daizor

Amortyzacja kabiny TS-A lub T6000

Polecane posty

daizor    23

Witam

Mam pytanie do osób, które posiadają amortyzację kabiny w traktorze z serii TS-A lub serii T6000. Mam okazję kupić skompletowany zestaw uchwytów/siłowników/mocowań amortyzacji do mojego TS135A jednak zastanawiam się czy gra jest warta świeczki? Idealna sytuacja by była jakbym mógł subiektywnie ocenić realną poprawę warunków jazdy/pracy w polu z taką kabiną (bo nie ukrywam na nierównościach podczas prach polowy traktor naprawdę lata). Może ktoś posiada, któryś z serii tych traktorów z taką amortyzacją i mógłby mi pomóc z podjęciem decyzji? Może ktoś nawet jest z dolnośląskiego i użyczył by sprzętu do testu :]...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk1222    136

Ja mam T6 i ma tą amortyzację na dziurach jak zacznie podskakiwac to trzeba zwolnić aby przestał ale ogólnie jeździ się wygodnie zwłaszcza gdy coś ciężkiego jest na tyłku to leci jak samochód Ps przednia oś mam sztywna i szerokie buty 600 r38 i 480r28 a to ma duże znaczenie kolega ma wąskie i z beczka te same ciagniki a jego prowadza po drodze a mnie nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daizor    23

No w sumię amortyzacja kabiny w tej serii także była w ten sam sposób montowana. A miałeś może okazje jeździć podobnym traktorem bez amortyzacji? Ciekawi mnie odzucie konfortu czy jest jakiś realny przeskok (w szczególności chodzi o prace w polu)? Także mam szerokie gumy ciśnienia niskie aby nie potęgować tych szarpnięć w czasie jazdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk1222    136

Innym znaczy raczej tak wysokim ciągnikiem nie jeździłem ale w ursusie 1224 Fotel gramer pneumatyczny przy 25km/h trzęsie konkretnie (opony 18'4 r34 i przód 420 r24 waga ciągników podobna tylko w nh siedzi się z metr wyżej a to ma duże znaczenie.
Ps jeśli bez inwazyjnie jesteś w stanie to zamontować u siebie to myśle że zawsze warto jeśli dużo nim robisz czyt przynajmniej 500h rok inaczej szkoda zachodu trochę wolniej a plecy tak nie bolą;d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daizor    23

Jeśli chodzi o moje odczucia w jeździe Ursurem (mówię o 6 cylindrowym i przedni napęd) to przy zainstalowanym siedzeniu zwyklym mechanicznym z siłownikiem hydraulicznym to w porównaniu do mojego NH to komfort samej jazdy jest większy. A jest to spowodowane tym, że ursus o dziwo jest nieco dłuższy niż NH oraz rozstaw osi przedniej jest większy (w NH szerokie ogumienie skraca oś); a im większe wahadło tym lepiej zachowuje się traktor na nierównościach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daizor    23

Handlarz około połowy wartości nowych części chce (po wyliczeniu wstępnym jakby kupował pojedyńcze elementy to nowe około 20 tys.). A więc woła dyche...finalnie obstawiam, że do około 8000 tys. by zszedł. Udało mi się przejechać już modelem T6070 z tą amortyzacją kabiny i....wg mnie wydania takiej kwoty jest niewspółmierne do korzyści. Traktor nie zachowuje się rewelacyjnie w stosunku do kabiny bez amortyazacji wydaje mi się, że jest to związane faktem, że kabina siedzia jednak na dwóch siłownikach, a nie na czterech. Traktor, gdzie testowałem tą amortyzację miał już nalatane około 5000mth i siedzenie pneumatyczne miało już luzy i trochę latało co także przełożyło się na mopją opinię. Nie wiem także w jakim stanie realnym były siłowniki amortyzatorów. Ogólnie kabina na małych nierównościach coś tam pomaga ale przy większych to nie spełnia swojej funkcji (operator i ta "lata" na siedzeniu). Pokuszę się jeszcze o próbę znalezienia następnej osoby z taką kabiną aby dać szansę realizacji pomysłu (ale musiałbym raczej doliczyć koszt remontu fotela aby i on był w 100% sprawny).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HuBU    3

Znalazł ktoś jakiś patent na sztywną kabinę w cnh ?? wymiana gum?? może ktoś sam zrobił jakies tłumiki drgan?? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez driver24
      Wystąpił w moim t6 błąd 12806. Wiem, że to błąd coś związany z pneumatyka, hamulcami przyczep, ale może ktoś spotkał się i wie coś więcej co jest przyczyną?
    • Przez Gpio4
      Witam posiadam New Holland TS 110 rok 2000, skrzynia 16x16, rewers przy kierownicy, pompa hydrauliczna z trzema filtrami.

      Po dłuższej pracy ciągnika szarpie przy ruszaniu, poza tym nie świecą kontrolki wskazujące bieg ale tylko w zakresie 5-8 i najczęściej biegiem włączonym jest 8. Objaw szarpnięcia nie występuje przy zmianie kierunku bez sprzęgła. Wszystko mija jak ciągnik ostygnie. Olej i filtry wymienione, kalibracja zrobiona (od 122 do 160).
      Proszę o podpowiedź co może być powodem takiej sytuacji i co z tym można zrobić.
    • Przez varadero112
      Witam, czy jest ktoś może zorientowany jak wygląda technicznie i cenowo zmiana osi sztywnej na amortyzowana w New Holland T6090. Mamy go na skrzyni Power Command z podłokietnikiem a kiedy była mowa o osi (co nie było tak powszechne jak teraz) naganiacz (dealer) powiedział że za dużo nie zmieni w komforcie operatora (teraz myślę że po prostu miał taki na sztywnej który musiał sprzedać i mu się udało). A teraz kiedy poszedł bardziej w transport to odczuwalne są braki miękkiej osi ;/ rozważam powazniejsza inwestycje i stąd ten post, może spotkał się ktoś kiedyś z takim czymś ?
    • Przez Dastan
      Jaki balast na przedni TUZ można zawiesić w tych NH?  Ciągniki nie mają ramy więc raczej nie ma co przesadzać?
    • Przez Pjotrr
      Witam, parę dni temu chciałem odpalić ciągnik ale był za słaby akumulator, naładowałem i podłączyłem drugi jednak nie zapalił, okazało się że rozrusznik był zepsuty. Wymieniłem rozrusznik ciągnik odpalił ale wyskoczył szereg błędów, po jednym błędzie ze skrzyni, silnika, tylnego podnośnika, układu chłodzenia i blokady tylnego mostu (skręt kół do automatycznego załączania). Moim zdaniem ciągnik utracił pamięć i trzeba to jakoś zaktualizować. Kalibrację skrzyni biegów zrobiłem i błąd związany ze skrzynią znikł. Ktoś może byłby w stanie coś podpowiedzieć, albo ewentualnie jak zrobić kalibrację tylnego mostu? Kalibrację tylnego podnośnika zrobię bo jest w instrukcji obsługi 
      Jeśli ktoś miał podobny problem lub może pomóc będę bardzo wdzięczny za pomoc 😀
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj