bartekm66

licznik motogodzin obrotomierz zetor serii 50xx- 70xx

Polecane posty

Gość   
Gość

Jaśniej trochę , bo ogarnąć trudno . Co Ci drga ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046

Chodzi mi o ten silniczek co napędza tryby ,rozebrałem ten licznik i sprawdzałem co mu dolega gdyż nie naliczał mth 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Wiem e silniczek . Dobra - na ile pinów masz silniczek ? Mtg w trzy pinowym nalicza skokowo , jak dwa piny - top się nie znam .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046

chodzi o tę kostkę co podpina się do licznika czy ilość przewodów idących do silniczka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Silniczek - tzw prądniczka . Nie jestem pewien , ale mam wrażenie że u Ciebie będzie winny licznik , skoro prądniczka podaje impulsy .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046

Prądniczka ma 3 piny a przy liczniku jest kostka na 4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

W przypadku 3 pinowej prądniczki masz impulsator do Mth. Sprawdź co wychodzi z prądniczki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tombien    3

Jestem świeżo po wymianie obrotomierza/licznika w swoim Zetorze 5211 (z powodu chęci zmiany na cyfrowy).

Chciałbym kilka stwierdzeń, które przeczytałem tu, na elektrodzie oraz w jednym sklepie internetowym, a które wprowadziły mnie w błąd wyprostować. Oprócz niepotrzebnych wydatków i nerwów, straciłem czas na demontaż/montaż prądniczek/ndajników.

Wypiszę w punktach co sprawdziłem osobiście miernikiem, w ciągniku i co jest sprawą pewną: :)

  • nową prądniczka/nadajnik (2 pinowa) nie "steruje masą" przez zaciski, wytwarza prąd zmienny tak samo jak ta starsza, która w odróżnieniu od nowej ma 2 zaciski prądowe (sygnałowe) a nie 1
  • nową prądniczkę/nadajnik podłączamy jednym przewodem do masy ciągnika a drugim puszczamy sygnał (prąd) do obrotomierza/licznika (nie ma znaczenia który zacisk masa, który sygnał) 
  • prądniczki/nadajniki, oprócz ilości zacisków, różnią się od siebie jedynie wartością napięcia mierzoną na stykach przy danych obrotach (są inaczej skalibrowane)
  • obrotomierz/licznik należy dobrać do prądniczki pod kątem danej serii ciągnika/maszyny (ilość obrotów rozrządu) po numerach KMGY
  • wartość napięcia z prądniczki jest wyrażana przez wskazówkę obrotomierza/licznika
  • obrotomierz/licznik KMGY o PN 38 004818 008 (3 zaciskowy cyfrowy) w Zetorze 5211 wskazuje poprawne obroty z oryginalną prądniczką 3 pinową (stary typ), z prądniczką nową 2 pinową zawyżał obroty mniej więcej 2-krotnie

Mam nadzieję, że mój post będzie pomocny i rozwieje wszystkie wątpliwości, na które ja się natknąłem podczas wymiany obrotomierza/licznika.

Podsumowując: obrotomierz/licznik - prądniczka/nadajnik należy dopasować do siebie uwzględniając ich numery seryjne KMGY w odniesieniu do danego ciągnika

20180808_172525.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3049

moze komus sie przydac-choc wydaje i sie ze nikt bez palacej potrzeby licznika nie zmienia....


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    895

mam pytanie, czy między czujnikiem obrotomierza (prądniczką) a silnikiem powinna byc uszczelka? mam tam troche zapocone i upaćkane wszystko razem z paskiem klinowym i ciezko mi znalezc przyczynę, czy tam jest uszczelka czy moze simering na kole pasowym mi tam bałagani


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qwerty8530    2

Witam ! Kupiłem w ostatnim czasie Zetora 7211 z niedziałającym licznikiem MTH i i dziwnie zachowującym się obrotomierzem. Otóż po uruchomieniu ciągnika, wskazówka obrotomierza wychyliła się do 1000 obr. i cały czas stała, gdy włączyłem światła mijania wskazówka wychyliła się do 2500 obr. i tak jakby się zablokowała, gdyż wyłączenie silnika i wyciągnięcie kluczyka ze stacyjki nic nie pomogło, cały czas jest wychylona na 2500 obr . Jeśli chodzi o przewody, kostki, masę itp. wszystko sprawdziłem i wydaje się być w porządku. Co w tym przypadku może być więc zepsute ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian2    17

Witam. ummie w zetorze nie liczy godzin a obroty pokazuje, zegar sprawdzony ze działa styki itp przy prądniczce sprawdzone wiec raczej to jej awaria. jednak ona trochę kosztuje i zakuoile licznik godzin elektryczny 12-24 V i nie działa bo  się okazało ze jest na prąd zmienny. Czy można by podłączyć bezpośrednio pod alternator?

 

Edytowano przez adrian2
dcs

-U-R-S-U-S- i wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3049

kup pradniczke od bizona , albo daj sobie spokoj, chyba ze masz talent zegarmistrza i naprawisz pradniczke, przy odrobinie czasu i zdolnosci manualnych to jest mozliwe.

ktos juz pisal o podlaczeniu pod alternator -ale to chyba nie w starych zetorach.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588
19 godzin temu, adrian2 napisał:

Witam. ummie w zetorze nie liczy godzin a obroty pokazuje, zegar sprawdzony ze działa styki itp przy prądniczce sprawdzone wiec raczej to jej awaria. jednak ona trochę kosztuje i zakuoile licznik godzin elektryczny 12-24 V i nie działa bo  się okazało ze jest na prąd zmienny. Czy można by podłączyć bezpośrednio pod alternator?

 

 

Czy to będzie działać prawidłowo, tego nie wiem ?

Znalezione obrazy dla zapytania zÅacze obrotomierza diesel

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70
Dnia 23.04.2019 o 03:02, adrian2 napisał:

Witam. ummie w zetorze nie liczy godzin a obroty pokazuje, zegar sprawdzony ze działa styki itp przy prądniczce sprawdzone wiec raczej to jej awaria. jednak ona trochę kosztuje i zakuoile licznik godzin elektryczny 12-24 V i nie działa bo  się okazało ze jest na prąd zmienny. Czy można by podłączyć bezpośrednio pod alternator?

 

zależy też jaki licznik na prąd przemienny kupiłeś bo są też dwa rodzaje . Jeden ,starszy ,będzie współpracował dobrze tylko z prądniczką na prąd przemienny (dwa wyjścia ,koszt zakupu ok. 80zł )  drugi typ zegara będzie chodził dobrze tylko na odpowiednim wyjściu z alternatora ( końcówka jednego z trzech uzwojeń przed diodą prostowniczą  ). Jak masz alternator z dodatkowym wyjściem na obrotomierz to możesz podłączyć pod obrotomierz i będzie widać po wskazaniach ( sam sprawdzałem w ten sposób i obrotomierz przystosowany do prądniczki zaniżał  wskazania  ) .

Tak czy inaczej nie uszkodzisz obrotomierza bo alternator generuje prąd przemienny ,który później prostowany jest przez mostek prostowniczy

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid199303    14

Witam dwa lata temu wymieniłem pradniczke 2 miesiące temu przestała nabijac motogodziny a teraz motogodziny zaczęły być odejmowanie, to pradniczke już szlak trafił?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3049

natychmiast odstaw ciagnik do garazu-cofanie licznika jest karalne, 2 lata z zyciorysu wyjete😛,

tam jest silniczek krokowy-teoretycznie nie ma prawa chodzic do tylu, sprobuj wyczyscic styki .


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian2    17

u mnie licznik jest ok bo sprawdzany byl przez znajomego. styki sprawdzalem itp wiec pewnie poszla pradniczka pytalem w serwisach rtv ale ze tego nie robia a ja tego tez nie ofarne a za nowa 250 papiera to tez malo nie jest, bo do 100 mozna kupioc juz licznik elektryczny, tylko wlasnie jesli sie go podlaczy bezposrednio pod zasilamnie z kluczyka to bd liczyl nawet jesli silnik nie chodzi wiec dobrze by bylo pod ten alternator czy cos, ale z tego co zauwazylem u mnie w alternatorze 14V55a nie ma chyba tego wyjscia W na licznik.

Edytowano przez adrian2

-U-R-S-U-S- i wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3049

pradniczke mozna rozebrac-poodginac blaszke  zdjac plastikowa zatyczke i zobaczyc co sie dzieje w srodku-delikatnie zeby kabelkow nie urwac, jesli by nie nabijal motogodzin -to urwana jest cienka blaszka,ktora obraca sie na krzywce i co chwile styka sie z inna blacha i w taki sposob nabija mtg, blaszke mozna dorobic lub zlutowac stara, dla fachowca to nie bylby problem, jesli bije do tylu to nie mam pojecia co moglo sie stac. 


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

O kurna . Jak do tyłu to może licznik ? Bo jednak prądniczka sygnał podaje .

Co do naprawy tej blaszki to dość precyzyjna robota . U mnie rok działał po naprawie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian2    17

to ja wlasnie juz wole kupic oddzielny licznik godzin, tyle ze tez nie wiadomo co sie trafi bo jakis dobry to moze kosztoweac tyle co nowa pradniczka, chociaz tania chinszczyzna nie znaczy ze od razu ma sie posypac czasami wlasnie trafi sie tak ze taka drobna elektryka dluzej chodzi niz te krajowe wyroby. a moze trafiles taka specjalnie dla handlarzy zeby cofac liczniki 😄

Edytowano przez adrian2
df

-U-R-S-U-S- i wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez kamil5421
      Witam. Posiadam Ciągnik zetor Forterra 125 i mam w nim tuz z WOM . lecz wałek raczej kręci się w przeciwnym kierunku , gdyż jak podłącze  jakąś maszynę to maszyna stoi a sprzęgło wałka chodzi jakby na " luzie " czy jest mozliwość zmiany obrotów w przekładni WOM . w załaczniku zdjęcie poglądowe ze strzałka obrotu wałka ,



    • Przez kamil5421
      Witam tak jak w temacie. Co może być przyczyną zaciecia zegara od ciśnienia powietrza.?
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj