Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
lejek

Demontaż wału korbowego w JD 3152D

Polecane posty

lejek    0

Nie wiem czy wybrałem dobre miejsce na ten temat,jeśli nie to proszę skorygować.

Niedawno kupiłem od niemiaszka JD 3152D

630621b15a8b046em.jpg

zapomnieli o oleju więc padła uszczelka pod głowicą

0a9df7f60b6d84f9m.jpg

i poszły panewki

1d092962cf9af542m.jpg

garki i pierścienie są ok

06bf3aa1f475ea8bm.jpg

jeśli chodzi o uszczelke to raczej nie ma problemu ale wał to nie bułka z masłem.trzeba wyciągnąć do szlifu,

może ktoś już to robił sam i doradzi od czego zacząć i na co uważać.

Będe wdzięczny-Dzięki.

Edytowano przez lejek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DAREK    22

nie pozamieniaj wzajemnie stopek korbowodów i stopek bloku silnika bo to wszystko jest rozwiercane parami.

Jescze sprawdź stan kołnierza pod pierścień uszczelniający ( simmering) . Jak wyżnięty rowek i nie ma możliwości przesunięcia uszczelniacza to też trzeba przeszlifować . Jak da się przesunąć to uważaj żeby przy pracach związanych ze szlifowaniem nie porysować tego kołnierza.

Edytowano przez DAREK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lejek    0

Wybaczcie jeszcze pytanko.Znalazłem w necie panewki,nówki(80 zetów para),czy one będą pasować po szlifie,

czy może je dołączyć do wału żeby dopasowali?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rzemyk    0

Panewki są produkowane w odpowiednich rozmiarach. Musisz dopasować je odpowiednio z wałem po przeprowadzonym szlifie. Założyć je z odpowiednim luzem montażowym. Po szlifie, wał powinien mieć w każdym miejscu ten sam wymiar(osobny na czopy główne i korbowodowe) , inaczej jest ryzyko występowania nadmiernych naprężeń , co może się przyczynić do pęknięcia wału. Stopy główne i korbowodowe dokręcasz z odpowiednim momentem lub znając wartość kątową. Blok do sprawdzenia.

Edytowano przez rzemyk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Ten silnik prawdopodobnie był przegrzany. Tak naprawdę potrzebny jest konkretny remont. Siadła uszczelka pod głowicą płyn/woda poszła do oleju i po panewkach. Trochę za drogie zabawki by się na tym uczyć składać silniki. Panewki może dorobią i spasują w zakładzie robiącym szlify. Kupowanie z internetu nie mając pojęcia co się kupuje jest bez sensu. Warsztat robiący szlif oceni na który szlif wyda i do tego dobiera się panewki ewentualnie dorabia. Jeśli wał powiedzmy był szlifowany raz czy dwa duże jest prawdopodobieństwo, że jest do wyrzucenia. Ci co się znają wiedzą dlaczego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez slawus
      Czeka mnie remont silnika w Bizonie, czy ktoś ma namiary na dobrego i sprawdzonego fachowca z woj. mazowieckiego, no i może zna ktoś orientacyjną cenę tego "zabiegu" bo może lepiej kupić drugi silnik np. po remoncie. Z góry wielkie dzięki.
    • Przez hubertoski
      Witam wszystkich użytkowników forum. W naszym 8045 nastąpiła awaria silnika tj. duży korek na wale odkręcił się , efekt obrócona panewka , pęknięty wał korbowy , przyczyna ? o tym zaraz , części wszystkie zamówione , silnik w połowie złożony, czyli tuleje osadzone , wał skręcony na 3 podporach, zauważyłem że gwint na jednej ze stóp ( obok miejsca uszkodzonej panewki) jest zerwany, i to mogło być przyczyna odkręcenia się korka, drgania itd. tak czy inaczej , jak uważacie w jaki sposób naprawić ten gwint, hemi coil i pozostawić oryginalną śrube , czy też przewiercenie na większy otwór i przegwintowanie i dotoczenie / dobranie śruby a więc rozwiercenie jednego otwóru na stopie. Pozdrawiam.
    • Przez Krzysztof_1960
      witam,
      potrzebuje porady w sprawie demontazu walca w celu wymiany łozyska, moze ktos wymieniał albo cos poradzi.
    • Przez wajdek85
      Witam, zamierzam w niedługim czasie kupić talerzówkę 2,4m,
      problem w tym że większość firm w opcji ma wał strunowy, a mnie interesuje rurowy.
      jak już znalazłem firmę która jest w stanie zrobić rurowy to chcą za niego 2500 zł.
      długo myślałem jak taki wał taniej zrobić i wymyśliłem:
      do kwadratowego wału przyspawam w odstępach 50cm talerze uzębione a do nich rurki.
      Stąd moje trzy pytania, czy według was taki wał wytrzyma?
      I najważniejsze pytanie jak przyspawać rurki, czy iść na łatwiznę i spawać w linii prostej czy męczyć się z ich gięciem i zrobić tak jak większość firm czyli spiralnie?
      no i czy według was średnica około 35mm rurki wystarczy?
    • Przez prezes893
      witam
       
       
      chciałbym zregenerować w swojej suprze pompę wtryskową z silnika sw-400
      oczywiście regeneracja u specjalisty,
       
      czy ktoś może mi pomóc i opisze krok po kroku co robić i na co uważać przy demontażu?
       
       
      z góry dzięki
×