Tomek34

MF 235 jego zalety i wady! Wasze opinie na ten temat.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
akmaly    712

Nie wiem o ile może być dłuższy ale na pewno niewiele. Ojciec uprawiał ważywa więc szczerze to taki massey jest idealny. Jak chcesz to szukaj i 235 ale dla mnie 255 jest zdecydowanie lepszy - właśnie dzięki tym zwolnicom ( taki sam tylny most stosowany jest w ciągnikach do 100KM)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28768

sądzę że kupi się to co będzie w lepszym stanie, a raczej będzie miało lepszy stosunek stan/cena

wybierane będzie między 235/255/2812/3512

jeśli użytkowałeś 255 to na pewno masz rację, zresztą 235 ciężko jest spotkać

a czy to prawda że w 255 są dużo lepsze hamulce niż w 235???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    712

Nie wiem jak jest w 235 dlatego nie mogę porównać. Natomiast w 255 nie spotkałem się z nikim aby to naprawiał:) Fakt teren o niewielkich górkach. Ogólnie tylni most jest bardzo ale to bardzo wytrzymały, natomiast widziałem już w kilku 2812 przerabiane na większe sruby i spawane pochwy więc coś jest nie tak. Ogólnie wygląda to doś słabo w porównaniu z 255.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Posiadam obydwa modele tych ciągników ( mf 235 - 1980r., ursus 255 - 1989). Jak dla mnie to 255 jest bardziej topornie wykonany, zdecydowanie wygodniejszy do pracy jest 235. Za 255 przemawia większa masa, silnik i długość :)

 

Tura mamy na c-360, więc na małym nie potrzebny

tylko 255 jest z tego co mi wiadomo dłuższy od 235, więc mniej zwrotniejszy, a przy produkcji warzywnej to ma znaczenie

Różnica w długości wynosi ok. 20cm. Niestety zwrotności po mf-ach nie ma co się spodziewać, w konkurencji z c-330 pod tym względem praktycznie nie istnieją. Kąt skrętu kół jest zdecydowanie mniejszy

Edytowano przez snickers_2005

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    712

Oba to małe ciągniki. Bardzo zwrotne. C330 co z tego że ma super skręt jak go w pełni nie wykorzystasz w normalnej pracy na roli. Nie wiem co może być topornego w wykonaniu mf 255? Możesz rozwinąć swoją wypowiedź co jest lepszego i lepiej rozwiązanego twoim zdaniem w 235?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mf235angol    7

Mam akurat u siebie ursusa 235 (MF) z 80r. tak bynajmniej wynika z dowodu rejestracyjnego ;)

Czy ktoś widział go z przednim napędem ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Witam, sytuacja ma się tak, MF235 cała elektryka sprawna, klakson, światła, kierunki, awaryjne. Przekręcam kluczyk żeby odpalić, kontrolki gasną i nic, na krótko śrubokrętem pali bez problemu.

Co to może być?

Druga sprawa, jak się w tym traktorze odpala świecę płomieniową?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    78

Sprawdź przwewód od stacyjki do rozrusznka, lub automat rozrusznika do wymiany

Przy zapalaniu to pozycja stacyjki pomiędzy kontrolkami a odpalaniem, trzeba wyczuc

Edytowano przez tomekzet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Automat czyli elektromagnez?

I to trzeba jakoś trzymać w tej pozycji żeby się nagrzała i zapaliła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    78

To o niczym nie swiadczy, bo masujesz go na zewnątrz, a powinien się uruchamiac jak dostanie prąd kablem od stacyjki, trzeba to przejrzec ... lub też sam kabel czy nawet stacyjka ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

No tak, ale działa, więc może kabel, on powinien po przekręceniu podawać 12V na złączkę od rozrusznika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Okazało się, że aby uruchomić rozrusznik z kluczyka trzeba go wcisnąć, czego nie wiedziałem bo wcześniej nie obcowałem z żadnym MF'em :) Na tej pozycji o której pisałem że gasną kontrolki +12V podawane jest na przewód świecy płomieniowej, która niestety się nie nagrzewa, więc podejrzewam że jest spalona i dlatego kontrolki gasną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wasil10    0

Panowie czy można wstawić reduktor biegów pełzających do mf_a 235? pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    76

Oba to małe ciągniki. Bardzo zwrotne. C330 co z tego że ma super skręt jak go w pełni nie wykorzystasz w normalnej pracy na roli. Nie wiem co może być topornego w wykonaniu mf 255? Możesz rozwinąć swoją wypowiedź co jest lepszego i lepiej rozwiązanego twoim zdaniem w 235?

 

no właśnie jak komuś mf 255 jest toporny to chyba nigdy niczym innym nie pracował toporne to przy mf są wszystkie c330 360 o t25 nie wspominając, a jak komuś skręt za mały polecam układ kierowniczy hydrostatyczny zestaw jest na oryginalnych częściach zamiennych i skręt jest dużo lepszy, zresztą kto ma mf 255 to wie że nie ma zwrotniejszego ciągnika bo są bardzo dobre hamulce i z hamulcem można wszędzie się zawrócić na jedym kole a w c330 o takim wykorzystaniu hamulca można zapomnieć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
astrahxenon    137

Mf 235 mam 2812 i powiem tyle super ciągnik jako pomocnik , pali tyle co nic i jest bdb do opryskiwacza czy rozsiewacza bo ma mocny podnośnik. Wady też ma np. podczas mokrej orki problem z przyczepnością jest za lekki mimo iż silnik dałby rade to stoi i się ślizga. Miałem też okazję pojeździć mf 255 i powiem  że się zawiodłem w transporcie mf 235 lepiej się zbierał nie mogłem mu tym 255 dotrzymać kroku, a ja sądzę  że w pomocniczym ciągniku ważne jest to żeby był żwawy dlatego na pomocnika polecam 235 chyba że na głównego to 255 bo uciąg miał lepszy przez to że nie zrywał od razu ale np. w agregacie latały takim samym i nie było czuć 9 km więcej w 255 więc mi się wydaje że 255 ma te moc większą przez skrzynie a silnik taki sam  ale wydaje mi się że 235 ma większy moment obrotowy za sprawą tego że wszystko idzie od razu na koła

Edytowano przez astrahxenon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam posiadam od dawna MF 255 i chciałbym zapytać czy opłaca się zwiększać dawkę paliwa w nim? Czy w ogóle wystąpi jakikolwiek przyrost mocy? Czy będzie tylko mocniej kopcił ?
    • Przez andrev1822
      Witam wszystkich. Czy ktoś z was wymieniał wałek przekładni napędu co łączy się z wałem nasuwana mufą ? MF 690. Jak to zrobić? Trzeba przodem odjechać czy da radę na ciągniku ?
    • Przez Haczyk93
      Witam, mam problem z Mf255. Na każdym biegu szarpie. Jedzie tak jakby coś przeskakiwało i za chwilę łapał od nowa. Przy wyższych prędkościach aż cały przod podskakuje. Jakieś sugestie co to może byc ? Dodam że jest po remoncie skrzyni biegów i wymianie pompy podnosnika.
    • Przez HejoMatejo
      Dzień dobry,
      Mam okazję kupić przyczepę tandem ze zdjęcia. Waga przyczepy to około 3 tony, chciałbym ściągnąć zabudowę i mieć platformę do wożenia slomy/siana. Przyczepę chciałbym zaczepiać na dolny zaczep hitch i tutaj pytanie czy nie będzie za ciężka do MF 255? Jeździć będę głównie po asfalcie.

    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Panowie mam taki problem mf 255 nowa chłodnica .nowa pompa wody .nowy termostat .nowy wskaźnik temperatury ciągnik teraz na tych upałach bez większego obciążenia praktycznie praca na pusto po przejechaniu 1km temperatura idzie tak na 3/4 zielona pola nie wchodzi na czerwone ale jest blisko,wąż górny bardzo ciepły ten który idzie z bloku też natomiast dolny wąż zimny ,tak samo chłodnica na górze gorąca a na dole zimna.co jeszcze może być nie tak .jeszcze jedno co mnie dzisiaj zaciekawiło to to że silnik był zalany płynem i dzisiaj jak odkręciłem kranik ten w bloku to płyn nie poleciał  żeby spuścić płyn do wymiany pompy to .tylko było zapchane takim błotem dopiero przepchnalem to śrubokrętem i płyn poleciał.w sierpniu w tym ciągniku był robiony kapitalny remont silnika .może ktoś będzie miał pomysł.dawniej to pamiętam że bardzo powoli rosła temperatura w tym mf 255 a teraz właśnie odrazy po odpaleniu chwila i już wskazówka idzie na górę a dosłownie za chwilę idzie pod czerwone pole .dodam że stary zegar nie pokazywał temperatury i było powiedziane że Ferguson długo się grzeje zmieniłem zegar i na tym nowym odrazu pokazuje właśnie 3/4 zielonego pola ,gdyby był przegrzany jak to można sprawdzić ??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj