Skocz do zawartości
yarpen12

Awaryjność skrzyni autopowr?

Polecane posty

yarpen12    0

Przymierzam się do zakupu ciągnika JD 6130r. ale nie wiem z jaką skrzynią ma on być. Słyszałem że skrzynie autopowr wytrzymują ok 5000h pracy. Nie brałem pod uwagę innej skrzyni jak bezstopniowej pod uwagę, ale nie uśmiecha mi się po ok 10 latach wkładać 60 tys na naprawę, albo sprzedawać traktor za pół ceny bo może się zaraz popsuć. Czy bezstoniówki innych firm są też szacowane na tak krótki okres eksploatacji? Jest ogromna różnica w jeździe na normalnej skrzyni a na bezstopniowej, ale ważniejsza jest bezawaryjność. Proszę o rady!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Taurus83    88

wejdź najlepiej w galerie i znajdź takie maszyny a następnie napisz na priva do właścicela. w ten sposób każdy wyrazi swoje cenne uwagi....z drugiej strony pewnie taki temat już jest...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjanusz23    6

Nie wiem skąd wziąłeś takie informacje że te przekładnie wytrzymują 5000 godzin ,po pierwsze nikt ci takiej informacji nie udzieli ponieważ ciągniki 6R ,użytkowane są od niedawna więc żaden nie przepracował jeszcze tych pięciu tysięcy godzin. Auto Power w tych ciągnikach to nie to samo co w ciągnikach 6010-6020 czy 6030 ogólna zasada jest taka sama ,jednak różnica jest spora nie tylko w budowie ale przede wszystkim w sposobie zarządzania tą przekładnią .Nie widzę przeciwwskazań abyś musiał się obawiać ,osobiście bym ją polecał .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

yarpen12    0

Sam diler powiedział mi o trwałości tej przekładni. Mówił, że średnio wytrzymują 5000h, ale nie jest regułą, że po upływie tego przebiegu skrzynia jest do wymiany. Może pochodzić nawet 8000h. Objeździłem kilku handlarzy, którzy także odradzali te przekładnie. Wszyscy polecają autoquad. A jaka jest różnica miedzy starą a nową przekładnia w budowie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjanusz23    6

Nie wiem jak można podawać takie informacje nie mając żadnego odniesienia do konkretnego przypadku ,dziwi mnie fakt że diler podaje takie informacje ,niczym nie uzasadnione wprowadzając ludzi w niepewność ,JD w żadnym przypadku nigdy nie określił trwałości tej przekładni ,więc skąd takie dane o 5000 godzin .Wiadomo że nic nie jest wieczne , jednak w znaczącym stopniu to my decydujemy o długości życia danych urządzeń ,przysłowiowe jak dbasz tak masz .Jeśli chodzi o zmiany w budowie to jest kilka elementów dodanych parę elementów wzmocnionych jak mechanizm przeniesienia napędu ,wiadomo że ogólna zasada i budowa tej przekładni nie uległa zmianie i tu nikt nic nowego nie wymyślił. Sam nigdy nie byłem zwolennikiem AP , ale to tylko z tego względu że ciągników z tą przekładnią było nie wiele a naprawy tych przekładni zazwyczaj kończyły się wymianą przekładni na przekładnię po regeneracji fabrycznej , jednak mówimy tu o starszych modelach .

Dzisiaj te przekładnie są w drodze ewolucji, bardziej dopracowane i mniej awaryjne jak wszyscy i JD też uczy się na błędach , to co kiedyś stwarzało problem dzisiaj jest zmienione ,czy na lepsze dopiero się okaże .Dużą zaletą jest zmiana zarządzania tą przekładniom wprowadzenie nowych sterowników daje nowe możliwości co do ochrony tej przekładni a co za tym idzie dłuższe życie .

A handlarzy nie słuchaj każda sroka swój ogon chwali , jak ma obecnie do sprzedania ciągnik z Power Quadem to nie będzie zachwalał Auto Powera i odwrotnie . Zobacz tą fotkę . post-24914-0-79223900-1353144172_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarpen12    0

Właśnie nie wiem czy te sterowniki są zmienione na lepsze, bo jak chciałem na placu przejechać się 6130r autopowr to włączył się jakiś tryb awaryjny i jeździł tylko na jednym przełożeniu do przodu i do tyłu albo wcale. Z tych obrazów wynika, że te 4 cylindrowe mają najsłabszą przekładnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasko    15

Witam. Wtrącę się wam do dyskusji i podam kilka faktów.

Otóż w 2010 roku chciałem kupić John Deera 7920/7930 ze skrzynią AutoPower. Rozglądałem się za nowy oraz za używanymi w Niemczech.

I co się okazało dealer JD w Polsce również mi odradzał kupno tego ciągnika ze skrzynią AutoPower ponieważ mimo iż ciągnik z tą skrzynią jest od nie dawna na rynku w porównaniu do standardowej skrzyni to dość często rolnicy je reklamowali i często psuła się ona po gwarancji.

Znam osobiście rolnika który kupił w/w nowy ciągnik (w Polsce) ze skrzynią Auto Power i po dwóch latach rozleciała mu sie ta skrzynia oddał go do serwisu JD naprawili mu ta skrzynię za około 60 tyś zł i po roku znów mu nawaliła. I pierwsze co zrobił po drugiej naprawie to pozbył się tego ciągnika.

 

Więc coś jest nie tak z tymi skrzyniami bo w Niemczech to samo usłyszałem od Handlarza z używanym sprzętem ale miał na placu stać około 10 sztuk modeli 7000 i polecał mi te ze skrzynią AutoQuad a miał też dwa ciągniki z Auto Power

 

Myślę że jak na taką markę jaką jest John Deere to nie powinno się to stać. Ciekawe tylko czy poprawili tą skrzynie na tyle że już sie tak szybko nie psuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Nie jestem pewien, ale te skrzynie bezstopniowe w JD to są skrzynie ZF'a montowane również w DF.

Czy w starszych modelach JD tez był ZF nie wiem.

Skrzynie bezstopniowe ZF mają dwie zalety nad skrzyniami Vario Fendta, 1 zmiana kierunku jazdy to przekładnia, a nie jak w Vario zmiana kierunku przepływu oleju. Druga zaleta 4 przełożenia mechaniczne w ZF, w Vario 2. A jak wiadomo napędy mechaniczne mają najwyższą sprawność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki21    17

A czego można spodziewać się po tej skrzyni w 7R?

Przy okazji, czy to prawda, że autopower gorzej obsługuje się na ziemiach mozaikowatych z częstym zmiennym obciążeniem ciągnika i czy ciągnik z tą skrzynią ma większe zapotrzebowania na ON?

 

 

No i jeżeli są takie nie bardzo, do dlaczego w 8360R można mieć tylko taką?

Edytowano przez Jarecki21

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
d4r4s    3

Według mnie to te skrzynie nie są awaryjne podam przykład mój sąsiad posiada JD 7930 ze skrzynią AP i coś w skrzyni mu padło ale to nie z winny skrzyni a samego właściciela który nie dokonuje wymian oleju i filtrów na czas i ciągnik obsługują operatorzy którzy nie mają pojęcia jak poprawnie taka skrzynie obsługiwać, np. po mieszanie oleju po przez wywrot przyczep, a teraz drugi przykład mój drugi znajomy posiada JD 8520 też ze skrzynią AP ciągnik ma przepracowane około 8 tyś mth i nigdy nie było problemów ze skrzynią ani z ciągnikiem wszystkie wymiany dokonywane są na czas ciągnikiem jeżdżą dobrzy operatorzy więc według mnie wszystko zależy jak o dana maszyna będzie regularnie i na czas serwisowana to nie będzie z nią problemu :) Wiadomo można przeciągnąć wymianę oleju np. 100mth ale już nie o 500 jak to robią co nie którzy a potem narzekają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elpaw    0

Ja mam skrzynię autopowr w swoim 6105r. Na razie nic się nie psuje. Proszę nie straszcie mnie tymi 60 k. kosztami naprawy...? Z tymi 5000 mth to już chyba jakiś mit. Ostatnio slyszałem, że seria 6030 to już nie ten JD bo skrzynie (tym razem autoquad) w nich padają po 5000 mth! Zapewne i tak może być jak ktoś nie dba o ciągnik. Zeby jakieś dane statystyczne, to by może człowiek dobrze wybrał?

Jedno jest niezaprzeczalne, praca z autopowr to przyjemność!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki21    17

Ja jednak zdecydowany jestem na powershift. Wie ktoś może dlaczego tych skrzyni nie ma w 7R?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adrenalina    10

Witam Koledzy ja mam 7530 premium w AP mam zrobione 2000Mth i niema zadnych problemow prowadzi sie bajkowo. Niewidzialem prostszego Ciagnika .Wszystko masz w Podlokietniku sterujesz nim trzema palcami:) Jazda na tej skrzyni to przyjemnosc.Polecam wszystkim te skrzynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki21    17

Dlaczego dealerzy/handlowcy zarzekają się, że ta skrzynia jest OK. Tak bardzo chcą sprzedać? John Deere zamówił ileś tych skrzyń i musi się ich pozbyć? Nie spotkałem się jeszcze z pozytywną opinią o tej skrzyni. Mimo to w najmocniejszej 8R-ce jest tylko autopower (zresztą w 7R też). O co chodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjanusz23    6

Kolego Jarecki piszesz takie bzdety że, strach się bać , Niewinem kto ci takich pierdół naopowiadał

Co masz na myśli pisząc że JD zamówił pewną ilość tych przekładni i teraz musi się ich jakoś pozbyć .?

Auto Power to znak towarowy zastrzeżony przez JD i nie spotkasz takiej przekładni w innych produktach . Ci co mają takie przekładnie w swoich ciągnikach mogą spać spokojnie , te przekładnie wytrzymują dużo więcej godzin a 5000 godzin można włożyć między bajki , bzdura i tyle.

Ktoś kto pisze takie informacje , podaje, je zazwyczaj nie ze swojego doświadczenia, gdzieś ktoś powiedział , gdzieś usłyszał i to ma być wiarygodna informacja .

AP to przyjemność znam wielu operatorów , dla których nie istnieje inna przekładnia , trochę tych maszynek obsługujemy i z żadną nie ma najmniejszego problemu mówię to z własnego doświadczenia, a nie z zasłyszanych historyjek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adrenalina    10

Koledzy to najlepsza skrzyniaa jaka spotkalem łatwosc i przyjemnosc pracyy:) Niech glupot niegadaja ze to zla skrzynia .Polecam i mam paru sasiadow co by innej nie wybrali tylko AP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki21    17

Kolego wjanusz23 nie pisze bzdet i nie pisze pierdół. Pisząc o zamówionych przekładniach jest to jedynie mój osobisty domysł. Tego akurat nikt mi nie powiedział i nikt mi nie zasugerował.....

Co do awaryjność informacje mam z następujących źródeł:

- jeden z operatorów dużej firmy usługowej (informacja usłyszana osobiście)

- doradca techniczny jednego z dealerów JD

- informacja zaczerpnięta pośrednio od człowieka technicznego w dużym gospodarstwie

- to forum (posty zarówno jawne jak i priv).

Od operatora z firmy usługowej zasłyszałem również osobiście, że AP na ziemiach mozaikowatych to nie przyjemność tylko męka. Traktor w zmiennych warunkach nie nadąża za zmieniającym się obciążeniem. Może to bzdury, ja niestety taką maszyną nie pracowałem. Ale, do źle prowadzącej się kobiety nędzy, chcę kupić maszynę za ponad 0,5 mln pln i tak sobie wymyśliłem, że dobrze dobiorę sobie skrzynię biegów do moich potrzeb, warunków glebowych i żeby jeszcze była niezawodna. Ot tak moja fanaberia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjanusz23    6

Gwarantuję że , każdy kto popracował by jeden dzień ciągnikiem z AP , szybko zmienił by o tej przekładni zdanie , panowie to już nie te same przekładnie jakie były na początku , dzisiejsza elektronika pozwala na wspaniałe możliwości wysterowania takiej przekładni , przyjemność pracy w polu i w transporcie . Wszyscy którzy mają taki ciągnik wiedzą o czym mówię , wszystkim innym polecam pojeździć takim ciągnikiem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjanusz23    6

Tym bardziej panie Jarecki 21 powinien pan sam sprawdzić taki ciągnik , popracować nim w polu , zobaczyć jak działa jak się prowadzi , pytanie operatorów dużych firm nie zawsze jest miarodajne , zazwyczaj w takich firmach ,na maszynach pracuje więcej niż jeden operator , i z reguły wykańczają nawet najmocniejszy sprzęt , mało tego , często nawet nie wiedzą jak ustawić pracę takiej przekładni wsiada i jedzie , nie ważne czy pracuje pod dużym obciążeniem czy nie , myślą że , jak to automat to sam powinien się dopasować . Często jest tak że do ciągnika doczepiane są maszyny , które powinny pracować z ciągnikiem o wyższej mocy , dobierz ciągnik takiej mocy aby miał zapas mocy ,do twoich maszyn i nie pracowała na pograniczu wytrzymałości , wówczas żadna gleba nie będzie mu straszna .

Popytaj prywatnych rolników którzy mają takie ciągniki , oni są wiarygodni , sami obsługują swoje ciągniki i wiedzą najlepiej .

Wiem że każdy kto planuje wydać swoje pieniądze , chciałby ulokować je racjonalnie , dlatego należy sto razy się zastanowić i kupić maszynę z myślą o przyszłości a nie na dziś , zastanowić się czy będzie się rozwijać gospodarstwo i za chwile okaże się że kupiło się ciągnik za slaby itp. Dlatego jeszcze raz namawiał bym cię abyś sam wsiadł do takiego ciągnika , popracował nim i wówczas wystawił opinię jakie masz zastrzeżenia d ciągnika z AP .

Porozmawiaj z kolegą Adrenalina od niego, dowiesz się knkretów ma taki ciągnik , jego sugestie będą wiarygodne, pozdrawiam. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasko    15

Witam.

Koledzy włączę się do dyskusji i powiem wam że nie ulega wątpliwości iż jazda ciągnikiem JD ze skrzynią Auto Power jest bardzo komfortowa i że masz wszystko dostępne pod jedną ręką ale kilka uwag dla wszystkich co tak wychwalają te skrzynie biegów i ciągniki:

1) jak kupujesz ciągnik za 400-600 tyś to taka firma jak JD powinna tak skonfigurować kabinę operatora aby podłokietnik był dostępny z każdą skrzynią biegów, a nie tylko z AutoPower bo to są jakieś żarty aby go nie było z inną skrzynią.

2) co do awaryjności to proszę się wybrać do kilku handlarzy-dealerów JD w Niemczech i zapytać jaki ciągnik używany polecają (byłem osobiście w kilu bardzo dużych dealerach JD w Niemczech i w większości powiedzieli mi abym nie brał Auto Power dodam że chciałem kupić nowy ciągnik lub 2-3 letni)

3) znam osobiście właściciela dużego gospodarstwa który na słowo JD dostaje gęsiej skórki kupił nowy ciągnik z serii 7930 z Suchego Lasu/koło Poznania i po gwarancji skrzynia mu padła dwa razy w odstępie 1,2 roku łączny koszt naprawy w serwisie to około 100 tyś zł

4) I najważniejsze skrzynia Auto Power ma tylko lepszy komfort, ale siłę uciągu ma gorszą od skrzyniu Full Powerschift nie ważne czy jest to skrzynia JD - AutoPower, Case - CVX, Clasa, Fendt

5) co może popsuć operator w skrzyni Auto Power bo w zasadzie ktoś wyżej pisał że operatorzy źle dobierają obciążenia lub za duży osprzęt. Ludzie zastanówcie się co wy piszecie jak dobierzesz za duży osprzęt to najwyżej silnik będzie miał za ciężko a skrzynia powinna być tak dostosowana do ciągnika aby miał duży zapas na przeniesienie momentu obrotowego a jeżeli się sypie to znaczy że firma JD zrobiła bubel i źle dobrała wytrzymałość skrzyni do dużych obciążeń. Przecież to nie jest Ursus w 1734 w którym przy dwójce szosowej potrafiły się wykruszyć zęby na kole zębatym bo koło było za słabe.

6) W Niemczech przeprowadzono test DLG w którym postawiono dwa takie same JD z tym samym silnikiem ale jeden miał Auto Power a drugi AutoQad- tradycyjną skrzynie doczepiono do JD te same maszyny i sprzwdzono w warunkach polowych sprawność skrzyń i co się okazało że JD ze skrzynią AutoPower został w tyle. Ponieważ Auto Power wykazuje większe straty mocy przez co siła uciągu przenoszona na koła jest mniejsza i w dużym uproszczeniu występują większe poślizgi.

 

Na koniec w moim gospodarstwie miałem na testach Case Pumę 210 CVX (bezstopniowa zmiana biegów) i Pumę 210 FullPowerschift (19 biegów wszystkie przełączane pod obciążeniem bez sprzęgła) i podczepiłem tą samą bronę talerzową do obu ciągników i Puma CVX nie miała szans z Pumą Full Powerschift.

 

Mój kolega ma Fendta 285KM i ma dokładnie takie same odczucia komfort jest super ale siła uciągu jest mniejsza dla takiej skrzyni biegów. W naszym gospodarstwie zdecydowaliścmy sie w końcu na dwa ciągniki ze skrzynia Full Powerschift i uważam że komfort nic nie odbiega od skrzyni Auto Power lub CVX jedyna różnica jest tak ze w niektórych pracach brakuje ci dodatkowo jeszcze jednego pośredniego biegu ale skrzynia jest mocna, solidna i wytrzymała przez co przekazuje dużo większe obciążenia niż moc znamionowa silnika (dodam że oba ciągnik są wyposażone po 4 koła bliźniacze i wówczas dopiero są duże obciążenia).

No ale coś za coś kązdy z nas musi dobrać/skonfigurować ciągnik pod swoje potrzeby ja wiedziałem że nasze ciagniki w gospodarstwie będą uzywane do różnych prac (transport 30-40 ton, orka 6-7 korpusów, siewy 4,5 metra-6ton, uprawa gleby 5,2 metra-6ton, prasa do słomy) dlatego wybrałem po wszelkich możliwych testach skrzynie Full Powerschift.

Edytowano przez lukasko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki21    17

Rozmawiałem z szefem dużej firmy usługowej i potwierdził, to co mówią niektórzy koledzy, że autopower był awaryjny w poprzednich wydaniach. Te najnowsze są już bez wad wieku dziecięcego. Ponadto jest to skrzynia, którą JD będzie promował i coraz szerzej wykorzystywał. Potwierdził mi również, że jeżeli ciągnik ma pracować głównie z maszynami uprawowymi, to lepiej powershift, gdyż nie do końca wykorzysta się zalety ap. Szkoda tylko, że powershift nie ma klasycznego rewersu pod lewą ręką.

Edytowano przez Jarecki21

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Koledzy Posiadam skrzynio Autopower w 6170R i jest rewelacja, mniejsze zuzycie paliwa dzieki dobraniu sobie odpowiednich obrotów i szybkosci jazdy. lecz cóż moge powiedziec mam dopiero przepracowane 300mtg wiec teraz jest baja a zobaczyym co bedzie sie dziac za 5,6 tys mtg. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomasz112    0

Witam

planuje zakup JD6170R i zastanawiam sie nad wyborem skrzyni AP chodz nie mam doswiaczenia w pracy czytajac wasze [posty mam bardzo dużo watpliwosci czy te skrzynie sa ok , moj diler rownierz nie dokonca potrafi mi doradzic mowiac ze a wstarych modelach te skrzynie byly awaryjne , obecnie ma dwa JD 6920 auto powerem i 6630 premium z auto power eco i jest ok chodz w tym mniejszym przekladnia nie dziala tak plynnie . 6170 mam byc glownie przeznaczony do ciezkich prac polowych oraz do transporu gnojowicy , czy mozecie mi jakos doradzic . moze jakis kontakt kto taka maszyne uzytkuje juz jakis czas . !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomek2201
      Witam. Jakie oleje silnikowe lejecie do swoich dość młodych modeli JD? Ja do mojego 5075E do tej pory lałem dedykowany fabryczny olej silnikowy John Deere Plus-50 II 15W40. Teraz zastanawiam się czy nie można byłoby zalać jakimś tańszym olejem o tych samych parametrach np. Turdus 15W40 lub jakiś FUCHS? Jakimi olejami wy zalewacie swoje ciągniki John Deere i jakie jest Wasze zdanie na temat oleju Turdus, bo słyszałem że jest to tańszy ale jeden z lepszych olejów. Przykładowo mam też Renault Ares 610 z silnikiem JD i mechanik doradził mi żeby zalać go właśnie Turdusem, tylko że to już jest dość stary silnik i dlatego waham sie czy lać ten olej do JD5075E.
    • Przez Mskm
      Witam,
      chciałbym się spytać użytkowników tego ciągnika z jakimi agregatami pracują. Planuje zakup uprawowo-siewnego nabudowanego 3m .Nie wiem czy nie będzie za ciężki. Czy ktoś pracuje takim zestawem. Dodam że ciągnik jest podkręcony do 100 koni i ma 750kg balastu z przodu.
    • Przez PawePopiel
      Witam potrzebuję aby ktoś wrzucił filmik z ustawień bcu, bif, ecu, ecp, do DJ5090r najlepiej z opisem funkcji , ponieważ teraz pokazuje mi w milach i niemam godziny ,(sąsiad wykasował błędy i chyba coś przestawił ale zgubił kartkę i nie chce grzebać aby czegoś nie uwalić)
    • Przez wabrzek
      Witam mam opony Michelin multibib 600/65/38 tył i przód 480/65/28 ciągnik jd 6115r. Pytanie do jakiego sensownego poziomu obnizyc ciśnienia przy pracy z plugiem i agregarem upr-siew. Maszyny o wadze ok 1.5 t. Chodzi o pracę w polu i przejazd drogą utwardzoną. Według kalkulatora firmowego można obniżyć do 0.6 Bara ale wtedy są piasek jak bez powietrza. 
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Witam, mam dylemat. Zastanawiam się nad wyborem JD o mocy ok 115km. W grę wchodzi JD 6330(nie premium) lub Jd 6115M. Cena w zasadzie jak podaje diler będzie podobna. Mam obawy co do silnika z filtrem cząstek stałych W modelu 6M. I pytanie czy lepiej wstawić CHIPA do 6330 i ze 105 km zrobić ok 120 km i mieć starą generację silnika (na pewno niezawodną) bez filtra czy nie obawiać się filtra i wybrać 6M bez Chipowania(bez ingerencji w fabryczne ustawienia) trochę lepiej wyciszonego i różniącego się nieznacznie nowościami. Mam po prostu obawy przed "nowym dzieckiem" JD i "chorobami wieku dziecięcego" związanych z silnikiem. Proszę o porady i wypowiedz użytkowników serii 6R z racji obecności filtra cząstek stałych
×