Skocz do zawartości
hubertoski

Naprawa gwintu stopy głównej wału korbowego

Polecane posty

hubertoski    0

Witam wszystkich użytkowników forum. W naszym 8045 nastąpiła awaria silnika tj. duży korek na wale odkręcił się , efekt obrócona panewka , pęknięty wał korbowy :/ , przyczyna ? o tym zaraz , części wszystkie zamówione , silnik w połowie złożony, czyli tuleje osadzone , wał skręcony na 3 podporach, zauważyłem że gwint na jednej ze stóp ( obok miejsca uszkodzonej panewki) jest zerwany, i to mogło być przyczyna odkręcenia się korka, drgania itd. tak czy inaczej , jak uważacie w jaki sposób naprawić ten gwint, hemi coil i pozostawić oryginalną śrube , czy też przewiercenie na większy otwór i przegwintowanie i dotoczenie / dobranie śruby a więc rozwiercenie jednego otwóru na stopie. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Przeleć tym samym gwintownikiem co gwint w otworze, i zobaczysz czy trzyma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

bobytempelton    158

Ja bym się z tym nie bawił, jedyne rozsądne co mogę podpowiedzieć to rozwiercić, dotoczyć tulejkę z wewnętrznym gwintem rozmiaru tj. na śrubie, a zewnętrzny gwint z 4mm szerszy, tj. mamy gwint 16mm to tulejka zewnętrznie 20mm, i może to będzie trzymać, ale dla mnie to fuszera ale jednocześnie jedyne wyjście.

Nie baw się czasem z tulejkami kupnymi do świec zapłonowych w tym przypadku bo to lipa, jak dla mnie tam jest za duże obciążenie, to wyjdzie na 100% , pytanie tylko kiedy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    47
Napisano (edytowany)

Miałem kiedyś to samo , zawiozłem blok do Ostródy , otwór został rozwiercony , nagwintowany , poszła specjalna szpilka , trwało to minutę nie zdążyłem się nawet dobrze przyjrzeć ( osadzili też wał ). Zakład , który robi silniki ma temat opanowany .Ps. ja bym tego sam nie robił , trzeba mieć doświadczenie i narzędzia .

Edytowano przez fezoi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

widziałem nie raz :)

 

W najlepszym wypadku taka naprawa spowoduje że gwint będzie mógł przenieść część obciążenia a w najgorszym wcale. Zależy od tego jak bardzo gwint się zniszczył w otworze a jak w śrubie. Z tego co rozumuję, śruba była twarda a blok jest dość miękki więc obstawiam dużo większe zniszczenie gwintu w otworze niż na śrubie i gwintownik o tym samym rozmiarze pomoże tyle co umarłemu kadzidło. Niech autor się wypowie jak wygląda gwint na śrubie i potwierdzi lub zaprzeczy mojej teorii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertoski    0

Gwint na śrubie nie ruszony, na bloku zerwana większa część , przy dłuższej śrubie na niecałym centymetrze gwintu śruba się trzyma mocno i nie zrywa, ale szukam trwałego rozwiązania, albo rozwiercenie i specjalnie dotoczona szpilka w domowych warunkach , albo przejedziemy gdzieś się z blokiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    47

Witam wszystkich użytkowników forum. W naszym 8045 nastąpiła awaria silnika tj. duży korek na wale odkręcił się , efekt obrócona panewka , pęknięty wał korbowy :/ , przyczyna ? o tym zaraz , części wszystkie zamówione , silnik w połowie złożony, czyli tuleje osadzone , wał skręcony na 3 podporach, zauważyłem że gwint na jednej ze stóp ( obok miejsca uszkodzonej panewki) jest zerwany, i to mogło być przyczyna odkręcenia się korka, drgania itd. tak czy inaczej , jak uważacie w jaki sposób naprawić ten gwint, hemi coil i pozostawić oryginalną śrube , czy też przewiercenie na większy otwór i przegwintowanie i dotoczenie / dobranie śruby a więc rozwiercenie jednego otwóru na stopie. Pozdrawiam.

Pozwolę sobie wypowiedzieć się ponownie w tym temacie . Przy tak poważnej awarii , może dla pewności trzeba by było blok sprawdzić w profesjonalnym warsztacie, koszt nowych części na pewno nie mały . U mnie po obróceniu się panewki i pęknięciu wału blok wymagał naprawy ( regeneracji) .Pozdrawiam .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertoski    0

Blok przestrzelony , naprawione w sumie 2 gwinty, wał skręcony kluczem dynamometrycznym na stopach głównych ,a na jednym korbowodzie... wał blokuje , czyli albo panewka , albo wał , stare korbowody też zregenerowane ale ich nie wykluczam. Posprawdzam jeszcze gdzie leży przyczyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Sprawdź panewkę może jest grubsza a szlifowałeś wał bo może szlify im się pomyliły.Miałem taki numer na jednym czopie nie był doszlifowany do rozmiaru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertoski    0

Wal nominalny importowany, stary bym oddał do szlifu ale był pęknięty, panewki też nominalne, dziś je sprawdzimy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×