Skocz do zawartości

Zdjęcie

Woda zalewa komorę cylindra


185 odpowiedzi na ten temat

#21 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4013 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 14 październik 2015 - 09:31

Woda zalewa komorę cylindra Zanim zaczniesz rozbierać to zrób sam albo zawieść do fachowca niech zrobi próbę wodną głowicy i niech sprawdzi czy nie jest krzywa.Uszczelkę kup w lokalnym sklepie taką co ma pierścienie wokół kanałów wodnych,bez żadnych wkłdek silikonowych

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Woda zalewa komorę cylindra Dzisiaj, 01:45
  •  

#22 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1758 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 14 październik 2015 - 12:13

Woda zalewa komorę cylindra

Znam takich, co właśnie skrobakiem potrafią zrobić płaszczyznę. Kiedyś nie było powszechnie dostępnych szlifierek płaszczyznowych. Panewki były dorabiane właśnie skrobakiem. Akurat scena z "Czterech pancernych" to nie mit, tak właśnie pasowało się elementy w silnikach. A co do płaszczyznowania - więcej kasy pójdzie na niepotrzebne rozbieranie głowicy, niż zrobienie tego raz, a porządnie w zakładzie na maszynie.



#23 Share S-Piotr

S-Piotr

    S-Piotr

  • Members
  • PipPipPip
  • 1151 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Legnica Dolnyśląsk
  • Zainteresowania:kobiety,wino i loty w kosmos.

Napisany 14 październik 2015 - 14:25

Woda zalewa komorę cylindra

Jest taki złoty środek o nazwie http://olx.pl/oferta...57-IDas6xp.html starsi mechanicy wiedzą co to za szatan. 

nie takie ubytki zaklejał w blokach starów 28,29. Ma wiele zalet i jedną wadę części sklejone ciężko ale to bardzo ciężko nie dają się załączyć. Mam taką buteleczkę na wszelki wypadek.


Edytowany przez S-Piotr, 14 październik 2015 - 14:26.

Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

#24 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 14 październik 2015 - 14:31

Woda zalewa komorę cylindra

Dlaczego planowanie bloku nie wchodzi w grę? 

Właśnie dla tego żeby uniknąć zbierania tłoków.

Nie ma najmniejszego problemu spasować ręcznie płaszczyznę jeszcze taka małą z dokładnością poniżej 0,05 mm.

W formach do ciśnieniowego odlewania pasujemy do 0,05 płaszczyzny i do dychy promienie.


KPK Kumurun Team

#25 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 14 październik 2015 - 16:12

Woda zalewa komorę cylindra

Stoczenie tłoków to żaden problem w porównaniu z czasem potrzebnym na rozebranie i złożenie silnika, więc nie wiem na co czekać.



#26 Share karolas123

karolas123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 498 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zambrów

Napisany 14 październik 2015 - 17:00

Woda zalewa komorę cylindra

Hermetyk to sie na daja, uszczelke pod termostat kleić, jak alu obudowa wyzarta. Chemia jest teraz o wiele lepsze niz w czasach hermetyka a i tak jedyną skuteczną naprawą jest szlifowanie. 0,5mm wżeru to jest tragedia.



#27 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 14 październik 2015 - 17:36

Woda zalewa komorę cylindra

Ktoś mi już mówił o tym hermetyku i mówił że niby da radę, ale chyba na razie odpuszczę szybką naprawę i "po robocie" zrobię to jak należy. Głowica miała tylko próbę szczelności gniazd zaworowych naftą nic więcej. Ogólnie jest nowa (ma około 3 lat) stara pękła. Od montażu nowej głowicy uszczelka poszła 3 razy. Druga wytrzymała 120mtg, ostatnia 40. Jak rozbiorę to zobaczymy. Może na początek sprawdzić głowicę i ewentualnie ją delikatnie "liznąć" bo też ma małe wżery na płaszczyźnie. Gniazda zaworowe są osadzone niżej więc parę setek można zebrać. 


KPK KUMURUN TEAM

 


#28 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4013 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 14 październik 2015 - 17:53

Woda zalewa komorę cylindra

Hermetyk to był dobry kiedyś do składania karterów silnika w motorach.Uszczelkę głowicy składa się na sucho.

Jak chcesz się bawić w klejenie to jedyny klej który się do tego nadaje: http://technicqll.pl...lowa-epoksydowa


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#29 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 14 październik 2015 - 18:26

Woda zalewa komorę cylindra

Dobry ale to też hipermarketowy wynalazek. Szczerze mówiąc bardziej bym się zastanowił na napawaniu lub lutowaniu mosiądzem.

Nic nie trzeba rozbierać, planować, wybijać, toczyć tłoków czego osobiście nie jestem zwolennikiem,  uzyskać płaszczyznę nie ma problemu, koszt i czas w porównaniu z całą reszta niewielki.


KPK Kumurun Team

#30 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 14 październik 2015 - 19:13

Woda zalewa komorę cylindra

@seweryn20 myślisz, że dałoby radę wykonać te zabiegi bez rozbierania wnętrza silnika?


KPK KUMURUN TEAM

 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Woda zalewa komorę cylindra Dzisiaj, 01:45
  •  

#31 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 14 październik 2015 - 19:44

Woda zalewa komorę cylindra

Jeśli dało by się solidnie wypełnić ubytek metalem  a da się na pewno kwestia znalezienia kogoś kto to zrobi solidnie będzie to najtańsze i najrozsądniejsze rozwiązanie. Bloków nie planuje się z powodu wżeru tylko większych nierówności. To jest na bank do naprawienia. Szukaj w okolicy kogoś kto to zrobi.

Rozkopać blok do golasa to kupa roboty do tego koszty uszczelek, toczenia tłoków i samego bloku.

Wolał bym wybić ta jedną tuleję żeby mieć miejsce na liniał do pasowania i spawać czy lutować. Planowanie to ostateczność a na magiczne babradła bym nie liczył.

 

Wyczyść gdzieś z boki kawałek bloki spróbuj spawnąć. Zobaczysz jak się zachowuje. Jeśli masz w okolicy jakiegoś fachurę niech on spróbuje i oceni. Próbował bym za wszelką cenę żeby uniknąć niepotrzebnego rozbierania i kosztów. Jeśli uda się załatać to wyprowadzić to na płask to pryszcz.


Edytowany przez seweryn20, 14 październik 2015 - 19:49.

KPK Kumurun Team

#32 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 14 październik 2015 - 21:00

Woda zalewa komorę cylindra

CI to jest właśnie rozsądne myślenie. Rozebrać to nie sztuka. Gdybym chociaż miał jakieś problemy z silnikiem np. branie oleju itp. To wówczas bym się wcale nie zastanawiał tylko rozbierał i wymieniał co trzeba. Rozeznam temat wśród okolicznych zakładów które twierdzą że specjalizują się w naprawach bloków i głowic może świadczą jakieś usługi z dojazdem do klienta. 


KPK KUMURUN TEAM

 


#33 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1630 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 14 październik 2015 - 21:43

Woda zalewa komorę cylindra

Nie wiem czemu wszyscy uczepili się tego wżeru i wymyślają cuda na kiju. Uszczelnienie cylindra następuje w miejscu styku tulei cylindrowej z głowicą a pomiędzy jest wkładka stalowa na uszczelce. Wżer nie ma tu nic do tego, może nim woda lecieć wszędzie (olej, na zewnątrz) ale nie do cylindra, jak będzie szczelność tam gdzie piszę. Jak leci woda do cylindra to są dwie opcje : "zapadnięta tuleja" albo nierówna głowica w miejscu styku o którym piszę. Jak nie ruszałeś tulei tylko wymieniłeś głowicę i od tego czasu zaczął się problem to wniosek nasuwa się sam gdzie jest przyczyna.



#34 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 15 październik 2015 - 06:07

Woda zalewa komorę cylindra

W sumie to masz rację. Woda nie dostaje się do oleju ani olej do wody. Przy poprzedniej uszczelce był przedmuch kompresji do chłodnicy. Tu jeszcze tego nie ma. W razie zapadniętej tulei to jaka opcja? Dodam że w miejscu wżeru jest zawsze wypalona uszczelka. 


KPK KUMURUN TEAM

 


#35 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 15 październik 2015 - 07:22

Woda zalewa komorę cylindra

I będzie wypalona uszczelka. Jest tak jak pisze @ptaszyna, z tym że w miejscu w miejscu wżeru uszczelka trzyma tylko krawędzią na tulei. Czyli jest w tym miejscu dużo słabsza. I będzie się w tym miejscu wypalać. Co do spawania bloku to chociaż jeden z Was zastanowił się nad naprężeniami? I związanymi z tym pęknięciami?



#36 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 październik 2015 - 08:43

Woda zalewa komorę cylindra

piszemy wszyscy to i tamto ja nie wiem o jakim silniku mowa ale jeśli jest to silnik z wymienną tuleją to wymiana tuleji i po sprawie a to to nie jest praktycznie żaden koszt przy naprawie silnika bo jeśli tuleja nie jest wymienna mam na muśli silnik bez tuleji to ciągle podtrzymuję to co pisałem wcześniej



#37 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 15 październik 2015 - 08:50

Woda zalewa komorę cylindra Blok d-240 tuleje wymienne.

KPK KUMURUN TEAM

 


#38 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 październik 2015 - 11:42

Woda zalewa komorę cylindra

no to sprawa jest prosta wymiana tuleji i uszczelki a wżer możesz wtedy dla świętego spokoju podsmarować sylikonem rejnza pewnie nazwa żle napisana ale więkrzość wie o co chodzi



#39 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 15 październik 2015 - 13:40

Woda zalewa komorę cylindra

Ptaszyna cała uszczelka trzyma szczelność. Jeśli ten kawałek który ściska tylko sama tuleja nie ma oparcia po stronie przeciwnej od cylindra to ją wyciśnie prędzej czy później. Naprężenia przy spawaniu a właściwie napawaniu kawałeczka wielkości milimetrów można rozładować doklepując spaw w miarę stygnięcia. 

Tu problemu nie ma.


KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Woda zalewa komorę cylindra Dzisiaj, 01:45
  •  

#40 Share marekc

marekc

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 77 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:UE

Napisany 15 październik 2015 - 14:36

Woda zalewa komorę cylindra

migomatem lub tig-iem napawać i zeszlifować na planowanie zawsze będzie czas jak coś pójdzie nie po myśli


Jedyne co mnie kręci to karuzela !!!


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy