Skocz do zawartości
jonybrawo8

claas dominator 98 clasic dymi na niebiesko

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Claas
jonybrawo8    0

Witam czytalem na forach i probowalem znalezc odpowiedz ale żaden z tematow nie dotyczyl do konca mojego problemu. Mam silnik mercedesa ok 160km problem polega na tym ze na zimn dymin mocno na biało podobno jest to normalne w mercedesie ok ale jak sie rozgrzeje po 10 min bialy dym znika i pojawia sie niebieski dymek. Podczas jazdy po szosie pod gore dymienie sie nasila. W polu jeszcze nim nie pracowalem. Czy niebieski dym to wina ukladu zasilania: pompa, wtryski itp czy moze pierścionki. Nie wiem gdzie szukac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonybrawo8    0

Witam czytalem na forach i probowalem znalezc odpowiedz ale żaden z tematow nie dotyczyl do konca mojego problemu. Mam silnik mercedesa ok 160km problem polega na tym ze na zimn dymin mocno na biało podobno jest to normalne w mercedesie ok ale jak sie rozgrzeje po 10 min bialy dym znika i pojawia sie niebieski dymek. Podczas jazdy po szosie pod gore dymienie sie nasila. W polu jeszcze nim nie pracowalem. Czy niebieski dym to wina ukladu zasilania: pompa, wtryski itp czy moze pierścionki. Nie wiem gdzie szukac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba20    8

jak ubywa olej z silniku to pierścienie olejowe stoją a możliwe jest też ze może filtry paliwa zabite są brudem i za mało paliwa dostaje i taki sam efekt będzie jest też możliwość ze z układem paliwa jest coś nie tak ja na sam początek bym z układzie paliwa sprawdził końcówki wtryskiwaczy a później pompę paliwa tyle co mogę pomóc na chwilę obecną ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

a1fe26c2    36

Nie ma z nim problemu przy rozruchu? Oleju nie bierze za dużo?


Mistrzem jesteś w tym, co robisz codziennie! Kiedy wszyscy myślą tak samo, to pierwszy krok do katastrofy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    335

niebieski dym zazwyczaj świadczy o przedostawania się oleju do komór spalania najprosciej jak sprawdzisz mu cisnienie w poszczególnych komorach, ewentualnie może być wina turbosprężarki, czasami zdarza się też tak że zapieka się któryś pierscień zgarniający, tak czy siak  zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikipost    2

Spokojnie,zrób nim sezon,zobaczysz jak dogrzany bedzie się zachowywał, czy oleju ubędzie itp. Stawiam na to że przy +30*C bedzie ino mruczał bez żadnego dymku.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Igor03    2

niebieski dym zazwyczaj świadczy o przedostawania się oleju do komór spalania najprosciej jak sprawdzisz mu cisnienie w poszczególnych komorach, ewentualnie może być wina turbosprężarki, czasami zdarza się też tak że zapieka się któryś pierscień zgarniający, tak czy siak  zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia

 Panowie nie jestem mechanikiem ale mam pytanko, jak się sprawdza ciśnienie w komorze ślinika?.

Edytowano przez Igor03

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonybrawo8    0

problemu z rozruchem nie ma tylko on tak charakterystycznie odpala bo po zakręceniu rozrusznikem słychać ze silnik pracuje tylko tak pulsacyjnie jakby zmniejszał i zwiększał dawkę przez 3 -5 sekund i póżnij praucje równiutko. Stan oleju jest cały czas ten sam trudno mi powwiedzieć czy bierze czy nie bo nie spradze teraz tego tak musiałbym nim trochę pojedzić. Szukam juz teraz co jest nie tak bo nie chce stać w  żniwa, zbyt napięty okres...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonybrawo8    0

dzięki za podpowiedź teraz wiem od czego zacząć może okaże sie ze to jakas pierdoła a niemiec nie chciał sie bawić i sprzedał, oby nie okazało sie .... no nic kupiłem to mam :mellow: kolejny problem doo ogarnięcia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    335

 Panowie nie jestem mechanikiem ale mam pytanko, jak się sprawdza ciśnienie w komorze ślinika?.

 

jest do tego specjalny przyrząd:po krótce wyjmujesz wtrysk wkładasz zegar krecisz silnikiem i tak od pierwszego do ostatniego cylindra potem porównujesz wartości, jeżeli stwierdzisz że sprężanie(kompresja) jest słabe przeprowadza się próbę olejową w celu zdiagnozowania czy to wina pierscieni czy też zaworów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba20    8

Ja u siebie miałem problem w dominatorze problem z filtrami paliwa i w zbiorniku rurka ssawna od paliwa była zabita i też mało paliwa dostawał i pompe paliwa przez to załatwiłem w sezonie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba20    8

zrobił się słabszy dymił strasznie a na drugi dzień po wymianie filtrów nie można było odpalić a jak odpalił to wałek w pompie paliwa ukręciło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba20    8

u mnie czarno niebieski radziłbym sprawdzić ciśnienie oleju z silniku bo może mieć coś z pierścieniami olejowymi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

U mnie przestał dymić na niebiesko po wymianie filtra powietrza ale jak go kupiłem to był tak zapchany że zapalała sie kontrolka od filtra. U Cibie jest chyba turbina to i ja możesz sprawdzić. Jak by nie było sprawdzaj najpierw najprostsze rzeczy zanim zaczniesz rozbierać silnik ;)  chociaż mam nadzieje ze nie bedzie takiej potrzeby.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Sprawdzałeś w nim juz coś lub wymieniałeś czy kopiłeś z takimi objawami i jeszcze nigdzie nie zagladałes?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    49

u mnie czarno niebieski radziłbym sprawdzić ciśnienie oleju z silniku bo może mieć coś z pierścieniami olejowymi

Powiedz co mają wspólnego pierścienie olejowe do ciśnienia oleju silnika,oraz ciśnienie oleju do kopcenia na niebiesko absurd :huh: Pozdrawiam.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba20    8

Powiedz co mają wspólnego pierścienie olejowe do ciśnienia oleju silnika,oraz ciśnienie oleju do kopcenia na niebiesko absurd :huh: Pozdrawiam.

 

Więc tak dostający się olej do komory spalania spalany wraz z paliwem powoduje nadmierne spaliny koloru niebieskawego więc gdy olej ucieka do komory spalania i nie trzyma ciśnienia na pierścieniach to więc będzie spadek ciśnienia oleju w silniku kolego jestem po szkole mechanicznej więc trochę wiem i z własnego doświadczenia.

 

Lecz są różne powody takie jak zabite filtry paliwa czy końcówki wtryskiwaczy już źle pylą czy pompa paliwa już daje żle tak więc trzeba szukać a przyczyna się znajdzie.

Więc zamiast się wymądrzać byś się starał pomóc koledze jak ja i tyle w tym temacie.

Edytowano przez Kuba20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261

gdy olej ucieka do komory spalania i nie trzyma ciśnienia na pierścieniach to więc będzie spadek ciśnienia oleju w silniku kolego jestem po szkole mechanicznej więc trochę wiem i z własnego doświadczenia.

 

Spadek ciśnienia oleju w silniku może wystąpić przez:

Zużyte panewki wału korbowego

Zużytą pompę olejową

Źle działający zawór ciśnienia

Inne nieszczelności w magistrali olejowej.

Pierścienie na tłoku nie mają nic wspólnego z ciśnieniem oleju w silniku.

 

Kiepską szkołę kończyłeś chyba

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    752

Zmierz ciśnienie sprężania, jak słabe to pierścienie/głowica, jak dobre to wtryski/pompa. Przy zjechanych pierścieniach po rozgrzaniu powinien dymić odmą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonybrawo8    0

najgorsze jet to ze nie dam rady sprawdzić czy bierze olej bo to siezy zakup ale bede narazie sprawdzał podstawowe rzeczy. Zaczne od filtu powietrza, paliwa, wtryski. Zastanawia mnie jeszcze to turbo. Jak sie sprawdza ciśnienie sprezarki?


 


post-85186-0-92824700-1421580767_thumb.jpg


tak wygląda ten motor. Jak go kupilem to w ostojniku była czerwona ropa, podobno w niemczech dofinansowywane paliwo jest barwione właśnie na czerwono ale ile w tym prawdy? moze to zwykła opałówka ale nie sądze zeby gebels szukał oszczędności na paliwie skoro kombajn była serwisowana i jej stan to tzw lalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Krisman1985
      Witam. Problem pojawił się wczoraj, mianowicie po zakończonym koszeniu szykowałem się do powrotu do domu. Wyjechałem  na drogę i z dwójki chciałem wrzucić na trójkę ale nie wskoczyła. Później ciężko było wbić dwójkę ale w końcu się udało. Dziś rano kilka razy próbowałem wrzucić trójkę ale bez efektu, dwójka wchodzi normalnie. Może ktoś miał podobny problem ? I zna rozwiązanie :-) Dodam że chodzi o dominatora z hydrostatem.


    • Przez classmercator
      Mam zamiar kupic kombajn Claas Mercator z roku 1988 co sądzicie o tym kombajnie??
    • Przez 12145
      Witam, nigdzie nie mogłem znaleźć tego tematu więc postanowiłem utworzyć nowy. Zwracam się do Was z prośbą/ zapytaniem gdzie znajduje się regulacja obrotów prędkości nagarniacza w Claas'ie Mercator'ze 70/75. W katalogu nic nie mogę znaleźć, w internecie też nic nie zobaczyłem. Pozdrawiam, i proszę o w miarę szybkie odpowiedzi.
    • Przez XaWi
      Witam kupiłem mercatora w tamtym sezonie i bez przyspieszacza jedynka jak i wsteczny nie ciągnął a pod obciążeniem tym  bardziej lecz po dodaniu przyspieszacza jedynka jechała lecz wsteczny pod górkę nie. Wymieniłem w tym roku oba pasy jezdne i dalej jest to samo przyspieszacz na zero i na wstecznym nie wyjadę pod mała górkę czy na jedynce jak pszyspieszacz jest na zero to przez granicę nie przejdę. Dodam że docisk jest na sprężynie. Proszę o poradę 
    • Przez rabit500
      Witam Forumowiczów
      Zwracam się do was z pytaniem  odnośnie wskazań obrotów w dominatorze 88s, poprostu ich nie ma (ani silnika ani młockarni wskazówka od obrotów poprostu umarła). Na przycisk zmiany wskazań też nie reaguje. Gdzie szukać przyczyny? jak sprawdzić czy obrotomierz wogóle działa. Jakiś schemat  wiązki od obrotów czy coś podobnego. Albo jak pospinać żeby były na ten moment żeby przynajmniej pokazywał obroty młockarni.
      Jeśli był taki temat proszę o podrzucenie linku, bo osobiście ni nie znalazlem co pomogłoby rozwiązać problem.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.