Skocz do zawartości

Polecane posty

19Damian89    0

Witam juz od 2 sezonow wojujemy ze wspomaganiem .. czasem zalapie i kreci sie dobrze a czasem az szkoda gadac ... a postoju jak sa kola uniesione w prawo sie w miare kreci ale w lewo trzeba bylo sie nie zle nasilowac..

 

Orbitrol wymienilismy i silownik z tylu tez..

 

co moze byc przyczyna braku wspomagania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mocne255    0

Może coś się zapchało albo trójdrożny nie nastawny regulator przepływu oleju padł i daje za mało oleju na orbitrol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koses    2

@mocne255 co ty piszesz przeciez rekord ma osobną pompę oleju na wspomaganie @19Damian89 jeśli masz nowy orbitrol to koniecznie sprawdź pompę czy daje odpowiednie ciśnienie bo są dwie opcje albo jest zużyta albo zawór w pompie jest zacięty lub coś pod niego podlazło i się nie domyka, jednak jeżeli orbitrol nie jest nowy i ktoś w nim grzebał to jednym z objawów złego złożenia jest to że w jedną stronę koła idą jak jako tako a w drugą prawie wcale ale wtedy nie ma przebłysków poprawnej pracy

Edytowano przez koses

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rataj    3

u nas tez kiedys tak było w bizonie < co prawda był to super>. okazało się ze jakiś paproch sie dostał do instalacji i zapchał przepływ oleju. Niestety nie wiem dokładnie w którym miejscu bo nie było mnie przy "naprawie". pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19Damian89    0

orbitol nowy to znaczy jest po regeneracji z tego co pamietam .. bylismy u kolesia co nam go sprzedal i mowil ze on moze go wziasc ale nie dalismy bo bysmy zeostali bo stary wziol on .. moze zle cos zrobili przy regeneracji .. no ja nim nie jezdze wiec nie tak zle haha .. ale tez podejrzenie jest na pompe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Smigu32    0

Panowie pomocy mam problem z nowym orbitrolrm ;/ Podłączyłem wszystko tak jak było w starym lecz koła ani drgną ;/ Czy należy go jakoś odpowietrzyć?? Odkręciłem rurkę od siłownika olej był ale było słabe ciśnienie. Reszta hydrauliki działa bez zażuru. Macie jakiś pomysł co z tym zrobić??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446

Ciśnienie masz napisane na aukcji, może pompa nie podaje dobrego ciśnienia trzeba by było sprawdzić manometrem. Z tego co z aukcji wynika to musi być minimum 140 bar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19Damian89    0

@komendant silnik sie nie grzeje az tak mocno klapy ma zawsze wszystkie otwarte ...

 

 

a co do wspomagania i tego orbitrola to pewnie nie dlugo bedzie przy tym grzebane znowu przed zniwami .. pewnie pompa bedzie wymieniona.. i ciekawe co bedzie dalej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komendant    4

Zastanawia mnie jedno w Rekordach: Czemu mają służyć klapy na silniku? Być może konstruktor przewidywał pracę kombajnu właśnie z zamkniętymi klapami? Ale wiadomo przecież (szczególnie w czerwonych egzemplarzach), że nie jest to możliwe, gdyż temperatura wody wskakuje zaraz powyżej 100C.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koses    2

jeśli zamontujesz większą chłodnicę to i klapy można zamknąć a dzięki temu słoma i inne brudy się nie dostają do silnika oraz wzrasta bezpieczeństwo p.poż. chociaż większość zachodnich kombajnów silniki na wierzchu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komendant    4

No ja rozumiem, ale przecież Z058 z małymi chłodnicami również tak powinny pracować (z zamkniętymi osłonami). Zapewne Rekord przed wejściem do produkcji przeszedł wiele testów w FMŻ i jakoś nie zauważono tego mankamentu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19Damian89    0

hmm no wiesz moze sie tam syf zbiera na silniku ale zawsze rano jest czyszczony ze zagroznie pozarem male a klapy sa po to moze zeby je zamykac jak deszcz pada zeby nie napadalo na silnik haha .. no moze i testowali go w zime nigdynic nie wiadomo haha .. mnie interesuje te wspomaganie czy po wymianie pompy bedzie juz dobrze czy nie bardzo..

 

a i taka drobnostka jak zapelnia sie zbiornik ze zbozem i zanim sie automatycznie wlaczy kogut ze pelen to juz klapy sie otwieraja i zboze jest na zewnatrz a kogut dopiero sie wlacza .. mozna to jakos przerobic zeby sie wczesniej wlanczal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K1ROVEZ    0

To co prawda nie w temacie, ale spróbuj wyciąć tą membranę z bardziej miękkiej gumy.

Niektóre Bizony miały ten włącznik 'koguta' nie na klapie, ale na przedniej ściance zbiornika i wtedy na dodatek można go było regulować w pionie i to właśnie dawało możliwość ustawienia momentu włączenia lamp.

A tak swoją drogą to od czego masz szybki? Przecież i tak sypiesz jak jest ile jest, bo przyczepy stoją i albo oblecisz jeszcze raz, albo nie i musisz już sypać, tak więc po co Ci te automatyczne koguty..? Zawsze koniecznie musisz mieć pełniutki tank?

No chyba, że za Tobą traktory z przyczepami po całym polu ganiają...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19Damian89    0

no no wiesz z pelnym zeby spokojnie mucic sobie a na szybki swoja droga sie patrzy .. a ciagnikiem i tak jezdze za kombajnem bo nie zawsze sypie w tym samym miejscu .. a pelno to i tak nie zabardzo bo nie wejda dwa na przyczepe pelne zbiorniki no chyab ze ladnie upcham ale za duzo zabawy wiec tak na oko zawsze jest sypane zeby dwa zbiorniki bez probmu wszedly .. a tu chyba nie jest problem gumy tylko tego jaksie uklada zborze '/\ to jest cos takiego ten punkt maly po prawej to czujnik a ten stozek to ziarka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gajek6666    0

Witam!

Mam problem z wspomaganiem w rekordzie, a mianowicie podczas skrętu kierownicą w lewą stronę czuje opór, a siłownik od wózka nie chowa się do końca ( jakieś 2 cm). Dodam że siłownik jest nowy, a orbitrol był sprawdzony przez duży zaklad zajmujący się hydrałuliką. Po odkręceniu jednej z rurek przy siłowniku wylatuje z niej zpieniony olej. W prawą stronę wszystko działa poprawnie. Co może być tego przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19Damian89    0

Dzis odpalalismy Rekorda iwspomaganie teraz dziala jak sie nalezy leciutko nawet odpowietrzac nie trzeba bylo widac pompka byla dowymiany ..a co do tego silownika to u nas tez nie chowa sie do konca jakies 2-3 cm zostaje .. wiec chyba musi tak byc ..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Blazej6    0

Mam pytanie wlasnie jak woj wymienial uszczelke i cos spieprzyl z orbitrolem i wlasnie skreca ciezko w jedno strone a w druga w cale da sie to jakos ustawic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    185

Niech jeszcze raz rozbierze i złoży.Ja kiedyś w MF rozebrałem i złożyłem to mi sam skręcał w prawo i lewo a z taką siłą że nie mogłem kierownicy utrzymać,wyrzuciło by mnie z ciągnika.Rozebrałem go trochę inaczej złożyłem i było dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jazdagazda    0

Witam

Mam pilne pytanie trochę z innej beczki...

Potrzebuje średnice koła pasowego klinowego które jest na wale korbowym silnika i napędza pompę oleju.

Dziękuje za odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

Rozumiem że chodzi o pompę od wspomagania? Jeśli trzeba to jutro będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    185

Pompa wspomagania jest w silniku.Chodzi ci o hydrauliczną na 2 paski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×