Mikey

Brak przedniego napędu do tyłu.

Polecane posty

Mikey    0

Witam dzisiaj jechałem znajomego MTZ-em i chciałem cofnąć do tyłu na błocie i zaczęły się ślizgać koła więc właczyłem napęd i żadnej reakcji tak jakby nie był włączony. Do tyłu przednie koła się nie kręcą przy włączonym napędzie a do przodu normalnie idzie jak przecinak. Co to może być?? Bardzo mnie to zdziwiło że do przodu jest a do tyłu już nie ma.

Znajomego ciągnik to MTZ 82 .

Edytowano przez Mikey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

pewnie był włączony automatyczny napęd :) Przy poślizgu sie załącza i tylko do przodu ciagnie po włączeniu na stałem kopie do przodu i do tyłu i hamuje na 4


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikey    0

A jak to przełączyć?? Bo muszę mieć przedni napęd do tyłu.

Edytowano przez Mikey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

wajche na maxa do góry pchaj i powinno być dobrze, przy ruszaniu pociągnij i powinno wskoczyć


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikey    0

A to ruszać do przodu czy do tyłu?? I jak będę ruszac to z wajchą ciągle w górze?

Edytowano przez Mikey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

obojętnie czy w przód czy w tył aby powoli bo chodzi tylko o to by ząbki (na kołach) mogły wskoczyć/zazębić się

 

co do włączania masz 3 pozycje sam dół wyłaczone

środek -włączony tylko przy jeździe w przód (możesz używać na drodze sam się załącza bo to po prostu sprzęgło jednokierunkowe)

no i na samą górę napęd 4x4 działa i przód i w tył

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ElvisPL    1

pewnie był włączony automatyczny napęd :) Przy poślizgu sie załącza i tylko do przodu ciagnie po włączeniu na stałem kopie do przodu i do tyłu i hamuje na 4

 

Naprawdę hamuje na 4 koła ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

no oczywiście wtedy napęd przedni hamuje za***iste uczucie ;) aż rwie Cię do przodu


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975

czy przy takim hamowaniu przednim napedem nic sie nie stanie ?

nic sie nie omieli w moscie czy skrzyni ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

nie powinno w sumie z napędem szosą nie jeździsz ani nie rozwijasz takich prędkości jak w transporcie na 8 czy 9 biegu


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

w wersji 1025 jest napisane że nie jest zalecane jeżdzenie z włączonym napędem powyżej 15km/h i blokowanie tylniego mostu powyżej 10 km/h. i pisze że zabranie się jeżdzenia na automacie do tyłu ale niewiem dlaczego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975

u mnie w instrukcji pisze tak samo ale skoro juz pisze i jest wyroznione to musi byc w tym jakis cel a raczej to zeby uniknac niepotrzebnych awari

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Mam dwie instrukcje, nową i stara do mtz-82 i w zadnej nie ma wzmianki na temat tego żeby na automacie nie jezdzić do tyłu. Z pozycji automatycznej nalezy korzystać przy podstawowych pracach polowych i przy transporcie na śliskich i ciezkich drogach a pozycja stała do długotrwałej pracy na glebach luznych i wilgotnych oraz do korzystania z mostu w czasie cofania.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gaga195    44

Trochę odkopę temat, mam podobną sytuację do kolegi od nowości, wajhe ciągne do samej góry czyli sztywne 4x4, wszystko pięknie w błocie, traktor staje na 4 buty ale jeśli zaczynam cofać to tylne koła idą normalnie a chyba z przedniej przystawki wydobywają się dziwne dźwięki tak jak by chciała przekazać moment a nie mogła ( wymienane były płytki w niej bo podobny problem miałem gdy chciałem jeździć do przodu). Z tego co słyszałem to jest niezawodny patent żeby wsadzić gdzieś jakieś podkładki ( ktoś pisał o tym na af) ale dokładnie nie wiem co i jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Z podpory ci piszcza tarczki, przystawke masz przystawiona do skrzyni. Podobno trzeba w niej tej podporze dokrecic nakretke na 80Nm ale ja dokrecilem na 140Nm ale dokladnie nie pamietam i jest spokoj.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Na twoim miejscu sprawdził bym dla pewności czy załącza się stały napęd. Jeżeli jest kiepsko wyregulowany i sprzęgło kłowe zazębia się tylko trochę to w czasie jazdy do przodu napęd ciągnie bo zazębione jest jeszcze od automatu ale gdy cofasz niecałkowicie zazębione od stałego może przeskakiwać. Odłącz cięgno przy przystawce, podnieś prawe przednie koło do góry załącz ręką za samą dźwignię wychodzącą z przystawki i porównaj czy odpowiada to położeniu dźwigni w kabinie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bolo77    0

Witam panowie. Odświeże temat bo mam podobny problem. Jakis czas temu woziłem ciągnikiem ziemie i zauważyłem że chcąc jechac do tyłu to  napęd sie nie załanczal za kazdym razem musiałem kilka razy ciągnąć wajchę by go włączyć. Natomiast w sobotę przy ładowaniu obornika zauważyłem że naped wcale się nie załącza do tyłu a  do przodu ciągnik idzie ładnie.  Wczesniej przy załączeniu słyszałem takie jakby zgrzytanie a teraz cisza. Ktos podpowie co moze byc przyczyna i co nalezy sprawdzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj