Skocz do zawartości

Zdjęcie

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania


50 odpowiedzi na ten temat

#21 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 22 sierpień 2011 - 09:56

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania Nie zdarzyło mi się uszkodzenie nowo zamontowanych diod 1N4007. Prawdopodobnie zależy to od producenta. Tanie diody z Chin mają po prostu kiepskie patrametry. Zależy też jakiego rodzaju jest to uszkodzenie (napięciowe czy prądowe). No i podstawowe pytanie: czy podczas montażu diod zalewacie je żywicą tak jak to jest zrobione fabrycznie. Diody po prostu mogą nie wytrzymać wibracji i przez to ulegają uszkodzeniu. Z postu @roltech wnioskuję, że diody nie wytrzymują prądu, czyli tak jak napisał kolega @vcc przyczyna może leżeć w wirniku.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania Dzisiaj, 13:37
  •  

#22 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2076 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 24 sierpień 2011 - 20:48

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania Dałem 3 nowe 1N5408 i jak narazie jest ok zobaczymy na jak długo ;)

#23 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 13 wrzesień 2011 - 17:28

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania Panowie naspisze tutaj bo problem podobny, a więc w granicach od ok600 do ok800obr/min silnika w c330, zapala się kontrolka od ładowania, przy niższych obrotach gaśnie i przy wyższych też, alternator to elmot 6 diodowy z poloneza+regulator mechaniczny+ przekaźnik 561, co to bedzie bo mnie to drażni :D
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#24 Share rafal4610

rafal4610

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 918 postów

Napisany 13 wrzesień 2011 - 18:24

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania to i ja napisze... Mam alternator w Fordzie i mam inny problem... Otóż mój alternator ładuje za dużo. Tzn. jak włącze silnik to kontrolka lekko sie żarzy(w dzień nie widać dopiero jak jest ciemniej). Ale gdy włącze światła to kontrolka gaśnie... Przejmować sie tym czy nie ?

#25 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 13 wrzesień 2011 - 20:56

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania Rafał jeżeli ładuje za dużo i przyświeca kontrolka to wygląda na skopconą diode ale trzeba pomierzyć,
a u mnie zacząłem grzebać(bo przecież bym nie usnął) wyjąłem szczotki , wsadziłem z powrotem i nie ładuje w ogóle, czyli problem raczej wyjaśniony-szczotki

zmieniłem szczotki i dalej to samo ,nie zawsze ,czasami zapala się między ok 600-800obr/min silnika co to będzie

Edytowany przez bobytempelton, 15 wrzesień 2011 - 21:08.

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#26 Share Kas

Kas

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:NNM

Napisany 28 marzec 2012 - 20:34

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania Walnięta dioda ,tylko to !!! Unikajcie mycia alternatora silnym struminim wody!!! Miałem tak i to było przyczyna do awari.


Nie nabijaj postów odkopywaniem starych tematów, bo polecą %%

Edytowany przez MAT912, 28 marzec 2012 - 21:05.


#27 Share wierzba1272

wierzba1272

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 258 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Nowe Miasto Lubawskie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Elektryka

Napisany 08 czerwiec 2012 - 23:22

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania Witam!
Podepnę się pod temat ponieważ mój problem jest podobny do tego jaki miał założyciel tematu.
Mianowicie. Alternator w C-330 (A124-55N z Poloneza) przestał ładować i zaczęła żarzyć się kontrolka ładowania. Sprawdziłem napięcie na zacisku nr.30 i wynosiło ok. 12,8V, natomiast co dziwne na zacisku nr.15 napięcie wynosiło ponad 15V co było przyczyną żarzenia kontrolki.
Rozebrałem alternator wszystko sprawdziłem złożyłem poładował pół dnia i znowu to samo. Kilka dni temu rozebrałem go ponownie, wyzyściłem złożyłem i jedyne co wymieniłem to śruba przykręcona do mostka prostowniczego (przypomniało mi się problem @vcc)
Myślę, że to właśnie ta śruba była powodem braku ładowania.
Z powodu słabego styku prąd nie płynął, przez zacisk nr.30 do instalacji pojazdu i jednocześnie napięcie na styku 15 rosło. Regulator wykrywał pełne naładowanie akumulatorów ( odpowiednie napięcie w instalacji) i odłączał wzbudzenie...? Czy myślę dobrze? Czy to było przyczyna awarii?
UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

#28 Share roltech

roltech

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 320 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 08 czerwiec 2012 - 23:57

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania Powodem braku ładowania jak najbardziej mogła być ta śruba. Regulator "mierzy" napięcie na diodach wzbudzenia które nie są połączone bezpośrednio z akumulatorem. W tym wypadku na skutek złego połączenia zacisku 30, wyższe napięcie z zacisku 15 płynęło poprzez kontrolkę i stacyjkę do akumulatora.
Inaczej jest w przypadku alternatorów 6 diodowych, tam często napięcie prądu dopływającego do zacisku 15 regulatora jest pomniejszone o spadki napięć na kolejnych połączeniach (stacyjka, bezpieczniki np w Bizonie). Powoduje to wzrost napięcia ładowania akumulatora.

#29 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 09 czerwiec 2012 - 09:06

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania Sprawdź jeszcze regulator, bo w takim przypadku napięcie na wyjściu wzbudzania powinno być w normie, czyli 14,4V. Oczywiście należy wziąć poprawę na błąd miernika, jednak przy sprawnym regulatorze nie powinno ono wynosić ponad 15V.

#30 Share wierzba1272

wierzba1272

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 258 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Nowe Miasto Lubawskie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Elektryka

Napisany 11 czerwiec 2012 - 20:29

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania Przepraszam za małe opóźnienie, ale wczesniej nie mogłem zmierzyć napięć ponieważ miałem wymontowany alternator z powodu wymiany koła pasowego. Dzisiaj wszystko zamontowałem ponownie i alternator działa bez problemów jak narazie.
Napięcia na poszczególnych zaciskach wynosiły:
nr. 30- 14,45V
nr. 15- 14,35V
nr. 67- 12,75V

Edytowany przez wierzba1272, 11 czerwiec 2012 - 20:30.

UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania Dzisiaj, 13:37
  •  

#31 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 12 czerwiec 2012 - 11:02

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania Nr 30 i nr 15 napięcia powinny być takie same, jednak zakładam, że mierzone były miernikiem, który nawet nie posiada klasy dokładności, więc powinno być wszystko ok. Oby działał jak najdłużej.

#32 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 12 czerwiec 2012 - 12:09

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania Dziś podjechałem do znajomego sklepu a tam kumpel mówi że mam reklamacje alternatora, in bardziej dają gazu tym kontrolka jaśniej świeci, przejecham z 25km tylko po to by zmienić oczko na przewodzie prądowym alternatora, przewód już z 3cm zszedł z izolacji tak więc dobre połaczenia to połowa sukcesu dobrego ładowania

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


#33 Share wierzba1272

wierzba1272

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 258 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Nowe Miasto Lubawskie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Elektryka

Napisany 12 czerwiec 2012 - 21:30

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania @Elektrotechnik
Zgadza się, miernik nie jest zbyt dokładny, ale sprawdziłem ponownie i napięcia była prawie takie same, więc wszystko jest dobrze.
@vcc
Zgadza się że dobre połaczenia to podstawa. Ale nawet nie pomyślałem na początku że ta śruba może być winna. Przeczyściłem jej część na zewnątrz alternatora, oraz pozostałe połączenia w układzie ładowania. Nic to nie pomogło, więc zacząłem szukać przyczyny "głębiej" w alternatorze.
Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Przynajmniej dokładnie przejrzałem alternator i mam spokój na jakiś czas.
UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

#34 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 13 czerwiec 2012 - 05:46

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania Na potwierdzenie co do połączenia śruby wczorajszy pacjent A124 z poloneza, zdjecia słabej jakości bo z tel ale widać jak wytopiło tuleję
Dodany obrazek Dodany obrazek

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


#35 Share slawek29

slawek29

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów

Napisany 21 listopad 2013 - 16:40

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania mam pytanie w mtz mam zalozony alternator bosch od passata chyba 70A, ostatnio wymienilem akumulator na 170A i zaczela sie zarzyc kontrolka ladowania tzn po odpaleniu jest ok ale po10 min zaczyna sie zarzyc jak wlacze swiatla to gasnie. zmierzylem miernikiem napiecie i jest 14,3 na wyjsciu ladowania i 13,8 na wyjsciu wzbudzenia, kiedy wlacze swiatla to jest 13,7 na ladowania i 14,1 na wzbudzenia i kontrolka gasnie. czy to znaczy ze diody do wymiany? wymienilem szczotki z regulatorem i nie pomoglo. czy moge uszkodzic akumulator jezdzac tak?

#36 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 21 listopad 2013 - 18:05

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania

napiecie i jest 14,3 na wyjsciu ladowania i 13,8 na wyjsciu wzbudzenia,

I tu jest właśnie przyczyna świecenia lampki kontrolnej. Uszkodzić akumulator możesz przez zbyt wysokie napięcie ładowania.

#37 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2076 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 21 listopad 2013 - 19:55

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania Diody wzbudzenia już kuleją, podmienisz komplet i będzie ok

#38 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 22 listopad 2013 - 08:30

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania Tylko zależy jeszcze jaki ma alternator.

#39 Share klama

klama

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 413 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. wieluński

Napisany 19 grudzień 2013 - 18:48

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania Witam. Ja mam troche inny problem z kontrolką w Mtz 82. Odkąd go kupiłem po włączeniu świateł lekko swieciła się kontrolka ładowania. Gdy ciagnik był odpalony to na małych obrotach słabo swieciła a na większych obrotach swieciła mocniej. W tym roku postanowiłem ponaprawiać wszystkie światła bo nie wszystko już w nich działało i usunąć ten problem. Wymieniłem przewód od kostki na masce aż do bezpieczników na nowy bo stary był już sztukowany i w opłakanym stanie, lecz problemu to nie rozwiazało. No ale chociaż światła lepiej świecą. Dzisiaj po właczeniu masy kontrolka nie zaświeciła się za to po włączeniu świateł świeciła bardzo ładnie :/ Dodam również że problem ten nie występuje gdy włącze tylko pozycyjne. Wtedy jest ok, ale po włączeniu świateł mijania lub drogowych takie cyrki się dzieją. jeszcze musze kupic żarówki pozycyjne z przodu bo spalone są i sprawdze czy problem występuje, gdy pozycyjne z przodu bedą działać. Od czego zacząć szukanie przyczyny ? Z góry dziekuje za odpowiedź.
Pozdrawiam
KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania Dzisiaj, 13:37
  •  

#40 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 20 grudzień 2013 - 18:55

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania Mylisz pojęcia.Układ ładowania a światła to osobne obwody.Sprawdź napięcie ładowania i podaj jakie jest.
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Podobne tematy