Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dokładnie jak pisze kolega wyżej, po co pchać się w ponad 100 kunia na kilkanaście ha, ciągnik będzie więcej stał niż robił, do tego koszt maszyn będzie większy, bo zapewne będziesz musiał kupić

 

szukaj czegoś w przedziale 65-90KM, zachodnie z przednim napędem bez problemu sobie poradzi

Opublikowano

Koledzy co powiecie na temat renówki 103.54 na takiareał 15ha ??

Ziemia to od 4b do 2 klasy zazwyczaj mozaika na dzierzawie tez 5 klasa sie trafia  u mnie nie ma jakichs gór ale małe górki sa i czasami t25 z 2 skibami ma mega ciezko

Ciagnik do orki uprawy ale tez tura i transportu

Chciałbym 4 zagonowa nim ciagac w przyszłosci obrotówka

agregat uprawowo siewny 2.5 m i gruber najlepiej 2,6m

Ile taki ciagnik spala w np orce sianiu transporcie itd ??

Piszcie co wiecie na temat tego ciagnika a moze lepiej rozgladac sie za czyms innym ?

Znajde w dobrym stanie do 42 tys ??

Opublikowano (edytowane)

Myślę że dobra opcja pod warunkiem dobrego stanu maszyny. Na pewno w tym modelu lepszym wyborem jest mechaniczna skrzynia bo są skrzynie również z rewersem EH i półbiegami ale słyszałem że sa troche problematyczne.

Jak ciągnik ma nie miec ładowacza to można również wybrac Valmeta z serii 6000 z początku produkcji:

http://olx.pl/oferta/valtra-6400-valmet-95r-nie-zetor-i-ursus-czy-mf-fendt-CID757-IDgos5B.html#d20856780b

 

Ciągnik prosty z małą ilością elektroniki(EHR i PowerShift) silnik ma nad osia dzieki czemu ma dobry rozkład mas co przekłada sie na stabilnośc i dobry uciąg.

Edytowane przez MgrLukash
Opublikowano

Nie możesz brać pod uwagę doświadczeń z t25 bo tam ani masy ani mocy. Szczerze mówiąc to na 15 ha na średnich ziemiach 70- 80 km to max chyba że jakaś konkretna potrzeba. Sąsiad ma landini 75 km i nosi zestaw aktywny z siewnikiem 2,5m. Ja w tym roku kupiłem agregat ścierniskowy 2,1m i pojechałem zetorem sprawdzić jak działa zetorem 6211 i uprawiłem 3 ha za ok 4 godziny. Ja mam ponad 20 ha ornego i zetora 95 km ale używany w zasadzie tylko sezonowo większość prac wykonywanych jest mniejszymi ciągnikami ale potrzeby są różne i każdy może mieć inne ale 6 cylindrowy zetor z przednim napędem...... nigdy nie używałem takiego ale podobno ma stosunkowo słaby podnośnik agregat siewny aktywny i obrotówka może sprawiać kłopoty, a zawrotach stracisz tyle czasu ze inny mniejszy ciągnik dojedzie już do połowy pola mam porównanie z sąsiadem który kiedyś taki miał.


Ważniejsze niż marka ciągnika jest jego stan

Opublikowano

Tak własnie jak renówka 103.54 to chce tylko w full mechaniczna nie chce elektroniki

15 ha wszystkiego dokladnie to ponad 15 ale mniejsza chce troche mocniejszy ciagnik poniewaz niektóre pola mam pare kilometrów od domu co wiecej jak wspomniałem mam tez dosc ciezkie ziemie no i chciałbym zeby ciagnik mi wystarczył na conajmniej 30-40ha bo tyle planuje nim obrabiac poniewz w okolicy jest duzo dzierzaw za tzw dopłaty i podatek wiecej nie mysle narazie brac aje tak napewno wszystkiego ze 30 znajdzie sie

A moze powie ktos cos o spalaniu tej renówki albo cos jeszcze innego a moze inny model albo zupełnie inna marka ?

Valtra fajna tylko sie boje bo u mnie nikt tego nie ma i nie mam nawet z kim obejrzec takiego sprzetu

Opublikowano

spalanie będzie śmieszne w porównaniu do innych ciągników, myślę że w orce nie spali więcej niż 15l, w uprawie czy siewie 6-8l 

 

na tyle spokojnie wystarczy 90 kunia bez turbo, wybierać jest w czym, ale jak zaczniesz oglądać to okaże się że większość złom wyciągnięty z krzaków, więc nie nastawiaj się na konkretny model

osobiście celowałbym jeszcze w ceresa czy 106.54, zaleta to szybka skrzynia w większości przypadków

Opublikowano (edytowane)

Tak kolego zgadzam się z Tb większość to szrot ale czy naprawdę za 42 tys dostanę ceresa a tym bardziej 106.54 ??
Chcę na pewno z silnikiem mwm i koniecznie full mechaniczna
Kolego 15 litrów w orce a powiedz mi ile takim ciągnikiem zrobię hektarów na godzinę z pługiem 4 zagonowa ??

Edytowane przez damianos95
Opublikowano

Ceresa dostaniesz za około 40 tyś ale miej swiadomośc iż jest to najniższy pułap cenowy tej serii co za tym idzie najbardziej wymęczone modele.

Ładna 106-54 to również wydatek rzędu 50tys(wiem bo sobie szukaliśmy)

A Deutz-Fahr AgroPrima 4.51 jak ci sie widzi?

Co do Valmeta nie ma się czego obawiac zwykły zachodni ciągnik jak każdy inny. To że nikt nie znazczy że sobie nie można takiego znaleźc - kotś musi byc pierwszy. U mnie w okolicy sa te ciągniki i spisują się dobrze. Grunt to znaleźc model w dobrym stanie najlepiej w oryginale co się tyczy każdej marki.

 

Opublikowano

Mam podobny areal do Twojego. Szukaj czegoś w oryginale i nie picowanego woskiem i plakiem. Ja mam 3 ciagniki i uważam że gdyby nie produkcja mleczno-miesna renata która posiadam mianowicie 95-14 spokojnie by wystarczyła plus jakiś pomocnik... w moim przypadku idealne sprawdza się mf 675. Też mam ciężką ziemię. Ogólnie w Twoim przypadku szukalbym renault modeli 103.54 lub malutkiej szóstki czyli 106.54.

Jak chcesz mogę dac Ci numer do mojego kumpla który sprowadza ciagniki i ich nie picuje...

Opublikowano

Ogólnie to u mnie ma facet df tez 4 cos tam bez przedniego napedu i narzekał kiedys na to chlodzenie powietrzem ale konkretów nie znam bo ogolnie ciezko sie dowiedziec cokolwiek od faceta 

Własnie dlatego wolałbym starsza serie bo taki ceres bedzie napewno miał cos do zrobienia na juz a wolałbym chociaz w 1 roku ograniczyc sie do filtrów i olei no ale wiadomo tego sie nie przejrzy

Własnie myslałem o mf ale kolega sie ostatnio takiego pozbył na3070 na skrzyni tej 16x16 miał spore problemy z ehrem i nwm czy to tak trudny ciagnik ale dopiero 3 elektryk doszedł co go "boli" a mf serii 31xx nigdy sie nie zastanawiałem

U mnie produkcja mieszana opas + tucznik wiec ciagnik wielozadaniowy ciezka praca typu orka ale tez praca z turem czy transport

@luke16 a mozesz mi powiedziec czy realne zeby znalec nie wytłuczona renówke 103.54 lub własnie 106.54 za kwote 42 tys oczywiscie im mniej tym lepiej :D

Opublikowano

Ja mam i polecam Reno 110,54 w wersji mechanicznej mam podobny areał (+330m i 3p).

Brakuje mi tylko klimy.

Masz kasę, to kupuj 6cyl, Agregat ścierniskowy 2,6m tolmet pod góry na piachu, to ma co robić (oczywiście kwestia głębokości i szybkości jazdy).

Zaletą też tego rodzaju sprzętu jest, to że pociągniesz agregat uprawno siewny 3m. Obrotówka 4x40 śmiga aż miło.

Całkowicie inna (lepsza) uprawa ziemi za sprawą maszyn...

Znajdź tylko zadbany sprzęt...

Opublikowano

Tylko kolego ile taki porzadny sprzet kosztuje taki np 110.54 ??  Bo jak widze w ogłoszeniach cena od 36 do nawet 62 tys wiec rozbierznosc duza ??

Własnie mam dylemat czy brac 6 garów czy 4T słyszłem ze te 6 cylindrówki beda gorzej wytłuczone mozecie potwierdzic lub zaprzeczyc takiej opinii ?

Opublikowano (edytowane)

Wiadomo 6cio cylindrowy ciągnik ciągał cięższe maszyny ale z drugiej strony do 4rki też można podczepiać maszyny znacznie większe więc nie ma na to mocnych  :P  Ja swoją 95-14 ciągam agregat uprawowo siewny 2,5m z packerem, pług 3 skibowy obracalny, grubera 2,2m na taki areał jak mój w zupełności wszystko wystarczy... Ja osobiście szóstek z renault nie lubię bo są zbyt duże co przez to idzie słaba skrętność itp... Jedyną słuszną moim zdaniem szóstką jest model 106.54 ;) 

Edytowane przez Luke16
Opublikowano

Ogólnie to u mnie ma facet df tez 4 cos tam bez przedniego napedu i narzekał kiedys na to chlodzenie powietrzem ale konkretów nie znam bo ogolnie ciezko sie dowiedziec cokolwiek od faceta 

 

U nas był Dx4.50 z 1987r kupiony w 2007r przez pierwsze 4 lata był głównym ciągnikiem na około 50ha - orał, prasował, siał, pracował w transporcie, rozwoził obornik. W 2010 kupilismy Valmeta 6400 i on przejął ciężkie prace a DF poszedł w kosiarke, zgrabiarke, przetszasacz, rozsiewacz itp. W na początku 2013 został sprzedany. Kupił go młody rolnik z sąsiedniej miejscowości z podobnym areałem do Twojego. Przez te lata pracy nigdy z chłodzeniem nie było żadnego problemu. Jedyny problem to taki że zimą ciężej palił od Valmeta i dłużej się nagrzewał. tez na początku jak się unas pojawił to wszechobecni "znawcy" wróżyli z fusów że bedzie się grzał, że co par godzin trzeba gasic silnik będzie żeby ochłonął itp dyrdymały.

jeśli ten"facet" ma problemy z chłodzeniem to albo ma jakiś totalny szrot albo ma zawalony "wszelkim dobrobytem" układ chłodzenia - nie czyścił go nigdy.

Opublikowano

co do silników deutz'a to mamy ciągniczek z tym silnikiem-deutz 5006 w rodzinie i często go użytkuje i niema najmniejszych problemów z grzaniem się nawet w największe upały.......

A jakie silniki miały czołgi Rommla w Afrika Korps???Takie same jak Deutz ;)

ogólnie deutz jest bardzo oszczędnym ciągnikiem i z tym odpalaniem zimą to chba zależy od egzemplarza-wujka pali od pól obrotu czy zima czy lato, kiedyś przy -27* zapalił lepiej niż niejeden samochód...

Opublikowano

Koledzy nwm jak to u niego jest w tym DF wiem tylkko tyle co napisalem wyzej i ze mieli mu jakies dodatkowe chłodzenie zakładac a czy załozyli czy nie to nwm.Kilka razy go widziałem z prasa to strasznie dymił na czarno

Koledzy a na taki areał jak mowie obecnie 15ha pózniej tak do 30-35ha lepiej brac 4T czy 6 cyl ??

Jak pisłem teraz napewno agregat uprawowo siewny 2.5m zagonowy pług 4 i gruber 2.2m lub 2.6 tylko chce zeby tez pociagnoł 4 w obrocie bo w przyszłosci sa takie plany aby zakupic

@luke16 a twój kolega co sprowadza ciagniki to ile tak trzeba połozyc za taka 106.54 w przyzwoitym stanie oczywiscie orientacyjnie nie konkretna cena

Opublikowano

Narazie priorytet to ciagnik agregat jak mówiłem bedzie ale 2.5m bo taki mam prawie nowy siewnik o takiej szerokosci tak samo jak pług obrotowy to na dzien dzisiejszy marzenia zobaczymy co bedzie dalej z tym rolnictwem

A ma ktos z was doswiadczenia pracy takiej 6 cylindrówki z turem ? Bo jak pisałem w przyszłosci niedalekiej ma byc kupiony tur do ciagnika

Opublikowano

ciągnik z 6-cio cylindrowym silnikiem jest zazwyczaj dłuższy i ma przez to większy promień skrętu. Do tura optymalna jest 4-ka , jest po prostu zwrotniejsza, chociaż niektóre konstrukcje i w tej kategorii wypadają koszmarnie. Popatrz na przykład w konedata.net jaki ma promień skrętu ciągnik, który cię interesuje w wersji 4x4 i sam wyciągnij wnioski.

Opublikowano

Kolego takie informacje sprawdzilem ale bardziej mi chodzi o pinie kogos kto pracował takim sprzetem a nie tylko teoryzowanie

Nigdy nie pracoalem turem ciagnikiem 4 a tym bardziej 6 cylindrowym wiec stad ta niepewnosc

Opublikowano

No faktycznie... różnica fest... MF3080 9,4m a np Proxima 6441 8,9m w średnicy zawracania.... A tak na marginesie... kup se 3080. Relatywnie tani w porównaniu do tych 4 cylindrowych a jest po prostu nie do zajechania

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v