Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja brałem większość części do remontu silnika w tym sklepie: www.sklep-agromar.pl Remont robiłem władkowi na wiosnę i jak dotąd nic się nie dzieje, tak więc polecam.

Opublikowano

Ogólnie mało robię rusinem i zrobiłem dopiero 40 mth. Jeszcze się dociera, bo wał był szlifowany.

 

Wał się dociera pierwsze kilka godzin po odpaleniu.

Zestawy tłokowo-cylindrowe potrzebują więcej czasu ;)

 

A jakie masz odczyty ciśnienia oleju?

Ruszałeś zawór?

Opublikowano

Z ciśnieniem oleju to mało ciekawie. Wymieniałem cały kompletny zawór. Udało mi się kupić stary leżak magazynowy produkcji Radzieckiej z lat 80tych. Mój miał wystukany rowek pod kulką, tak jakby jakiś duży opiłek się dostał. C do ciśnienia to na zimnym jest 4 bary nawet na wolnych obrotach, a jak się rozgrzeje to spada. Na wolnych ma wtedy 1,5 bar a na wysokich 3,5 bar. Bąka sprawdzałem i luzów nie miał jedynie wzdłużny na osi, ale został wyeliminowany. W moim przypadku obstawiam jeszcze ubytki ciśnienia na klawiaturze, bo nie robiłem jej tulejek. W trakcie remontu kupiłem całą nową, ale jak dotarła i przyjrzałem się jej dokładnie to miała większe luzy niż moja stara i tak zostało.Nowe leżą gdzieś pod nogami. Co prawda olej mam zalany 10W40, ale to tylko na okres zimowy, trzeba będzie jemu zmienić na 15W.

Opublikowano

Koledzy mam problem z założeniem pierścieni nie wiem jak je załozyć znakami do góry czy na dół ?

W którym miejscu znajduje się pompa olejowa w t-25 ?

Opublikowano

Przeważnie oznaczona jest góra pierścienia. Jakie to znaki?

Chodzi Ci o pompę od smarowania silnika czy od podnośnika?

Ta od smarowania silnika jest z przodu silnika pod pokrywą rozrządu na samym dole. Po odkręceniu misy też ją widać.

Od podnośnika jest prosto pod rozdzielaczem, ale to przecież nie sposób nie zauważyć :)

Opublikowano (edytowane)

No chyba znaki mowia same za siebie... TOP lub ruskie BEPX (wierch). Znakami do gory.

Moze Kolega zaklada polskie pierscienie. Prima np oznacza znakiem TOP tylko te pierscienie dla ktorych strona ma znaczenie pozostale maja tylko znaczek producenta i strona nie ma znaczenia.

Dla ruskich pirscieni bez oznaczen dodawalem obrazek, albo wczesniej w tym temacie lub w innym...

Edytowane przez zbyszekbrzuze
Opublikowano

czy da się wyjąść pompę do smarowania silnika misą olejową czy trzeba ściągać pokrywę rozrządu ?

ile mają być dokręcone korbowody Nm?

Opublikowano

Koledzy jetem w trakcie remontu silnika od Żubońa 2048A, i tu jest moje pytanie jakie polecacie zestawy naprawcze(tłok, pierścienie, cylinder). Ostatnio 2 lata temu ten silnik miał już remont ale cylindry już tak się zużyły, że trzeba je wymienić na nowe, po zaledwie 300mth, a były kupione oryginalne ruskie.

 

PS: Zestawy pasują od T 25(nowy typ) :)

Opublikowano

Mi jak robili remont silnika w Andrychowie to za bardzo ich nie polecam jeśli chodzi o samą robotę ale cylindry, tłoki i pierścienie wstawili bardzo dobre. W tamtym roku zdjąłem jeden cylinder i pierścień i po włożeniu do środka luz na zamku jakby dopiero kupione były. Wcześniejsze cylindry bardzo szybko siadły.

Możliwe też że do znikomego zużycia przyczynił się filtr powietrza. Przed remontem filtr był pusty bo ojciec posłuchał jakiegoś szamana i wyjął gąbki żeby silnik więcej powietrza dostawa i razem z tym mnóstwo kurzu który działał jak ścierniwo. Teraz ja pilnuję filtra żeby mu znowu taki pomysł do głowy nie przyszedł.

Opublikowano

Witam mam taki problem z moim wladkiem robiłem w nim remont tzn wymienialem głowice zestawy naprawcze końcówki wtryskiwaczy paewki korbowe przyszło go odpalić po remącie i odpala i chodzi na jeden tłok po na drugim jest przedmuch pomiędzy głowicą a cylindrem co mam robić ? ten przedmuch jest na pierwszym tłoku od szyby

Opublikowano

Upewnij się, że dałeś podkładki pod wtryskiwacze. Miałem taki przypadek że zajechałem do jednego bo nie mógł odpalić Władka po jakimś remonciku małym. Nie chciał odpalić bo miał zły kąt wtrysku, ale najpierw musiałem wtryski sprawdzić bo dym z głowic szedł i jak je wykręciłem to się okazało że artysta dał zwykłe małe podkładki miedziane zamiast tych oryginalnych i nie dało się dokręcić wtrysków.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez hubertoski
      Witam wszystkich użytkowników forum. W naszym 8045 nastąpiła awaria silnika tj. duży korek na wale odkręcił się , efekt obrócona panewka , pęknięty wał korbowy , przyczyna ? o tym zaraz , części wszystkie zamówione , silnik w połowie złożony, czyli tuleje osadzone , wał skręcony na 3 podporach, zauważyłem że gwint na jednej ze stóp ( obok miejsca uszkodzonej panewki) jest zerwany, i to mogło być przyczyna odkręcenia się korka, drgania itd. tak czy inaczej , jak uważacie w jaki sposób naprawić ten gwint, hemi coil i pozostawić oryginalną śrube , czy też przewiercenie na większy otwór i przegwintowanie i dotoczenie / dobranie śruby a więc rozwiercenie jednego otwóru na stopie. Pozdrawiam.
    • Przez wajdek85
      Witam, zamierzam w niedługim czasie kupić talerzówkę 2,4m,
      problem w tym że większość firm w opcji ma wał strunowy, a mnie interesuje rurowy.
      jak już znalazłem firmę która jest w stanie zrobić rurowy to chcą za niego 2500 zł.
      długo myślałem jak taki wał taniej zrobić i wymyśliłem:
      do kwadratowego wału przyspawam w odstępach 50cm talerze uzębione a do nich rurki.
      Stąd moje trzy pytania, czy według was taki wał wytrzyma?
      I najważniejsze pytanie jak przyspawać rurki, czy iść na łatwiznę i spawać w linii prostej czy męczyć się z ich gięciem i zrobić tak jak większość firm czyli spiralnie?
      no i czy według was średnica około 35mm rurki wystarczy?
    • Przez Wieslaw55
      Witam. Pytanie jak w temacie czy luz na przedniej osi może spowodować zerwanie wału napędowego oczywiście jeżeli tego nie naprawiamy. Słyszałem, że takie żeczy się zdarzają dlatego jak ktoś coś wie to proszę o odpowiedź.
    • Przez lejek
      Nie wiem czy wybrałem dobre miejsce na ten temat,jeśli nie to proszę skorygować.
      Niedawno kupiłem od niemiaszka JD 3152D

      zapomnieli o oleju więc padła uszczelka pod głowicą

      i poszły panewki

      garki i pierścienie są ok

      jeśli chodzi o uszczelke to raczej nie ma problemu ale wał to nie bułka z masłem.trzeba wyciągnąć do szlifu,
      może ktoś już to robił sam i doradzi od czego zacząć i na co uważać.
      Będe wdzięczny-Dzięki.
    • Przez zbyszekbrzuze
      Witam, tak jak w temacie jak jest zrobione uszczelnienie walu korbowego od strony sprzegla w Jumzie. Mianowicie rozpolowilem Bialoruske z powodu awarii sprzegla, Zatarte lozysko, cale spilowane i stopione oraz pogiete lapki, oraz spalona tarcza. Chcialbym przy okazji wymienic uszczelniacz walu korbowego, lecz nie mam zadnego katalogu i nie moge znalezc opisu co za uszczelniacz tam siedzi. Koncowk walu jest wieksza od uszczelniacza tak jak w Bizonie, ale nie zauwazylem tam zadnej pokrywy.
      Prosze o garsc informacji.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v