Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
zbyszekbrzuze

Usczelniacz walu korbowego Jumz

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
zbyszekbrzuze    197

Witam, tak jak w temacie jak jest zrobione uszczelnienie walu korbowego od strony sprzegla w Jumzie. Mianowicie rozpolowilem Bialoruske z powodu awarii sprzegla, Zatarte lozysko, cale spilowane i stopione oraz pogiete lapki, oraz spalona tarcza. Chcialbym przy okazji wymienic uszczelniacz walu korbowego, lecz nie mam zadnego katalogu i nie moge znalezc opisu co za uszczelniacz tam siedzi. Koncowk walu jest wieksza od uszczelniacza tak jak w Bizonie, ale nie zauwazylem tam zadnej pokrywy.

Prosze o garsc informacji.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    295

Witam w Jumz-ie jest zamiast uszczelniacza typu simering ,jest sznur który składa się z dwóch części a wymiana tego sznura to troszkę zajmie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    197

Czyli dobrze zrobiłem, że złożyłem go spowrotem :)

Miałem podstawiony wózek pod miske i bym musiał szukać alternatywnego sposobu podparcia...

Jutro testy nowego łożyska i wymienionego docisku (tamten się zgiął od temperatury)

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

GucioJUMZ    295

To zależy czy silnie kapało czy tylko się pociło . miska blaszana to strach podstawiać wózek , a co z dociskiem my przetaczaliśmy docisk i koło zamachowe niby koło było równe ale tokarnia pokazała inaczej, A tarczę sprzęgła się zmieniło najlepiej kupić plecionkę Vende Vende czy jakoś tak ,bo tam są tarcze na naszej polskiej okładzinie z chełmno mam tarczę i leży na zapasie. A tan sznur to trzeba wał wyciągać by poprawnie złożyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    197

Ten sprzedawca to: Verde_verde. Co do wycieku, to niestety nie jest to pocenie sie, pomaga odkecenie wlewu oleju, ale to Bialoruska, wiec w roku robi moze 10 motogodzin w oborniku. Silnik jest do remontu, to sie wtedy pomysli. Silnik nawet ma oryginalna uszcz pod glowica.

Tarcze, lozysko i docisk zakupilismy uzywane z demontazu, nie wiedzialem, ze sa 2 typy dociskow.

Juz ktos podkladal wozek pod miske i oprocz malego 'dopasowania do powierczchni wozka' nic jej nie bylo, mnie sie nawet o 1mm nie wgiela, moze dlatego, ze paliwo w baku troche przewazalo do przodu :D

Kola nie toczylismy, bo sie nie oplaca, talerz docisku nie nadaje sie do toczenia, bo moim zdaniem material juz jest do niczego, golym okiem widac ze sie lej zrobil i jest fioletowy po stronie tarczy 2 stopnia. Po wytoczeniu zyletka by zostala. Sprzeglo sie spalilo w ciagu godziny spychania na amen, huknelo i po robocie. Przyczyna awarii byl brak smaru w lozysku i brak sprezyny tej przy pedale. Zjechalo lapki, jedna zwinela sie. Cala akcje rozjezdzania i skladania ulatwilem sobie 2 ciagnikiem.

 

Jak na pierwsze spotkanie, to musze przyznac, ze ciekawie rozwiazali to sprzeglo, szczegolnie te zamki z polowek podkladek ;) i lekkie kolo zamachowe.

 

Jeszcze zebys mogl mi podac parametry regulacyjne spregla, bo nie mam literatury...

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    295

Ja tam toczyłem koło i tą tarczę między 1a 2 stopniem były takie nierówności i wgłębienia. wytoczone i śmiga już 200mtg i nic nawet się nie śliznie z łożyskiem wyciskowym jest motyw a regeneracja kosztuje 50zł koszt łożyska 6020 chyba takie idzie w katalogu jest jako część jednolita a się rozbiera .dzwigienki miałem nowe tylko przez sezon starły się i poszły stare i jest ok mam w jednym jumzie tarczę ceramiczną i świetnie się sprawdza np;w orce lub gruberze no ale cena tej tarczy jest sporo większa od normalnej (na zamówienie )

regulacja jak w każdym ciągniku łapki do łożyska z luzem między nie dociągaj za mocno tych śrub na łapkach bo siła docisku zmaleje bo tarcza od docisku się cofnie i będzie się tarcza ślizgała

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    197

Ja właśnie tą tarcze między stopniami wymieniłem z drugiego docisku, łapki też. Gdyby to był jakiś ważny ciągnik, to by się zrobiło profesjonalnie, tu nie o to chodzi, to ma tylko chodzić, reszta nie jest istotna.

http://www.agrofoto....80#entry1313022

Łożysko właśnie wygląda jak zwykłe, tylko jest taka tarcza na nim. Udało się wujowi dostać łożysko z taką dużą tarczą, czy to jest oryginalne?

post-10681-0-67199500-1404079998_thumb.jpg

 

A drugi stopień... Ile obrotów te śruby wykręcić, 1,5 obrotu od oporu wystarczy? W sumie w Białoruśce i tak się tego nie używa...


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    295

drugi stopień niby 1 obr i 1/6 no ale zrób 1,5 i będzie ok pompy wbijesz bez sprzęgła . łożysko ma na odwrocie dwa lub trzy otforki na obwodzie chyba 6mm i tam wystukasz łożysko z obudowy stałej a ten pierścień co się ślizga po łapkach jest wciskany w środkowy pierścień łożyska wszystko się pięknie rozbiera bo to łożysko kulkowe ja zaoszczędziłem bo nie kupiłem całego łożyska za 200zł (jak fotka) tylko samo łożysko 6020 ZZ jedną blachę demolujemy z ZZ i mamy zregenerowane łożysko .Ruskie mieli łeb dać łożysko 6020 na sprzęgło do jumza .A Polacy dali do Bizona na przednie koło .Widać że jumz zbudowany z topornych materiałów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    197

Witam, problem się rozwiązał sam. Silnik po którymś zgaszeniu zablokował się. Pękł wał korbowy na ostatniej korbie, być może od używania samostartu przy każdym rozruchu (inaczej nie zapalał), albo ze starości.

Pękł wzdłuż osi wału, i częściowo odpadła warstwa przeznaczona na szlify. Nie zatarł się.

Silnik był na nominale, nie miał nawet nigdy zdejmowanej głowicy, prawdopodobnie uda się w podróż w jedną stronę.

Dziękuję za wszystkie pomocne odpowiedzi...

:(


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    295

w ruskim silniku 3x jest nominał ,szkoda ze się rozpadł ,a silnik to koszt 1,5 tys i mamy w dobrym stanie używkę lub wał z demobilu tego jest sporo tylko trzeba czasu i waluty ,pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez cemaxx
      Witam Szanownych Kolegów,
      posiadam koparkę budowlaną EO 2621B zbudowaną na ciągniku rolniczym Białoruś Jumz. Dzisiaj podczas pracy rozłączyła mi się pompa napędzająca przedni pług i tylne łapy. Jest to pompa znajdująca się przy silniku i występuje również w gołym ciągniku rolniczym. Istota problemu polega na tym, że wypadła dźwigienka służąca do załączania i wyłączania tejże pompy. Czy ktoś z Was orientuje się może w jaki sposób tą dźwigienkę można ponownie zamontować? Czy można się tam swobodnie dostać po odkręceniu pompy i przywrócić ten mechanizm do sprawności, czy jakaś większa rozbiórka wchodzi w grę?
      Bardzo proszę o pomoc.
    • Przez KacperSzalast
      Wiecie może w jakich ciągnikach występują takie wymiary na feldze ? - 

    • Przez SylwiaMili
      Witam:)
      Może ktoś z Państwa wie jak ustawić zawór ssący i wydechowy w koparko-ładowarce z silnikiem Juzm D65...
      Z góry dziękuję za odpowiedzi
    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.