Skocz do zawartości
karolllllll

mtz 80 sprzęgło

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
karolllllll    0

Witam. Posiadam Mtz 80 i mam z nim problem ze sprzegłem. A mianowicie. Wymieniliśmy łożysko oporowe ponieważ sie zatarło i przy okazji juz wymienilismy tarcze sprzegłową na nową zeby pozniej juz drugi raz nie rozbierac. Po tej wymianie ciągnik zaczął szarpać przy ruszaniu czyli przy włączeniu biegu i puszczaniu powoli sprzęła ciągnik w pewnym momęcie bardzo ostro zrywał do przodu czasami to przod był w górze. a najgorzej jak bylo cos podczepione z tyłu to przy ruszaniu jechal przez 2-3 metry na dwoch kołach. I ten problem nie występuje za kazdym razem co mnie dziwi. Jak mu się coś umysli to tak właśnie szarpie a czasem jest wszystko wporządku. Mysle nad wymianą docisku...... co wy na to?? co to może byc?? pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    4

A jest tam jakaś regulacja sprzęgła ? Może trzeba wyregulowac sprzęgło . Próbowałeś ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek4x4    0

Pewnie w Twoim MTZ 80 jest takie samo sprzęgło jak w MTZ 82 odkręcasz od dołu dekielek tylko odpowiedni żebyś oleju nie spuścił i sprawdź czy wszystkie łapki są ustawione równo jak nie to ustaw przez to okienko. Piszę o tym gdyż w 82 też raz szarpało, a raz było wmiarę normalnie i po ustawieniu pomogło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

karolllllll    0

łapki są niby dobrze ustawione bo były ustawiane przy wymianie tarczy i łożyska. Łapki były założone nowe poniewaz te stare sie stopiły jak sie łożsko zatarło.... najlepiej byloby go rozpolowic i sprawdzic jesczce raz wszystko i tak trzeba bedzie chyba zdobic bo sie do tego przymierzamy. Albo może docisk sie przegrzał jak to lożysko sie zatarło może gdzies pękł i dlatego.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek4x4    0

Odkręć dekielek pod spodem to jest mało roboty i sprawdz może którejś dobrze nie zakontrowaliście i się przestawiła. Nie wiem jak tu jest bo jak w

C-360-3P wymieniłem łapki i sprężyny dosiskowe to są tam takie "miseczki" i jedna popękała i sprzęgło raz działało a raz nie. Zapomnieliśmy wtedy kupić nowe i włożyliśmy stare i trzeba było jeszcze raz rozpoławiać ciągnik. Zobacz czy dobrze ci wysprzęgla bo miałem w C-360-3P taki przypadek że na ośce co są widełki puścił spaw i był luz i do kośca nie wysprzęglało, ajak się zachaczył to było wszystko normalnie. Przez to okienko będziesz widział jak współpracuje łożysko z łapkami a może któraś się wykruszyła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolllllll    0

Już naprawione. Przyczyna były bardzo równo wyregulowane wszystkie łapki. Odkręciłem dekielek od spodu i przestawiłem tak żeby nie brały wszystkie naraz tylo pokolei. I juz wszystko gra. dzieki i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18mateo18    0

Witam. Posiadam Mtz 80 i mam z nim problem ze sprzegłem. A mianowicie. Wymieniliśmy łożysko oporowe ponieważ sie zatarło i przy okazji juz wymienilismy tarcze sprzegłową na nową zeby pozniej juz drugi raz nie rozbierac. Po tej wymianie ciągnik zaczął szarpać przy ruszaniu czyli przy włączeniu biegu i puszczaniu powoli sprzęła ciągnik w pewnym momęcie bardzo ostro zrywał do przodu czasami to przod był w górze. a najgorzej jak bylo cos podczepione z tyłu to przy ruszaniu jechal przez 2-3 metry na dwoch kołach. I ten problem nie występuje za kazdym razem co mnie dziwi. Jak mu się coś umysli to tak właśnie szarpie a czasem jest wszystko wporządku. Mysle nad wymianą docisku...... co wy na to?? co to może byc?? pozdrawiam

 

Witam mam ten sam problem ślizga mi się sprzęgło jak wrzucę 9 na zającu z ładunkiem tarcze, łożysko i łapki wyciskowe kupiłem nowe tarczę tą wzmacnianą sprężyny były dobre nie popękane wiec ich nie wymieniałem regulowałem sprzęgło tą dziurą od spodu i cięgno do regulacji mam wykręcone prawie na maksa i pedał sprzęgła nie odbija regulowałem tą sprężyną i tak to nic nie daje pomóżcie mi proszę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adaml61    0

tarcze założyłeś dobrom stroną ,jak się zjeżdża na skręconym docisku ,zdarza się że skrzywi się tarcz i wtedy albo ślizga sie lub nie wysprzęgla ,tak czy inaczej robota od nowa ,dlatego tak jak pisałem poprzednio skręcam po zjechaniu ,szybciej się zjeżdża i na pewno nie skrzywi się tarczy a zdarzyło się ,nie tylko mi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

a dobrze wyregulowałeś :huh: zdejmowałeś to cięgło-pręta do regulacji (a bez podłączenia go pedał dobrze odbija)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18mateo18    0

regulowałem też na tym cięgnie trochę zdejmowałem go ale jak zakładaliśmy docisk to on nie za bardzo docisnął tarcze a może trzeba było wymienić sprężyny w docisku lub cały docisk ustawiłem sprzęgło tak jak w książce pisze 12mm +-0,5 do powierzchni doczołowej tarczy od łapek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

18mateo18 już zrobiłeś :huh: przyszło mi do głowy jeszcze jedno może za mocno łapki masz podciągnięte i one opierają się o koło nie dając docisnąć tarczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18mateo18    0

na razie popuściłem trochę na sprzęgło na łapkach i można tak powiedzieć że jest ok ale jak wrzucę 9 szybką to się trochę ślizga

Edytowano przez 18mateo18

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adaml61    0

regulacje nic nie pomogą ,jak będziesz pracował na ślizgającym się sprzęgle zniszczysz koło zamachowe i będziesz miał kolejne koszty ,zakup koła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej207    0

spróbuj wymienić jeszcze sprężynki może są już za słabe one nie koniecznie nadają się do wymiany tylko wtedy jak są popękane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adaml61    0

nie kombinuj z naprawą docisku ,zaoszczędzisz niewiele a czasu natracisz na rozjezdzanie ,jak padły sprężyny to po wymianie na nowe może być dobrze ale nie musi , założysz nowy to z 3000 mth spokój ,po zjechaniu wyreguluj łapki tak jak poprzednio i zapomnij o sprzęgle ,powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×