Skocz do zawartości

Zdjęcie

Awaryjność skrzyni autopowr?


27 odpowiedzi na ten temat

#21 Share lukasko

lukasko

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 luty 2013 - 03:25

Awaryjność skrzyni autopowr? Witam.
Koledzy włączę się do dyskusji i powiem wam że nie ulega wątpliwości iż jazda ciągnikiem JD ze skrzynią Auto Power jest bardzo komfortowa i że masz wszystko dostępne pod jedną ręką ale kilka uwag dla wszystkich co tak wychwalają te skrzynie biegów i ciągniki:
1) jak kupujesz ciągnik za 400-600 tyś to taka firma jak JD powinna tak skonfigurować kabinę operatora aby podłokietnik był dostępny z każdą skrzynią biegów, a nie tylko z AutoPower bo to są jakieś żarty aby go nie było z inną skrzynią.
2) co do awaryjności to proszę się wybrać do kilku handlarzy-dealerów JD w Niemczech i zapytać jaki ciągnik używany polecają (byłem osobiście w kilu bardzo dużych dealerach JD w Niemczech i w większości powiedzieli mi abym nie brał Auto Power dodam że chciałem kupić nowy ciągnik lub 2-3 letni)
3) znam osobiście właściciela dużego gospodarstwa który na słowo JD dostaje gęsiej skórki kupił nowy ciągnik z serii 7930 z Suchego Lasu/koło Poznania i po gwarancji skrzynia mu padła dwa razy w odstępie 1,2 roku łączny koszt naprawy w serwisie to około 100 tyś zł
4) I najważniejsze skrzynia Auto Power ma tylko lepszy komfort, ale siłę uciągu ma gorszą od skrzyniu Full Powerschift nie ważne czy jest to skrzynia JD - AutoPower, Case - CVX, Clasa, Fendt
5) co może popsuć operator w skrzyni Auto Power bo w zasadzie ktoś wyżej pisał że operatorzy źle dobierają obciążenia lub za duży osprzęt. Ludzie zastanówcie się co wy piszecie jak dobierzesz za duży osprzęt to najwyżej silnik będzie miał za ciężko a skrzynia powinna być tak dostosowana do ciągnika aby miał duży zapas na przeniesienie momentu obrotowego a jeżeli się sypie to znaczy że firma JD zrobiła bubel i źle dobrała wytrzymałość skrzyni do dużych obciążeń. Przecież to nie jest Ursus w 1734 w którym przy dwójce szosowej potrafiły się wykruszyć zęby na kole zębatym bo koło było za słabe.
6) W Niemczech przeprowadzono test DLG w którym postawiono dwa takie same JD z tym samym silnikiem ale jeden miał Auto Power a drugi AutoQad- tradycyjną skrzynie doczepiono do JD te same maszyny i sprzwdzono w warunkach polowych sprawność skrzyń i co się okazało że JD ze skrzynią AutoPower został w tyle. Ponieważ Auto Power wykazuje większe straty mocy przez co siła uciągu przenoszona na koła jest mniejsza i w dużym uproszczeniu występują większe poślizgi.

Na koniec w moim gospodarstwie miałem na testach Case Pumę 210 CVX (bezstopniowa zmiana biegów) i Pumę 210 FullPowerschift (19 biegów wszystkie przełączane pod obciążeniem bez sprzęgła) i podczepiłem tą samą bronę talerzową do obu ciągników i Puma CVX nie miała szans z Pumą Full Powerschift.

Mój kolega ma Fendta 285KM i ma dokładnie takie same odczucia komfort jest super ale siła uciągu jest mniejsza dla takiej skrzyni biegów. W naszym gospodarstwie zdecydowaliścmy sie w końcu na dwa ciągniki ze skrzynia Full Powerschift i uważam że komfort nic nie odbiega od skrzyni Auto Power lub CVX jedyna różnica jest tak ze w niektórych pracach brakuje ci dodatkowo jeszcze jednego pośredniego biegu ale skrzynia jest mocna, solidna i wytrzymała przez co przekazuje dużo większe obciążenia niż moc znamionowa silnika (dodam że oba ciągnik są wyposażone po 4 koła bliźniacze i wówczas dopiero są duże obciążenia).
No ale coś za coś kązdy z nas musi dobrać/skonfigurować ciągnik pod swoje potrzeby ja wiedziałem że nasze ciagniki w gospodarstwie będą uzywane do różnych prac (transport 30-40 ton, orka 6-7 korpusów, siewy 4,5 metra-6ton, uprawa gleby 5,2 metra-6ton, prasa do słomy) dlatego wybrałem po wszelkich możliwych testach skrzynie Full Powerschift.

Edytowany przez lukasko, 11 luty 2013 - 03:38.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Awaryjność skrzyni autopowr? Dzisiaj, 13:11
  •  

#22 Share Jarecki21

Jarecki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 566 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:dolnośląskie

Napisany 12 luty 2013 - 07:09

Awaryjność skrzyni autopowr? Rozmawiałem z szefem dużej firmy usługowej i potwierdził, to co mówią niektórzy koledzy, że autopower był awaryjny w poprzednich wydaniach. Te najnowsze są już bez wad wieku dziecięcego. Ponadto jest to skrzynia, którą JD będzie promował i coraz szerzej wykorzystywał. Potwierdził mi również, że jeżeli ciągnik ma pracować głównie z maszynami uprawowymi, to lepiej powershift, gdyż nie do końca wykorzysta się zalety ap. Szkoda tylko, że powershift nie ma klasycznego rewersu pod lewą ręką.

Edytowany przez Jarecki21, 12 luty 2013 - 07:12.


#23 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 12 luty 2013 - 14:24

Awaryjność skrzyni autopowr? Koledzy Posiadam skrzynio Autopower w 6170R i jest rewelacja, mniejsze zuzycie paliwa dzieki dobraniu sobie odpowiednich obrotów i szybkosci jazdy. lecz cóż moge powiedziec mam dopiero przepracowane 300mtg wiec teraz jest baja a zobaczyym co bedzie sie dziac za 5,6 tys mtg. Pozdrawiam.

#24 Share tomasz112

tomasz112

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WIELKOPOLSKA

Napisany 17 luty 2013 - 23:49

Awaryjność skrzyni autopowr? Witam
planuje zakup JD6170R i zastanawiam sie nad wyborem skrzyni AP chodz nie mam doswiaczenia w pracy czytajac wasze [posty mam bardzo dużo watpliwosci czy te skrzynie sa ok , moj diler rownierz nie dokonca potrafi mi doradzic mowiac ze a wstarych modelach te skrzynie byly awaryjne , obecnie ma dwa JD 6920 auto powerem i 6630 premium z auto power eco i jest ok chodz w tym mniejszym przekladnia nie dziala tak plynnie . 6170 mam byc glownie przeznaczony do ciezkich prac polowych oraz do transporu gnojowicy , czy mozecie mi jakos doradzic . moze jakis kontakt kto taka maszyne uzytkuje juz jakis czas . !

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Awaryjność skrzyni autopowr? Dzisiaj, 13:11
  •  

#25 Share adikpl1

adikpl1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1851 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BLM

Napisany 18 luty 2013 - 17:07

Awaryjność skrzyni autopowr? A może rozwiązaniem problemu będzie przekładnia DirectDrive?

#26 Share Jarecki21

Jarecki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 566 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:dolnośląskie

Napisany 18 luty 2013 - 21:11

Awaryjność skrzyni autopowr? No właśnie. W mniejszych maszynach jest większy wybór przekładni. Z mojego wywiadu wynika, że do transportu jak najbardziej AP. Do ciężkich prac polowych doradzali mi jednak powershift. W nowych ciągnikach podobno rzeczywiście jest lepiej z wytrzymałością AP.

#27 Share tomasz112

tomasz112

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WIELKOPOLSKA

Napisany 19 luty 2013 - 12:15

Awaryjność skrzyni autopowr? Witam Koledzy .
Faktycznie moze wyjściem z tej sytuacji byla by przekladnaia Direct drive jest to skrzynia dwusprzglowa , połautomatyczna osmiobiegowa , wydaje mi sie to całkiem ciekawe rozwiązanie tylko ze w tej skrzyni zupełnie nikt nie ma doświadczenia i trudno powiedziec czy jest to na tyle przetestowane .
Skrzynie auto power moze naprawic kazdy serwis JD , a AP tylko wymiana lub naprawa podzespolow w fabryce , nie wiem jak to wyglada ze skrzynia DD .

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Awaryjność skrzyni autopowr? Dzisiaj, 13:11
  •  

#28 Share Jarecki21

Jarecki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 566 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:dolnośląskie

Napisany 26 luty 2013 - 19:15

Awaryjność skrzyni autopowr? Czy na trwałość skrzyni autopower może wpłynąć to, że ciągnik nie będzie w ciężkiej pracy eksploatowany na 100%. Tylko tak powiedzmy 60-70? Czy wówczas skrzynia posłuży dłużej? Jeszcze pytanie odnośnie mieszania olejów: jeżeli ciągnik będzie się "wymieniał" maszynami z innym (ale zawsze tym samym) o nieco innym oleju w hydraulice to jest to dopuszczalne, czy też absolutnie nie?

Podobne tematy