Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

a u mnie w tym roku pojawił sie taki mały problem...silnik stracił moc 2 lata temu miał wymieniane cylindry i tłoki (wał był nie ruszany) po zapaleniu zimnego ciągnika cisnienie było miedzy 3-4 im dluzej pracował to cisnienie spadało i miesciło sie miedzy 0 a 1 wiecie co moglo sie stać ? ciągnik ma juz 24 lata i ma może z 10 tys mtg :)

Opublikowano

Witam, zacznij rozkręcać od pokryw zaworów, przewodów paliwowych,klawiatury zaworów, głowice i tak kolejno do celu,a luz zaworów to ssący 0,20mm,wydechowy0,25mm, tak podaje książka i tak ja ustawiam i jest super :) Pozdrawiam.

Ciekawe gdzie masz tak w książce napisane takie luzy na zaworach.Luz w t25 to 0,3 ssący i wydechowy.

Opublikowano

Dokładnie 0,30 dla obydwu zaworów

 

denerwuje mnie jak ktoś podaje nieprawdziwe dane regulacyjne

sypie sobie tak z rękawa a ktoś inny popełni bład i naraża sie na niepotrzebne koszty

Opublikowano

Witam. Koledzy dużo jest pracy aby wyjąć wał? Niestety Władzio dziś odmówił posłuszeństwa złapał na głównej panewce,pompa olejowa do wymiany.

 

Witam. Koledzy dużo jest pracy aby wyjąć wał? Niestety Władzio dziś odmówił posłuszeństwa złapał na głównej panewce,pompa olejowa do wymiany.

Opublikowano

witam ponownie moze tym razem ktos odpowie Mam zakupiony zestaw naprawczy do wladka tzn cylinder tlok itd. nie wiem w ajiej kolejnosci zalozyc pierscienie mam ich 7 . 1 chromowany 2 miedziane i po 2 zgarniajace 2 z wyzlobieniami i 2 bez i do tego jakies blaszki Poprosil by o jasny opis na pierscieniach nie mam zadnych znakow i literek

Opublikowano

Chromowany-pierwszy, bez oznaczonej płaszczyzny górnej. Kolejne dwa, licząc od góry, podobne do pierwszego mają oznaczoną płaszczyznę górną "BEPX" (subtelny ale dostrzegalny, wcześniej były stęplowane jakimś tuszem często rozmazanym). Zgarniajace:

pierwsza blaszka sprężysta do kanału potem pierścienie tak założone jeden nad drugim, aby wyżłobienia znalazły się w środku zestawu tworząc dreny do odprowadzenia zgarnianego oleju. Powodzenia.

Opublikowano (edytowane)

Zależy jaki Kolega kupił zestaw, bo niektóre nie mają oznaczeń na pierścieniach. np mój, też na 7 pierścieni i blaszki: (miniaturki, kliknij aby powiększyć)

1043548.jpg1043552.jpg

1043616.jpg1043550.jpg

 

Ja posiłkowałem się tym schematem:

nyu9.jpglh64.jpg

 

I zamontowałem tak:

1043624.jpg

 

Przy takim ustawieniu praktycznie mi nie brał oleju.

Edytowane przez zbyszekbrzuze
Opublikowano

Koledzy mam problem z władkiem. Silnik wypluwa olej przez odmę, czasami w dużych ilościach, czasami praktycznie nic oraz z odmy leci taki biało-przezroczysty dymek. Takie mam pytanie czy wymiana pierścieni coś pomoże czy lepiej już robić cały remont? Dodam że ciśnienie oleju jest jak najbardziej ok. 4at jak zimny i 2-3,5at jak się nagrzeje. Jakie powinno być ciśnienie w cylindrach? Ogólnie silnik pali bardzo dobrze, nawet dziś przy -7 stopniach i tydzień nie odpalaniu zapalił z wielką łatwością.

Opublikowano

Ja już kilkanaście lat temu zminiałem tylko tłoki wraz z pierścieniami, tuleje oraz sworznie tłokowe i tulejki w korbowodach (te od sworzni tłokowych) i do niedawna wszystko było w porządku. Ostatnio zaczął znów nieco brać olej więc mam zamiar powtórzyć cały zabieg - silnik przejechał od remontu tyle samo co do remontu :). Dodam, że ciśnienie oleju jest w porządku tzn od nowości ciśnienie nieco skakało i jest tak do dziś. Sworznie zmieniałem, bo był spory luz, panewki na korbowaodach były w dobrym stanie w momencie remontu więc ich nie wymieniałem. Pamietam tylko, że miałem spory problem ze sworzniami - dostałem jakieś od rzemieślnika niechromowane i nie dało się ich dopasować do tulejek w tłoku - sworznie były tak dziadowsko wykonane, że przy pierwszym włożeniu sworznia luz był ok, ale wystarczyło wyjąć sworzeń i włożyć drugi raz a luz był coraz większy - tzn rósł w rękach :). Bierzcie oryginalne chromowane sworznie.

Opublikowano

Koledzy mam problem z władkiem. Silnik wypluwa olej przez odmę, czasami w dużych ilościach, czasami praktycznie nic oraz z odmy leci taki biało-przezroczysty dymek. Takie mam pytanie czy wymiana pierścieni coś pomoże czy lepiej już robić cały remont? Dodam że ciśnienie oleju jest jak najbardziej ok. 4at jak zimny i 2-3,5at jak się nagrzeje. Jakie powinno być ciśnienie w cylindrach? Ogólnie silnik pali bardzo dobrze, nawet dziś przy -7 stopniach i tydzień nie odpalaniu zapalił z wielką łatwością.

 

 

Wymieniaj pierścienie i będzie dobrze przy silniku chłodzonym powietrzem zazwyczaj to pomaga

Opublikowano

Ten pomysł z pierścieniami podrzucił mi sprzedawca części z Czarnej. I tak dopiero po świętach będę zabierał się za putina z braku czasu i zobaczymy co to wyjdzie. Dzięki za rady.

Opublikowano

przerabiałem ten temat w swoim t 25 z 15 lat temu też stwierdziłem że pierścienie mu pomogą a tuleje miały 7000 motogodzin i przeszedł 300 motogodzin i olej chlapał lepiej i walił odmą i przez wydech niż przed zmianą więc odradzam chyba że był przegrzany to tak ale zestawy nie są drogie więc dla mnie lepiej raz wydać 400 zł i mieć spokój chyba że nie masz zajęcia i lubisz się bawić i być może będzie lepiej to miłej zabawy. B)

Opublikowano

Jak były pierścienie zapieczone to nie ma sprawy ale jak jest owal ca cylindrze to życzę powodzenia z takim remontem. :P

 

Tak jak pisałem - tuleje też zmieniałem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez hubertoski
      Witam wszystkich użytkowników forum. W naszym 8045 nastąpiła awaria silnika tj. duży korek na wale odkręcił się , efekt obrócona panewka , pęknięty wał korbowy , przyczyna ? o tym zaraz , części wszystkie zamówione , silnik w połowie złożony, czyli tuleje osadzone , wał skręcony na 3 podporach, zauważyłem że gwint na jednej ze stóp ( obok miejsca uszkodzonej panewki) jest zerwany, i to mogło być przyczyna odkręcenia się korka, drgania itd. tak czy inaczej , jak uważacie w jaki sposób naprawić ten gwint, hemi coil i pozostawić oryginalną śrube , czy też przewiercenie na większy otwór i przegwintowanie i dotoczenie / dobranie śruby a więc rozwiercenie jednego otwóru na stopie. Pozdrawiam.
    • Przez wajdek85
      Witam, zamierzam w niedługim czasie kupić talerzówkę 2,4m,
      problem w tym że większość firm w opcji ma wał strunowy, a mnie interesuje rurowy.
      jak już znalazłem firmę która jest w stanie zrobić rurowy to chcą za niego 2500 zł.
      długo myślałem jak taki wał taniej zrobić i wymyśliłem:
      do kwadratowego wału przyspawam w odstępach 50cm talerze uzębione a do nich rurki.
      Stąd moje trzy pytania, czy według was taki wał wytrzyma?
      I najważniejsze pytanie jak przyspawać rurki, czy iść na łatwiznę i spawać w linii prostej czy męczyć się z ich gięciem i zrobić tak jak większość firm czyli spiralnie?
      no i czy według was średnica około 35mm rurki wystarczy?
    • Przez Wieslaw55
      Witam. Pytanie jak w temacie czy luz na przedniej osi może spowodować zerwanie wału napędowego oczywiście jeżeli tego nie naprawiamy. Słyszałem, że takie żeczy się zdarzają dlatego jak ktoś coś wie to proszę o odpowiedź.
    • Przez lejek
      Nie wiem czy wybrałem dobre miejsce na ten temat,jeśli nie to proszę skorygować.
      Niedawno kupiłem od niemiaszka JD 3152D

      zapomnieli o oleju więc padła uszczelka pod głowicą

      i poszły panewki

      garki i pierścienie są ok

      jeśli chodzi o uszczelke to raczej nie ma problemu ale wał to nie bułka z masłem.trzeba wyciągnąć do szlifu,
      może ktoś już to robił sam i doradzi od czego zacząć i na co uważać.
      Będe wdzięczny-Dzięki.
    • Przez zbyszekbrzuze
      Witam, tak jak w temacie jak jest zrobione uszczelnienie walu korbowego od strony sprzegla w Jumzie. Mianowicie rozpolowilem Bialoruske z powodu awarii sprzegla, Zatarte lozysko, cale spilowane i stopione oraz pogiete lapki, oraz spalona tarcza. Chcialbym przy okazji wymienic uszczelniacz walu korbowego, lecz nie mam zadnego katalogu i nie moge znalezc opisu co za uszczelniacz tam siedzi. Koncowk walu jest wieksza od uszczelniacza tak jak w Bizonie, ale nie zauwazylem tam zadnej pokrywy.
      Prosze o garsc informacji.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v