Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Każdy ma swój punkt widzenia, Jedni zarabiają na dniówkę 400 zł, drudzy też zarabiają może mniej może tak tego nie wyliczają bo na gospodarstwie tak się tego nie przelicza. Czasem robię na wyspach  i jak muszę zostać w domu z jakiejś przyczyny np, pójścia do banku, wtedy mam myśl że jestem w plecy dajmy na to te 500 zł. Jednak na gospodarstwie tego się nie liczy, jest wolny czas  jadę i załatwiam co i gdzie mi pasuje, tak to już jest i tyle. każdy ma koszta indywidualnie .

Opublikowano (edytowane)

Ja staram się załatwiac sporo spraw jak mam wolne z przydziału albo popołudnia, ale sami wiecie, jak to jest z urzędnikami - każe ci przynieść coś w zębach w dniu X i nie ma wyjścia.

A co do ciągnika do obory - taki MTZ w starszej wersji po zrzuceniu kabiny orzeszka to tez niezła opcja - hydraulika dość mocna, wspomaganie jakieś ma. Mniej manewrowy niż C-360 to fakt. A do ładowacza to z własnych doświadczeń szukałbym czegoś z rewersem. Na przykład taki IHC w serii 472/572/574 - synchronizowana skrzynia, rewers jedną dźwignią na każdym biegu.

 

https://www.olx.pl/oferta/mtz-50-nie-80-belarus-CID757-IDk31YX.html#536701be18

 

Edytowane przez jahooo
Opublikowano (edytowane)

michal8011 Ty sobie chyba żartujesz? Mało co telefonu nie oplulem. Dopisz nie do każdego wyrazu którego napisałeś

Edytowane przez Luke16
Opublikowano

Luke ja zaplułem monitor....

Jak ta "kupka żelastwa" jest żwawa to ja jestem ksiądz.....

Co do spalania to ja jeżdżąc 8145 przez 3 lata nie narzekałem, czesto spalił mniej jak 7211...

Co do psucia to przemilczę (chodzi mi o jakość częsci )....

Opublikowano

Z tego co mówią starzy kierowcy ciągników co zjedli zęby na ciężkiej serii od czasów pgr-ów do lat 2000 to jedyny w miarę normalny ciężki ciągnik ursusa to 1014 jak nie ma zbyt wiele mth. Resztę wspominają z bólem serca 

Opublikowano (edytowane)

W 8145 obrotomierz powinien na 1500obr miec 0. Tak bylby prawidlowo wyskalowany. W 7011 kazde dodanie gazu niezaleznie od obrotow to od razu reakcja silnika, w 8145 kazde dodanie gazu ponizej 1500 to tylko jek niezadowolenia, ze ktos cos chce od tego silnika :)
7011 przy 1500obr zakopie sie pod siebie, 8145 zwyczajnie zadusi. A przed kupnem zastanawialem sie o co chodzi z tym marudzeniem wszystkich co do "zamulenia" silnika. Biegi to samo 7011 to ma vario w porownaniu z wiekszym bratem. Cale szczescie, ze pola mam w 300-400m kawalkach, wiec za wiele mieszac w nich nie trzeba. Ni ale jak juz ruszy to idzie, powoli, topornie ale do przodu. Nie ma co tak 4ki bez turbo demonizowac.
Spalanie w orce jak trzymalem obroty to 18L/ha, hektar w gdzies poltorej godziny bez poprzeczniakow kv 3 x 16". W tym roku 60tka i mniejeszy zetorek zmowily sie i oba sie spierniczyly przed siewem takze musialem wszystko robic 8145 - na kawalku pomiarowym 2.5 ha(rozsianie nawozu pod korzen - 2 przejazdy na hektar, dwa razy przebronowane - brony 4polowe 20stki, siew 2.5m siewnikem(bosko wygladal z takim siewniczkiem)) wyszlo ~45L.

Edytowane przez daron64
Opublikowano

Luke ja zaplułem monitor....

Jak ta "kupka żelastwa" jest żwawa to ja jestem ksiądz.....

Co do spalania to ja jeżdżąc 8145 przez 3 lata nie narzekałem, czesto spalił mniej jak 7211...

Co do psucia to przemilczę (chodzi mi o jakość częsci )....

 

To zakładaj sutanne już :) Miałem 912 i był bardzo żwawy, większość nowych ciągników objeżdżał pod tym względem. Na 2 szosowej na szybkiej skrzyni po wdepnięciu gazu w podłogę podrywało przód na przednich sprężynach zwrotnic :)

 

No ale jak się jeździ ZŁOMAMI do remontu to rewelacji nie będzie stąd takie opinie..

Opublikowano

Ta zlomami jezdze. Zobacz w jakim stanie mam sprzet to pogadamy. Ciagnik byl w stanie bdb a silnik to juz w ogole perfekt. Tak mulowatych silnikow to chyba zaden inny ciagnik nie ma. Jezeli ma turbo to juz calkiem inna maszyna ale wolnossaka to trzeba pchac zeby jechal z obciazeniem no chyba ze ktos na pusto smiga to w tedy moze i zrywny potezny ciagnik jak nie widzial nic poza c330.

Opublikowano

Taak każdy jeździł tylko c-330  śmieszna gadka człowieczku :) Mam porównanie do dużej ilości ciągników i 912 przy nich wypada bardzo dobrze (zarówno z ciężarem co byś nie płakał, że tylko na pusto jeździłem)

Opublikowano (edytowane)

kiedyś wstawiłem link do filmu jak pod tą samą górkę wchodzi 1222 i JD 6020  z 2 przyczepami zboża zgadnij który sobie lepiej poradził? 

Edytowane przez pawel885
Opublikowano

Stary Ursus wolnossący żwawym na pewno nie jest. Swoją moc ma, choć każdy z nich miał swoje "widzi mi sie". Ale gadać, że to super bezawaryjny ciągnik... Bez jaj. W porównaniu do 30tki czy 60tki to przeskok technologiczny jest odczuwalny (i już nie chodzi o moc), ale powiedzmy sobie szczerze - potencjał tych maszyn był na starcie zmarnowany

Opublikowano

Zamówiliśmy kiedys Szusterów z Szadku na podsiew łąki siewnikiem vredo, wpadli do nas dwoma ursusami 914 de luxe na szybkiej skrzyni to ludzie oczy przecierali jak te sprzęty po usługach ganiają... Mamy 60tke eksportowa z Holandii to tez je...ęcie ma konkretne aż sie chlopy na wsi dziwią jak ten ciągnik chodzi ale eksporty to zupełnie inna bajka :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v