Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
wolfram    4

Ma mf 365 z silnikiem A4.236  o mocy 65 km .Czasem brakuje mu mocy .Mam takie pomysł żeby kupić i założyć  kompletna głowice z turbina od Mf 3070  (ma taki sam silnik tylko turbo ). Trzeba zmieniać cos jeszcze w silniku żeby to miało prawo działać poprawnie ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

do tego tłoki, pierścienie, pompa wtryskowa, rozpylacze

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    713

W zasadzie to poszukaj informacji o silniku Perkins AT4.236

Z tego coś się orientuję to można założyć do tego silnika turbinę bez przeróbek w silniku. Nie potrzeba zmieniać głowicy ( kiedyś słyszałem że jest inny wałek rozrządu ale patrząc na części to wałki pasują zarówno do AT4 jak i A4 ( bez turbo).

Możliwe że w silnikach z turbo stosowano wzmacniane korbowody, tłoki lub jeszcze coś ale te silniki rozwijały moc do 90KM więc jak podkręcisz do 80KM to nic poza ustawieniami by nie zmieniał.

Po jakiego grzyba pompę zmieniać? Może dawkę zmienić a nie pompę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolfram    4

No właśnie w pompie to wystarczy zwiększyć dawkę.80 km by mi spokojnie wystarczyło .

  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

a zwiększył ktoś faktycznie te dawkę? bo hasło o dawce każdy powtarza a z jakiegoś powodu w zależności od mocy te pompy mają inne numery katalogowe... ja tam się nie znam ale jak pompę naprawiałem to nikt mnie o moc silnika do którego to montuje nie pytał i jakoś ustawił i chodzi jak złoto po wymianie głowiczki pompy.Samym paliwem napewno 80km nie dostaniesz w a4.236 conajwyżej 72 tak jak w U 5314 czy tam MF 3050

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolfram    4

Rozmawiałem już na ten temat z pompiarzem i mówi ze da się podnieś dawkę bez problemu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Temat mi trochę znany więc się wypowiem. Pompa tak do końca nie pasuje, chodzi o wydajność, każda ma jakieś widełki "od do".teoretycznie z mniejszej pompy można wycisnąć dawkę potrzebną pod turbo tylko że czas podawania paliwa będzie dłuższy (za długi), ma to wpływ na poprawną pracę silnika. Rację ma tu @lukbold.

Głowica jest chyba ta sama. Na pewno inne są końcówki wtrysków ale pewnie na starych dał by radę (trochę gorzej)

Tłoki i korby inne, wał ten sam. Dodatkowo dochodzi wymiennik ciepła na filtrze oleju. 

Tłoki mają natrysk (chłodzenie) oleju od spodu, nie wiem czy jest to w zwykłym sil.

Najważniejsza sprawa to koszty? Turbina plus kolektory i tłumnik bo stary nie podpasuje to już ile się uzbiera. Gdy to założysz to można podkręcić dawkę na pompie którą masz i jakiś efekt będzie ale nie 100% i nie wiem czy Ci wystarczy.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

ja bym przekalkulował jeszce coś takiego: przerobic a4.236 w a4.248. tuleje, tłoki pierścienie, wtryski no i znów kwestia pompy (wymiana bądź regulacja w która oczywiście watpie)

A najtaniej to chyba by wyszedł eksperyment z LPG o ile jest prawdą to co twierdza ludzie którzy u siebie montowali czyli te 10% większa moc dzieki efektywniejszemu spaleniu ON

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Przy tej przeróbce nie trzeba wymieniać pompy bo różnica dawki niewielka i można podnieść. Dawkę w tych pompach można regulować i jest to dość proste. Bajką jest że głowice są na stałe i nie zmienia się dawki. Tylko nie widzę sensu w tej przeróbce bo koszty duże a poj. sil. zwiększy się raptem o 0,2 czyli niewiele.

Gaz to dobry pomysł, mam i sobie chwalę i na pewno zwiększa moc, tylko nie przez lepsze spalanie ale dlatego że jest dodatkowe paliwo (gaz) do spalenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    88

A ta pompa ma boostpin ze nie trzeba jej wymieniać? Bo jeśli faktycznie ma to nie ma najmniejszego sensu jej wymieniać a jesli nie to mija sie z celem bo moc bedzie tylko w niektórych obszarach inna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    713

Przeróbka na A4.248 nie jest wcale tak mniej kosztowna. Taka zabawa to już remont główny, wymian zestawów plus nowe korbowody ( A4.248 ma większe sworznie tłoka ), końcówki wtrysków. Wymiana kolektora plus turbo i przeróbka tłumika przynajmniej mniej inwazyjna:)

Co do mocy to niech kolega zastanowi się czy czasem ciągnik nie jest słabszy ze względu na stan silnika ( porównać do innych w okolicy np. Ursus 4514). Najtańszym sposobem będzie podnieść moc do tych 70 paru KM jak w Ursus 5314.

Lub tak jak kolega z AF:

[galleryimg=278137]

Bez żadnej ingerencji w układ paliwowy. Wiem ze takie zabiegi sporo dają w starych silnikach ursusa. Oczywiście nie jest to 20KM więcej jak w przypadku oryginalnych turbodoładowanych silników ale czuć różnicę ( a ile KM to trzeba sprawdzić )

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolfram    4

W sumie wystarczy mi już  to 72 które można  uzyskać dawka .Albo kupie cały silnik z turbo do remontu .

Edytowano przez wolfram

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

a pali ci to dobrze na gorącym silniku? wieczne nic nie ma, czasem po prostu remont sie należy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolfram    4

Silnik jest w bardzo dobrej kondycji pali dobrze zimny czy ciepły .Nie kopci i ma dobre ciśnienie oleju .Po prostu jakby mała dawka paliwa .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2367

a może masz po prostu dawkę zmniejszona niż powinna być . bo chyba od nowości go nie masz ?


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolfram    4

No właśnie tez mi się tak wydaje bo przecież 65 km to nie jest tak mało.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez biszu
      Witam
      Tak jak w temacie robił to ktoś już u siebie w MF 698t i na co zwrócić uwagę przy demontażu montażu głowicy i innych elementów. 
      Pozdrawiam.
    • Przez Maksol
      Witam posiadam od dawna MF 255 i chciałbym zapytać czy opłaca się zwiększać dawkę paliwa w nim? Czy w ogóle wystąpi jakikolwiek przyrost mocy? Czy będzie tylko mocniej kopcił ?
    • Przez andrev1822
      Witam wszystkich. Czy ktoś z was wymieniał wałek przekładni napędu co łączy się z wałem nasuwana mufą ? MF 690. Jak to zrobić? Trzeba przodem odjechać czy da radę na ciągniku ?
    • Przez Haczyk93
      Witam, mam problem z Mf255. Na każdym biegu szarpie. Jedzie tak jakby coś przeskakiwało i za chwilę łapał od nowa. Przy wyższych prędkościach aż cały przod podskakuje. Jakieś sugestie co to może byc ? Dodam że jest po remoncie skrzyni biegów i wymianie pompy podnosnika.
    • Przez HejoMatejo
      Dzień dobry,
      Mam okazję kupić przyczepę tandem ze zdjęcia. Waga przyczepy to około 3 tony, chciałbym ściągnąć zabudowę i mieć platformę do wożenia slomy/siana. Przyczepę chciałbym zaczepiać na dolny zaczep hitch i tutaj pytanie czy nie będzie za ciężka do MF 255? Jeździć będę głównie po asfalcie.

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj