Skocz do zawartości
Stasek

Jak podłączyć alternator z wbudowanym regulatorem napięcia w c-360?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Stasek    0

kupiłem nowy orginalny alternator i nie mam pojecia jak podłączyc zamiast prądnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mtracz    71

Nie rozumiem stwierdzenia nowy oryginalny. Oryginalny do C-360?? ;)

Jeśli alternator jest z wbudowanym regulatorem napiecia to do podłaczenia masz tylko 2 wyjścia.

Po pierwsze zdemontuj prądnice i regulator napiecia. Powinienes mieć minus na obudowie ciagnika.

Nie wiem jaki to alternator dokładnie ale wyjaśnie ci to tak.

Grube wyjście z alternatora (grubsza śrubka) łaczysz grubszym przewodem na rozruszniku z przewodem

+ od akumulatora.

Cieńsze wyjście (oznaczone D+) podłaczasz pod kontrolke ładowania. Wykorzystujesz do tego stara instalacje. Powinien to być przewód koloru brązowego który jest juz podłączony do kontrolki na desce rozdzielczej. I juz wszystko jest. Pozostałe przewody są nie potrzebne ale warto je zaizolować i podwiesić aby nie przeszkadzały.

Zawsze radzę wymienic żarówkę w kontrolce ładowania z 2W na 4W. Jesli tego nie zrobisz nie bedzie tragedji ale warto.

Miłego podłaczania.

Pozdrawiam :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stasek    0

nowy oryginalny tzn kupiony w zeszłym tygodniu w agromie razem z mocowaniem a moje zapytanie wynikało z tego iż nie ma na nim żadnych oznaczen. Jak założę dam znac jak mi poszlo ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak jak kolega mtracz pisze. Czasami wyjście na kontrolkę jest na konektor, zależy od alternatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość zuber84cool   
Gość zuber84cool

Panowie a jak podłączyć ten altelnator 3318ywcasrgpgkbnyarq.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

vcc    10

2 szersze wsuwki to prądowe i podłączasz je (lub jedną z nich)pod przewód prądowy z akumulatora na rozruszniku a cienka wsuwka ta z kawałkiem zielonego przewodu pod kontrolkę ładowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość zuber84cool   
Gość zuber84cool

Ok dzięki,piszesz że wsuwki a tam gdzie są te nakrętki z oznaczeniem W(cieńszy) i B+(grubszy) to jak podłączyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość zuber84cool   
Gość zuber84cool

U mnie na cieńszym wyjściu jest oznaczenie W a na grubszym B+ i tam chyba właśnie idzie + od akumulatora/rozrusznika a tym samym od stacyjki i są też wsuwki ale nie są oznaczone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

vcc    10

Skoro jest B+ to z niego podłącz się pod przewód prądowy z akumulatora przy rozruszniku tylko grubszym przewodem, a cieńsza wsuwkę (zielony przewód) pod kontrolkę, W jest wyjściem z uzwojenia na obrotomierz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość zuber84cool   
Gość zuber84cool

Dzięki,już do tego doszedłem,zostało jeszcze to wyjście W na obrotomierz i tu jest pytanie,obrotomierz silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

vcc    10

Tak, w starszych samochodach z silnikiem diesla ten przewód podpinany był pod obrotomierz, w ciągniku zostaje niewykorzystany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

asharot    176

A ja myślałem że to w nowych podłącza sie obrotomierz pod alternator :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ursusek3p    0

Witam .Chciałbym podłączyć do ursus c-360 3p alternator z wbudowanym regulatorem napięcia wyciągnięty z forda sierry 92r są w nim 2 wyjścia czerwony przewód i niebieski i jak to podłączyć ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


vcc    10

Już pisałem na GG, czerwony to będzie prądowy i na akumulator/rozrusznik a niebieski to od kontrolki, jest tam zapewne jeszcze styk W do obrotomierza w dieslu. Alternatory od sierry mają wyprowadzenia wyciągnięte na jeden bok alternatora przez listwę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@ursusek3p: to jest temat o podłączeniu alternatora. Każdy następny post nie na temat poleci w kosmos, a autor zostanie nagrodzony należnymi %%.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

piter2313    0

Witam

Kupiłem kupiłem alternator do c-360 i nie jestem pewien jak go podłączyć , mam na nim oznaczone dwie grube wsuwki B+ , jedną cienką D+ , jedną cienką tylko + i śrubkę o znaczoną W, jeżeli ktoś może mi pomóc to bardzo bym prośił nie chce czego zaraz popsuć, przeglądałem forum i google ale nie jestem pewien.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Roki212    83

Jeśli się nie mylę, ale niech inni koledzy się jeszcze wypowiedzą to którąś z tych dwóch B+ łączysz przewodem (linką załóżmy 10mm2) z rozrusznikiem tam gdzie dochodzi napięcie od akumulatora (a nie ma na alternatorze śrubki oznaczonej B+? bo pod nią też można podłączyć),

D+ łączysz z lampką kontrolną. Reszta pozostaje wolna

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Roki212    83

To tak jak pisałem wsuwka B+ do zacisku elektromagnesu na rozruszniku czyli łączysz z akumulatorem, a D+ z kontrolką

Poczekaj niech ktoś jeszcze potwierdzi to co napisałem:p

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Standardowa podróba Boscha. Tak jak pisał @Roki212, B+ wyjście prądowe (do akumulatora), D+ wejście wzbudzania, do kontrolki. I wszystko na temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

piter2313    0

Czyli jak dobrze rozumiem B+ na rozrusznik pod plus z akumulatora, D+ pod kontrolke chyba zielony kabel z prądnicy no i munus na obudowe (pod któryś uchwyt), regulator napięcia (stary ) odciąć kable zaizolować i to wszystko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

JanuszM6040    3

Twoje zdanie nie ma tu żadnego znaczenia. Od razu 10% za pisanie bzdur. Jeszcze raz takie coś i od razu wylecisz. I żeby nie było żadnych zbędnych dyskusji na ten temat, bo będzie następne 10%.

Edytowano przez Elektrotechnik
Wypisywanie głupot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

asharot    176

Ło Jezu niech ktoś usunie ten post numer 23 bo ktoś inny narobi głupot !

Edytowano przez asharot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

JanuszM6040    3

Panie Moderatorze mam nadzieję że jak chłopak spali sobie alternator (bo alternator nie może pracować bez odbioru prądu) to Pan mu zwróci za naprawę.

Rozumiem że moderator ma przynajmiej wykształcenie elektrotechniczne, ale nie tylko w nazwie ale i w głowie , że jest tak pewny swojego zdania i innych zdanie usuwa.

W żadnym alternatorze nie ma podłączenia przez wsuwkę odbioru prądu przez akumulator , tylko przez śrubkę ze względu na duże natężenie prądu.

A i jeszcze jedno nie używajmy siły bo mamy nie równe szanse ze względu na to że ja nie mogę usuwać Pana postów ani dawać Panu procentów. Wolałbym abyśmy używali argumentów dlaczego tak a nie inaczej ma to być podłączone, bo do tego służy forum.

 

 

 

Tak jak napisałem wcześniej, kolejne 10% za zbędne dyskusje. Teraz fakty: alternatory Bosch-a przeważnie mają podłączenie przez konektor 9,5mm. Są stosowane w głównie w samochodach grupy VAG. W żadnym wypadku nie będzie on pracował bez obciążenia. Co do mojego wykształcenia, to jestem z zawodu technikiem elektronikiem, i mam w tej dziedzinie ponad 15 lat praktyki. Podłączyłem więcej alternatorów niż Ty widziałeś z bliska przez całe swoje życie. Także wszelkie dalsze dyskusje na ten temat są zbędne, bo nie masz pojęcia o czym piszesz

 

 

No cóż człowiek uczy się przez całe życie (nigdy nie miałem doczynienia z takim alternatorem)

Ale jeżeli Pan może, to proszę o odpowiedż do czego służy ta śrubka z brązową podkładką

Edytowano przez JanuszM6040

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez hodingen
      witam kolegów jakies 4 miesiace temu kupilem nowy alternator firmy jubana podpiolem go tak samo jak stary i przez  pare miesiecy bylo ok ladowanie bylo teraz od paru dni  ladowania nie ma kontrolka lekko swieci powyzej 8 tysiecy obrotów ale przy 8 tysiacach obrotów gasnie i nie wiem co moze byc przyczyna prosze o pomoc ciagnik to ursus c330
    • Przez elektrotech
      Dość częstym problemem występującym w naszych alternatorach jest (jak wykazują obserwacje) uszkodzenie jednej z diod mostka prostowniczego. Poniżej zamieszczam opis postępowania podczas wymiany diod.
       
      Przed rozpoczęciem pracy należy posiadać (w zależności od zakresu pracy):
       
      - diody wysokoprądowe – cena ok. 7-10zł/szt
      - diody niskoprądowe – cena ok. 30gr/szt
      - podstawowe narzędzia (śrubokręt, klucz nasadowy 8mm)
      - papier ścierny do przetarcia pierścienie ślizgowych wirnika
      - miernik
      - lutownicę
       
       
      Przedstawiono alternator firmy Magneton, w tym przypadku 70 A
       
      Robotę zaczynamy od odkręcenia śrub od strony wentylatora i koła pasowego

       
      Następnie obracamy alternator o 180 stopni i odkręcamy śruby mocujące regulator napięcia oraz mostek prostowniczy
       

       
      Następnym krokiem jest rozłożenie alternatora na 3 główne części.
       


       
      oto co jest meritum naszej rozprawy – tak zwany mostek diodowy. Składa się on z dwóch a w zasadzie trzech rodzajów diod, które zostaną pokazane w dalszej części
       

      Rozlutowujemy wszelkie połączenia, po to aby zweryfikować która dioda jest zepsuta, ale jest to też konieczne do tego aby po weryfikacji diod mieć możliwość ich wymiany.
       

       
      Tak wygląda rozłożony mostek diodowy. Podczas demontażu należ uważać żeby nie pogubić plastikowych przekładek-izolatorów. Należy też dokładnie zapamiętać ich położenie.

       
      Zlokalizowanie uszkodzonej diody jest stosunkowo proste – należy dokonać pomiaru miernikiem (nóżki diod MUSZĄ być przy tej czynności odlutowane od układu). Na tym obrazku pokazane jest jak zachowuje się zepsuta dioda. Jest to jedno z dwóch możliwych zachowań zepsutej diody. Zła dioda przepuszcza napięcie lub go nie przepuszcza w obydwu kierunkach
       

       
      choć osobiście polecam testować w ten sposób jak ponizej -100% pewność,po ostatnim sygnale od uzytkownika forum AF pomiary były bardzo dziwne....?????
       

       
      Oto przykład diod zastosowanych w mostku diodowym. Niskoprądowe – z prawej strony (z długimi nóżkami) oraz wysokoprądowe - te czarne cylindry metalowej obudowie. Podczas montażu należy zwrócić uwagę na polaryzację diod (jedna część mostka to diody „przepuszczające w jedną stronę , natomiast druga – w przeciwną), trzeba się upewnić przed montażem (!!!)
       

       
      Dalej – wybijamy zepsutą diodę ze stelaża, najlepiej kluczem nasadowym o odpowiednim rozmiarze – ucierpi wtedy tylko dioda.
       

       
      Następnie nabijamy nowe diody w to samo miejsce – przypominam, po upewnieniu się co do polaryzacji oraz szczególnej ostrożności podczas nabijania – bardzo łatwo uszkodzić diodę

       
      W przypadku niesprawności diod niskoprądowych wymiana jest dużo łatwiejsza

       
      Składamy teraz mostek do kupy, w odwrotnej kolejności niż rozkładaliśmy. Tutaj na zdjęciu jest mostek z alternatora Magneton 90 A, ma więcej diod.
       

      Alternator składamy, montujemy
    • Przez Ziomek1994
      Tak jak wyżej mam problem z kontrolką ładowania.Jakiś czas temu nie chciała mi gasnąć powyżej 800 obrotów na minte lecz problem ustał.Po 2 miesiącach znów problem powrócił i jaka może być przyczyna tylko że na maksymalnych obrotach ani drgnie zgasnąć.Jaka może być przyczyna ciągłego świecenia się tej kontorlki?
    • Przez misiu125cm
      Witam sedecznie. Interesuje mnie jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania regulowane przez mechaniczny regulator napięcia ciągnika ursus c 330. Ogólnie wiadomo że w instalacjach samochodowych napięcie ładowania wynosi 14,2 -14,4 V. Analizując instrukcję napraw dotyczącą regulatora zauważyłem, że napięcie ładowania powinno być w zakresie 15+- 0,5 V. Co więcej na stronie improdus w danych regulatora RG 15 C znalazłem także informację, że napięcie regulowane biegu jałowego zawiera się w 15+-0,5V. Czy może wie ktoś z czego wynikają te różnice tzn. czy wynika to z małej mocy prądnicy (150W P20c) która oddaje max prąd 12,5A, czy może dawniej były inne normy dotyczące napięć ładowania?.
      Ps. To mój 1 post na tym forum więc wybaczcie ewentualne niedociągnięcia
    • Przez kierdek
      Witam! Mam problem z 80 otóż po odpaleniu kontrolka ładowania się świeci i po wyłaczeniu hebla i włączeniu świateł się nie świecą czli nie ma ładowania? po sprawdzeniu alternatora niby prąd daje. Dodam że stało się to po tym jak stopiła mi się klema i został wymieniony "Odpowiednik 541" Ktoś może wie czego to może być przyczyna. Mógłby jeszcze ktoś powiedzieć jak dokładnie sprawdzić alternator
×