Skocz do zawartości

Zdjęcie

Wymiana okładzin wałka wom i ustawienie


43 odpowiedzi na ten temat

#21 Share Cichy1925

Cichy1925

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 117 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Warmińsko - Mazurskie pow. Braniewo

Napisany 17 wrzesień 2014 - 20:11

Wymiana okładzin wałka wom i ustawienie

a jak wyjąć cały ten wom żeby taśmy zmienić bo poodkręcałem wszystkie te śruby i nie można go ruszyć



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wymiana okładzin wałka wom i ustawienie Dzisiaj, 00:14
  •  

#22 Share Piotras84

Piotras84

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom
  • Zainteresowania:Technika, motoryzacja, armia, kobiety

Napisany 18 wrzesień 2014 - 01:04

Wymiana okładzin wałka wom i ustawienie

po dwoch stronach szukaj otworów  (dwa albo trzy), w które wkręcasz sobie śruby i całe bebechy powoli będą się wysuwać.



#23 Share damianraki3

damianraki3

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 139 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 wrzesień 2014 - 18:48

Wymiana okładzin wałka wom i ustawienie

odkręca się śruby regulacyjne od góry i je wyjmuje, potem odkręcasz wkoło WOM śruby na klucz 14 i dwie wkręcasz w otwory z gwintem i wychodzi. Jak wyjmiesz wrzuć foto



#24 Share dawid3p

dawid3p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 654 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 20 wrzesień 2014 - 21:47

Wymiana okładzin wałka wom i ustawienie

nie chce zakładać nowego tematu więdz piszę tutaj :)

 

dwa lata temu był robiony przekaźnik w MTZ 82, wszystko pasowało, całe żniwa w prasie, rozrzutnik etc bardzo delikatnie się włanczało, aż teraz zaczepiłem beczkę i co jest dźwignia luźno lata, a wom nie kręci się i tam z tyłu wyskoczyło mi napinanie dźwigni więdz założyłem jak było i to samo, te pasy jakoś się reguluje od wom czy jak? bo jak mam włączony to bardzo pomału się obraca nawet po obciążeniem pompy od beczki? trzeba go rozbierać czy jest jakaś regulacja tego wszystkiego? stało się to od zaraz byłem mega zaskoczony że nie chce kręcić :blink:  


widziałem to z pdf ale mało z tego rozumiem tylko dźwignią się reguluje? u mnie dość ciężko się włączało i nie ma położenia neutralnego albo włączone albo wyłączone a jak w prasie miał ciężko to bardziej dźwignie pociągnąłem do tylnej szyby i się załączał 



#25 Share dawid3p

dawid3p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 654 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 23 wrzesień 2014 - 21:25

Wymiana okładzin wałka wom i ustawienie

Udało mi się to ruskie ustrojstwo wyregulować ale dojście niczym pod reaktorem w Czarnobylu  :ph34r:



#26 Share mariusz85zmc

mariusz85zmc

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zaburze

Napisany 24 wrzesień 2014 - 09:26

Wymiana okładzin wałka wom i ustawienie

I jak to w końcu wyregulowałeś ?


Edytowany przez mariusz85zmc, 24 wrzesień 2014 - 09:27.

Z wykształcenia jestem informatykiem (naprawa pc), dopiero od trzech lat zmagam się z trudnościami gospodarki. Więc jeśli któreś z moich pytań lub wypowiedzi będą "dziwne" lub niekompetentne czy nieprofesjonalne to z góry przepraszam i proszę o wyrozumiałość :)


#27 Share Cichy1925

Cichy1925

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 117 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Warmińsko - Mazurskie pow. Braniewo

Napisany 24 wrzesień 2014 - 18:46

Wymiana okładzin wałka wom i ustawienie

dopiero się wziołem za zdjęcie wom i te śruby co są do wkręcania to co to są za śruby bo 8 za mała a te na klucz 14 to są dziesiątki to są za wielkie

A te śrubu od gory to jak odkręcić ? trzeba zbiornik ściągać czy tak jakoś da rade bo dopiero się zorientowałem ze tam są


Edytowany przez Cichy1925, 25 wrzesień 2014 - 14:52.


#28 Share damianraki3

damianraki3

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 139 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 wrzesień 2014 - 18:41

Wymiana okładzin wałka wom i ustawienie

Normalnie jest tam M10 i się korzysta z tych co się wykręci. Nieraz nie chcą złapać bo odlew kiepsko wykonany. Masz podnosnik monoblok jeden plastikowy zbiornik? Zaraz za podnośnikiem a pomiędzy zbiornikiem jest dekielek na 1 śrubę klucz 17 i 4 sztuki na 12 klucz i pod nimi są śruby.



#29 Share Vertigo

Vertigo

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów

Napisany 19 październik 2014 - 08:18

Wymiana okładzin wałka wom i ustawienie

Która taśma odpowiada za hamowanie wom a która za ciągnięcie?

po wymianie na nowe mam problem z regulacja, albo wom ciągle kręci i nie można go wyłączyć, albo nie kręci ale można go włączyć z łatwością

czy potrzebna jest regulacja mimośrodu?



#30 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 19 październik 2014 - 08:39

Wymiana okładzin wałka wom i ustawienie

Potrzebna jest totalna regulacja. Zrób to według instrukcji.

http://www.pronar.pl...952_1025_PL.pdf


KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wymiana okładzin wałka wom i ustawienie Dzisiaj, 00:14
  •  

#31 Share Kulik

Kulik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 221 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Gołdapi
  • Zainteresowania:Rolnictwo,wymyślanie wynalazków i udoskonaleń maszyn,KPK Kumurun team

Napisany 22 październik 2014 - 20:17

Wymiana okładzin wałka wom i ustawienie

Najlepiej wymień taśmę na kostkę i od razu bębenek żeby był komplet nowy bo sama taśma za bardzo nie pomaga,a regulację przeprowadz tak jak w linku który podał seweryn20 tzn.po włożeniu womu wstaw najpierw mimośród kręcąć końcówką i mimośrodem ustaw tak że nie będzie można już kręcić końcówką,następnie reguluj od góry ustaw tak żeby odległości od siłownika do dzwigni się zgadzały podane w inst.i będzie ok.a i ważne sprawdź ciśnienie nagrzanego oleju na siłowniczek



#32 Share mariusz85zmc

mariusz85zmc

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zaburze

Napisany 27 październik 2014 - 08:33

Wymiana okładzin wałka wom i ustawienie

Witam. Brnę dalej w drażliwy temat wom w mtz i otóż co mi powiedział pewien nadgorliwy mechanik ....

 

Mtz ma moc 95 km ale na wałku może mieć z 30 km ! i jak podpinam prase która ma zapotrzebowanie ok 70 km to jest głupota!

Czy to jest prawda ? 

W instrukcji wyczytałem że mogę  używać obrotów 540 na wom tylko w przypadku gdy zapotrzebowanie na moc nie przekracza 60kw (ok 81 km) jeśli zapotrzebowanie jest większe niż 60kw trzeba przełączyć obroty. Czyli wg instrukcji w moim rozumieniu na wałku jest max 60kw przy 540 obr/min tak ?

Po drugie powiedział mi że mam coś nie tak z silnikiem ponieważ jest niemożliwe żebym miał max 1900 obr/min w silniku, powinienem mieć co najmniej 2500 i że na pewno nie mam 540 obr na wałku jak wskazuje mój super wskaźnik ! i dlatego występuje poślizg ....

I wreszcie co mi się wydaje jedynie że może mieć rację to zbyt rzadki olej hydrauliczny (stosuje zalecany w instrukcji) jak się rozgrzeje to jest jak woda a jak mam coś zawieszone na tuz to co chwile dopompowuje ....

I dodał żebym sobie wstawił siłowniczek o większym przekroju do załączania womu .

 

Co wy na to ?

 


Z wykształcenia jestem informatykiem (naprawa pc), dopiero od trzech lat zmagam się z trudnościami gospodarki. Więc jeśli któreś z moich pytań lub wypowiedzi będą "dziwne" lub niekompetentne czy nieprofesjonalne to z góry przepraszam i proszę o wyrozumiałość :)


#33 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1761 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 27 październik 2014 - 10:05

Wymiana okładzin wałka wom i ustawienie

Tak, wałek 540obr/min ma ograniczoną moc, jaką może przenieść. A raczej maksymalny moment obrotowy. Bo moment obrotowy do moc dzielona na obroty wałka. Wartość 80KM może być prawdziwa. Tzn. że przy zapotrzebowaniu mocy powyżej 80KM trzeba używać 1000obr wałka.

 

Tak, to możliwe, że silnik ma 1900 obr/min. Gdyby miał 2500 obr na minutę, to miałby moc około 100KM. To po prostu technologiczne ograniczenie mocy silnka. Ma mieć 90KM i ma, przy 1900 obr/min. A wskaźnik w kabinie powinieneś miec dostosowany do wersji silnika i ciągnika.

 

W MTZ-50, który mam obroty maksymalne do silnika to 1800, a wałek kręci się na 540 obr przy obrotach silnika około 1600. Bo inne jest przełożenie w skrzyni pośredniej niż w MTZ-80. U ciebie jest pewnie podobnie. Obroty silnika nie mają wpływu na poślizg WOM-u. Może masz jakis problem z prasą ? 70KM to spore zapotrzebowanie mocy.

 

Jaki olej hydrauliczny stosujesz ? Może trzeba zmienić na gęstszy (większa lepkość) albo pomysleć nad chłodnicą oleju hydraulicznego ?

 

Tak na poważnie, to zmień mechanika, bo nie nadąża chłop za rozwojem techniki. Nawet stare ciągniki MTZ różnią się detalami w zależności od rynku, na jaki były produkowane, a nowsze to już wogóle loteria, składane na zamówienie klienta/importera.

 

Jaką masz szerokość taśm od WOM ? Może masz słabszą wersję wałka i ona nie da rady przenieśc tych 70KM ? Niestety, ale konstrukcja WOM w MTZ niewiele się różni w przeciągu 40 lat. Pierwsze wersje MTZ miały tylko 55KM. Potem dodali wersję z szerszymi taśmami do 82KM silnika. I to chyba na tyle ze zmian. Moc na WOM jest w większości ciągników o około 20% niższa niż moc silnika. Moim skromnym zdaniem na 1000obr ta przekładnia nie da rady więcej niz 65KM i stąd twoje problemy.

 

 

Zaburze koło Żółkiewki, czy koło Radecznicy, że tak zapytam ?


Edytowany przez jahooo, 27 październik 2014 - 10:07.


#34 Share mariusz85zmc

mariusz85zmc

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zaburze

Napisany 27 październik 2014 - 10:25

Wymiana okładzin wałka wom i ustawienie

Koło Radecznicy ......

 

Taśmy są nowego typu, w sensie napędowa jest szersza i już raz była wymieniana (kostka) 

 

Zanim serwis gwarancyjny wymienił uszczelniacz na wałku i zapomniał założyć zabezpieczenia na śruby regulacyjne wałek chodził jak złoto nawet w prasie klapa potrafiła sie otworzyć lub ciągnik zgasł przy prasowaniu.

 

olej mam wg instrukcji L-HL-32


Z wykształcenia jestem informatykiem (naprawa pc), dopiero od trzech lat zmagam się z trudnościami gospodarki. Więc jeśli któreś z moich pytań lub wypowiedzi będą "dziwne" lub niekompetentne czy nieprofesjonalne to z góry przepraszam i proszę o wyrozumiałość :)


#35 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1761 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 27 październik 2014 - 11:15

Wymiana okładzin wałka wom i ustawienie

LHL-32 faktycznie troche  za rzadki, może zmień na LHL46 albo dolej ze 20% LHL68 ?

 

Przypuszczam, że wyciągali cały mechanizm z ciągnika i coś źle poskładali, skoro wcześniej chodziło, a teraz nie. Tam nie ma wielkiej polityki w ustawieniu taśm, ale ja tego jeszcze nie zaczepiałem na szczęście. Przypuszczam, że jedna taśma przyhamowuje w czasie, gdy powinna byc luźno i wówczas nie ma siły, druga też się będzie ślizgać. Układ musi byc wyregulowany tak, że gdy jedna taśma hamuje ,druga ma zapewnic luźne obracanie się bębna. Tyle pamiętam z instrukcji.



#36 Share andrews1987

andrews1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 127 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 08 czerwiec 2015 - 06:40

Wymiana okładzin wałka wom i ustawienie

Panowie a żeby wymontować wom trzeba spuszczać olej??

 



#37 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 08 czerwiec 2015 - 13:52

Wymiana okładzin wałka wom i ustawienie

Trzeba. Otwór womu sięga prawie do samego dna tylnego mostu.


KPK Kumurun Team

#38 Share piotrek19812

piotrek19812

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 60 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 08 czerwiec 2015 - 18:19

Wymiana okładzin wałka wom i ustawienie

Ja wjeżdżałem tyłem na zgórek i obywało się bez spuszczania.



#39 Share kusy87

kusy87

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 08 czerwiec 2015 - 20:51

Wymiana okładzin wałka wom i ustawienie ja podpowiem ze nie trzeba blokować z boku z boku najprościej jest wyregulować na włączonym i wyłączonym wałku widziałem jak to ustawia Pan który już od paru lat w tym siedzi i wszystko działa poprawnie nie blokował nic jak w instrukcji piszą a wałek śmiga elegancko dodam ze ta druga regulacja musi być popuszczona.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wymiana okładzin wałka wom i ustawienie Dzisiaj, 00:14
  •  

#40 Share andrzej-or

andrzej-or

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów

Napisany 10 czerwiec 2015 - 11:10

Wymiana okładzin wałka wom i ustawienie

mam pytanie kture śruby odkręcić ponoć 5 by dojść do regulacji wom w katalogu piszą nie wiem gdzie ich szukać


dodam że to pronar 1025a 2004 rok




Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy belarus952