Skocz do zawartości

Zdjęcie

claas dominator 98 clasic dymi na niebiesko


38 odpowiedzi na ten temat

#21 Share tomek3769

tomek3769

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 17 styczeń 2015 - 22:54

claas dominator 98 clasic dymi na niebiesko Bierze olej

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
claas dominator 98 clasic dymi na niebiesko Dzisiaj, 14:28
  •  

#22 Share Kuba20

Kuba20

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 38 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie LHR ;)
  • Zainteresowania:Rolnictwo
    Motoryzacja
    Fotografia
    Mechanika

Napisany 17 styczeń 2015 - 23:44

claas dominator 98 clasic dymi na niebiesko

Powiedz co mają wspólnego pierścienie olejowe do ciśnienia oleju silnika,oraz ciśnienie oleju do kopcenia na niebiesko absurd :huh: Pozdrawiam.

 

Więc tak dostający się olej do komory spalania spalany wraz z paliwem powoduje nadmierne spaliny koloru niebieskawego więc gdy olej ucieka do komory spalania i nie trzyma ciśnienia na pierścieniach to więc będzie spadek ciśnienia oleju w silniku kolego jestem po szkole mechanicznej więc trochę wiem i z własnego doświadczenia.

 

Lecz są różne powody takie jak zabite filtry paliwa czy końcówki wtryskiwaczy już źle pylą czy pompa paliwa już daje żle tak więc trzeba szukać a przyczyna się znajdzie.

Więc zamiast się wymądrzać byś się starał pomóc koledze jak ja i tyle w tym temacie.


Edytowany przez Kuba20, 17 styczeń 2015 - 23:49.


#23 Share kris14

kris14

    Stary Kombinator

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 7069 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PWR

Napisany 18 styczeń 2015 - 09:51

claas dominator 98 clasic dymi na niebiesko

gdy olej ucieka do komory spalania i nie trzyma ciśnienia na pierścieniach to więc będzie spadek ciśnienia oleju w silniku kolego jestem po szkole mechanicznej więc trochę wiem i z własnego doświadczenia.

 

Spadek ciśnienia oleju w silniku może wystąpić przez:

Zużyte panewki wału korbowego

Zużytą pompę olejową

Źle działający zawór ciśnienia

Inne nieszczelności w magistrali olejowej.

Pierścienie na tłoku nie mają nic wspólnego z ciśnieniem oleju w silniku.

 

Kiepską szkołę kończyłeś chyba



#24 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2723 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 18 styczeń 2015 - 10:21

claas dominator 98 clasic dymi na niebiesko

Zmierz ciśnienie sprężania, jak słabe to pierścienie/głowica, jak dobre to wtryski/pompa. Przy zjechanych pierścieniach po rozgrzaniu powinien dymić odmą



#25 Share jonybrawo8

jonybrawo8

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 21 postów

Napisany 18 styczeń 2015 - 12:37

claas dominator 98 clasic dymi na niebiesko

najgorsze jet to ze nie dam rady sprawdzić czy bierze olej bo to siezy zakup ale bede narazie sprawdzał podstawowe rzeczy. Zaczne od filtu powietrza, paliwa, wtryski. Zastanawia mnie jeszcze to turbo. Jak sie sprawdza ciśnienie sprezarki?



20141211_125355.jpg


tak wygląda ten motor. Jak go kupilem to w ostojniku była czerwona ropa, podobno w niemczech dofinansowywane paliwo jest barwione właśnie na czerwono ale ile w tym prawdy? moze to zwykła opałówka ale nie sądze zeby gebels szukał oszczędności na paliwie skoro kombajn była serwisowana i jej stan to tzw lalka



#26 Share Kuba20

Kuba20

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 38 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie LHR ;)
  • Zainteresowania:Rolnictwo
    Motoryzacja
    Fotografia
    Mechanika

Napisany 18 styczeń 2015 - 12:40

claas dominator 98 clasic dymi na niebiesko dużo masz tego paliwa?

#27 Share jonybrawo8

jonybrawo8

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 21 postów

Napisany 18 styczeń 2015 - 13:15

claas dominator 98 clasic dymi na niebiesko

spuściłem ok 50L z całego układu i zalałem zimowe paliwo z polskiej stacji. Z tego czerwonego w ostojniku wytrąciłą się juz parafina.


a i jeżeli kontrolka od oleju gaśnie odrazu po rozruchu to może być coś z pierścionkami czy coś juz można wykluczyć?

 

a próba olejowa ? jak sie do tego zabrać?



#28 Share Kristoffer

Kristoffer

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 460 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj.małopolskie

Napisany 18 styczeń 2015 - 14:17

claas dominator 98 clasic dymi na niebiesko myślę że to nic niepokojącego może tylko wtryski trochę leją ale na ciepłym silniku powinno ustać

#29 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1014 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 styczeń 2015 - 23:11

claas dominator 98 clasic dymi na niebiesko

Jeśli w odstojniku wytrąciła się parafina, to i w filtrach może też to być, i to może być przyczyną niebieskich spalin , albowiem dostaje niedostateczną ilość paliwa, jak też parafina mogła uszkodzić końcówki wtrysków ,lub lekkie przypowietrzenie układu paliwa itd.dużo przyczyn może mieć wpływ na taki kolor spalin m.innymi zużycie pierścieni tłokowych ,a nawet nieszczelność zaworów wydechowych(wypalone) ,czy w końcu niewłaściwe działanie turbiny,co do kontrolki oleju że gaśnie zaraz po rozruchu nie ma nic wspólnego z pierścieniami ,nie słuchaj opowieści bajko-pisarzy takich jak, @ Kuba20, który myli pojęcia ciśnienia sprężania, z ciśnieniem oleju smarowania silnika, przy czym jeszcze bajkami podpiera swoje teorie i bzdetne uzasadnienia, no bo jest przecież po "szkole mechanicznej",jak podaje, być po takiej? szkole, to wcale nie znaczy posiadać odpowiednią wiedzę w tym zakresie ,odpowiadającą wykształceniu mechanika i odpowiedniej ocenie stanu faktycznego, oraz przyczynowo-skutkowego i odpowiednio postrzegać i stawiać odpowiednie diagnozy ,a nie stawiać subiektywne oceny stanu rzeczy,dyrdymały itd., itp. a tu pierścienie nie mają nić do ciśnienia oleju w silniku, jak już wcześniej słusznie uzasadnił to kolega, kris14 ,ja rozmię że czasem się coś opacznie przeczyta i błędnie potem podaje swoje spostrzeżenia, ale ten sprzecza i się posiłkuje jeszcze teoriami dramato-komediowymi  z wiązane z brakiem jakiejkolwiek rzeczywistości tego i nie podparte żadnymi słusznymi racjami, i taka jest bezsporna prawda , a wracając do tematu to dobrze że kontrolka gaśnie zaraz po rozruchu, to znaczy że jest smarowanie i ciśnienie oleju w magistrali olejowej smarowania silnika, ciekawe jakie ma ciśnienie oleju w rozgrzanym silniku na wolnych ,oraz wysokich obrotach silnika ,ale myślę że na pewno odpowiednie i nie ma powodów do zmartwień i uważam że jak przegląd zrobisz ukladu powietrzno- paliwowego i nieprawidłowości te usuniesz będzie dobrze bez dalszego szukania przyczyn, jeśli nie to pisz i będziemy działać dalej, :rolleyes:  z bajkami lub bez , "świstak siedzi i zawija w te sreberka"oczywiście  :lol: Pozdrawiam.


Edytowany przez wieslaw16, 19 styczeń 2015 - 01:40.


#30 Share Kuba20

Kuba20

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 38 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie LHR ;)
  • Zainteresowania:Rolnictwo
    Motoryzacja
    Fotografia
    Mechanika

Napisany 20 styczeń 2015 - 13:34

claas dominator 98 clasic dymi na niebiesko

Wypowiadasz się na temat pomocy czy co kto piszę wszech wiedzący każdy pomaga jak może a nie wypowiada się na czyjeś wykształcenie ale co zrobi jak są ludzie co pokażą ,,co to nie oni" może bajko pisarzem jesteś Ty a nie ja więc jak ja Cb nie obrażam to nie kieruj takich swoich dyrdymałów do mnie tylko staraj się pomagać a nie obrażać ludzi każdy ma swoją jakąś wiedzę i własne doświadczenia ale cóż nie wszyscy to potrafią zrozumieć jak widać,


Edytowany przez Kuba20, 20 styczeń 2015 - 13:35.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
claas dominator 98 clasic dymi na niebiesko Dzisiaj, 14:28
  •  

#31 Share nunu85

nunu85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1164 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 styczeń 2015 - 15:22

claas dominator 98 clasic dymi na niebiesko

Więc tak dostający się olej do komory spalania spalany wraz z paliwem powoduje nadmierne spaliny koloru niebieskawego więc gdy olej ucieka do komory spalania i nie trzyma ciśnienia na pierścieniach to więc będzie spadek ciśnienia oleju w silniku kolego jestem po szkole mechanicznej więc trochę wiem i z własnego doświadczenia.

 
kolego, nie pisz, ze skończyłes szkołe mechaniczna bo Twoim nauczycielom jest wstyd za Ciebie jak czytają rzeczy, ktore wypisujesz.
 
Owszem, palony olej powoduje niebieski kolor spalin, dotąd prada, ale to co piszesz dalej woła o pomste do nieba.
 
Olej ulega spaleniu dlatego, ze pierscienie niedokładnie zgarniają go z powierzchni cylindra. Tylko tyle. Tam przecież nie ma żadnego ciśnienia oleju na ściance cylindra, żeby mogło gdziekolwiek sie gubić. Ot ściany cylindra są zawsze pokryte olejem i pierscienie powinny go zgarniac. To, ze pierscien sie zapiecze/pęknie i niedokładnie zgarnie ów olej nie ma zdanego wpływu na cisnienie oleju w układzie.
 

 

Witam czytalem na forach i probowalem znalezc odpowiedz ale żaden z tematow nie dotyczyl do konca mojego problemu. Mam silnik mercedesa ok 160km problem polega na tym ze na zimn dymin mocno na biało podobno jest to normalne w mercedesie ok ale jak sie rozgrzeje po 10 min bialy dym znika i pojawia sie niebieski dymek. Podczas jazdy po szosie pod gore dymienie sie nasila. W polu jeszcze nim nie pracowalem. Czy niebieski dym to wina ukladu zasilania: pompa, wtryski itp czy moze pierścionki. Nie wiem gdzie szukac

 

Kolego, nie pamikuj.

Dokładnie rok temu kupiłem claasa 98s z silnikiem mercedesa (z tym, ze OM352) i tez mi po rozruchu rzez pare minut ostro kopcił na niebiesko.

 

Pierwsze i najważniejsze- wymien filtr powietrza- jak filtr jest zapchany, to silnik kopci na niebiesko. W efekcie wymiany kopcenie wyraźnie sie zniejszy, ale nie minie.

 

Drugie- im jest cieplej, tym silnik kopci mniej- tzn jak odpale go w mróz, to jest powazna zasłona dymna, a latem w upał prawie dymu nie widac, wiec sadze, ze u ciebie tez jak sie ocipli bedzie wyraxnie lepiej.

 

No chyba ze pomimo rozgrzania silnika do pełnej temperatury on nadal kopci-wtedy juz gorzej i cosby trzeba było z tym zrobić.

 

W kazdym razie to kopcenie to wcale nie musi byc alony olej- równie dobrze oze byc cos przestawione w pompie wtryskowej albo uszkodzone wtryskiwacze.


Edytowany przez nunu85, 20 styczeń 2015 - 15:35.


#32 Share Kuba20

Kuba20

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 38 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie LHR ;)
  • Zainteresowania:Rolnictwo
    Motoryzacja
    Fotografia
    Mechanika

Napisany 20 styczeń 2015 - 15:30

claas dominator 98 clasic dymi na niebiesko

To z waszych wypowiedzi wynika że jak olej ubywa to ciśnienie jest w normie to brawo przecież z każdym ubytkiem oleju ciśnienie się zmienia przecież nie utrzyma się bez oleju może źle sprecyzowałem wypowiedz i może zabrnąłem trochę za daleko z tym ciśnieniem ale staram się pomóc ale dzięki widzę że wy jako forumowicze strasznie zachęcacie do wypowiedzi pomagania bo wolicie się wyśmiewać więc dziękuje że za starania jest taka nagroda od użytkowników!



#33 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1014 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 styczeń 2015 - 15:31

claas dominator 98 clasic dymi na niebiesko

 Niestety kolego, Kuba20 , głupie porady w prowadzające innych w błąd niestety należy negować, a wykształceniem swoim sam zabłysnołeś i nie wiadomo czy się nim chciałeś pochwalić, czy pożalić odnośnie jakości Twojego wykształcenia, choć w sumie nie o to tu chodzi, tu chodzi o wiedzę praktyczno-teoretyczną aby sobie pomagać wzajemnie , ponadto kolego nie ma się co obrażać, czasem krytyka mobilizuje do rozsądnego myślenia i działania w danym wątku czy temacie, a czasem należy wykładać kawę na ławę niktórym, dobrze że starasz się pomóc alę nie staraj się na siłę szkodzić :rolleyes: Pozdrawiam.



#34 Share nunu85

nunu85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1164 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 styczeń 2015 - 15:38

claas dominator 98 clasic dymi na niebiesko

To z waszych wypowiedzi wynika że jak olej ubywa to ciśnienie jest w normie to brawo przecież z każdym ubytkiem oleju ciśnienie się zmienia przecież nie utrzyma się bez oleju może źle sprecyzowałem wypowiedz i może zabrnąłem trochę za daleko z tym ciśnieniem ale staram się pomóc ale dzięki widzę że wy jako forumowicze strasznie zachęcacie do wypowiedzi pomagania bo wolicie się wyśmiewać więc dziękuje że za starania jest taka nagroda od użytkowników!

 

lepiej ni episac wcale niż pisac głupoty- przynajmniej nikomu w głowie nie namącisz.

 

ps

dopóki oleju jest tyle, ze smok go siega bez zasysania powietrza, to jego ilosc nie a praktycznie zadnego wpływu na ciśnienie. Czy jest min, czy jest max ciśnienie bedzie takie samo- od tego jest odpwiedni zawór za pompą oleju.



#35 Share Kuba20

Kuba20

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 38 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie LHR ;)
  • Zainteresowania:Rolnictwo
    Motoryzacja
    Fotografia
    Mechanika

Napisany 20 styczeń 2015 - 15:39

claas dominator 98 clasic dymi na niebiesko

Tylko ja nie pisałem swoimi wypowiedziami w trybie rozkazującym że mu każe zresztą co do mojej wypowiedzi żeby sprawdzić ciśnienie oleju w silniku to nic nie szkodzi bo przecież do tego nie trzeba rozbierać silnika prosta czynność tak więc czemu szukacie dziury w całym więc ja nikomu nie dopiekam ani nie obrażam ale się staram i tyle.



#36 Share nunu85

nunu85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1164 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 styczeń 2015 - 15:52

claas dominator 98 clasic dymi na niebiesko

bo szukasz przyczyny problemu tam, gdzie jej z pewnosica nie ma, powołując sie przy tym na nieprawdziwe przesłanki  i próbijąc je uwiarygodnic swoim wykształceniem.

Tak sie nie robi.

 

Krótko: każesz koledze, ktory ma problem szukac jego rozwiązania zupełnie na tam, gdzie ono moze być.

 

Jeśłi po pełnym rozgrzaniu silnika kontrolka smarowanie nie mruga ani sie nie pali, to ciśnienie jest dobre i nie a co sie go czepiać.

 

A na ten niebieski dym to jest kilka rzeczy do sprawdzenia

 

1) wyiana filtra powietrza

2) sprawdzenie czy turbina nie rzyga olejem (czy miedzy turbina a kolektorem dolotowym nie jest mokro od oleju- zaznaczam- wilgotno ma prawo być)

2) jak to nie pomoze, to wykrecenie wtrysków oraz zawieżienie ich do specjalisty na sprawdzenie jak działaja oraz ich wymiana (w razie potrzeby) lub regulacja.

3) jak to nie pomoze, to pompa paliwa do majstra

 

tyle bym zrobił przez żniwami

 

nastepnie przejexdziłbym żniwa (sprawdzajac czesto stan oleju) i na podstawie tego ile go ginie (czy śladowe ilosci czy sporo rzedu litr i wiecej na dzien) zdecydowałbym czy warto rozbierac silnik i dawac głowice do uszczelnienia i pierscienie do wymiany.



#37 Share Kristoffer

Kristoffer

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 460 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj.małopolskie

Napisany 20 styczeń 2015 - 15:56

claas dominator 98 clasic dymi na niebiesko Jak bedziesz wyciągał wtryski to przy okazji możesz se sprawdzić ciśnienie w komorach spalania a jeśli chodzi o paliwo w niemczech na gospodarstwie to nie widziałem czerwonego paliwa .A jeśli chodzi o turbine to jak łopatki są suche to powinna być w porządku to takie moje sugestie pozdrawiam ipowodzenia .

#38 Share nunu85

nunu85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1164 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 styczeń 2015 - 16:05

claas dominator 98 clasic dymi na niebiesko

czerwone paliwo jest we Francji,wiec sprzedawca musiał wkręcic kupujacego, ze ma kombajn z Niemiec.

 

co do sprawdzania ciśnienia sprężania- jak kombajn odpala bez problemu (tzn po kilku obrotach wału bez zbednego krecenia i odpalania na raty) przy ujemnych temeraturach, to ciśnienie jest jeszcze całkiem przyzwoite (ale sprawdzic mozna, ot tak z ciekawosci)


Edytowany przez nunu85, 20 styczeń 2015 - 16:07.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
claas dominator 98 clasic dymi na niebiesko Dzisiaj, 14:28
  •  

#39 Share mikipost

mikipost

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 66 postów

Napisany 26 styczeń 2015 - 20:20

claas dominator 98 clasic dymi na niebiesko

W moim om 366la przy odpaleniu przy -10 maszyna pali na dotyk ale... zakopce całe podwórko swoje i ... jeszcze sąsiada. Latem odpalenie-10 sekund niebieskiej chmurki i  dalej nic, następna delikatna czarna chmurka przy załączeniu młucarni i ino żar się leje z wydechu. Także z remontem silnika może wstrzymaj się troche.  Sprawdz czy turbina nie puszcza bo to jedyna żecz którą można łatwo zajechać- Odpalasz i na zimnym odrazu dajesz w pi** i raz dwa masz po turbinie



Podobne tematy