yarpen12

Awaryjność skrzyni autopowr?

Polecane posty

Jarecki21    35

No właśnie. W mniejszych maszynach jest większy wybór przekładni. Z mojego wywiadu wynika, że do transportu jak najbardziej AP. Do ciężkich prac polowych doradzali mi jednak powershift. W nowych ciągnikach podobno rzeczywiście jest lepiej z wytrzymałością AP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomasz112    0

Witam Koledzy .

Faktycznie moze wyjściem z tej sytuacji byla by przekladnaia Direct drive jest to skrzynia dwusprzglowa , połautomatyczna osmiobiegowa , wydaje mi sie to całkiem ciekawe rozwiązanie tylko ze w tej skrzyni zupełnie nikt nie ma doświadczenia i trudno powiedziec czy jest to na tyle przetestowane .

Skrzynie auto power moze naprawic kazdy serwis JD , a AP tylko wymiana lub naprawa podzespolow w fabryce , nie wiem jak to wyglada ze skrzynia DD .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki21    35

Czy na trwałość skrzyni autopower może wpłynąć to, że ciągnik nie będzie w ciężkiej pracy eksploatowany na 100%. Tylko tak powiedzmy 60-70? Czy wówczas skrzynia posłuży dłużej? Jeszcze pytanie odnośnie mieszania olejów: jeżeli ciągnik będzie się "wymieniał" maszynami z innym (ale zawsze tym samym) o nieco innym oleju w hydraulice to jest to dopuszczalne, czy też absolutnie nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
feliksio    2

Proponuję odświeżyć temat, minęło trochę czasu, zapewne więcej użytkowników posiada w JD skrzynie Auto Powr i może coś więcej o nich napisać.Działa tez ostro modernizacja gospodarstw rolnych więc i jest pewnie wielu co by chciało się coś dowiedzieć na temat tych skrzyń. m.in ja jestem w takim przypadku i bardzo chciałbym się dowiedzieć jak dokładnie z tą awaryjnością bezstopniówek, osobiście mam zakupić JD 6145R z AP produkowaną przez ZF. Czy to będzie dobry wybór?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
edward93    1

Mamy 6r w autoquadzie PLUS, ale mamy też 7r i 2 sztuki 8r w AutoPowr i szczerze mówiąc AutoPowr jest o wiele lepszy, Fakt faktem dużo mth nie ma, ale jest bardzo duże ułatwienie w transporcie jak i w pracy. Szczerze mówiąc nie wiem nawet co napisać. Bo problemów nie było z żadną skrzynią. Jeśli chciałbyś coś konkretnego wiedzieć pisz śmiało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
feliksio    2

Napisał że problemów nie było więc awarii raczej nie miał.

Jak widzisz taką skrzynię w orce i agregacie upr-siewnym aktywnym pracujący po części na sporych górkach. Fakt że mój JD ma być mniejszej mocy bo tylko 145KM i tam jest raczej inna skrzynia niż u Ciebie bo w 6145R jest skrzynia firmy ZF. Obawiam się jeszcze jak ona zniesie podniesienie mocy do około 180KM gdyż ZF tego rozmiaru jest tylko montowany w 6145R i 6155R a w mocniejszych jest już mocniejsza skrzynia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piters182    29

A możecie powiedzieć jaka jest dopłatą przy zakupie nowego ciągnika między Power Quad a Auto power,? Bo pewnie Direct Drive jest w podobnej cenie co Auto Power.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JohnyDs    0

Witam.

Od 5 lat Posiadam JD 6830 Premium ze skrzynią AutoQuad mam przepracowane 2tys MotoG serwisuje na czas olejami Jd. Ogólnie dbam. 

Teraz opinia na temat skrzyni. Od co najmniej 2 lat kultura zmiany półbiegów w tej skrzyni jest o wiele gorsza niż na początku.

Szarpnięcia bardziej odczuwalne przy redukcji bądź zwiększania biegów.

Do tego czuje pod podłoga w nogach lekkie wibracje.

Raz sprowadziłem serwisanta JD do zmiany okładziny w hamulcu ręcznym ale nie miał pojęcia z kąt takie wibracje ( i cichy odgłos chrobotania np podczas ciężkiej orki) się biorą. 

Konkluzje:

Ciągnik mocny. Ale skrzynia chyba nie do końca. Boje się że chyba będzie mnie czekał w niedalekiej przyszłości jej remont. Może trafiłem na lichą produkcyjnie skrzynię. 

Teraz zastanawiam się nad ściągnięciem z Niemiec JD 7930 z AutoPower. Bo mam wrażenie że te skrzynie są po prostu lepsze, Czyli tańsze w naprawie niż wymiana 20 trybików w AutoQuadzie ( to mi mówił doświadczony serwisant JD bo już obie skrzynie robił i wie że AutoPower lepsza, tańsza) 

Znajomy ma 2 JD z serii 7 z tą skrzynią i nic w tych ciągnikach nie robił choć ma je w gospodarstwie dłużej i więcej przepracowane ode mnie. 

Po prostu NIE kieruje się tym co mówi sprzedawca w JD bo oni mają za zadanie wcisnąć wszystko. 

Biorę pod uwagę tylko ocenę kolegów rolników którzy ten sprzęt użytkują na co dzień i ocenę serwisantów którzy szczerze nie lubią długo naprawiać ciągników i mówią co się psuje częściej a co mniej lub wcale.  

 

No ale nie łudźmy się.

1 zasada. "Jak dbasz, tak masz".

2 zasada. "Na jaki trafisz, tak długo nie będzie się psuł" 

 

Pozdrawiam i dziękuje za ciekawy i ważny dla Użytkowników JD temat skrzyń biegów.

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rabit500
      Witam
      Jak w temacie mam w planach zmianę oświetlenia roboczego z oryginalnych lamp halogenowych na oświetlenie LED. Docelowo lampy wesem seria CRV. Tylko po ich założeniu wyrzuca błąd spalonej żarówki jest jakiś sposób na wyłączenie sprawdzania obwodów w jakiś rozsądny sposób.
       
       
    • Przez krystianeczek
      Pacjent ciągnik JD 6155m, 2022 rok, 450 mtg, skrzynia Command Quad. Przy pracach polowych w okolicach 1600 - 1800 obr/min występują wibracje, drgania trudne do zlokalizowania. Przeważnie występują przy tych obrotach, kwestia też obciążenia.  Im większe obciążenie i obroty tym większe drgania najczęściej. Może macie jakieś sugestie? Na biegu jałowym silnik nie generuje żadnych wibracji w każdym zakresie obrotów. 
    • Przez mrbarti44
      Witam. Mam dwuletni traktor John Deere 6155m, już po gwarancji. Ostatnio podczas jazdy pojawił się komunikat o niskim poziomie oleju, silnik od razu zgasiłem. Po obejrzeniu silnika zauważyłem, że pod rozrusznikiem wyleciał korek (chyba zabezpieczający przed nadmiernym ciśnieniem oleju), przez który bardzo szybko ucieka olej. Czy miał ktoś podobny problem? Co może być przyczyną wysokiego ciśnienia oleju w silniku? 
      Pozdrawiam 
    • Przez jedenZwielu
      Witam czy to ma tak wyglądać ? robi się tak podczas pracy na zgaszonym olej jest czysty klarowny temp oleju powyżej 60 stopni ciśnienie od 2.6 na niskich obrotach do 4 na wysokich przy rozgrzanym ciągniku 

    • Przez toooomaszewski
      Mam problem z nawiewem w kabinie, działa tylko na ostatnim biegu. Wymieniłem rezystor na nowy, było ok, i po kilku dniach z powrotem chyba padł, bo znowu działa tylko na najwyższym biegu. Jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny 🤔 załączam zdjęcie panelu nawiewu. Kabina jest identyko jak w serii R, M, E.

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj