Skocz do zawartości
bartekm66

licznik motogodzin obrotomierz zetor serii 50xx- 70xx

Polecane posty

bartekm66    25

witam

mam problem z obrotomierzem - licznikiem motogodzin w moim zetorze 7045

otóż obroty wskazuje normalnie ale motogodziny to różnie czsami potrafi "zaciąc się"i nie pracowac przez 10 i wiecej godzin a czasami kręci jak szalony

czy jest to wina samego licznika czy tez może pradniczki przy silniku

miał ktos taki przypadek ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Brak naliczania motogodzin przy jednoczesnym pokazywaniu obrotów zdarza się często: na 10 przypadków - 7 to wina prądniczki, uszkodzony jest mechaniczny przerywacz (praktycznie nie do naprawy). W opisanym przypadku raczej winny jest silniczek krokowy w obrotomierzu albo uszkodzone plastikowe rolki licznika. Można spróbować je naprawić - gorzej nie da się zepsuć - natomiast nowy licznik to ok. 350zł (prądniczka ok.230).

Przed ew.zakupem warto sprawdzić, który element jest uszkodzony - albo u elektryka albo u życzliwego sąsiada podłączyć swój wymontowany licznik do jego kostki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wysoki7245H    0

Witam

Jak w wiekszości zetorów w moim także nie działa obrotomierz

mgt nalicza ale wskazówka leży martwa

napiszcie jak mam sprawdzić prądniczkę a jak zegar?

na prądniczce ma byc napięcie i wzrastać z obrotami silnika??

przy zegarze mam kostkę na 4 piny niebieski plus szary zielony i biały

podawałem masę na zielony i na biały kabel ale nic sie nie dzieje

czy tam trzeba podać ,,+'??

proszę o jakieś rady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jacus    107

poszukaj -wiele razy to bylo opisane- nie tylko ty miales taka usterke, zreszta jest odpowiedni dzial do tego typu pytan, kable moga byc rozne ale przewaznie masa jest szara,a 3 kable poprzestawiac to chyba nie problem.jak dobrze pamietam podwojne maja byc na jednym poziomie.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wysoki7245H    0

kable zamieniałem przy tachoprądniczce i nic sie nie dzieje...

możę jakiś link do innych tematów bo jakoś nic nie moge znaleźdź:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I co doszedłeś do ładu z tym zegarem ,bo ja też przerabiałem ten problem ostatnio i udało się naprawić we własnym zakresie.Dla zainteresowanych:Aby sprawdzić zegar należy go wymontować,podłączyćdo pinu 30 +,do 31-, [może to być prostownik lub akumulator]. Do pinu Sz podłaczamy - i przerywamy dotykowo: około25 dotknięćna 1/100motogodziny, jeżeli nie reaguje to prawdopodobnie silniczek krokowy może być uszkodzony choćżadko się zdaża .Gdyby był spalony można go przewinąc.Aby sprawdzićobrotomierz trzba zredukować napięcie do ok.3v ipodłączyćdo pinu M lubchwilowo dotknąć + doM[ale uważać aby nie spalić obrotomierza] powinien zareagować.Aby sprawdzić tachoprądniczkę domowym sposobem należy odłaczyćwszystkie kableod niej, pozostawić tylko masę[najczęściej środkowy pin],następnie do Sz podłaczyć żarówkęi do+,odpalić traktor żarówka powinna migać jeśli nie to przerywacz w tacho jest uszkodzony.do pinu M podłączyć 3V żarówkę i do masy ciągnika,po odpaleniu ciągnika powinna świecić jeśli nie prądniczka jest uszkodzona.Można ją rozebraći spróbować naprawić to prosta budowa.Myślę że wyczerpałem temat .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna sprawa .Jeżeli nie wiemy czy silniczek krokowy w zegarze mtg. jest sprawny to należy zrobić tak jak opisałem wyżej lub gdybyśmy mieli rozebrany zegar to z silniczka wychodzą 3 kable,które podłączamy następujaco: czetwony do+,niebieski do-,zielony impulsowo do-.Potrzeba 3 ujemnych impulsów na jeden pełen obrót .Gdyby ktoś miał przepalony silniczek krokowy to istnieje możliwość przewinięcia go,potrzeba tylko250 mb.drutunawojowego ogrubości 0,12mm.i odrobinę doświadczenia jak połączyć uzwojenia.Może jak to potem wstawię schemat jak to nawinąć gdyby ktoś był zainteresowany.

Edytowano przez zmechanizowany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DAREK    22

ale w nowszych zegarach silniczek jest inaczej sterowny ; trzy przewody ,do jednego idzie plus a do dwóch na zmianę minus , ale to przy prądniczkach bez impulsatora ( na dwa przewody )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

silniczek krokowy w zegarze mtg.

Jak żyję nie widziałem jeszcze silnika krokowego w tym ciągniku. Ty wiesz w ogóle jak trzeba sterować silnik krokowy? Poza tym silnik krokowy ma minimum 4 wyprowadzenia, ponieważ ma dwa uzwojenia i każde ma wyprowadzony początek i koniec. Nie wspominam tu o silnikach unipolarnych, które mają 6 wyprowadzeń... Więc na przyszłość nie wprowadzaj użytkowników w błąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DAREK    22
Napisano (edytowany)

Ty "elektortechnik "się tak nie unoś . To nie forum ekspertów od elektroniki ,tylko użytkowników ciągnika Zetor . Każdy wie o co chodziło koledze "zmechanizowany" i nikogo nie wprowadził w błąd . Lepiej nazwij ten silniczek po swojemu bo twój post niczego NIE WNOSI do dyskusji !!

Edytowano przez DAREK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

To oświeć mnie kolego Elektrotechnik jak się ten silniczek nazywa jeśli wiesz o czym piszesz.

Edytowano przez zmechanizowany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Silnik synchroniczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Silnik krokowy jest silnikiem synchronicznym. Odmianą silników synchronicznych sa silniki krokowe lub impulsowe które mają zastosowanie w zegarach elektronicznych. Tak więc średnio się popisałeś. Poza tym trochę Ci się silnik bipolarny z unipolarnym pomieszał.Więc radzę się doedukować. :)

Edytowano przez zmechanizowany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nic mi się nie pomieszało. Każdy silnik synchroniczny jest silnikiem impulsowym, wynika to z jego zasady działania. Tyle, że nie można mieszać silnika impulsowego z zegara z silnikiem krokowym. Bo o ile silnik impulsowy będzie działał po podaniu napięcia zmiennego (silnik z zegara ma jeszcze mechanizm umożliwiający pracę w jednym kierunku, ale to już szczegół) to silnik krokowy wymaga specjalnego sterowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lamboEVO100    175

U mnie na tej prądniczce na pinie SZ jest cały czas masa, nawet przy wyłączonej stacyjce, czyli ta prądniczka jest przyczyną stojącego zegaja MTH? Da się ją naprawić ? Licznik obrotów działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    156

Miałem tak samo obr pokazywało a nie liczyło mth.

 

Pin "Sz" odpowiada za nabijanie mth. Jest tam styk który lubi się ułamać. 

Można to naprawić ,najlepiej dorabiajac nowy styk.  

Ja wykorzystałem do tego stary włącznik od zapalania światła z mieszkania.

Wystarczyło troszkę podpiłować aby ładnie pasował i podczas krecenia pykał raz w jedną  i w druga stronę. 

Sprawdz tez czy tak krzywka na ośce nie jest luzna i kręci sie razem z ośką.

 

Najlepiej zobacz na zdjęciach  bo nie da się tak tego wytłumaczyć.  Przejrzyj ten album http://www.fmix.pl/slideshow/33684/117943/naprawa-pradniczki-nie-nabija-mth-zetor.html

Jak bedziesz rozbierał to przetnij obejme tak jak ja to zrobiłem, na koniec jak bedziesz składał załóź z powrotem , na nią załóż opaskę taka od weży i skręć będzie ładnie trzmać. 

Nie wierzyłem ,że to będzie działać długo, o dziwo nabiło już 1500 mth i wciąz działa.

 

  • Like 1

Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja w przypadku awarii prądniczki montuję prosty układ elektroniczny i biorę sygnał z alternatora. I raz na zawsze zapominam o prądniczce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lamboEVO100    175

A jak to zrobić ?

 

 

Rozebrałem go no i styki są ok, krzywka też się obraca,  złożyłem i słychać, że styki "przeskakują" czyli tak jak ma być. Sam już nie wiem co dalej robić, może  to ta cewka jest winna ?

Edytowano przez lamboEVO100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    156

To ma właśnie tak przeskakiwać podczas obracania, więc jest dobrze z tym stykiem.

Wygląda na to ,że może być uszkodzony obrotomierz. Najlepiej posprawdzaj prądniczkę i obrotomierz tak jak napisał @zmechanizowany i wszystko się wyjaśni.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lamboEVO100    175

Właśnie sprawdzałem tak jak było napisane wyżej. Bez sprawdzania bym się nie brał za rozbieranie ale po sprawdzeniu wyszło mi że wina prądniczki ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli prądniczka jest dobra, to pozostał licznik motogodzin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomalaaa07    0
Napisano (edytowany)

Połączone

 

Witam chciałbym naprawić obrotomierz z prędkościomierzem w zetorze 7711 ale nie wiem jak wyeliminować sam zegar itp żeby nie wymieniać wszystkiego po kolei i dochodzić kosztowna metoda prób i błędów tylko stwierdzić duklanie który element jest zepsuty

Edytowano przez kris14
Pkt. 1.2 +1p. ostrzeżeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    59
 

napisz ,może co działa a co nie  ? Będzie łatwiej odpowiedzieć

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Cineek
      Witam Oglądałem dziś MF 6180 w dość przystępnej cenie, ale nie działa w nim obrotomierz (tzn. podczas pracy silnika obrotomierz wskakuje pomiędzy 5 a 10) Mam pytanie czy liczy mth? Właściciel twierdził że w większości nie działa, ale rzekomo liczy mth. Jak to mozna naprawić i czy rzeczywiście liczy moto-godziny? Pozdrawiam
    • Przez lemysz1
      Witam. Mam problem, poniewaz od pewnego czasu przestały działać mi halogeny na dachu oraz nie działa obrotomierz(mth liczy normalnie). Bezpieczniki są ok (przynajmniej te które znalazłem, żarówki też ok. Jak włącze światła to normalnie wszystko sie podświetla na tabeli przełączników tam gdzie włącza sie halogeny, ale jak włącze to nie działają. Cóz może być przyczyna? Może ma jeszcze gdzieś schowane bezpieczniki? Pozdrawiam
    • Przez Cineek
      Witam, ostatnio rozkręciłem licznik od 6180 i mam pytanie co to jest z tyłu?
    • Przez maciek
      Macie styczność z ciągnikami Valmet seri 8xxx, jak u nich z awariami ,dostępnością i cenami części zamiennych?
    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
×