Polecane posty

wolfram    4

Ma mf 365 z silnikiem A4.236  o mocy 65 km .Czasem brakuje mu mocy .Mam takie pomysł żeby kupić i założyć  kompletna głowice z turbina od Mf 3070  (ma taki sam silnik tylko turbo ). Trzeba zmieniać cos jeszcze w silniku żeby to miało prawo działać poprawnie ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    715

do tego tłoki, pierścienie, pompa wtryskowa, rozpylacze

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    268

W zasadzie to poszukaj informacji o silniku Perkins AT4.236

Z tego coś się orientuję to można założyć do tego silnika turbinę bez przeróbek w silniku. Nie potrzeba zmieniać głowicy ( kiedyś słyszałem że jest inny wałek rozrządu ale patrząc na części to wałki pasują zarówno do AT4 jak i A4 ( bez turbo).

Możliwe że w silnikach z turbo stosowano wzmacniane korbowody, tłoki lub jeszcze coś ale te silniki rozwijały moc do 90KM więc jak podkręcisz do 80KM to nic poza ustawieniami by nie zmieniał.

Po jakiego grzyba pompę zmieniać? Może dawkę zmienić a nie pompę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukbold    715

a zwiększył ktoś faktycznie te dawkę? bo hasło o dawce każdy powtarza a z jakiegoś powodu w zależności od mocy te pompy mają inne numery katalogowe... ja tam się nie znam ale jak pompę naprawiałem to nikt mnie o moc silnika do którego to montuje nie pytał i jakoś ustawił i chodzi jak złoto po wymianie głowiczki pompy.Samym paliwem napewno 80km nie dostaniesz w a4.236 conajwyżej 72 tak jak w U 5314 czy tam MF 3050

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    141

Temat mi trochę znany więc się wypowiem. Pompa tak do końca nie pasuje, chodzi o wydajność, każda ma jakieś widełki "od do".teoretycznie z mniejszej pompy można wycisnąć dawkę potrzebną pod turbo tylko że czas podawania paliwa będzie dłuższy (za długi), ma to wpływ na poprawną pracę silnika. Rację ma tu @lukbold.

Głowica jest chyba ta sama. Na pewno inne są końcówki wtrysków ale pewnie na starych dał by radę (trochę gorzej)

Tłoki i korby inne, wał ten sam. Dodatkowo dochodzi wymiennik ciepła na filtrze oleju. 

Tłoki mają natrysk (chłodzenie) oleju od spodu, nie wiem czy jest to w zwykłym sil.

Najważniejsza sprawa to koszty? Turbina plus kolektory i tłumnik bo stary nie podpasuje to już ile się uzbiera. Gdy to założysz to można podkręcić dawkę na pompie którą masz i jakiś efekt będzie ale nie 100% i nie wiem czy Ci wystarczy.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    715

ja bym przekalkulował jeszce coś takiego: przerobic a4.236 w a4.248. tuleje, tłoki pierścienie, wtryski no i znów kwestia pompy (wymiana bądź regulacja w która oczywiście watpie)

A najtaniej to chyba by wyszedł eksperyment z LPG o ile jest prawdą to co twierdza ludzie którzy u siebie montowali czyli te 10% większa moc dzieki efektywniejszemu spaleniu ON

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    141

Przy tej przeróbce nie trzeba wymieniać pompy bo różnica dawki niewielka i można podnieść. Dawkę w tych pompach można regulować i jest to dość proste. Bajką jest że głowice są na stałe i nie zmienia się dawki. Tylko nie widzę sensu w tej przeróbce bo koszty duże a poj. sil. zwiększy się raptem o 0,2 czyli niewiele.

Gaz to dobry pomysł, mam i sobie chwalę i na pewno zwiększa moc, tylko nie przez lepsze spalanie ale dlatego że jest dodatkowe paliwo (gaz) do spalenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    86

A ta pompa ma boostpin ze nie trzeba jej wymieniać? Bo jeśli faktycznie ma to nie ma najmniejszego sensu jej wymieniać a jesli nie to mija sie z celem bo moc bedzie tylko w niektórych obszarach inna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    268

Przeróbka na A4.248 nie jest wcale tak mniej kosztowna. Taka zabawa to już remont główny, wymian zestawów plus nowe korbowody ( A4.248 ma większe sworznie tłoka ), końcówki wtrysków. Wymiana kolektora plus turbo i przeróbka tłumika przynajmniej mniej inwazyjna:)

Co do mocy to niech kolega zastanowi się czy czasem ciągnik nie jest słabszy ze względu na stan silnika ( porównać do innych w okolicy np. Ursus 4514). Najtańszym sposobem będzie podnieść moc do tych 70 paru KM jak w Ursus 5314.

Lub tak jak kolega z AF:

[galleryimg=278137]

Bez żadnej ingerencji w układ paliwowy. Wiem ze takie zabiegi sporo dają w starych silnikach ursusa. Oczywiście nie jest to 20KM więcej jak w przypadku oryginalnych turbodoładowanych silników ale czuć różnicę ( a ile KM to trzeba sprawdzić )

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolfram    4

W sumie wystarczy mi już  to 72 które można  uzyskać dawka .Albo kupie cały silnik z turbo do remontu .

Edytowano przez wolfram

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    715

a pali ci to dobrze na gorącym silniku? wieczne nic nie ma, czasem po prostu remont sie należy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolfram    4

Silnik jest w bardzo dobrej kondycji pali dobrze zimny czy ciepły .Nie kopci i ma dobre ciśnienie oleju .Po prostu jakby mała dawka paliwa .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez marcin255
      Witam.
       
      Mam problem z moim mf 255 a dokładnie na połączeniu kolektora wydechowego i tumika na wilnych obrotach pojawia sie jakaś ciecz. trudno dokładnie stwierdzić czy to olej płyn czy bezyna. taka czarna maź. Proszę o info co to może być. Nadmienię tylko że rok temu miał ciągnik remont silnika, tłoki pięcio pierścieniowe,. Może trzeba zmienić inny olej trochę gęstrzy. Wlany jest cc 30. Proszę o pomoc.
       
      Pozdrawiam.
    • Przez pawada1996
      Zastanawiam się na tym oto ferdku tylko proszę o jakieś opinie, uwagi, itp. o tym ciągniku.
       
       
      P.S. Jeśli jest już taki temat z góry przepraszam
    • Przez KWACOR
      Witam.Szanowni koledzy pośiadający ciągniki Massey ferguson 699 może ktoś mi pomoże.Chciałbym w swoim mf 699 założyć rozrusznik szybkoobrotowy żeby lepiej palił.Dzwoniłem do kilku sklepów rolniczych z częściami do ciągników ale żaden z nich nie może potwierdzić na 100% który będzie pasować,chciałbym rozrusznik  firmy magneton albo jubana.Może ktoś ma taki rozrusznik już  zamontowany i mógłby mi napisać który pasuje .Czekam na informację i z góry dziekuję.
    • Przez NowyRolnik2
      Witam,
      jak w mf 255 ustawic hydraulikę żeby podłaczyć poziomowanie belki pod jedna dzwignie ? Na belce mam silownik dwu stronnego dzialania i jak to podłaczyć pod jedną dzwignie np dzwignia do przodu belka pochyla sie w prawo, dzwignia do tyłu belka pochyla sie w lewo. Próbowałem różnych ustawien z wkrecaniem dych dwóch przy siedzeniu i lipa. Belka gora doł chodzi bo olej wypycha silownik  a pozniej grawitacyjne opada. Natomiast to poziomownie chodzi tylko w jedna strone pozniej blokuje takjakby nie mial gdzie sie podzieć olej. nie ma wolnego obiegu czy cos?
    • Przez MF675ursus
      Dorabiał ktoś z was lub dobierał z innego pojazdu przewody elastyczne układu hamulcowego do mf serii 600? Niestety, po 34 latach trochę sparciały, a jako że to "prawie ursus 4512" to napewno odpowiadającego zamiennika z Ursusa nie znajdę
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.