karolllllll

mtz 80 sprzęgło

Polecane posty

karolllllll    0

Witam. Posiadam Mtz 80 i mam z nim problem ze sprzegłem. A mianowicie. Wymieniliśmy łożysko oporowe ponieważ sie zatarło i przy okazji juz wymienilismy tarcze sprzegłową na nową zeby pozniej juz drugi raz nie rozbierac. Po tej wymianie ciągnik zaczął szarpać przy ruszaniu czyli przy włączeniu biegu i puszczaniu powoli sprzęła ciągnik w pewnym momęcie bardzo ostro zrywał do przodu czasami to przod był w górze. a najgorzej jak bylo cos podczepione z tyłu to przy ruszaniu jechal przez 2-3 metry na dwoch kołach. I ten problem nie występuje za kazdym razem co mnie dziwi. Jak mu się coś umysli to tak właśnie szarpie a czasem jest wszystko wporządku. Mysle nad wymianą docisku...... co wy na to?? co to może byc?? pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    13

A jest tam jakaś regulacja sprzęgła ? Może trzeba wyregulowac sprzęgło . Próbowałeś ?


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek4x4    0

Pewnie w Twoim MTZ 80 jest takie samo sprzęgło jak w MTZ 82 odkręcasz od dołu dekielek tylko odpowiedni żebyś oleju nie spuścił i sprawdź czy wszystkie łapki są ustawione równo jak nie to ustaw przez to okienko. Piszę o tym gdyż w 82 też raz szarpało, a raz było wmiarę normalnie i po ustawieniu pomogło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolllllll    0

łapki są niby dobrze ustawione bo były ustawiane przy wymianie tarczy i łożyska. Łapki były założone nowe poniewaz te stare sie stopiły jak sie łożsko zatarło.... najlepiej byloby go rozpolowic i sprawdzic jesczce raz wszystko i tak trzeba bedzie chyba zdobic bo sie do tego przymierzamy. Albo może docisk sie przegrzał jak to lożysko sie zatarło może gdzies pękł i dlatego.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek4x4    0

Odkręć dekielek pod spodem to jest mało roboty i sprawdz może którejś dobrze nie zakontrowaliście i się przestawiła. Nie wiem jak tu jest bo jak w

C-360-3P wymieniłem łapki i sprężyny dosiskowe to są tam takie "miseczki" i jedna popękała i sprzęgło raz działało a raz nie. Zapomnieliśmy wtedy kupić nowe i włożyliśmy stare i trzeba było jeszcze raz rozpoławiać ciągnik. Zobacz czy dobrze ci wysprzęgla bo miałem w C-360-3P taki przypadek że na ośce co są widełki puścił spaw i był luz i do kośca nie wysprzęglało, ajak się zachaczył to było wszystko normalnie. Przez to okienko będziesz widział jak współpracuje łożysko z łapkami a może któraś się wykruszyła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolllllll    0

Już naprawione. Przyczyna były bardzo równo wyregulowane wszystkie łapki. Odkręciłem dekielek od spodu i przestawiłem tak żeby nie brały wszystkie naraz tylo pokolei. I juz wszystko gra. dzieki i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18mateo18    0

Witam. Posiadam Mtz 80 i mam z nim problem ze sprzegłem. A mianowicie. Wymieniliśmy łożysko oporowe ponieważ sie zatarło i przy okazji juz wymienilismy tarcze sprzegłową na nową zeby pozniej juz drugi raz nie rozbierac. Po tej wymianie ciągnik zaczął szarpać przy ruszaniu czyli przy włączeniu biegu i puszczaniu powoli sprzęła ciągnik w pewnym momęcie bardzo ostro zrywał do przodu czasami to przod był w górze. a najgorzej jak bylo cos podczepione z tyłu to przy ruszaniu jechal przez 2-3 metry na dwoch kołach. I ten problem nie występuje za kazdym razem co mnie dziwi. Jak mu się coś umysli to tak właśnie szarpie a czasem jest wszystko wporządku. Mysle nad wymianą docisku...... co wy na to?? co to może byc?? pozdrawiam

 

Witam mam ten sam problem ślizga mi się sprzęgło jak wrzucę 9 na zającu z ładunkiem tarcze, łożysko i łapki wyciskowe kupiłem nowe tarczę tą wzmacnianą sprężyny były dobre nie popękane wiec ich nie wymieniałem regulowałem sprzęgło tą dziurą od spodu i cięgno do regulacji mam wykręcone prawie na maksa i pedał sprzęgła nie odbija regulowałem tą sprężyną i tak to nic nie daje pomóżcie mi proszę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adaml61    1

tarcze założyłeś dobrom stroną ,jak się zjeżdża na skręconym docisku ,zdarza się że skrzywi się tarcz i wtedy albo ślizga sie lub nie wysprzęgla ,tak czy inaczej robota od nowa ,dlatego tak jak pisałem poprzednio skręcam po zjechaniu ,szybciej się zjeżdża i na pewno nie skrzywi się tarczy a zdarzyło się ,nie tylko mi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

a dobrze wyregulowałeś :huh: zdejmowałeś to cięgło-pręta do regulacji (a bez podłączenia go pedał dobrze odbija)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18mateo18    0

regulowałem też na tym cięgnie trochę zdejmowałem go ale jak zakładaliśmy docisk to on nie za bardzo docisnął tarcze a może trzeba było wymienić sprężyny w docisku lub cały docisk ustawiłem sprzęgło tak jak w książce pisze 12mm +-0,5 do powierzchni doczołowej tarczy od łapek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

18mateo18 już zrobiłeś :huh: przyszło mi do głowy jeszcze jedno może za mocno łapki masz podciągnięte i one opierają się o koło nie dając docisnąć tarczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18mateo18    0

na razie popuściłem trochę na sprzęgło na łapkach i można tak powiedzieć że jest ok ale jak wrzucę 9 szybką to się trochę ślizga

Edytowano przez 18mateo18

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adaml61    1

regulacje nic nie pomogą ,jak będziesz pracował na ślizgającym się sprzęgle zniszczysz koło zamachowe i będziesz miał kolejne koszty ,zakup koła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej207    0

spróbuj wymienić jeszcze sprężynki może są już za słabe one nie koniecznie nadają się do wymiany tylko wtedy jak są popękane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adaml61    1

nie kombinuj z naprawą docisku ,zaoszczędzisz niewiele a czasu natracisz na rozjezdzanie ,jak padły sprężyny to po wymianie na nowe może być dobrze ale nie musi , założysz nowy to z 3000 mth spokój ,po zjechaniu wyreguluj łapki tak jak poprzednio i zapomnij o sprzęgle ,powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez DżejSiBi
      Witam, belarus 1025.3, 12V/24V
      Poproszono mnie o poprawienie elektryki, choć się średnio znam na kabelkach. Ładowanie ogarnąłem, świece ogarnąłem, światła też i pare innych dupereli, ale ze wskaźnikami to mi już czaszka dymi.
      Ogólnie problem tkwi, że włączamy zapłon wskaźnik ciśnienia oleju w silniku pokazuje miedzy 5 a 6 bar + kontrolka braku ciśnienia oleju świeci na zgaszonym silniku xd kontrolka ostrzegawcza od wysokiej temperatury świeci, wskaźnik temperatury pokazuje poniżej 40stopni. Odpalamy silnik i kontrolka ciśnienia silnik gaśnie, wskaźnik pokazuje miedzy 3-4bar,(podpinałem też manometr i ciśnienie faktycznie w granicach 3-4bar) kontrolka za wysokiej temperatury świeci cały czas, ale wskaźnik temperatury normalnie prawidłowo wskazuje temperature w trakcie rozgrzewania sie silnika i po rozgrzaniu. Wskaźnik cisnienia oleju skrzyni po odpaleniu odrazu wali na maksa (tj18bar) 
      Teraz tak, masa kabiny jest zrobiona, dodatkowa do deski też, czujnik temp przy termostacie nowy, czujnik cisnienia silnk nowy DD6M taki jak był stary, rezystancja do masy na zgaszonym ok. 180ohm, wskaznik sprawdzałem potencjometrem noi reaguje normalnie, poprowadzone nowe kabelki od samego zegara aż po czujniki, kombinacje alpejskie robie i wszystko wskazuje że same zegary mają w sobie jakieś zwarcie czy cuś ale nie chce na darmo naciągać na pare stówek właściciela. Jak myślicie, wymieniać zegary czy jeszcze gdzie indziej szukac przyczyny
       
       
       
    • Przez aniszek1
      Witam, właśnie montuje nowy rozdzielacz do MTZ-a  Badestost 80l  dla pompy nsz32, która to ma przepływ nominalny ok. 55l/m jak wszyscy wiemy. Rozdzielacz ma  przyłącze zasilające o rozmiarze 1/2" więc i węże planuje kupić DN12 na m22x1,5 które mają średnicę wewnętrzną ~13mm. Więc z tabeli przepływu prędkość wychodzi ok 8m/s  więc będzie ok.
      Ale, mierząc średnicę wew. końcówki (zakucia) tych węży jak również kolanek m22x1,4 czy złączki m22x1,5  Większość ma średnicę 10mm! Dla wyjść nie ma to znaczenia bo i tak się je przytnie jakimś dławikiem. Ale Dla zasilania czy to nie wpłynie na grzanie się oleju? Te kolanka czy złączki zadziałają jako spowalniacze. zwiększając ciśnienie.
      Więc co w takim wypadku zrobić olać to? czy zwiększyć przewód na powrocie i zasilaniu do dn16?
       
    • Przez Beniio369
      Dzień dobry mam pytanie MTZ 82 odnośnie działania opuszczania pływającego w podnośniku. Przerobiłem hydraulikę wyrzuciłem regulator pod siedzeniem i ten od siły podnoszenia pod kierownicą zostawiłem aby główny rozdzielacz i bezpośrednio puściłem przewody do siłownika, jednak pomimo wstawienia regulatora hydraulicznego na pokrętle do węża od opuszczania to jak dam podnośnik na pływający to cały ciężar maszyny opada od razu jakby regulator nic nie dawał,
      czy podczas dania podnośnika na pływający to olej wraca również przewodem od podnoszenia a nie tylko od opuszczania?
    • Przez Szczawa
      Co zrobić aby rozwiązać ten problem???


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj