daron64

Jaki regulator napiecia

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
daron64    4258

Witam

Krótki wstęp - pacjent to rekord '87 - jakiś czas temu elektryk zmieniał mi alternator, potem jeszcze raz grzebał w elektryce. Ja tam szczerze mówiąc nie zaglądałem - działa to działa, akumulatory nowe, kombajn chodzi tylko kilka dni. Teraz wszystko sobie sprawdzam, a tam alternator jest całkowicie odłączony. Od regulatora idzie jeden przewód na bezpieczniki. Nie mam pojęcia czemu elektryk tak to zrobil. Chciałem teraz to popodlaczac, ale mam problem tego typu, że nie moge stwierdzić, czy mam 6 czy 9 diodowy alternator, żeby dobrać do niego regulator. Zacząłem kminic, że może alternator stary był 6 diodowy, a nowy kupiłem 9 i elektryk odłączył go całkowicie. Ale to tylko gdybanie. Nie mam żadnego fachowca pod ręką i jakoś muszę to sam ogarnąć.

Na alternatorze jedyne oznaczenia jakie się zachowały to ze zdjęcia poniżej.

Alternator sprawdzałem według tego filmiku 

Tym pierwszym sposobem wyszło mi niby, że jest przejście w jedną stronę - więc 9diodowy, ale znowu tym drugim sposobem też pokazało mi przejście w jedną stronę. Cos źle robię, czy jak to interpretowac?

Pierwsze foto alternatora, drugie to łączenie wsuwki ze śrubami, trzecie to łączenie wsuwki ze śrubą, na którą idzie przewód który łączy się z rozrusznikiem. Takie foto zrobiłem, ale generalnie jeszcze tam wszystko odłączyłem, czyscilem i sprawdzałem jeszcze i wskazania takie same jak na foto.

 

IMG_20230714_173523353_copy_918x1632.jpg

IMG_20230717_113841675_copy_1722x3060_1.jpg

IMG_20230717_114751543.jpg

Edytowano przez daron64

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2471

tak na szybko może nowy alternator ma wbudowany regulator napięcia i za to stary jest odłączony


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4258

W znalezionych to @jahooo sugerowal, ale nie widzę tam na nim nic, co by na to wskazywało (też tam zdjęcie wrzucał). 

 

Jakby ktoś miał jakąś sugestie będę wdzięczny. Byłoby miło nie musieć szukać elektryka 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2471
daron64 napisał:

W znalezionych to @jahooo sugerowal, ale nie widzę tam na nim nic, co by na to wskazywało (też tam zdjęcie wrzucał). 

 

Jakby ktoś miał jakąś sugestie będę wdzięczny. Byłoby miło nie musieć szukać elektryka 

jeżeli jest odpięty stary regulator a jest nowy alternator i to dzialalo wczesniej to ja nie widzę innego rozwiązania


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4258

Jak napisałem w pierwszym poście 

2 godziny temu, daron64 napisał:

alternator jest całkowicie odłączony

Całkowicie tzn całkowicie - ani nie był połączony z regulatorem, ani z masą, ani z rozrusznikiem. A też jak pisałem

2 godziny temu, daron64 napisał:

akumulatory nowe, kombajn chodzi tylko kilka dni

więc wystarczyło w nich prądu. Wskazówka od ładowania się podnosiła i kombajnista chyba musiał, że ładowanie jest, tylko słabe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2471

aczkolwiek znalazłem teraz podobny w necie i pisze ze on nie ma regulatora wbudowanego więc pewnie będziesz musiał wezwać tego fachowca. on ma tylko 3 podłączenia z tego co widać 19 gruby zacisk i dwie wsowki


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlik794    20

Pod śrubę 6mm podłącza się przewód plusowy bezpośrednio do akumulatorów, u ciebie do rozrusznika, wsówka że szotek idzie do regulatora a wsówka na obudowie do masy 

IMG_20230714_111634.jpg

Edytowano przez pawlik794

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4258

Panowie.. Dziękuję , ale ja nie pytam o to, jak podłączyć ten alternator, tylko jak sprawdzić ilu jest diodowy, żeby dobrać do niego regulator napięcia.

Edytowano przez daron64

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    378

To co pokazuje ten miernik nie wskazuje że to jest spadek napięcia na sprawnej diodzie , jeśli by tam była dioda to miernik powinien wskazywać około 600mv może mniej . Na moje oko  na zakresie 2k ohm to on pokazuje rezystancję 1.29 i 1.7 1 k ohm .

Coś z pomiarem jest nie tak albo uszkodzony alternator . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4258
7 godzin temu, peugeot napisał:

To co pokazuje ten miernik nie wskazuje że to jest spadek napięcia na sprawnej diodzie , jeśli by tam była dioda to miernik powinien wskazywać około 600mv może mniej . Na moje oko  na zakresie 2k ohm to on pokazuje rezystancję 1.29 i 1.7 1 k ohm .

Coś z pomiarem jest nie tak albo uszkodzony alternator . 

Też na filmiku mówili o wartościach rzędu kilkuset. Nie wiem co tam mogłem źle zrobić - oczyściłem to, poodpinalem wszystko i stykałem tak, jak na filmie 🤷 wartości po kilkaset pokazywał mi miernik, jak dotknalem jeden koniec na wsuwkę, a drugi do obudowy

6 godzin temu, pawlik794 napisał:

Skoro masz alternator A120e to do niego regulator Re-28 lub rc1/28

https://allegro.pl/oferta/polski-regulator-napiecia-24v-star-jelcz-pr110-h9-10132768985

A widzisz, patrzyłem na te aukcje i czytałem do jakich on jest alternatorów i mi umknęło to 🤦 czasem naprawdę dobrze jest sobie zrobić od czegoś przerwę i podejść do tematu jeszcze raz 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9243

Najprościej to odpalić silnik i zmierzyć napięcie. Jak napięcie nie będzie rosło do tych 28V bez regulatora, tzn że regulator jest wymagany.

Z tego co się orientuje, czy 6 czy 9 diód - one wymagaja regulatora do prawidłowego ładowania

Te akumulatory kilka dni wytrzymają nawet bez ładowania całkowicie, aby tylko ich alternator nie rozładowywał. Jak chcesz to zrobić porządnie, ściągnij alternator, podrzuć do zakładu co to naprawia. Wtedy zostanie ci tylko go założyć i podłączyć resztę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    378

Podłącz go tak jak by był 6 diodowy i sprawdź napięcie ładowania , możesz też sprawdzić napięcie na zacisku obok szczotkotrzymacza i wtedy będziesz wiedział jaki to rodzaj alternatora . Skoro ktoś tam majstrował to może ten alternator jest uszkodzony i wtedy nie będzie wymaganego napięcia . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlik794    20
4 godziny temu, daron64 napisał:

Też na filmiku mówili o wartościach rzędu kilkuset. Nie wiem co tam mogłem źle zrobić - oczyściłem to, poodpinalem wszystko i stykałem tak, jak na filmie 🤷 wartości po kilkaset pokazywał mi miernik, jak dotknalem jeden koniec na wsuwkę, a drugi do obudowy

https://allegro.pl/oferta/polski-regulator-napiecia-24v-star-jelcz-pr110-h9-10132768985

A widzisz, patrzyłem na te aukcje i czytałem do jakich on jest alternatorów i mi umknęło to 🤦 czasem naprawdę dobrze jest sobie zrobić od czegoś przerwę i podejść do tematu jeszcze raz 

Tak czasami bywa, w tych alternatorach jak padną łożyska to wirnik uszkadza uzwojenia stojana i już jest po ładowaniu, jak mi padnie teraz oryginalny alternator to założę z Man-a l2000 może będzie trwalszy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4258
5 godzin temu, jahooo napisał:

. Jak chcesz to zrobić porządnie, ściągnij alternator, podrzuć do zakładu co to naprawia. Wtedy zostanie ci tylko go założyć i podłączyć resztę

A jest możliwość żeby niewłaściwy regulator uszkodził alternator?

Wezmę potem sprawdzę, bo nawet nie zmierzyłem ile ładuje 

5 godzin temu, peugeot napisał:

 . Skoro ktoś tam majstrował to może ten alternator jest uszkodzony i wtedy nie będzie wymaganego napięcia . 

Majstrował taki stary elektryk z pgr. Najpierw podłączył go, a wydaje mi się że w kolejnym sezonie to poodłączał, ale nie uja nie pamiętam co tam się działo.

2 godziny temu, pawlik794 napisał:

Tak czasami bywa, w tych alternatorach jak padną łożyska to wirnik uszkadza uzwojenia stojana i już jest po ładowaniu, jak mi padnie teraz oryginalny alternator to założę z Man-a l2000 może będzie trwalszy 

Wydaje mi się, że w kilkuletnim polskim alternatorze, który chodził łącznie pewnie kilkadziesiąt godzin, to nie powinny jeszcze chyba paść 

Edytowano przez daron64

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4258

Zapomniałem odpisać. 

Kupiłem regulator ten z aukcji (re-28). Podłączyłem - na regulator prąd prosto z rozrusznika, nie ze stacyjki. Ładowanie miernik pokazuje na akumulatorach 27.8-27.9.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pawlik794
      Witam , muszę wymienić łożysko na wałku weĵścowym do zwolnicy ( z bębnem hamulcowym)  czy da się rozpołowić obudowę bez odkręcania jej od  wspornika ?
    • Przez 19Damian89
      Witam juz od 2 sezonow wojujemy ze wspomaganiem .. czasem zalapie i kreci sie dobrze a czasem az szkoda gadac ... a postoju jak sa kola uniesione w prawo sie w miare kreci ale w lewo trzeba bylo sie nie zle nasilowac..
       
      Orbitrol wymienilismy i silownik z tylu tez..
       
      co moze byc przyczyna braku wspomagania
    • Przez damaxyz
      Witam,
      Jak najszybciej wymienić sprzęgło w rekordzie, czy trzeba ściągać skrzynie i jakie podzespoły warto od razu wymienić?
      Chciałem to zrobić ponieważ po długim postoju kombajnu jak go uruchomię i chcę ruszyć to podczas puszczania sprzęgła słychać jakieś ocieranie - nie wiem co to ale po dłuższym okresie pracy przestaje być to słychać.
       
      Chodzi mi oczywiście o wymianę tarcz sprzęgła.
       
      Pozdrawiam,
    • Przez Misiek55
      Witam.
      Zakupiliśmy kombajn Bizon 5058 hydrostatik z Danii. Kombajn jest wyposażony w komputer LH 965 agro, komputer niestety gdy kupiliśmy nie załączał się ale po wymianie baterii w środku udało się go włączyć, niestety żadne przyciski nie reagują a komputer wyświetla stan pełnego zbiornik i co jakiś czas pika. Miał ktoś podobną sytuację lub jest w stanie coś doradzić?

    • Przez Iwnkr
      Witam, mam Bizona rekorda, wczoraj na polu zaczął się owy problem, mianowicie hydraulika zaczęła słabo działać i wspomaganie siadło. Dzisiaj hydraulika nie działa wcale. Heder sie nie podnosi ani opuszcza, tak samo grabie i kierownica nie ma wspomagania. Przy silniku od strony chłodnicy słychac syk, tak jakby powietrze ulatywalo. Prosze o szybką poradę.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj