zarazem lekkie. Z zewnątrz osb a od środka styropian 15cm. W pustkę w profil pianka z puszki. Drzwi nic się nie wichrują a wymiary 280x250. A na górze szyna z ceownika 60x40 mm a sanki z jakichś kółek gumowych co kiedyś wózki w państwowych zakładach jeździły dosyć dużych to elegancko jeździ. Przesuwam bez problemu dwoma palcami

Edytowano przez saszeta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prorok    816

Myśmy z Tatą zrobili też drzwi przesuwne do garażu....

 

Tutaj je trochę widać...Na wiatry jakie w zimie u nas wieją sprawdzają się super....

 

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/260780-ursus-c-360/

 

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/253290-ursus-c-360/

 

U góry do wcześniej wypuszczonych z płyty płaskowników przyspawaliśmy ceownik. U dołu ceownik tego samego rozmiaru został wbetonowany w płytkę....Całość jeździ na ogumionych kołach, dzięki temu wszystko cichutko chodzi(koła jeżdżą w górnej szynie, dolna pełni rolę prowadnicy)


Ci Prorocy co chleb jedzą g**no wiedzą!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian95    22
(edytowany)

A w zimę jak lodem zawali to nie masz problemów otworzyć??

Edytowano przez andrzej2110
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prorok    816

Tylko ze dwa razy było ciężko otworzyć...ale to już cała dolna szyna była zawalona śniegiem...


Ci Prorocy co chleb jedzą g**no wiedzą!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    530

Ktoś kiedyś na forum podał link z osprzętem do drzwi przesuwnych (rolki, prowadnice itp.), nie mogę teraz znaleźć.

Jak ktoś by znał taki link to proszę o pomoc.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez Bardock
      Hej wszystkim!
      Chciałbym zbudować podwozie maszyny w układzie skid steer - czyli jak bobcaty seri S, avanty serii 300 itp. Wiadomo, budżet jest ograniczony, więc nie mogę sobie pozwolić na pompy tłoczkowe, hydromotory tłoczkowe o zmiennej geometrii, rozdzielacze proporcjonalne elektroniczne itp. Chciałbym oprzeć się na rozdzielaczach sterowanych na linkę, dwóch joystickach na linkę, pompie zębatej. Do tego wszelkie potrzebne dzielniki strumienia itd.
      Tutaj pojawia się problem, gdyż przyznam się, że pogubiłem się jak to podłączyć, żeby spełniało moje założenia. Koncepcja jest taka, że z pompy muszą być zasilane rozdzielacze do jazdy oraz rozdzielacz do późniejszego wykorzystania do sterowania jakimś ramieniem manipulatora itd. Czy ktoś może podpowiedzieć schemat układu, jaki zrobić aby:
      - strumień był po równo dzielony na lewą i prawą jazdę,
      - w czasie jazdy możliwe było korzystanie z dodatkowych sekcji, przykładowo ramię robocze.
      Proszę także o dorzucenie linków do przykładowych elementów.
       
      To co dałem radę ustalić, to to, że aby lewa i prawa strona działały równo, muszę zastosować dzielnik strumienia 50/50 przed dwoma rozdzielaczami jednosekcyjnymi (tutaj dygresja - czy ktoś widział jednosekcyjne rozdzielacze na linkę? Czy można zawór jednosekcyjny sterowany dźwignią przerobić na sterowany linką?). Wtedy jedna sekcja na lewą stronę, jedna na prawą i powinno ładnie działać. Nie wiem tylko jak zrobić, żeby w czasie korzystania z ramienia roboczego, czyli z trzeciego rozdzielacza, możliwa dalej była jazda. Żeby na czas np. podnoszenia maszyna się nie zatrzymywała. Albo, w czasie jazdy nie da rady podnosić, olej idzie tylko na jazdę. No i jednocześnie, jeżeli maszyna się akurat nie porusza, to cały olej idzie do obsługi ramienia roboczego.
       
      Dziękuję z góry za wszystkie pomysły
       
    • Przez pawelgruta
      Witam !
       
      Jakie szerokie opony  do przodu C 330 4x4 ?
       
       Mam na sprzedaz most i przekladnie do C 330 M . Most razem z  silownikem skretu.  Dorabiam napedy 4x4 do C 330 . Ładowacze czolowe z rama wzmacniajaca ciagnik udzwig 1 t. .Wykonuje modyfikacje hydrauliki.




    • Przez zyzek
      Mam uszkodzony mechaniczny wskaźnik poziomu łyżki i w wolnym czasie udało mi się zrobić coś takiego:
      https://drive.google.com/file/d/1DV-LpymOYt_LPVW88BWWoJsXOtWNr4kL/view?usp=sharing
       
      Wskaźnik wyświetla poziom łyżki względem ziemi. Oparty jest o żyroskop i mikrokontroler. Obudowa wyświetlacza to obudowa od uniwersalnego czujnika cofania.
      W środku znajduje się kawałek adresowalnej taśmy led RGB WS2812B. Wszystko odpowiednio połączone i zaprogramowane.
      Nie testowałem jeszcze w praktyce, ale jeśli kogoś to zainteresuje, mogę zdać relację i podać więcej szczegółów na temat jego budowy  
    • Przez jendrek
      Witam,
      Znalazłem na Allegro Klimatyzację uniwersalną za przystępną cenę 690 zł,czy ktoś może wie czy było by możliwe zamontowanie takiej klimatyzacji w kabinie Zetora 6341, czy było by z tym dużo przeróbek ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.