mr_antek

Renault 103.14 problem z hydrauliką

Polecane posty

mr_antek    0

Witam Szanowne Grono agrofotowiczów.

Mam problem w swojej niedawno kupionej reni, który wygląda następująco: przestaje działać hydraulika jeśli tur podnosi to jest wspomaganie jeśli nie podnosi to można powiedzieć że wspomagania nie ma, podnośnik z tyłu raczej działa poprawnie, gdyż nie do końca opanowałem działanie tych dwóch wajch od podnośnika.Czy może to być wina rozdzielacza pod kabiną bo on trochę przecieka czy może pompa jest uszkodzona i nie zawsze podaje olej?

Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi i sugestie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Przy zakupie warto poświęcić trochę czasu i posprawdzać wszystko co się da - każdy przycisk i każdą wajchę, bo potem można tylko żałować. Najlepiej pojechać z kimś kto taki ciągnik już ma i wie na co zwrócić uwagę.

Na początek olej przekładniowo-hydrauliczny. Sprawdź, jak wygląda (ma być czyściutki, przeźroczysty, jednorodny, żółty) i jaki jest stan. Potem filtry, może któryś jest zapchany. Wyczyść, przepłucz a w najgorszym przypadku wymień. Na koniec dopiero :D będziemy myśleć o przyczynie mechanicznej. Być może żle podpięty tur, albo orbitrol siada.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mr_antek    0

Dzieki za zainteresowanie tylko przy kupnie tur i wspomaganie chodziło dobrze, ekstra sie prowadził ogólnie OK, tylko z rana na drugi dzień zonk. Wspomaganie raz jest raz nie ma, tur jak podnosi to nie ma problemu nawet z 1,5T paletą a jak się zatnie to trzeba poczekać żeby ruszył. Olej jest czysty i dolałem do max agral'a 10w30 filtry sprawdzone i wypłukane więc drożne.Tur jest podpięty trójnikami do wyjść hydraulicznych z tyłu ciągnika orbitrol wygląda na zmieniony i ma następujące oznaczenia Sauer-danfoss ospc+ovr 150N0263 106F1146. Już człowiek sam sie robi głupi bo wszystko wygląda ok a coś boli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maly00    26

trzeba pomierzyć ciśnienie jakie daje pompa ja bym obstawiał ze to moze byc cos z pompą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Tylko najdziwniejsze w tym jest to, że padają dwie sekcje pompy na raz. Wspomaganie jest na jednej a hydraulika na drugiej sekcji pompy. Dodatkowo same się naprawiają i to w tym samym czasie.

Trzeba zmierzyć ciśnienie a szczególną uwagę zwrócić na pomiar ciśnienia podczas braku wspomagania.

Kiedy się zacina i na jak długo, co robisz, żeby wspomaganie wróciło? Jeżeli wróci po jakim czasie znika?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Właśnie chciałem zapytać czy jest tam pojedyncza pompa czy podwójna???? Bo to podstawa wiedzy o tym problemie (ja akurat nie wiem)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

popma jest 2-sekcyjna przy mechaniku i 3-sekcyjna przy rewersie EH

w serii .14 byly tylko 2 sekcyjne


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mr_antek    0

Witam ponownie i dziękuje za zainteresowanie

Pompa jest dwu sekcyjna, i myślę że wina leży po stronie orbitrola bo teraz odwoziłem zboże do skupu i w czasie jazdy wszystko działało płynnie dopiero po postoju znowu znikło ale zaraz się pojawilo ponownie. A myślę że to orbitrol bo lekko ucieka mi kierownica caly czas w prawo jak jadę na wprost. Jak wykręcę i sprawdzę orbitrol to dam znać ale to w przyszłym tygodniu. A jaka jest zasada działania dzielnika strumienia, bo się spotkałem z opinią że tam może coś nie działać tak jak trzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

To nie dzielnik, on tylko utrzymuje ciśnienie w dalszej części obwodu, powrót od orbitrola może mieć nawet swobodny spływ. Orbitrol podczas skrecania sam stwarza ciśnienie (przymyka przepływ) jak nie kręcisz orbirolem to olej przepływa bez ciśnienia (jednak za orbitrolem jest dzielnik strumienia który utrzymuje ciśnienie w granicach 25bar).Wymiana orbitrola jest najtańszą próbą (ja płaciłem około 560zł, nie mówię o orginałach które kosztują około 2tyś), byle by miał odpowiedni przepływ (seria ..54 ma przepływ 125. Na dwa siłowniki)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mr_antek    0

Witam orbitrol sprawdzony i jak pan od hydrauliki to określił jest jak nowy. Jak będę trochę wolniejszy to wyjmę pompę i siłownik od skrętu i też sprawdzę. A tak jeszcze z innej beczki może macie rozpiskę z przedniej szyby z prędkościami na poszczególnych przełożeniach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
    • Przez Rattarow
      Witam 
      Jestem posiadaczem ciągnika DEUTZ-FAHR AGROTRON MK3 135. Po naprawie płyty sterującej hydrauliką wystąpił problem (wymienione zostały uszczelki). Podczas podnoszenia tuzów występuje bardzo głośny pisk. Wyświetla się także komunikat na desce rozdzielczej "zbyt niskie zasilanie sprężonym powietrzem". Nie wiem, czego to może być przyczyna. 
      Bardzo proszę o pomoc. 
      Z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj