Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Lukbold nie do zajechania póki skrzynia nie siadzie :P

Opublikowano

jak siądzie to się naprawia.. to samo tyczy renault czy starego fendta. A że Mf w każdej wsi jeździ to też prawdopodobieństwo awarii największe... no proste. A nikt nie wie ile te traktory zrobiły godzin bo liczniki się psują przy 5-6tys godzin i znów liczba napaleńców rośnie

Opublikowano (edytowane)

Nie w każdej - w mojej nie ma,  sasiednich też...

MF z tej serii łatwo kupic wrak-skarbonke która pochłonie duże koszta.

 

MF 3080 ma na sprzedaż @mariusz(ZDUN) po przeglądzie i z półroczną gwarancją: [galleryimg=660736]

 

Edytowane przez MgrLukash
Opublikowano

Skrzynie są trwałe ważne aby dbać o olej i nie wpuszczać kierowców mtz-ów co myślą że wajcha ma pół metra skoku i musi zgrzytać.... Awarie najczęściej to duperele związane z zaśniedziałymi połączeniami elektr więc bez paniki. U nas pełno jeździ tych mf-ów od 30XX po 36XX w polu, w lesie, pryz wozeniu QQ to 6 na 10 ciągników to mf i ludzie je chwalą za spalanie i szybkość 

Opublikowano

Jak mówiłem u mnie sprzedali mf tej serii i to z powodu elektryki a dokładnie z problemami z ehr gdzie dopiero 3 elektryk doszedł czemu nie działa.

Ogólnie o mf naczytałem sie tutaj na forum i na innych tez o ich awaryjnych skrzyniach. U mnie na okolice został tylko 1mf 3070 ale to w gospodarstwie gdzie chodzi w zagrabiarce przetrzasarce itp lekkie prace i 1mf 255 wiec u nas nie ma tego duzo głównie to nh jd i jakas renówka no i oczywiscie nowe zetory i stare ursusy

Opublikowano

U nas w okolicy sporo ludzi posprzedawalo serię 30XX z racji swirujacej elektryki i awarii skrzyni biegów. Sam osobiście znam 3 przypadki gdzie skrzynia się wysypala. Ci co posprzedawali albo wybrali inną markę albo mfy serii 6XX lub 3XX czyli całe mechaniczne...

Opublikowano

nie dla psa kiełbasa taki MF serii 3000 jak i każdy nowocześniejszy traktor z EHR. Proste. A że ludzie se tym jeżdżą jak starym MTZ, o wymianie oleju nie słyszeli to cóż... Widzę w galerii MFa na tle rozpadającej się stodoły a obok atrapa 60tki bo już tyle z niej zostało to już wszystko wiem i tylko krzyżyk takiemu na drogę w użytkowaniu MFa często wyrwanego za 30tys z groszem z nową farbą

Opublikowano

Wypraszam sobie - "jeżdżą starym MTZ bez wymiany oleju" - bez takich uogólnień proszę !

Jak się dba, tak się ma. Niejednemu silnik w C-360 wystarcza na 9-10 tys MTH, jak dba i użytkuje z głową, a innemu nowy ciągnik świruje po 3 latach eksploatacji z 2-4 ty MTH na liczniku.

W ciągniku , który się użytkuje ma być wszystko sprawne i działające. Jak widzę u kogoś na podwórku kilka rozpadających się ciągników i jeden piękny, wymalowany na sprzedaż, to robię w tył zwrot i wracam do domu, bo na 99% technicznie będzie to taki sam rep, jak te pozostałe.

 

A co do zakupów - na pewno patrząc perspektywicznie nic z serii ciężkiej ursusa, czy to 4 czy 6 cylindrów. Pomijając inne sprawy, wadą jest bardzo awaryjna hydraulika i słaby podnośnik do ciągania pługa obrotowego. Zetor w ciężkiej serii tak samo. 16145 dawał radę uciągnąć 4 obrotową, ale był problem z podnoszeniem i opuszczaniem, bo ciągle zacinał się rozdzielacz, i nie jest to odosobniony przypadek w jednym egzemplarzu. Te ciągniki są fabrycznie przystosowane do operowania z ługami półzawieszanymi, gdzie potrzebna jest duża siła uciągu (na przykład Fortschritt b200/201) ale większość ciężaru pługa przypada na koła podporowe. W czasach, gdy konstruowano te ciągniki, pługi obrotowe w demoludach to był unikat.

 

Opublikowano

Zetora 7745/7745 Turbo Są to twarde ciągniki z prostą obsługą i tanimi częściami do tego łatwo o mechanika. W mojej okolicy większość rozwijających się rolników takie posiadało / posiada.

Opublikowano

Pegaz nie przesadzaj Zetor serii 7XXX to jest dobry ciagnik ale jako dodatkowy. Na główny na pewno bym go nie wybrał. Duża seria nie udana.

Kolego damianos na Twoim miejscu szukalbym albo Renaty 103.54, 106.54 albo mfa starej serii 6XX sąsiad ma takiego tyle lat i śmiga aż miło z resztą sam posiadam 675 i na pewno zostaje bo każdy go lubi.

Opublikowano

Zetora 7745/7745 Turbo Są to twarde ciągniki z prostą obsługą i tanimi częściami do tego łatwo o mechanika. W mojej okolicy większość rozwijających się rolników takie posiadało / posiada.

 

gdzie te tanie części ?

pokrywa bloku do 360 kosztuje 10-15zł a do zetora 120zł  :blink:  mam dalej wymieniać ?

jakościowo też szału nie robi, do zachodnich nawet zamiennik trzyma wymiar czy jakiś poziom

Opublikowano

Luke16 a w tym MFie Twoim jak jest z wsiadaniem i wysiadaniem z ciągnika, chodzi mi o drążki na tunelu czy przeszkadzają ?? Jeździłem kiedyś troszkę U 4512 to średnio z tym bywało. Trzeba ciut gimnastyki.

Opublikowano

Jestem sporo niższy ale za to mam chory kręgosłup a ostatnio dokucza coraz bardziej. Albo w starszych Zetorach też mi się takie średnie wsiadanie kojarzy. Jak się założy gumofilce czy inne szerokie trepy to nie ma bata, że nie zawadzi o coś. Niby detal ale może być upierdliwy. Ale nie o tym temat chociaż w zimie trzeba będzie kupić jakiś sprzęt na podobny areał. Lepszy byłby 390 z lewarkiem z prawej lub coś w tym stylu.

Opublikowano

Seria 6xx ma dość długie te lewarki, ale dla kogoś z chorym kręgosłupem nawet  delikatne schylanie się może być problemem. Mi osobiście najbardziej podobało się rozwiązanie z IHC 674 - lewarek po lewej stronie , a właściwie suwak - wielofunkcyjny, zmiana biegów, rewers, reduktor w jednym. No i skrzynia synchronizowana.

Opublikowano

Panowie takie pytanko jaka szerokosc ma renault 110.54 106.54 i 103.54 mierzac z tyłu po zewnetrznych krancach opony bo nie moge znalezc jak ktos wie to niech napisze szerokosc tych 3 modeli

 

Moje 103.54 ma ok. 2.45 - zaraz po kupnie zamieniłem miejscami koła. Przed tym zabiegiem było 255cm.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v