Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no i temu nie ma co zaglądać po 5314. za drogi jak na swoje możliwości a że młodszy.... chętnie bym wymienił swojego 5314 na 375-390 bo to mnij wiecej te same pieniądze tylko rocznik inny... byleby stan był podobny ;)

Opublikowano

Nie, to raczej przepis na to jak ciężko przepłacić za zwykłą 16tke z lat 80tych, gdzie głuchnąc przy wrzeszczącym radiu i zdychając w upale przy asyście badziewnych nawiewów można sobie wmawiać, że mamy ciągnik extra komfortowy ;)  i wcale nie przeszkadza fakt, że część spalanego paliwa idzie na darmo "dzięki" zabójczej ilości przełożeń w skrzyni, a żeby sprawdzić i uzupełnić poziom płynu hamulcowego czy do sterowania sprzęgłem musimy zrzucać pół maski.

Opublikowano (edytowane)

Pisałem o tym kilka razy ursus czy zetor z tamtych lat to ok 15 lat do tyłu za zachodnimi. Nasze wymysły popsują się trzy razy a zachodni wcale... dodatkowo podnosnik w zachodnim jest bez porównania z polskimi gdzie przy dużym ciagniku to podstawa. O komforcie już nie piszę bo pisałem kilka postów wcześniej pewnie. Jakby wszyscy myśleli żeby kupować tylko polskie to byśmy polonezami i fiatami jezdzili

Edytowane przez Luke16
Opublikowano

dokładnie jak piszesz ja jak kupiłem 28 lat temu mercedesa 190D to mówili że zbankrutuje z tym samochodem tak się nie stało po dwóch latach kupiłem ciągnik rolniczy marki schluter 1250vl z orginalnym ładowaczem  a wtedy to był prawdziwy paraliż na wsi który trwał baaardzo długo mercedesa niestety nie mam ale schlutera owszem i jestem z niego do dziś bardzo zadowolony

Opublikowano

Jeżeli chodzi o ciągniki to tylko zetory i ursusy na polskie pola inne zachodzniaki zjedzą cię w częściach!!! A więc zetor 7745 (fajnie by było jak by był na turbince wink.gif )

 

 

morowa właśnie w Polsce tylko polecam Ursusa i Zetora bo w razie awari tygodnia na części nie czekam za kosmiczne pieniądze wink.gif

 

 

Chłopaki jak by tak wszyscy myśleli to by właśnie same Ursusy i Zetory jeździły. A jak się kupi jakiegoś zachodniego w dobrym stanie to tez nie będzie wcale taki awaryjny wink.gif

Widzisz kolego jak się zmienia punkt widzenia???

W czasie jak pisałeś tego posta kupowałem IHC 654 i forda 4600 pracują do dziś na ok 35 ha wszystkiego(18 ornego) i jakoś mnie części nie zjadły.........

POzdrawiam

Opublikowano (edytowane)

soltys48 wtedy byłem młodszy :P to raz druga sprawa wszędzie gdzie się człowiek nie obejrzał to właśnie chodziły ursusy i zetory - to dwa :D a trzy każdy bał się tego zachodu... a teraz sam chętnie bym sprzedał Majora i kupił jakiegoś zachodniaka z elektrohydraulicznym rewersem do ładowacza :P Ale kto nie popracuje na zachodnim ten nie wie jak to chodzi... Ale nie ukrywam że wtedy za jedną moją Renówkę kupiłbym dwie albo znacznie nowsze :P Ale człowiek uczy się całe życie... 

 

Ale nie ukrywam że znam człowieka który po remoncie skrzyni mfa 3060 sprzedał go i kupił zetora 7245 :P Teraz u nas na wiosce stoi prawie na każdym podwórku jakiś zachodni... 

 

Jakbym miał kupować jeszcze jakiegoś zetora to tylko z serii 7XXX i żadnego innego :D :D Ale tylko zachód teraz reflektuje... Renault 95.14 które posiadam jest z 1984 roku a komfort w kabinie czy nawet głupie schowki z trzymakiem na butelkę zachwycają :P Takie pierdółki a cieszą... 

Edytowane przez Luke16
Opublikowano

Ja nie wiem ale i tak będę szukać jakiegoś ursusa 914 itp. do 35tyś . Wiadomo może komfortu nie ma i jest troche toporny ale na te niecałe 15 ha to nie trzeba mi na razie jakiegoś super ciagnika a też potrzebuje najbardziej przedniego napędu bo bardzo ułatwił by mi prace i szybciej bym to zrobił . 

Opublikowano

A ja jednak bym ci radził znaleźć jakąś renowke czy mfa w nie dalekiej okolicy i po prostu obejrzeć usiąść przejechać się. Napisz skąd jesteś to coś znajdzie się w niedalekiej okolicy :)

Opublikowano (edytowane)

Ja nie wiem ale i tak będę szukać jakiegoś ursusa 914 itp. do 35tyś . Wiadomo może komfortu nie ma i jest troche toporny ale na te niecałe 15 ha to nie trzeba mi na razie jakiegoś super ciagnika a też potrzebuje najbardziej przedniego napędu bo bardzo ułatwił by mi prace i szybciej by

Dokładnie. Za 35 nic sensownego zachodniego nie znajdziesz, wiem bo szukałem. Na start zawsze coś musisz zrobić. Kupisz MF czy Renault za 40 to gwarantuje Ci kolejne 5-10 tysięcy na ewentualne naprawy. Jak kupisz ursusa za 35 to też musisz dołożyć (jak nie filtr to odstojnik , to detka, to pompka, to światła i zawsze coś.) Te duperele w zachodnich, niestety się mnożą. Ja w ubiegłym roku kupiłem U1014. I 7 tysięcy dołożyłem do perfekcji (stacyjka,zwrotnica koła przód, tył,podnośnik zawodził,ramiona na kule,siedzenie gamma,bo było zwykle i słabo amortyzatory a to nie jest 60tka, założyłem koguta,wymiana paru węży, nagrzewnicy i ciekła mi chłodnica i kranik itp.)W zachodnim też coś trzeba zrobić.Chyba że kupujesz z lat 2002. Kupuj ciężka serię i będziesz zadowolony. Edytowane przez CzarnyR1
Opublikowano

Z ursusem to wiem jak to jest jak zaczynałem 5 lat temu gospodarzyć to kupiłem od wujka c-360 bo potrzebowałem traktora na start troszke mocniejszego od c-330 . No i były z nią problemy i małe i większe usterki ale z czasem jak to już się to powymieniało to coraz lepiej szło i narazie 3 lata bez żadnej poważnej  awarii tylko oleje i filtry i czasem jakaś drobnostka wyskoczy . A jestem z górnego śląska Pawłowice niedaleko Jastrzębia Zdroju . 

Opublikowano

Bzdury piszesz za renowke 95.14 dałem 33 tyś zł i jakoś oprócz oleju, filtrów i jednego węża paliwowego nic nie dokladalem. To nie ten materiał co ursus/zetor. Jakoś ludzie nie piszą zbyt często nie piszą. Ja do kwoty 35 tys zl szukalbym mfa 698 lub renault 85.14 lub 95.14 albo landini chyba model 8880

Opublikowano

W ciagnikach kilkunastoletnich zawsze cos sie znajdzie do poprawienia czy do wymiany...Tylko w nowym wszystko jest kompletne i sprawne i ladnie wygladajace .Juz pomijam sprawy mechaniczne a to lusterka a to siedzenie a to inne pierdoly .Inni nie zwracaja na te powiedzmy drobiazgi uwagi a inni lubia jak wszystko jest na tip top...

Opublikowano

Za 35 nic sensownego???

http://olx.pl/oferta/ciagnik-case-856xl-CID757-IDcv7Qj.html

do wzięcia za 30

Ciągnik,który mogę polecić kazdemu-faktycznie przez ostatnie 10 lat pracował na 8 hektarach,właściciel sprzedał ziemię i wyprzedaje sprzęt.Panowie proszę Was nie opowiadajcie głupot,że części do zachodnich są takie mocno wysokie-rzeczywiście są nieco droższe od ursusowskich ale jakość o wiele wiele razy wyższa,  komfort dużo wyższy i spalanie niższe w porównanie do ursusów

 

Opublikowano

Fakt ten case ładnie wygląda. Co do części zawsze można ratować się używanymi. Ktoś tutaj pisał na AF że nowy bak do ursusa kosztowal 1700zł więcej gdzie ta taniosc?

Opublikowano

Nie przetłumaczysz co niektórym i koniec, ale wystarczy porównać żuka z 95r do VW transportera z 95r, Pali połowę, nakręci 5albo i 10x tyle kilometrów bez remontu, jest dużo szybszy i wygodniejszy. I teraz zadajcie sobie pytanie co jest tańsze w utrzymaniu? Jasne że VW

Opublikowano

Ja posiadam Renówkę już 3 lata i oprócz filtrów i oleju nic w niej jeszcze nie remontowałem a nie wróć kupiłem 2 uszczelniacze za 3zł  :D bo mi się lekko z dolnego wałka ramion sączyło. I teraz jak bym miał kupić ciągnik to na pewno kupił bym jeszcze raz Renault, mam c-360 i myślę się tego pozbyć i kupić coś na jej miejsce bo to nie praca polskim sprzętem jest tylko męka. 

Opublikowano

Case utrzymany w super stanie mechanicznym szczerze nic na dokładkę no chyba,że pedant to może się do przednich opon doczepić

Sam bym go łyknął ale mam teraz 3 i zaliczkowałem nowego.........

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v