Skocz do zawartości
jonybrawo8

claas dominator 98 clasic dymi na niebiesko

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Claas
jonybrawo8    0

Witam czytalem na forach i probowalem znalezc odpowiedz ale żaden z tematow nie dotyczyl do konca mojego problemu. Mam silnik mercedesa ok 160km problem polega na tym ze na zimn dymin mocno na biało podobno jest to normalne w mercedesie ok ale jak sie rozgrzeje po 10 min bialy dym znika i pojawia sie niebieski dymek. Podczas jazdy po szosie pod gore dymienie sie nasila. W polu jeszcze nim nie pracowalem. Czy niebieski dym to wina ukladu zasilania: pompa, wtryski itp czy moze pierścionki. Nie wiem gdzie szukac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonybrawo8    0

Witam czytalem na forach i probowalem znalezc odpowiedz ale żaden z tematow nie dotyczyl do konca mojego problemu. Mam silnik mercedesa ok 160km problem polega na tym ze na zimn dymin mocno na biało podobno jest to normalne w mercedesie ok ale jak sie rozgrzeje po 10 min bialy dym znika i pojawia sie niebieski dymek. Podczas jazdy po szosie pod gore dymienie sie nasila. W polu jeszcze nim nie pracowalem. Czy niebieski dym to wina ukladu zasilania: pompa, wtryski itp czy moze pierścionki. Nie wiem gdzie szukac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba20    8

jak ubywa olej z silniku to pierścienie olejowe stoją a możliwe jest też ze może filtry paliwa zabite są brudem i za mało paliwa dostaje i taki sam efekt będzie jest też możliwość ze z układem paliwa jest coś nie tak ja na sam początek bym z układzie paliwa sprawdził końcówki wtryskiwaczy a później pompę paliwa tyle co mogę pomóc na chwilę obecną ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

a1fe26c2    36

Nie ma z nim problemu przy rozruchu? Oleju nie bierze za dużo?


Mistrzem jesteś w tym, co robisz codziennie! Kiedy wszyscy myślą tak samo, to pierwszy krok do katastrofy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    278

niebieski dym zazwyczaj świadczy o przedostawania się oleju do komór spalania najprosciej jak sprawdzisz mu cisnienie w poszczególnych komorach, ewentualnie może być wina turbosprężarki, czasami zdarza się też tak że zapieka się któryś pierscień zgarniający, tak czy siak  zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikipost    2

Spokojnie,zrób nim sezon,zobaczysz jak dogrzany bedzie się zachowywał, czy oleju ubędzie itp. Stawiam na to że przy +30*C bedzie ino mruczał bez żadnego dymku.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Igor03    2

niebieski dym zazwyczaj świadczy o przedostawania się oleju do komór spalania najprosciej jak sprawdzisz mu cisnienie w poszczególnych komorach, ewentualnie może być wina turbosprężarki, czasami zdarza się też tak że zapieka się któryś pierscień zgarniający, tak czy siak  zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia

 Panowie nie jestem mechanikiem ale mam pytanko, jak się sprawdza ciśnienie w komorze ślinika?.

Edytowano przez Igor03

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonybrawo8    0

problemu z rozruchem nie ma tylko on tak charakterystycznie odpala bo po zakręceniu rozrusznikem słychać ze silnik pracuje tylko tak pulsacyjnie jakby zmniejszał i zwiększał dawkę przez 3 -5 sekund i póżnij praucje równiutko. Stan oleju jest cały czas ten sam trudno mi powwiedzieć czy bierze czy nie bo nie spradze teraz tego tak musiałbym nim trochę pojedzić. Szukam juz teraz co jest nie tak bo nie chce stać w  żniwa, zbyt napięty okres...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonybrawo8    0

dzięki za podpowiedź teraz wiem od czego zacząć może okaże sie ze to jakas pierdoła a niemiec nie chciał sie bawić i sprzedał, oby nie okazało sie .... no nic kupiłem to mam :mellow: kolejny problem doo ogarnięcia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    278

 Panowie nie jestem mechanikiem ale mam pytanko, jak się sprawdza ciśnienie w komorze ślinika?.

 

jest do tego specjalny przyrząd:po krótce wyjmujesz wtrysk wkładasz zegar krecisz silnikiem i tak od pierwszego do ostatniego cylindra potem porównujesz wartości, jeżeli stwierdzisz że sprężanie(kompresja) jest słabe przeprowadza się próbę olejową w celu zdiagnozowania czy to wina pierscieni czy też zaworów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba20    8

Ja u siebie miałem problem w dominatorze problem z filtrami paliwa i w zbiorniku rurka ssawna od paliwa była zabita i też mało paliwa dostawał i pompe paliwa przez to załatwiłem w sezonie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba20    8

zrobił się słabszy dymił strasznie a na drugi dzień po wymianie filtrów nie można było odpalić a jak odpalił to wałek w pompie paliwa ukręciło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba20    8

u mnie czarno niebieski radziłbym sprawdzić ciśnienie oleju z silniku bo może mieć coś z pierścieniami olejowymi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

U mnie przestał dymić na niebiesko po wymianie filtra powietrza ale jak go kupiłem to był tak zapchany że zapalała sie kontrolka od filtra. U Cibie jest chyba turbina to i ja możesz sprawdzić. Jak by nie było sprawdzaj najpierw najprostsze rzeczy zanim zaczniesz rozbierać silnik ;)  chociaż mam nadzieje ze nie bedzie takiej potrzeby.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Sprawdzałeś w nim juz coś lub wymieniałeś czy kopiłeś z takimi objawami i jeszcze nigdzie nie zagladałes?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    47

u mnie czarno niebieski radziłbym sprawdzić ciśnienie oleju z silniku bo może mieć coś z pierścieniami olejowymi

Powiedz co mają wspólnego pierścienie olejowe do ciśnienia oleju silnika,oraz ciśnienie oleju do kopcenia na niebiesko absurd :huh: Pozdrawiam.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba20    8

Powiedz co mają wspólnego pierścienie olejowe do ciśnienia oleju silnika,oraz ciśnienie oleju do kopcenia na niebiesko absurd :huh: Pozdrawiam.

 

Więc tak dostający się olej do komory spalania spalany wraz z paliwem powoduje nadmierne spaliny koloru niebieskawego więc gdy olej ucieka do komory spalania i nie trzyma ciśnienia na pierścieniach to więc będzie spadek ciśnienia oleju w silniku kolego jestem po szkole mechanicznej więc trochę wiem i z własnego doświadczenia.

 

Lecz są różne powody takie jak zabite filtry paliwa czy końcówki wtryskiwaczy już źle pylą czy pompa paliwa już daje żle tak więc trzeba szukać a przyczyna się znajdzie.

Więc zamiast się wymądrzać byś się starał pomóc koledze jak ja i tyle w tym temacie.

Edytowano przez Kuba20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261

gdy olej ucieka do komory spalania i nie trzyma ciśnienia na pierścieniach to więc będzie spadek ciśnienia oleju w silniku kolego jestem po szkole mechanicznej więc trochę wiem i z własnego doświadczenia.

 

Spadek ciśnienia oleju w silniku może wystąpić przez:

Zużyte panewki wału korbowego

Zużytą pompę olejową

Źle działający zawór ciśnienia

Inne nieszczelności w magistrali olejowej.

Pierścienie na tłoku nie mają nic wspólnego z ciśnieniem oleju w silniku.

 

Kiepską szkołę kończyłeś chyba

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    595

Zmierz ciśnienie sprężania, jak słabe to pierścienie/głowica, jak dobre to wtryski/pompa. Przy zjechanych pierścieniach po rozgrzaniu powinien dymić odmą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonybrawo8    0

najgorsze jet to ze nie dam rady sprawdzić czy bierze olej bo to siezy zakup ale bede narazie sprawdzał podstawowe rzeczy. Zaczne od filtu powietrza, paliwa, wtryski. Zastanawia mnie jeszcze to turbo. Jak sie sprawdza ciśnienie sprezarki?


 


post-85186-0-92824700-1421580767_thumb.jpg


tak wygląda ten motor. Jak go kupilem to w ostojniku była czerwona ropa, podobno w niemczech dofinansowywane paliwo jest barwione właśnie na czerwono ale ile w tym prawdy? moze to zwykła opałówka ale nie sądze zeby gebels szukał oszczędności na paliwie skoro kombajn była serwisowana i jej stan to tzw lalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez classmercator
      Mam zamiar kupic kombajn Claas Mercator z roku 1988 co sądzicie o tym kombajnie??
    • Przez Robert695
      Witam forumowiczów.
      Mam problem ze swoim dominatorem 86.w poprzednim sezonie wymieniłem pas jezdny do już plutna wyszły na górę.problem pojawia się i przed wymianą.Polega na tym że gdy przyspieszacz jest prawie na maxa to slazga mi się pas od jazdy.wariator mechaniczny ten na sprężynie obstawiam za sprawny.Chce przyjrzeć się hydraulicznemu.ale zeby na darmo nie rozbierać. To pytam czy ktoś wie jakie cisnienie powinno być podane na ten wariator.
      Na kołach widać że pad ciągnie cały czas brzegami, czyli tak jak ma być.
      Proszę o jakieś wskazówki.
       
    • Przez TomaszStach
      Witam. Niedawno kupiłem claasa dominatora 76, i problem jest taki, że jak przekręcę kluczyk w stacyjce, to odrazu wskazówka poziomu paliwa ucieka mi na maximum. Zauważyłem, że jak zdejmę przewód z czujnika, to wskazówka tak samo ucieka. Czujnik nie jest zawieszony, w środku na tych drucikach jest dość mocno wytarte. Jestem dość kiepski z elektryki, i szczerze mówiąc nie bardzo wiem od czego zacząć. Ta uciekająca wskazówka to objaw zwarcia, czy raczej przerwy w obwodzie. A może wskaźnik jest uszkodzony. Dodam jeszcze, że ten kombajn nie ma w wyposażeniu czujników awaryjności, napełnienia zbiornika. Może ta informacja jest ważna.  A drugie pytanie tak przy okazji. Jak dobrać się do silnika wycieraczki? Są takie dwie linki przyczepione do kabiny, i obudowy silnika, ale nie czuję  żadnego przycisku nad głową do podnoszenia dachu. Nawet nie widać, żeby ten dach miałby się otwierać. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc. 
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Mam pytanie: Jak rozpołowić bęben hydrauliczny młocarni w kombajnie claas dominator 86??
    • Przez buchaj
      Mam następujący problem - zapowietrza mi się bez przerwy kombajn. Oddałem do regeneracji pompę, wyczyściłem zbiornik paliwa, zmieniłem filtr ale to nie rozwiązało problemu. Sczelność również spradzałem ale nigdzie nie słychać powietrza. Proszę, doradźcie co zrobić.
×