damaxyz

Wymiana sprzęgła Bizon Rekord Z058

Polecane posty

damaxyz    19

Witam,

Jak najszybciej wymienić sprzęgło w rekordzie, czy trzeba ściągać skrzynie i jakie podzespoły warto od razu wymienić?

Chciałem to zrobić ponieważ po długim postoju kombajnu jak go uruchomię i chcę ruszyć to podczas puszczania sprzęgła słychać jakieś ocieranie - nie wiem co to ale po dłuższym okresie pracy przestaje być to słychać.

 

Chodzi mi oczywiście o wymianę tarcz sprzęgła.

 

Pozdrawiam,

Edytowano przez damaxyz
ortografia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelzaza    5

Hej, po pierwsze luzujesz i zdejmujesz pas jezdny, następnie odkręcasz całą przystawkę z kołem pasowym i zdejmujesz (wychodzi przystawka z kołem i całe sprzęgło) Odkręcasz docisk (kilka śrub na klucz 17) i masz tarczę na wierzchu. Przy okazji warto sprawdzić łożysko oporowe i ewentualnie wymienić. Po zakupie tarczy koniecznie należy sprawdzić czy wchodzi ona na wałek sprzęgłowy bo wykonanie tarcz pozostawia wiele do życzenia. My musieliśmy poprawiać frezy pilikiem. Przy zakładaniu tarczy trzeba pamiętać aby ustawić ją dokładnie po środku. Później zakładasz całość z powrotem i przykręcasz (pamiętaj żeby włożyć popychacz od wysprzęglika) Następnie zakładasz i naciągasz pas jezdny. Po zmontowaniu regulujesz sprzęgło ustawiając odpowiednio popychacz. Jeśli napisałem coś niejasno to to napisz a postaram się wszystko wytłumaczyć dokładniej. Pozdrawiam

Edytowano przez pawelzaza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damaxyz    19

Dzięki wielkie za odpowiedź,

 

Powiedz jeszcze mi tylko jakie są objawy zużywania tarcz sprzęgła i co może być przyczyną takiego szumu podczas ruszania przy wysokich obrotach silnika (tylko na początku żniw).

 

Pozdr,

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelzaza    5

Co do szumu to może być spowodowany dotykaniem łożyska oporowego do docisku ( sprzęgło nie odbija do końca) bo tuleja po której przesuwa się łożysko jest nienasmarowana (np. z powodu przetartego wężyka podającego smar z kalamitki na tuleję łożyska) W czasie żniw wszystko się dociera i luzuje i łożysko zaczyna odbijać poprawnie i szum zanika. Po zimie kiedy wszystko się zastoi problem powraca. Oznaką zużytej tarczy są poślizgi sprzęgła np. przy przejeżdżaniu przez bruzdy albo przy ruszaniu pod górę (kombajn nie chce ruszyć z miejsca) towarzyszy temu bardzo charakterystyczny smród. Pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damaxyz    19

Właśnie smrodu nie czuć nigdy i nigdy też nie miałem problemu z przejeżdżaniem przez bruzdy czy wzniesienia. Jak można sprawdzić ten wężyk - czy jest on poprawnie założony i czy smaruje to co smarować powinien. Przez te dwa wzierniki niestety nic nie widać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelzaza    5

No niestety trzeba by chyba odkręcić i wyjąć całą tą przystawkę z kołem pasowym i sprzęgłem bo inaczej chyba nie da rady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damaxyz    19

Witam,

 

Dopiero teraz zabrałem się za robotę z wymianą sprzęgła i mam kilka kolejnych pytań:

 

1. Tarcza sprzęgłowa ma grubość 7,5 mm - czy nadaje się do wymiany?

2. W czterech zespołach sprężyn na docisku mam tylko po dwie sprężyny w każdym zespole a miejsca jest na trzy i teraz czy mam zostawić dwie czy należy uzupełnić ich ilość?

 

3. Na poniższych zdjęciach na tarczach metalowych które przylegają do tarczy sprzegłowej widnieją jakieś rysy (pęknięcia) - co z tym robić?

 

 

 

 

post-23365-0-77813700-1433534213_thumb.jpg

post-23365-0-42446300-1433534283_thumb.jpg

post-23365-0-02550900-1433534359_thumb.jpg

Edytowano przez damaxyz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Te pęknięcia to od przegrzania ale nie przejmuj się bo często to się zdarza.

 

Tarcza jeśli ma luz na sprężynkach to wymień na nową. U mnie nie była zużyta ale miała trochę luzy na sprężynkach i szarpała przy cofaniu na max obrotach. Po założeniu nowej tarczy nic nie szarpało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepo    32

Witam

Potrzebuję porady jak prawidłowo powinno być ustawione sprzęgło, ponieważ wszystkie biegi trzeszczą przy wkładaniu.

Jaka powinna być prawidłowa odległość od tarczy do łapek z pierścieniem i pierścienia do łożyska ?

post-22802-0-42931500-1434180155_thumb.jpg

post-22802-0-60621300-1434180195_thumb.jpg

post-22802-0-94484700-1434180235_thumb.jpg

Edytowano przez grzepo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepo    32

Ciąg dalszy. Po odkręceniu docisku okazało się że ktoś wymienił tarczę i jest praktycznie nowa. Co się rzuca w oczy to to że bierze tylko brzegiem- ale wydaje mi się że jest po prostu nie dotarta jeszcze. Łapki zostały wyregulowane też że początkowa odległość łapek (pierścienia) od tarczy wynosiła 61mm teraz jest 65mm. Po złożeniu jak kręci się kołem napędowym to łożysko się obraca ale jak się je przytrzyma drutem przez otwór (od skrzyni biegów) to się zatrzymuje- czyli luz jest minimalny. Podczas przerzucania biegów np z 2 na R, lub 1 na R jest w miarę dobrze ale jak się wyrzuci na luz i po dłuższej chwili chce się wbić jakikolwiek bieg to zgrzyta. Ja nie wiem gdzie szukać przyczyny. Czy tarcz jest jakaś nie oryginalna i grubsza i ruch wysprzęglika nie wystarcza aby całkowicie rozsprzęglić czy co... nie mam pomysłu... A może tarcz jest właśnie nie dotarta i najlepiej by było ją trochę "przypalić"

Edytowano przez grzepo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Prawdopodobnie tracza nadal kręci się z dociskiem choć będzie rozsprzęglona.

Przypal ją trochę powinno pomóc.

Czasem taki objaw jest gdy tarcza blokuje się na wieloklinie wałka sprzęgłowego.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepo    32

Fakt faktem luźno tarcz na wieloklin nie wchodziła...

Edytowano przez grzepo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

nie wiem czy dobrze widze, ale na zdjeciu lozyska wyciskowego jest takie wygniecenie czy to smar? jak wygniecenie to masz odpowiedz na ciezko wchodzace biegi z luzu. Mialem to w "super" :P
i w jakim miejscu jak naciskasz sprzeglo zaczyna sie rozprzeglenie? Przy gorze, srodku czy koncu?

Edytowano przez kravter

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepo    32

Łożysko pierwszej świeżości nie jest, ale jest gładkie. Wgnieceń nie ma. Teraz wyregulowane jest tak że bierze przy górze. Było też tak zrobione że brało bardziej u dołu. I u dołu i na górze nie jest tak jak powinno być. Regulowane było na dole przy samym sprzęgle i pod podestem poprzez podłożenie jakiejś nakrętki czy podkładki na tłoczek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

Pamietaj ze skrzynia nie jest synchronizowana i z luzu na bieg zawsze bedziesz mial jakies zgrzyty :P a jak wygladaly te bolce na ktorych ruszaja sie dzwigienki? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepo    32

Naciskając łapki (ten pierścień) wszystkie brały jednakowo- nie wyczuwalne były jakieś różnice. Bo jakby te bolce były podtarte to by rozsprzęglało z pewnym "opóźnieniem"- to też nie było wyczuwalne przy ręcznym naciskaniu. To wiadomo że zgrzytnięcie w takiej skrzyni musi być, ale wydaje mi się że u mnie jest ono dużo za głośne i długie. W tej chwili obstawiam nie dopasowanie się tarczy. Zobaczymy jak to będzie wyglądać na polu- bo tak jak pisałem przy zmianie między biegami jest jakby w porządku. Jakby było źle to będziemy rozbierać i wszystko sprawdzać jeszcze raz bardzo dokładnie- także za wszystkie sugestie bardzo dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

jeszcze moze byc krzywy docisk, ale to troche malo prawdopodobne, zrob tak jak mowisz, pojezdzij dzien 2 i zobacz czy bedzie roznica, skrzyni nic sie nie stanie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepo    32

A czy przypadkiem rekordy nie miały synchronizowanych skrzyń biegów? Może to trzeszczenie to coś z synchronizatorami? Jak ktoś ma jakieś materiały dotyczące skrzyni to niech wrzuci bardzo by mi się przydały?

 

Wygląda że skrzynia nie jest synchronizowana ale jest o stałym zazębienu. I kolejne pytanie czy wałek nr 18 (pierwsze zdjęcie) może tak na pół centymetra ruszać się od koła do koła? (ten wałek od ręcznego)

post-22802-0-54607800-1436383136_thumb.jpg

post-22802-0-21966700-1436383223_thumb.jpg

post-22802-0-64055100-1436383264_thumb.jpg

post-22802-0-33913400-1436383288_thumb.jpg

post-22802-0-48287800-1436383314_thumb.jpg

post-22802-0-57820400-1436383338_thumb.jpg

post-22802-0-48845700-1436383364_thumb.jpg

post-22802-0-15556700-1436383393_thumb.jpg

post-22802-0-41207500-1436383432_thumb.jpg

Edytowano przez grzepo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pawlik794
      Witam , muszę wymienić łożysko na wałku weĵścowym do zwolnicy ( z bębnem hamulcowym)  czy da się rozpołowić obudowę bez odkręcania jej od  wspornika ?
    • Przez 19Damian89
      Witam juz od 2 sezonow wojujemy ze wspomaganiem .. czasem zalapie i kreci sie dobrze a czasem az szkoda gadac ... a postoju jak sa kola uniesione w prawo sie w miare kreci ale w lewo trzeba bylo sie nie zle nasilowac..
       
      Orbitrol wymienilismy i silownik z tylu tez..
       
      co moze byc przyczyna braku wspomagania
    • Przez daron64
      Witam
      Krótki wstęp - pacjent to rekord '87 - jakiś czas temu elektryk zmieniał mi alternator, potem jeszcze raz grzebał w elektryce. Ja tam szczerze mówiąc nie zaglądałem - działa to działa, akumulatory nowe, kombajn chodzi tylko kilka dni. Teraz wszystko sobie sprawdzam, a tam alternator jest całkowicie odłączony. Od regulatora idzie jeden przewód na bezpieczniki. Nie mam pojęcia czemu elektryk tak to zrobil. Chciałem teraz to popodlaczac, ale mam problem tego typu, że nie moge stwierdzić, czy mam 6 czy 9 diodowy alternator, żeby dobrać do niego regulator. Zacząłem kminic, że może alternator stary był 6 diodowy, a nowy kupiłem 9 i elektryk odłączył go całkowicie. Ale to tylko gdybanie. Nie mam żadnego fachowca pod ręką i jakoś muszę to sam ogarnąć.
      Na alternatorze jedyne oznaczenia jakie się zachowały to ze zdjęcia poniżej.
      Alternator sprawdzałem według tego filmiku 
      Tym pierwszym sposobem wyszło mi niby, że jest przejście w jedną stronę - więc 9diodowy, ale znowu tym drugim sposobem też pokazało mi przejście w jedną stronę. Cos źle robię, czy jak to interpretowac?
      Pierwsze foto alternatora, drugie to łączenie wsuwki ze śrubami, trzecie to łączenie wsuwki ze śrubą, na którą idzie przewód który łączy się z rozrusznikiem. Takie foto zrobiłem, ale generalnie jeszcze tam wszystko odłączyłem, czyscilem i sprawdzałem jeszcze i wskazania takie same jak na foto.
       



    • Przez Misiek55
      Witam.
      Zakupiliśmy kombajn Bizon 5058 hydrostatik z Danii. Kombajn jest wyposażony w komputer LH 965 agro, komputer niestety gdy kupiliśmy nie załączał się ale po wymianie baterii w środku udało się go włączyć, niestety żadne przyciski nie reagują a komputer wyświetla stan pełnego zbiornik i co jakiś czas pika. Miał ktoś podobną sytuację lub jest w stanie coś doradzić?

    • Przez Iwnkr
      Witam, mam Bizona rekorda, wczoraj na polu zaczął się owy problem, mianowicie hydraulika zaczęła słabo działać i wspomaganie siadło. Dzisiaj hydraulika nie działa wcale. Heder sie nie podnosi ani opuszcza, tak samo grabie i kierownica nie ma wspomagania. Przy silniku od strony chłodnicy słychac syk, tak jakby powietrze ulatywalo. Prosze o szybką poradę.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj