Skocz do zawartości

Zdjęcie

Andoria 4C90 w Ursusie C-360


22 odpowiedzi na ten temat

#1 Share przemekgawronski

przemekgawronski

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 06 październik 2013 - 19:32

Andoria 4C90 w Ursusie C-360 Witam serdecznie
Narodziła się w mojej głowie nieodparta chęć lub potrzeba posiadania mocniejszego ciągnika, w związku z tym że brak funduszy na rozbudowę zaplecza nadszedł czas na podniesienie mocy (a w następnej kolejności napędu 4x4) w moim C-360.
Najpierw w planach było turbo Garrett pochodzące najprawdopodobniej z Forda 1.8 TD, ale turbo równa się zwiększone spalanie.... :unsure:
A mam dojście do dwóch silników Andoria 4C90 pochodzących z UAZ'a i Żuk'a (z UAZ'a będzie później przedni dyfer) w bardzo atrakcyjnych cenach.
Silnik ten ma 70 koni mechanicznych, a więc sporo więcej niż standardowy C-360, no i druga zaleta to osiąga sporo wyższe obroty.
Przerobienie ramy w celu zamocowania przedniej osi nie będzie stanowić żadnego problemu, natomiast spasowanie silnika 4C90 do ursusowskiej skrzyni i sprzęgła... No cóż, znjomy tokarz sobie troszkę dorobi B)
Ponadto wydaje mi się że do tylnego mostu wpadną graty z Zetora z tymi skośnymi trybami, powinny być być wytrzymalsze.

Wasze wnioski, przemyślenia, sugestie, rady...
Słucham forumowiczów :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Andoria 4C90 w Ursusie C-360 Dzisiaj, 03:54
  •  

#2 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7597 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 06 październik 2013 - 19:42

Andoria 4C90 w Ursusie C-360 Na moje oko kombinacja przerasta korzyści.
To normalne że rośnie zużycie paliwa gdy założysz turbo. Ale jak policzysz na godzinę pracy to powinno być na tym samym poziomie lub oszczędniej dopasowując do większej mocy maszyny.
Na twoim miejscu poszukał bym innego ciągnika.
KPK Kumurun Team

#3 Share bayu86

bayu86

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 93 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 październik 2013 - 20:07

Andoria 4C90 w Ursusie C-360 Policz koszty części, robocizny własnej i fachowców dodaj wartość 60-tki, weź pod uwagę nieprzewidziane wydatki które przy takich samoróbkach muszą wyjść a uzbierasz na lepszy traktor. No chyba, że traktujesz tuning ursusa jako hobby, wtedy czekam na zdjęcia z postępów prac. :)

#4 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2395 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 październik 2013 - 20:13

Andoria 4C90 w Ursusie C-360 Sprzedaj 60 a kup MTZ 82

#5 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7597 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 06 październik 2013 - 20:19

Andoria 4C90 w Ursusie C-360 Dokładnie. Bo robiąc to zmarnujesz kupę czasu który mógł byś poświęcić na zarobek, wrzucasz kasę w przestarzały ciągnik, zwiększasz jego awaryjność, zmniejszasz wartość rynkową. Tego wehikułu nikt nie kupi.
Pomyśl nad innym ciągnikiem póki nie zepsułeś tego co masz i jeszcze ma jakąś wartość.
KPK Kumurun Team

#6 Share przemekgawronski

przemekgawronski

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 07 październik 2013 - 14:44

Andoria 4C90 w Ursusie C-360 O MTZ'cie też już myślałem, z tym że z nimi też różnie bywa. Cięzko kupić przyzwoity egzemplarz.
Póki maleństwo co dostanie niedużą turbinkę i zobaczymy co z tego wyjdzie

#7 Share mlodyrolnik1

mlodyrolnik1

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 55 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 październik 2013 - 15:30

Andoria 4C90 w Ursusie C-360 Witam
Kolego, jeśli koniecznie chcesz coś przerabiać, to rozejrzyj się za silnikiem z zetora 7211. Pasuje do c-360 praktycznie bez przeróbek. Ma ok. 10 KM więcej. Na tak przerobiony ciągnik z pewnością znalazłbyś nabywcę, a jeśli nawet by się nie udało, to zawsze można z powrotem przełożyć ten silnik bez większych problemów. Uważam, że nie warto zbyt mocno ingerować w kostrukcję ciągnika, a dorabianie mocowania pod przednią oś i wpasowywanie jakiegoś silnika niemającego wiele wspólnego z ciągnikiem to dość duża ingerencja. Na YT jest kilka filmików z udziałem c-360 z silnikiem 7211, obejrzyj, poczytaj na ten temat, przemyśl to sobie, bo ostateczna decyzja i tak należy do Ciebie :)
Pozdrawiam

#8 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1300 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 07 październik 2013 - 17:24

Andoria 4C90 w Ursusie C-360 kolego a ten silnik andoria o ktorym piszesz jaka ma pojemnosc , moment ? w ciagniku przewaznie chodzi o Nm . Takze i moim zdaniem gra nie warta swieczki. tak jak koledzy wyzej pisza za te 15-20 tys mozna kupic zetora lub mtza z napedem.

Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


#9 Share Marioboss

Marioboss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 142 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:mechanika

Napisany 07 październik 2013 - 19:46

Andoria 4C90 w Ursusie C-360 Jeśli koledze chodzi o spalanie,to raczej zetora nie włoży,bo to weźmie troszkę więcej,niż S-4003.Pojemność wieksza itd.Ja bym raczej poradził coś z perkinsa 4-cyl.Znajomy ma wsadzony taki silnik bezpośrednio do 60-ki i nawet nie musiał żadnych kryz dawać pomiędzy silnik a skrzynię,bo wszystko mu siadło.Te silniki są w różnych wersjach produkowane,bo ten jego ma np. wydech z lewej strony (patrząc od przodu ciągnika) a stoi mu drugi taki w garażu i tamten jest już delikatnie inny i wydech ma z prawej,jak 3P.Zależy pewnie od czego silnik jest,albo po prostu nie jest to dokładnie ten sam model,choć 4 gary ma.W każdym razie chwali sobie,że malutko pali,a mocy jest od groma (80KM podobno) :o

#10 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1300 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 07 październik 2013 - 22:13

Andoria 4C90 w Ursusie C-360 80 koni w c 360 ?

Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Andoria 4C90 w Ursusie C-360 Dzisiaj, 03:54
  •  

#11 Share Marioboss

Marioboss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 142 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:mechanika

Napisany 08 październik 2013 - 08:20

Andoria 4C90 w Ursusie C-360 A no.Tak mi mówił,a ile ma faktycznie,to nie wiem.Różne te ilniki były.Ktoś ma przecież SW 266 w C-360,więc co tu dziwnego?

#12 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 08 październik 2013 - 09:05

Andoria 4C90 w Ursusie C-360 Silnik 4C90 się do ciągnika nie nadaje!
51,5 kW osiąga przy obrotach 4200, a max moment obrotowy to tylko 146 Nm przy 2500 obr/min. Poza tym to niby jak chciałbyś go tam umocować?

Zatem prędkość obrotowa nie ta , nie ma możliwości jego zamocowania,nawet nie przykręcisz przedniego wspornika osi bo niby gdzie.

#13 Share Marioboss

Marioboss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 142 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:mechanika

Napisany 08 październik 2013 - 21:27

Andoria 4C90 w Ursusie C-360 Taki silnik można zamontować jedynie dokładając mu ramę,która bedzie trzymała wszystko w calości,bo o ile sinik ze skrzynią idzie jakoś połaczyć,to już z osią przednią gorzej,a poza tym,to musi się trzymać mocno,bo jak to w ciągniku,wszytsko skaka itd.A co do charakterystyki silnika,to trzeba by pewnie dopasować mu pompę z innym regulatorem obrotów,inne dawkowanie itd. przykładem jest tu silnik SW 400 montowany i w kombajnach i np. w Starach,gdzie mial właśnie inną pompę i zupełnie inną moc,ale tamten silnik kręci się w granicach 2,5 tysiąca obrotów,a tu mamy ponad 4,więc to w ciągniku raczej nie zda egzaminu.No chyba,że szło by to tak przerobić,używając innej pompy,czy robiąc jakieś inne cuda,żeby on swoje parametry osiagał w połowie obrotów nominalnych,ale to już by chyba trzeba było poważnie ingerować w silnik.Pewnie nawet w Andorii by go tak łatwo nie przerobili.Jak chcesz koniecznie coś nietypowego,to wsadź tego małego Leylanda SW 266,ma chyba właśnie 80KM na starcie,a jak by Ci było mało,to jest wersja turbo tego silnika 4CT107 montowana w Starach 742 i on ma już chyba 105KM,ale wtedy to od razu można się ze skrzynią pożegnać :)
Aha i jest jeszcze Andoria ADCR z Common Rail,to rozwinięcie poczciwego 4C90,ma 115KM i 250Nm momentu na starcie,a teraz poprawii ten silnik i ma już 150KM i "tylko" 390Nm momentu.Jak znalazl do C-360 :rolleyes: Takiego to by nikt nie miał.
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

Edytowany przez Marioboss, 08 październik 2013 - 21:36.


#14 Share rafal0079

rafal0079

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 338 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 październik 2013 - 15:58

Andoria 4C90 w Ursusie C-360 oczym wy piszecie jakie 100km w 60 skrzynia nie wytrzyma zamontuj sobie od 4512 i bendziesz miał idealny 66km a jak nowyszy to 68 małe spalanie małe i wszystko pasuje bo sąsiad ma i śmiga na 30 ha a turina to licz sie z pompą 2 wtryski odrazu tłoki wzmacniane itp to kup sobie silnik od 4512 lub zetora 7211 i bendziesz śmigał obejż sobie film na you tube jak większego 912 turbo wkładali i co się stało jak pochodził troche to nie są małe koszty lepiej silnik 2 i nie kombinować i wkoszty wchodzić

#15 Share przemekgawronski

przemekgawronski

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 21 październik 2013 - 18:08

Andoria 4C90 w Ursusie C-360 O ADCR juz czytałem i konstrukcja jest bardzo ciekawa.
SW266 bardziej by mi się widział, ale pomysł z udziałem 4C90 wpadł mi do głowy bo mam dojście do takiego w śmiesznie niskiej cenie.
I pompa w mojej idei miałaby zostać jego fabryczna, aby niższy moment obrotowy nadrabiał obrotami i w transporcie większą prędkość osiągał.
Ogólnie to sypie mi się pompa (ropa w oleju) i wał szlifowany cztery razy a zaczyna ciśnienie gubić.
Dlatego jestem gotów co nieco pokombinować.

Jeśli koledze chodzi o spalanie,to raczej zetora nie włoży,bo to weźmie troszkę więcej,niż S-4003.Pojemność wieksza itd.Ja bym raczej poradził coś z perkinsa 4-cyl.Znajomy ma wsadzony taki silnik bezpośrednio do 60-ki i nawet nie musiał żadnych kryz dawać pomiędzy silnik a skrzynię,bo wszystko mu siadło.Te silniki są w różnych wersjach produkowane,bo ten jego ma np. wydech z lewej strony (patrząc od przodu ciągnika) a stoi mu drugi taki w garażu i tamten jest już delikatnie inny i wydech ma z prawej,jak 3P.Zależy pewnie od czego silnik jest,albo po prostu nie jest to dokładnie ten sam model,choć 4 gary ma.W każdym razie chwali sobie,że malutko pali,a mocy jest od groma (80KM podobno) :o


Co to za Perkins by był? Od czego to i jaki model.
Pomijając fakt że Perkins sam w sobie jest nietani.
Oglądałem ostatnio IMT 579, tam jest Perkis 4-cyl moc 75 km, ale nie wpadło mi do głowy żeby się przyjrzeć łączeniu skrzyni i silnika.
A gość za sam ten silnik cenił 3 500zł......

Chociaż....

http://tablica.pl/of...cy-ID216yH.html

C-360 4P ?

http://www.elektroda...pic2515429.html

Edytowany przez przemekgawronski, 21 październik 2013 - 18:16.


#16 Share razor275

razor275

    CBŚ

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 2171 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tarnów
  • Zainteresowania:Rolnictwo , myślistwo , motoryzacja

Napisany 21 październik 2013 - 18:15

Andoria 4C90 w Ursusie C-360 Kolego tutaj masz SW266 razem z przystawką do c360.
http://tablica.pl/of...7b0688;promoted

Bakteria to jedyna forma kultury u niektórych ludzi


#17 Share bayu86

bayu86

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 93 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 październik 2013 - 18:40

Andoria 4C90 w Ursusie C-360

I pompa w mojej idei miałaby zostać jego fabryczna, aby niższy moment obrotowy nadrabiał obrotami i w transporcie większą prędkość osiągał.

Tak sobie myśle, jakbys to wszystko połączył i bujnął silnik do 4,5tys obrotów na 5 biegu to byś z 60km/h poszedł takim wynalazkiem :)

#18 Share Marioboss

Marioboss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 142 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:mechanika

Napisany 22 październik 2013 - 00:17

Andoria 4C90 w Ursusie C-360 Jak pisałem,silnik 4C90 połaczyć ze skrzynią to nie jest jakiś wielki problem,trzeba tylko dorobić kryzę odpowiednią i mocną,no i jeszcze kwestia sprzęgła,bo raczej musi być dwustopniowe,chyba,że komuś WOM niepotrzebny,a podnośnik napędzi od rozrządu,więc kolo zamachowe by trzeba jakieś "dosztukować". Do tego wszystkiego jeszcze pasuje rama wzmacniająca pod silnik,żeby to z przodem złączyć,bo tam nie ma jak tego połaczyć,bo silnik mocowany jest z boku (ma odlewy w bloku) Nie wiem,jak by się to zachowywalo w pracy,ale nie widzę tego,bo na połowie obrotów będzie słaby.Może jak by mu zamontować pmpę o innej charakterystyce,to by to inaczej obroty trzymało,ale jeśli ciągnik by gównie był do transportu itp. to pewnie by było.Swego czasu słyszałem opowieści dziwnej treści o jakimś gośćiu,który taki silnik wsadził do C-330,ale ile w tym prawdy,to cholera wie.Mój sąsiad np. miał swego w Nysie wsadzony silnik od C-360 spięty ze skrzynią Stara,dorobił kryzę z blachy grubościennej,wszystko podpasował i działało.Pompa wtryskowa była ze Stara wraz z przestawiaczem konta wtrysku podobno.ludzie róznie kombinowali.Drugi z kolei mial starego Gaza 4x4 i też podobnoe zrobił,silnik od 60-kispiety chyba z orginalną skrzynią,nawet niedawno jeszcze u niego widziałem tą kryzę dorobioną.W obu przypadkach koła zamachowe zostały "obcięte" i stoczone pod inne sprzęgło i wszystko działało,ale to silniki wolnobieżne.Takie kombinacje w obie strony są mozliwe,tylko trzeba to robić z głową i troszkę grosza mieć.Wszak ktoś pomysłowy kiedyś wsadził 3P do Tarpana,ale to była fabryka i zrobili wszystko profesjonalnie (obudowa sprzęgła,zamach itd.)
A co do tego 4P to nie wiem,jaki to model,dokładnie nie pytałem.Leży mu w garażu drugi,ale tamten jest troszke inny i ma wydech jak w 3p z lewej strony,a tamten ma z prawej.

#19 Share przemekgawronski

przemekgawronski

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 22 październik 2013 - 09:03

Andoria 4C90 w Ursusie C-360

Kolego tutaj masz SW266 razem z przystawką do c360.
http://tablica.pl/of...7b0688;promoted



Rozmawiałem z właścicielem tej Andorii i mówi że przystawka jest dorobiona. Wszystko działa od kilku lat. W mrozy pali, nie kopci.
Zapytałem o sprzęgło, jak to przerobił. Banalne rozwiązanie. Standardowe koło od 60-tki z nawierconymi nowymi dziurami pod wał Andorii.
Trochę podkręcone na łopatkach żeby nie palić tarczy

No i rama do przedniej osi

Edytowany przez przemekgawronski, 22 październik 2013 - 09:04.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Andoria 4C90 w Ursusie C-360 Dzisiaj, 03:54
  •  

#20 Share Marioboss

Marioboss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 142 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:mechanika

Napisany 23 październik 2013 - 08:36

Andoria 4C90 w Ursusie C-360

Mój sąsiad np. miał swego w Nysie wsadzony silnik od C-360 spięty ze skrzynią Stara,dorobił kryzę z blachy grubościennej,wszystko podpasował i działało.Pompa wtryskowa była ze Stara wraz z przestawiaczem konta wtrysku podobno.ludzie róznie kombinowali.

Cytuję sam siebie,ponieważ wkradła się literówka.Chodziło o pompę wtryskową z C-385 z 4-ro cylindrowego silnika,a "przyspieszanie zapłonu" było ze Stara,jak pisałem.To tak,żeby było czarno na białym i zgodnie z prawdą.

Podobne tematy andoria silnik ursus c-360 4c90